- 1 Od środy ruch wahadłowy na ul. Puckiej (27 opinii)
- 2 Ubywa mieszkańców i rozwodów (319 opinii)
- 3 Do 5 tys. zł dotacji na rower elektryczny (335 opinii)
- 4 Niespokojna noc na gdańskich drogach (167 opinii)
- 5 Rowerzyści: nie dzwońcie na pieszych (887 opinii)
- 6 Kultowa "Górka" i widok na morze (185 opinii)
Gdynia chce "reklamowego wyciszenia". Oby się udało
Strefa "reklamowego wyciszenia" obejmująca pas nadmorski oraz część Orłowa i Wielkiego Kacka to najważniejszy element przygotowywanego projektu uchwały krajobrazowej w Gdyni. Miasto chce także m.in. zakazać wieszania banerów na ogrodzeniach oraz ostudzić zapędy przedsiębiorców często w całości zaklejających sklepowe witryny.
Szerokie konsultacje
Pierwsza faza rozmów skończy się za kilka dni. Prośba o wyrażenie opinii trafiła do 100 miejsc.
- Zapytania wysłaliśmy do wspólnot mieszkaniowych, zarządców nieruchomości, przedsiębiorców, rad dzielnic i firm reklamowych z zaproszeniem do składania swoich uwag, opinii i oczekiwań. Czekamy oczywiście także na głosy wszystkich zainteresowanych kształtowaniem ładu przestrzennego Gdyni - wyjaśnia Jacek Piątek, plastyk miejski.
Swoje uwagi do 15 lutego można przesyłać e-mailowo na adres plastykmiasta@gdynia.pl lub składać w Urzędzie Miasta Gdyni z dopiskiem: Plastyk Miasta, "Uwagi- Ustawa krajobrazowa" do 15 lutego. W marcu urzędnicy chcą przygotować specjalną ankietę z konkretnymi pytaniami dotyczącymi przygotowanego projektu. Gdy będzie gotowy, jeszcze raz będzie konsultowany z mieszkańcami i przedsiębiorcami.
Wyciszenie, ale nie wygaszenie
W planach jest stworzenie strefy "reklamowego wyciszenia". Ma zostać wydzielona wzdłuż pasa nadmorskiego od granicy z Sopotem i przebiegać przez Orłowo, aż do Śródmieścia. Planowana szerokość pasa to 2,5 km wraz z innymi obszarami objętymi ochroną konserwatorską, w tym częścią Wielkiego Kacka oraz Orłowa. Obowiązujące w niej zasady mają być najbardziej restrykcyjne dla reklamodawców.
- Planujemy tam dopuszczenie reklamy w formie szyldów oraz systemowych rozwiązań małych nośników z przeznaczeniem na plakaty. Mogą to być słupy ogłoszeniowe czy gabloty w wiatach przystankowych. Zezwolimy także na inne nośniki typu citylight, jednak mniejsze niż dotychczas - tłumaczy Jacek Piątek.
Mniej bilbordów, bez zaklejania witryn
Na pozostałym obszarze miasto chce zakazać m.in. wieszania reklam i banerów na płotach i ogrodzeniach oraz na budynkach, gdzie będą mogły znaleźć się wyłącznie informacje o rodzaju prowadzonej działalności.
Szczególnie w centrum ma być respektowany zapis dotyczący ujednolicenia wyglądu witryn. Dziś w większości zaklejane przez przedsiębiorców reklamami, mają pełnić rolę wystawienniczą. W zamierzeniu mają pojawiać się na nich tylko szyldy.
Z krajobrazu nie znikną reklamy wolnostojące, czyli bilbordy. Mają jednak przyjąć jeden format, wysokość i kierunek ekspozycji. Prawdopodobnie będą obecne przy drogach o dużym natężeniu ruchu, ale w większej odległości niż do tej pory.
Rok na dostosowanie
Projekt uchwały krajobrazowej w Gdyni ma być gotowy najpóźniej jesienią, a głosowanie nad nim odbędzie się prawdopodobnie jeszcze w tym roku. Właściciele nieruchomości i reklamodawcy będą mieli rok na dostosowanie reklam na terenie swoich posesji do nowych zapisów.
Przypomnijmy, że dzięki ustawie podpisanej przez poprzedniego prezydenta Bronisława Komorowskiego, która obowiązuje od września, rady gmin mogą jednym dokumentem ustalić nie tylko ceny, ale lokalizację nośników reklam na terenie całego swojego obszaru administracyjnego. Mogą też różnicować wielkość reklam w zależności od ich lokalizacji, np. zakazując dużych reklam w centrach miast i "poluźniając" zapisy na obszarach przemysłowych.
Do tej pory takiej władzy rady nie miały, a radni mogli wpływać na przestrzeń reklamową miasta jedynie poprzez plany zagospodarowania, choć w Gdyni udało się zakazać wieszania plakatów wyborczych w pasie dróg pozostających w zarządzie Zarządu Dróg i Zieleni w Gdyni oraz na pozostałych terenach gminnych.
Opinie (205) ponad 20 zablokowanych
-
2016-02-12 08:43
(3)
Polska w ogole brzydka sie zrobila.
Wszedzie reklamy, ohyda.
Wszedzie blacha samochodow- jeszcze wieksza ohyda.
I wszeeeeeedzie smieci. Gdzie sie nie spojrzy tam lataja/leza smieci - worki, butelki, plastiki. Jak w kraju 3 swiata.
Pojdzie sie do lasu, jeden wielki smietnik.
To jest oczywiscie wina konsumpcjonizmu, produkcji tych cholernych opakowan i ludzi (ich braku kultury)- 17 3
-
2016-02-12 10:02
(2)
Najgorsze, ze kiedys syf byl glownie w miastach, a teraz miastowe kupia szrota z niemiec pojada nad jezioro na grilla i zostawai 2 wory biedronkowych opakowan. Co ciekawe te imbecyle masowo jezdza na splywy kajakowe mimo ze nie potrafia docenic piekna przyrody, ale taka jest moda. Wszystkie butelki i puszki laduja w wodzie. Rolnicy tez nie lepsi. Nie chca placic za wywoz smieci wiec wywoza je do wawazow, zatapiaja w cennych przyrodniczo bagnach i torfowiskach.
- 4 1
-
2016-02-12 10:54
(1)
I jeszcze po kazdym wietrze walaja sie wszedzie plachty banerow. Cos okropnego. A juz nigdy nie zrozumiem jak mozna w lesie albo nad jeziorem zostawiac smieci. Czy ci ludzie w domu tez maja taki smietnik??
- 7 0
-
2016-02-12 11:50
Jak juz zasmieca dom, tak ze nie moga sie ruszac to opalaja smieciami w kominku. Potem nie wiadomo gdzie jest wiekszy smrod na dolnych dzielnicach od spalanych smieci czy na poludniowych od szadolek
- 2 0
-
2016-02-12 08:49
Super Gdynia!
- 8 4
-
2016-02-12 08:51
Strefa wyciszenia powinno przebiegać... przez cały obszar Gdyni.
- 13 1
-
2016-02-12 08:56
Jak zwykle chodzi po prostu
O kase😀 skonczy sie tym ze za reklamy w lepszych miejscach bedzie trzeba odprowadzic podatek dodatkowy i tyle.
- 4 3
-
2016-02-12 08:59
Ach te reklamy, jakiez to glupie, naiwne i .... prymitywne. (1)
Zeby Ktos jeszcze zwracal na to uwage, ale nie...
juz dawno sie opatrzyly, spowszednialy.
Prowadzac auto skupiam sie tylko i wylacznie na drodze, no... i na pieknych kobietach. Bilboard, chocby nie wiem jak wielki, jest przeze mnie pomijany.
Zupelnie go nie dostrzegam. Czemu i Komu wiec ta chaltura ma sluzyc ?- 12 1
-
2016-02-12 10:04
No i to jest wskazowka dla marketingowcow. Reklamy beda teraz umieszczane na pieknych kobietach.
- 3 0
-
2016-02-12 09:02
Wzgorze
Przede wszystkim niech wyłącza 2 LEDowe bilboardy na Wzgórzu koło urzędu. Strasznie irytują
- 9 1
-
2016-02-12 09:11
Jak zaznaczyć w ankiecie WSZYSTKIE???
- 8 1
-
2016-02-12 09:48
Mam nadzieje ze znikną te beznadziejne bilbordy ze skupem aut za gotówkę. Badziew jeden....
- 6 1
-
2016-02-12 09:56
najpierw niech urzedasy posciagaja plakaty z drzwi w urzedzie
i tak wszyscy wiedza , ze nic nie robicie
- 5 1
-
2016-02-12 10:28
mój budynek, będę wieszał co mi się podoba (4)
To nie jest Rzeczpospolita Polska, tylko Rzeczpospolita g*wniana. Dookoła bród i syf, do tego bałagan prawny. Ustawy do których nie ma aktów wykonawczych. Tego BAŁAGANU nikt nie widzi, tylko reklamy przeszkadzają, bo ktoś na nich zarabia. Z przestrzeni miejskiej niech usuwają i tracą pieniądze, ale na swoim budynku, na swoim balkonie będę wieszał co mi się podoba.
- 3 13
-
2016-02-12 10:32
(2)
To se wieszaj i sie osmieszaj.
- 2 1
-
2016-02-12 10:36
(1)
ośmieszaj debilu?Na moim sklepie mogę sobie robić taką wystawę jaką chcę i żaden plastyk oszołom mi nie będzie dobrych rad dawać
- 1 4
-
2016-02-12 11:52
To se rob wystawy i sie osmieszaj.
- 2 1
-
2016-02-13 15:53
Masz g..o do powiedzenia. Prawo bedzie takie i tyle.
- 1 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.