• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdynia chce oddać Trasę Kwiatkowskiego

Michał Sielski
22 czerwca 2010 (artykuł sprzed 14 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Dwa dni zwężenia Estakady Kwiatkowskiego
Trasa Kwiatkowskiego to wielkie ułatwienie dla kierowców, ale też duże obciążenie dla gdyńskiego budżetu. Trasa Kwiatkowskiego to wielkie ułatwienie dla kierowców, ale też duże obciążenie dla gdyńskiego budżetu.

Komu? Choćby państwu, a najlepiej, by koszty remontów pokrywała Unia Europejska. Wbrew pozorom nie jest to szalony pomysł, jeśli uda się przekonać unijnych urzędników, że korytarz transportowy Bałtyk-Adriatyk ma się dobrze.



Czy Trójmiasto może być atrakcyjne dla turystów w naszym rejonie Europy?

Gdynia podpisze bowiem umowę o współpracy z marszałkami wszystkich województw, leżących na trasie tzw. korytarza Bałtyk-Adriatyk. Ma to pozwolić na wspólną pracę nad wieloma projektami.

- Do tej pory nawet przy dużych programach inwestycyjnych, dofinansowywanych ze środków europejskich, nie było minimum porozumienia pomiędzy województwami np. pomorskim i warmińsko-mazurskim. Często osłabiało to duże projekty. Ta umowa ma to zmienić - przekonuje Ryszard Toczek, naczelnik Biura Rozwoju Gdyni.

Co umowa może zmienić w Trójmieście? Gdynia chce np. "pozbyć się"... Trasy Kwiatkowskiego, którą miasto zbudowało. Dlaczego? Jej remonty są niezwykle kosztowne.

- Nowy odcinek posłuży jeszcze bez problemu wiele lat, ale zbudowany wcześniej już trzeba fragmentami remontować. Wydajemy na to miliony- przyznaje Stefan Benkowski z gdyńskiego Zarządu Dróg i Zieleni.

Właśnie stąd wziął się pomysł, by drogę przekwalifikować. - Odcinek od obwodnicy do terminalu jest w świetle prawa drogą powiatową, a de facto ma znaczenie europejskie - przekonuje Ryszard Toczek. Chodzi o to, że jest fragmentem drogi, łączącej porty w Gdańsku i Gdyni z portami w Trieście, Koprze i Wenecji.

Nie wiadomo jednak, kiedy trasa będzie miała nowego właściciela. Na razie podobne prace przygotowawcze trwają m.in. w Szwecji, a projekt ma być wspólny. Podobnie jak realizowany już wraz z Niemcami, Szwecją, Danią i Rosją program Interface.

- W ramach Interface chcemy przekonać turystów do podróżowania wokół Bałtyku bez samochodów. Głównie statkami, a w miejscach docelowych transportem publicznym - mówi Jakub Urbaniak, który pilotuje program z ramienia Gdyni.

W ramach projektu uruchomiony ma zostać m.in. autobus, który z terminalu promowego będzie woził turystów do centrum Gdyni, Sopotu i Gdańska. - Raczej nie uda się to jeszcze w tym sezonie - przyznaje rzecznik prasowy Steny Line, Agnieszka Zembrzycka.

- Na przełomie września i października będą gotowe ekspertyzy. Wtedy zdecydujemy, co zrobić w pierwszej kolejności. Już dziś jednak wiadomo, że przy terminalu Steny Line przydałaby się np. wizualizacja z mapką połączeń komunikacji publicznej. Chcemy też wprowadzić wspólny bilet na prom i autobusy oraz trolejbusy i dopasować rozkłady jazdy komunikacji publicznej do zawinięć promów - wylicza Jakub Urbaniak.

Projekt potrwa do kwietnia 2012 roku. Całkowity budżet we wszystkich krajach wynosi ponad 1,57 mln euro. Gdynia zainwestuje w niego ponad 600 tys. zł.

Miejsca

Opinie (184) ponad 10 zablokowanych

  • Zakorkowane Trójmiasto to nie atrakcyjne miejsce na wakacje.

    Po za tym nie ma gwarancji dobrej pogody w lecie, ceny jak wszędzie indziej w Europie, brak hoteli, w Gdyni i Sopot nie ma co ogladać. Także turystycznie jesteśmy, jak ktoś trafnie stwierdził, mało atrakcyjni.

    • 2 2

  • Obciążenie dla budżetu??? (2)

    Niech WojciechSz. poprosi Ryszarda K. o wsparcie finansowe...po co promować i finansować klub, który został zdegradowany za korupcję! Jak by to pięknie brzmiało "Estakada Krauzego"

    • 6 3

    • Chory człowieku, powiedz gdzie i w którym klubie nie było korupcji?

      Krauze ma Ci dawać od PiS-owski socjalista czy może komunista się znalazł. Idż się walni głową o mur to może zmądrzejesz:))

      • 1 0

    • "Estakada Krauzego"

      Gdynia to nie Gdańsk i wszystko na sprzedaż :))

      • 0 0

  • A ścieżki rowerowej dla turystów i mieszkańców wzdłuż Wiśniewskiego łajzy z Gdyni nie zbudowały

    Tym samym Gdynia jest odcięta od drogi rowerowej wzdłuż Bałtyku. GRATULACJE!.

    Ciekawe, czy estakada będzie płatna?
    Na płk. Dąbka dołożyli nowe światła do Nomi, jakby małe były tam korki z rana. DZiękujemy ekipie Szczurka.

    • 6 2

  • GDYNIA- MIASTO NIE DLA ROWERÓW. W GDAŃSKU BUDUJĄ ŚCIEŻKI I STO RAZY WIĘCEJ OSÓB JEŹDZI NA ROWERACH (4)

    Dzięki Szczurkowi i Stępie.

    • 13 5

    • idz do adamowicza na jego dziurawe drogi,i przestańcie juz p.......ć o tych drogach rowerowych, wszystko w swoim czasie. (1)

      • 2 5

      • CZYLI NIGDY

        • 2 0

    • przeprowadz się do Gdańska (1)

      i tam możesz jeździć tymi ścieżkami znikąd donikąd.Bo wybudowane są zazwyczaj tam gdzie ludzie nie jeżdżą tak po prostu dla szpanu:))
      A tam gdzie są potrzebne to ich nie ma:))

      • 2 6

      • Stąd taka duża liczba rowerzystów w Gdańsku, i zerowa w Gdyni, palancie???

        Nawet w Rumi jest 10 razy więcej ścieżek rowerowych niż w Gdyni.

        • 4 1

  • Sopot

    jest polską stolicą kiczu - to przyciąga, również Gdańsk miłośnikom kiczu ma wiele do zaoferowania - nie ma się co wstydzić, ważne że ten kicz przyciąga do Sopotu i Gdańska turystów. Gdynia natomiast dla miłośników kiczu ma wartość zerową - ot kamienice jak bloczki bez wieżyczek, aniołków, baszt i kolumienek. Nuuuda.

    • 3 0

  • GDYNIA NIE MA KASY, A Z PARKOMETRÓW NIE DOSTAJE ANI ZŁOTÓWKI! (1)

    Taka Umowa - właściciel parkometrów zgarnia wszystko

    • 4 1

    • od czasu gdy....

      W Uni Europejskiej - ślimak to ryba, a marchew to owoc - już niczemu sie nie dziwie.
      Kolejny dowód na to jak fatalnie poszczególne Rządy "zarżnęły" porty, przemysł okrętowy i scentralizowały "samorządność". Miasto rezygnuje z dochodów jakie powinno otrzymywać z wybudowania dobrego skomunikowania z resztą kraju - a może w przyszłości i z Europą.
      No jest jeszcze pewne wyłumaczenie, że to podobnie jak w Gdańsku było ze sprzedażą elektrociepłowni i wodociągów. Ktoś zrobił na tym interes, ale na pewno nie miasto i jego mieszkańcy.

      • 1 0

  • O mammamija śledzie podrożeją!

    cała Polska trzyma kciuki

    • 3 5

  • a czemu nie ma sie udac uruchomic autobusu w tym roku?

    trzeba wybudowac specjalna trase????

    • 2 0

  • od czasu gdy.... (4)

    W Uni Europejskiej - ślimak to ryba, a marchew to owoc - już niczemu się nie dziwie.
    Kolejny dowód na to jak fatalnie poszczególne Rządy "zarżnęły" porty, przemysł okrętowy i scentralizowały "samorządność". Miasto rezygnuje z dochodów jakie powinno otrzymywać z wybudowania dobrego skomunikowania z resztą kraju - a może w przyszłości i z Europą.
    No jest jeszcze pewne wytłumaczenie, że to podobnie jak w Gdańsku było ze sprzedażą elektrociepłowni i wodociągów. Ktoś zrobił na tym interes, ale na pewno nie miasto i jego mieszkańcy.

    • 2 4

    • Piotr I: jakie dochody?? (3)

      Dobrze się czujesz? Może sugerujesz postawienie bramek na Estakadzie?

      • 1 0

      • czuje sie świetnie :) (2)

        Dziękuje za troskę ;)
        A co do pytania - jakie dochody to odpowiem najprościej jak można.
        Jak sadzisz czy społeczeństwo zamieszkujące miasto nic nie þłaci - chociażby za czynsz, za usługi, za każdą czynność związana z byciem gdynianinem. Pośrednio i bezpośrednio. To jest składnik później rozdzielanego budżetu.
        Analogicznie przedsiębiorstwa. Płacą i składają się na pieniądze przydzielane miastu. Inaczej nie byłoby żadnej motywacji do budowy nowych dróg, kolei (sparszywiałych) czy nawet internetu. Przecież to wszystko jest opodatkowane z myślą o wsparciu budżetu miasta zarządzającego daną struktura.
        Tak wiec chyba nie tak chciałeś postawić kwestie. Chodziło ci o przydzielany fundusz dyspozycyjny z budżetu państwa, ale to już inna bajka.
        Czuję się zobowiązany zapytać z grzeczności; a jak ty się czujesz ?

        • 0 1

        • Piotrze,..... sprzedarzą elektrociepłowni i wodociągów? (1)

          co sugerujesz? Gdynia to nie Gdańska nie ma tu Hevelusa, tyle ziemi do opchnięcia, czy zamiany:))? Stadionów i hal do rozdawania w prezencie, itd..

          A przekazanie drogi uważam za słuszne, choć mam osobisty niesmak, że Gdynia tyle kasy (dołożyła)wyłożyła, aby tę trasę wybudować. Widzisz Gdynia nie ma tyle układów POlitycznych co Gdańsk i jej nikt obwodnicy nie wybuduje, nawet z unijnymi programami pomocowymi ma kłopoty, nie dostała też schetynówki a niektórzy dostali już kilkakrotnie.

          Nasuwa się pytanie, czy warto być w dzisiejszej Polsce dobrym zapobiegliwym gospodarzem ? Ja uważam, że warto, ale pozostaje POlityczny niesmak i jednak to ale....:((

          • 1 0

          • sugeruje,

            że nie jest to decyzja dobrze skalkulowana. Zamiast przybyć w budżecie miasta to ubędzie. A obecny uĸład inwestowania, finansowania czy w ogóle promocji miasta - jako podstawę do analizy opłacalności bierze pod uwagę jakimi pieniędzmi dysponuje miasto. Jaka jest Gdynia to wiem bo się tutaj właśnie urodziłem, ale .... akceptuje pojecie Trójmiasta. Duży może więcej. I znowu w tym układzie wyskakuje sprawa pieniędzy jakimi dysponuje miasto w układzie zespołu trójmiejskiego. Nie ważne, że jednym ze składnikow tych pieniędzy będzie część przeznaczona na remont Kwiatkowskiego. Ważne, ze będzie powiększał ten budżet. Problem CHYBA polega na tym, że miasto nie umie się dogadać z przedsiębiorstwami zainteresowanymi użytkowaniem tej ulicy. Oni też maja specjalne pieniądze na remonty dróg dojazdowych i kwestia właśnie polega na wskazaniu iż brak współdziałania z ich strony to dla nich większa szkoda niż współudział w remontach. A może jest inaczej, że Urząd jest zbyt chciwy i za dużo żąda. Nie wiem już teraz jak to wygląda, bo nie pracuje , jak dawniej, w dobrze poinformowanych układach.

            • 0 1

  • NOMI........

    waska ul .Kwitkowskiego ( wdluz blokow na ul .Podgorskiej ),remontowana estakada a.........24 czrwca otwiera sie NOMI,zrobili juz swiatla...........a dojazd do nich jest JEDYNY przez MOSTECZEK 100 letni
    szok co sie bedzie dzialo,jakie korki o Boze !!!!!!!!!!
    a do tego jeszcze ten Heineken festiwal
    czy ktos o tym wszystkim pomyslal? i o tym nieszczesnym mosteczku do ktorego dojazd jest jak na wsi,po zaciemnionej czesci ulicy.
    Czy nie mozna bylo zrobic drugiego mosteczka ,przeciez jest miejsce kolo strzelnicy
    tylko trzeba pomyslec i przewidyuwac !!!!!!!

    • 7 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane