• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdynia chce oddać Trasę Kwiatkowskiego

Michał Sielski
22 czerwca 2010 (artykuł sprzed 14 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Dwa dni zwężenia Estakady Kwiatkowskiego
Trasa Kwiatkowskiego to wielkie ułatwienie dla kierowców, ale też duże obciążenie dla gdyńskiego budżetu. Trasa Kwiatkowskiego to wielkie ułatwienie dla kierowców, ale też duże obciążenie dla gdyńskiego budżetu.

Komu? Choćby państwu, a najlepiej, by koszty remontów pokrywała Unia Europejska. Wbrew pozorom nie jest to szalony pomysł, jeśli uda się przekonać unijnych urzędników, że korytarz transportowy Bałtyk-Adriatyk ma się dobrze.



Czy Trójmiasto może być atrakcyjne dla turystów w naszym rejonie Europy?

Gdynia podpisze bowiem umowę o współpracy z marszałkami wszystkich województw, leżących na trasie tzw. korytarza Bałtyk-Adriatyk. Ma to pozwolić na wspólną pracę nad wieloma projektami.

- Do tej pory nawet przy dużych programach inwestycyjnych, dofinansowywanych ze środków europejskich, nie było minimum porozumienia pomiędzy województwami np. pomorskim i warmińsko-mazurskim. Często osłabiało to duże projekty. Ta umowa ma to zmienić - przekonuje Ryszard Toczek, naczelnik Biura Rozwoju Gdyni.

Co umowa może zmienić w Trójmieście? Gdynia chce np. "pozbyć się"... Trasy Kwiatkowskiego, którą miasto zbudowało. Dlaczego? Jej remonty są niezwykle kosztowne.

- Nowy odcinek posłuży jeszcze bez problemu wiele lat, ale zbudowany wcześniej już trzeba fragmentami remontować. Wydajemy na to miliony- przyznaje Stefan Benkowski z gdyńskiego Zarządu Dróg i Zieleni.

Właśnie stąd wziął się pomysł, by drogę przekwalifikować. - Odcinek od obwodnicy do terminalu jest w świetle prawa drogą powiatową, a de facto ma znaczenie europejskie - przekonuje Ryszard Toczek. Chodzi o to, że jest fragmentem drogi, łączącej porty w Gdańsku i Gdyni z portami w Trieście, Koprze i Wenecji.

Nie wiadomo jednak, kiedy trasa będzie miała nowego właściciela. Na razie podobne prace przygotowawcze trwają m.in. w Szwecji, a projekt ma być wspólny. Podobnie jak realizowany już wraz z Niemcami, Szwecją, Danią i Rosją program Interface.

- W ramach Interface chcemy przekonać turystów do podróżowania wokół Bałtyku bez samochodów. Głównie statkami, a w miejscach docelowych transportem publicznym - mówi Jakub Urbaniak, który pilotuje program z ramienia Gdyni.

W ramach projektu uruchomiony ma zostać m.in. autobus, który z terminalu promowego będzie woził turystów do centrum Gdyni, Sopotu i Gdańska. - Raczej nie uda się to jeszcze w tym sezonie - przyznaje rzecznik prasowy Steny Line, Agnieszka Zembrzycka.

- Na przełomie września i października będą gotowe ekspertyzy. Wtedy zdecydujemy, co zrobić w pierwszej kolejności. Już dziś jednak wiadomo, że przy terminalu Steny Line przydałaby się np. wizualizacja z mapką połączeń komunikacji publicznej. Chcemy też wprowadzić wspólny bilet na prom i autobusy oraz trolejbusy i dopasować rozkłady jazdy komunikacji publicznej do zawinięć promów - wylicza Jakub Urbaniak.

Projekt potrwa do kwietnia 2012 roku. Całkowity budżet we wszystkich krajach wynosi ponad 1,57 mln euro. Gdynia zainwestuje w niego ponad 600 tys. zł.

Miejsca

Opinie (184) ponad 10 zablokowanych

  • wczoraj na Radio Kaszebe słyszałam info (3)

    jakoby mieszkańcy Gdyni Pogórza mieli zatarasować przejazd na openera. Podczas festiwalu estakada i tak jest zakorkowana, nie wspominając o trwającym remoncie, gdzie korek jest zawsze. Myślę że będzie wielka kaszana z dojazdem.

    • 15 2

    • Radio Kaszebe (1)

      co to za twór i kto za to płaci?? Może PiS dlatego wygrali wśród Kaszubów?

      • 1 6

      • Opinia została zablokowana przez moderatora

    • ten festiwal to kaszana.

      • 1 2

  • "Chodzi o to, że jest fragmentem drogi, łączącej porty w Gdańsku i Gdyni z portami w Trieście, Koprze i Wenecji."

    Jak trasa Kwiatkowskiego ma się do Gdańska ?????? Puknijcie się w głowę!!!

    Oddacie to zrobią tam bramki do opłat i będziecie dopiero mieli !!! A remonty to są bo tak kichowato żeście zrobili że trzeba remontować jeszcze przed oddaniem !

    • 9 5

  • Może by tak "oddać" Świętojańską i całe śrudmieście

    jakiemuś prywatnemu inwestorowi. Albo całe miasto i wystawić na giełdzie. Wtedy będzie Gdynia SA, po na razie jest Gdynia, Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością.

    • 11 3

  • Świetny pomysł

    i jak treściwy oraz rozwojowy.

    Brawo Gdynia , oby się tylko udało.

    • 4 7

  • estakada

    Najpierw Szczurek powinien dokończyć estakadę, bo na Obłużu nie zrobiono drugiej "nitki"...

    • 10 1

  • BRUDNE TROJMIASTO kiedy bedzie czyste ? (1)

    bardzo brudne i zarosniete zielskiem trojmiasto nie jest atrakcja dla turystow
    wladze oraz wszelakie media powimny zmobilizowac mieszkancow wlascicieli posesji domow firm a takze wszystkie trojmiejskie firmy oraz firmy sprzatajace jak rowniez samych sprzatajacych do utrzymania wzorowej czystosci moze byc biednie moga byc krzywe chodniki dziurawe ulice ale ma byc czysto.
    czystosc to jest podstawa dla turysrtki bo tylko czyste ulice chodniki przystanki srodkow komunikacji publicznej oraz same srodki komunikacji powoduja ze ludzie przyjada tu po raz kolejny

    • 10 0

    • nigdy, bo ludzie to jak swiete krowy :D

      • 2 0

  • podobna sytuacja bedzie jak z autostrada

    podobna sytuacja bedzie jak z autostrada, jakis ziomek kupi a pozniej bedzie narzucał koszty :D a tiry i wszelki tranzyt wjedzie do centurm gdyni - boski pomysł :D:D:D:D

    • 3 2

  • Gdynia (2)

    przez tyle lat miasto nie dorobilo sie porzadnego parkingu wielopoziomowego , wstyd dla wladz miasta , tylko ze urzedasy wstydu nie maja.

    • 10 1

    • własnie (1)

      kilkupoziomowy parking na placy przy batorym- i wszyscy by byli zadowoleni...

      • 0 0

      • Według Szczurka parking nie jest potrzebny, wystarczą parkometry, na których Gdynia nie zarabia ani złotówki

        • 0 0

  • za 5 lat nie będzie stać nas na autostrady

    za 5 lat nie będzie stać nas na autostrady bo ich remonty pochłoną znaczne części budżetu. Polska jest za biedna na autostrady !!! No chyba że kierowcy udzwigną 35 gr za km. Infrastruktura miejska też zje znaczną cz. budżetów loklalnych wielu miast.

    • 1 2

  • "przydałaby się np. wizualizacja z mapką połączeń komunikacji publicznej." (6)

    Nie tylko przy terminalu Steny Line, ale i Dworcu Gł., Dworcu Morskim, Dworcu Żeglugi na Skwerze.
    Również w miejscu dawnej stacji benzynowej na Kolibkach przy wjeździe do Gdyni ogromny ekran LED z wyświetlanym sekwencjami (filmowymi) ciekawych imprez z zaznaczeniem miejsca eventu, wystaw, aktualnych wycieczkowców, itd.

    To można by było już wykorzystać podczas wielkiej promocji
    "Gdynia na ŚNIADANIE"!!!
    Gdzie i tak pokazywane będą najatrakcyjniejsze miejsca w wakacje (w telewizji śniadaniowej). Gdynia to kraina mlekiem i miodem płynąca, bo impreza, która promowana będzie w TVP, organizowana jest z inicjatywy jednej z firm mleczarskich - dzięki zabiegom prezydenta Szczurka.

    Należy udoskonalać także inteligentne przewodniki turystyczne po Gdyni:
    - Przewodnik - człowiek
    - Przewodnik – ksiąŜka, mapa
    - Audioguide, Audio Przewodnik
    - System nawigacji GPS
    - System nawigacji GPS z treścią turystyczną
    - System nawigacji GPS z treścią turystyczną i funkcją Przewodnika Głosowego i wykorzystać po zintegrowaniu Centrum Monitoringu

    • 8 6

    • dlaczego udoskonalać i poprawiać przewodniki (5)

      Bo piszący tu Gdańszczanie zasiedleni w skansenie nigdy nie poznają wspaniałego dynamicznego sąsiada i ciągle wypisywać tu będą bzdurne komentarze odnoszące się do jakiś truizmów:))
      Należy powiększać merytoryczne treści turystyczne w nowoczesnej nawigacji a w tym:
      Rzeźba terenu (warstwice, szczyty górskie, przełęcze...)
      - o batymetrii zatoki puckiej, gdańskiej z Orłowem i reperkusjach na nasze samopoczucie
      - zaznaczenie piesze szlaki turystyczne, zimą trasy narciarskie latem w to miejsce wspaniałe szlaki i ścieżki rowerowe, szlaki wodne np.zwiedzania modernizmu portowego funkcjonalnego, itp.
      - najpiękniejsze gdyńskie punkty widokowe z wież, klifów(orłowskiego i oksywskiego), charakterystyczne skałki i oksywskie groby przed cywilizacją żelaza, źródła jak Marii, wspaniałe polany i ezoteryczne wzgórza jak Mikołaja, itd.
      - parki narodowych i krajobrazowych, rezerwaty w tym jedyny i niepowtarzalny w Polsce akwenie morskim,itd.
      - Gdynia podczas przygotowaniach do II WŚ w czasie i po niej, oraz budowle socrealizmu,..:))
      Naprawdę jest wiele do zrobienia. Sama Gdynia bez wsparcia środków unijnych nie zdoła wybić się na potęgę turystyczną.
      A w ub, roku pokazała, że może, bo co znaczy Euro 2012 wobec 3 mln. turystów?

      • 1 3

      • "szczyty górskie" (2)

        może to na wyrost, ponieważ mamy najwyższy w Trójmieście na gorze DONAS, ale też należy go wyeksponować. Przełęcze na miarę wzgórz MORENOWYCH są.
        Najwyższy czas pozyskać środki na ogromny kompleks sportów zimowych na górze DONAS tak, aby stworzyć tam alternatywę dla wyjeżdżających w góry. Jeśli można było na arabskiej plaży, to dlaczego w północnej Polsce nie można?

        • 1 5

        • W Gdyni tyle sie buduje (1)

          można by podwyższyć z urobku szczyt Donas'u i tam wtedy zbudować turystyczne miasteczko sportów zimowych

          • 1 1

          • a co z drogami dojazdowymi

            nawet ładnie by brzmiała reklama "DoNas na zimowe szaleństwa i atrakcje"

            • 0 0

      • Turcja wybiła się na szczyty turystyczne bez pieniędzy unijnych (1)

        • 1 2

        • OK masz racje

          tylko zauważ ile mieszka turków w Niemczech i to oni inwestują zwłaszcza w części europejskiej nad Bosforem. Już gorzej jest we wschodnich rejonach zdominowanych przez Kurdów czy Ormian. Do tego zobacz standard życia przeciętnego Turka a Gdynianina?
          Wiem co piszę, co prawda byłem tylko dwa razy w Turcji ale i z jednej strony i z drugiej a nawet nad Morzem Marmara i bywałem w różnych środowiskach. Do tego weź klimat, zabytki wielokulturowe, krajobrazowe,.... Jednak patriarchalny sposób rządzenia, brak opieki społecznej,....

          • 1 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane