- 1 Ponad 20 tys. zł za kurs taksówką (224 opinie)
- 2 Zalane ulice po burzy nad Trójmiastem (162 opinie)
- 3 W biały dzień kradł rośliny z trawnika (100 opinii)
- 4 Gdynia najszczęśliwsza, ale kto robił raport? (233 opinie)
- 5 121 tys. zł kary dla "Solidarności" za baner (427 opinii)
- 6 To samo morze, a toalety to nie problem (223 opinie)
Gdynia: co z przebudową ul. Chwarznieńskiej?
Przebudowa ul. Chwarznieńskiej połączona z remontem ul. Hodowlanej i budową zbiornika retencyjnego na Witominie odwleka się w czasie. Nie ma wciąż zezwolenia na realizację inwestycji drogowej. Wiadomo za to, że w trakcie remontu, na odcinku leśnym pojawi się kontrapas dla autobusów.
Od 2015 roku plany i projekty przebudowy Chwarznieńskiej
Trzy lata temu rozpoczęto poszukiwanie projektanta. Umowę podpisano z Biurem Projektów i Budownictwa Komunalnego w Gdańsku. Za projekt, prace geodezyjne i nadzór inwestorski Gdynia ma do zapłacenia 1,2 mln zł. Według zobowiązań z oferty, wykonanie dokumentacji miało trwać 78 tygodni, czyli półtora roku. To oznaczało, że powinna być gotowa pod koniec 2016 roku.
Trudniejsze, niż zakładano okazało się jednak odprowadzenie wód opadowych do zbiornika retencyjnego - przez kolizję z obecną infrastrukturą - i termin został przesunięty na następny rok. Mijały miesiące, aż we wrześniu 2017 roku na stronie miasta pojawiła się informacja, że dokumentacja jest gotowa. Teoretycznie przetarg powinien być ogłoszony w najbliższym czasie.
Czytaj też: Przetarg na przebudowę ul. Chwarznieńskiej
Niestety, wiceprezydent Gdyni Marek Stępa przekazał nam, że gotowego projektu nie ma, więc nie ma o czym rozmawiać. Biuro Projektów Budownictwa Komunalnego w oficjalnej odpowiedzi na pytanie o status zlecenia poinformowało z kolei, że gotowa dokumentacja trafiła do gdyńskiego magistratu. Pracownicy dodawali, że problemem może być brak zgody na realizację inwestycji w ramach ustawy o szczególnych zasadach przygotowania i realizacji inwestycji w zakresie dróg publicznych (tzw. ZRID). Skutkuje to brakiem pozwolenia na budowę i wstrzymaniem dalszych kroków magistratu. Władze Gdyni zapewniały, że przetarg zostanie na pewno ogłoszony - najszybciej jak to możliwe. Niektórzy radni Samorządności zdążyli już nawet oficjalnie wskazywać daty przekazane przez urzędników.
- Wg urzędników, planowany termin ogłoszenia przetargu to przełom października/listopada tego roku, jeżeli ostatnie uzgodnienia zostaną przeprowadzone bez niespodziewanych przeszkód - pisał na swojej stronie internetowej Paweł Brutel, radny Samorządności z Witomina.
Okazało się, że to tylko płonne zapowiedzi. W lutym wojewoda pomorski uchylił zaskarżoną decyzję prezydenta miasta Gdyni o rozbudowie Chwarznieńskiej, przekazując ją do ponownego rozpatrzenia, więc wszczęte zostało postępowanie w sprawie wydania decyzji. Wtedy stało się jasne, że Gdynia ma problem z inwestycją przez protesty mieszkańców.
Będzie kontrapas dla autobusów
- Zakładaliśmy, że przetarg ogłosimy w kwietniu. Uchylenie decyzji wymusiło stworzenie projektów zastępczych, by zaspokoić potrzeby stron i konieczność ponownego wniosku dotyczącego realizacji inwestycji drogowej, co wydłuża całość. Nie ma pewności, że nie będzie kolejnych protestów. Robimy tę inwestycję dla gdynian, więc pozostaje czekać - mówi Marek Stępa, wiceprezydent Gdyni.
W związku z perturbacjami, inwestycja może się zakończyć nawet dopiero w 2021 roku. Taka informacja z kolei pojawiła się wraz przetargiem na opracowanie dokumentacji projektowej dla wyznaczenia kontrapasa autobusowego na leśnym odcinku ul. Chwarznieńskiej w Gdyni.
Według pomysłu włodarzy autobusy jadące w kierunku centrum będą miały podczas remontu do dyspozycji jeden z pasów przeciwległej jezdni. Koszt dokumentacji projektowej to blisko 50 tysięcy złotych. Takie rozwiązanie zostanie prawdopodobnie na stałe.
By to zrobić, potrzebne będą oznaczenia na jezdni, znaki zmiennej treści, dodatkowa sygnalizacja, która zostanie zsynchronizowana z istniejącą. Rozwiązania mają być powiązane z Tristarem, a całość ulżyć pasażerom komunikacji, którzy rano i bez remontu spóźniają się, bo autobusy stoją w korku.
- Dokumentacja projektowa będzie stanowić podstawę do ogłoszenia przetargu na realizację zadania oraz rozliczenia wszystkich robót - informują urzędnicy z ZDiZ w Gdyni.
Co po rozbudowie Chwarznieńskiej?
Przypomnijmy: według wstępnych koncepcji kierowcy jadący od strony Rolniczej zyskają lewoskręt w kierunku ul. Hodowlanej. Z naprzeciwka łatwiej będzie wjechać w ul. Uczniowską i Widną. Pojawi się buspas, poszerzone zostaną też zatoczki autobusowe i drogi rowerowe.
Oprócz poszerzenia ul. Chwarznieńskiej, w zakres opracowania wchodzi również przebudowa ul. Hodowlanej, która zyska nową kanalizację deszczową. Prace przy jej budowie zakończą się odtworzeniem nawierzchni, a tym samym polepszeniem stanu mocno nierównej dziś drogi. Woda opady mają trafiać do zbiornika retencyjnego, który powstanie na terenie ogródków działkowych przy ul. II Morskiego Pułku Strzelców.
Szacowany koszt może sięgnąć 30 mln zł.
Miejsca
Opinie (308) ponad 20 zablokowanych
-
2018-05-04 18:33
Do ch>>ja Wacława jakim sq.wolem trzeba być żeby odwlekać remont Hodowlanej z uwagi na Chwarznieńską?
Jakaś filozofia Szczura który uzależnia zmianę skarpetek od zmiany gaci...
Ogarnijcie się pajace z magistratu, albo lepiej - przejedźcie się kilka razy tą drogą- 36 6
-
2018-05-04 18:44
Tak zasłużyli Gdynie, że nie ma kasy by zrobić to jak należy
- 28 0
-
2018-05-04 19:47
(1)
Witominska przez las i wpiecie w chwarznienska za falochronem
- 33 3
-
2018-05-04 20:14
A może jeszcze przez cmentarz ?
- 0 18
-
2018-05-04 19:49
Stąpa do dymisji jest beznadziwjny
- 34 3
-
2018-05-04 20:41
LODOWISKO !!!! Kiedy ????? (1)
- 23 6
-
2018-05-05 10:41
jak będzie -10 stopni i przyjedze straż pożarna, wyleje wodę
- 17 5
-
2018-05-04 20:42
Plan
Nie rozumiem jak to jest ze od wielu lat nikt nie zrozumial ze jedyna sensowna opcja jest 3 jezdniowa droga gdzie srodkowy pas ma zmienny ruch od polnocy do poludnia w kierunku centrum a pozniej odwrotnie. Wystarczy powiesic sygnalizacje swietlna co 200 metrow nad jezdnia. Moznaby zrezygnowac z buspasow lub absurdalnie drogich obwodnic przez las i unikniec wyburzen domow/blokow.
- 21 10
-
2018-05-04 21:05
buspas!!!!!!!!!!!!
Buspas na ul. Chwarznieńskiej w ogóle nie poprawi sytuacji drogowej, mało tego pogorszy się przejezdność na tej ulicy!!!!!!!. Jedyne rozwiązanie, to ominąć Witomino i poprowadzić drogę z ul Kieleckiej przez tereny wojskowe na leśny odcinek ul. Chwarznieńskiej
- 25 8
-
2018-05-04 22:16
Za 2-3 lata cały zachód Gdyni będzie odcięty od świata - będzie tam jeden wielki korek. Między 6:30 a 10:00 nie będzie można wyjechać, a między 15:00 i 18:00 wjechać. Już nawet teraz żeby zjechać z obwodnicy trzeba odstać pół godziny na światłach.
- 31 4
-
2018-05-04 22:19
nie o to chodzi
te wszystkie gdyńskie remonty dróg nie mają z założenia poprawiać płynności ruchu lecz służą tylko do wyciągnięcia dotacji i wydania jak największej kasy a problem komunikacyjny zawsze zostaje lub się powiększa (np podjazd, skrzyżowanie Chylońska-Północna 3xremont, Tristar, remont ronda Morska-estakada, buspasy na Morskiej, skrzyżowanie Dąbka-Kwiatkowskiego,. S. to pirdołowaty dziad osadzony w latach sześćdzesiątych, a tu świat się trochę zmienił-prócz Gdyni jak się okazuje. Na układy -samorządność nie ma rady
- 30 5
-
2018-05-04 22:47
Powinno się zakazac Hossie budować, dopóki nie zbuduje na swój koszt ulic ! (7)
To jedyne rozwiązanie. Nabudowali masę mieszkań. Można je liczyć w tysiącach. Zarobili na tym miliardy złotych. Nie miliony, tylko miliardy. Ale nie finansują budowy dróg. To jest skandal - jedna firma czerpie zyski, a ich klienci nabici w butelkę codziennie tkwią w paraliżu komunikacyjnym bo z tych tysięcy mieszkań do centrum prowadzi jedna wąska ulica. Moje rozwiązanie - Zero pozwoleń na budowę do czasu sfinansowania i zbudowania nowych dróg.
- 33 8
-
2018-05-04 22:53
Nie masz racji opcjonalny
Developer buduje w swoim obszarze. To gmina powinna zapewnic komunikacje. Ale Gdynia to szczurolad zaangazowany tylko w przewaly i nekanie mieszkancow.
- 16 8
-
2018-05-04 23:52
GENIALNE (1)
Proszę nie wyliczać kosmicznych zysków komercyjnej firmie. Po to budują, żeby zarabiać. Budowanie osiedla to nie kaprys i wolna amerykanka, ale dziesiątki pozwoleń własnie od miasta. Stawianie jednak warunku: "Budujecie osiedle pod warunkiem, że kilka kilometrów dalej przebudujecie drogę" to kompletna bzdura. W imię czego prywatna firma ma wyręczać miasto w wypełnianiu swoich obowiązków? Czy deweloperzy budujący na Obłużu i na Oksywiu powinni finansować kolejne, niekończące się remonty estakady?
Nowe budynki i osiedla Hossy to błogosławieństwo dla Gdyni. Gdyby nie Wiczlino Ogród, Zielenisz i Patio, nasze miasto już dzisiaj miałoby 200000 mieszkańców. Gdynia Zachód to jedyne miejsce gdzie ludzie mogą w przystępnych cenach kupić nowe mieszkanie. W centrum a nawet na Strzelców przy PKM ceny nie schodzą poniżej 9000-10000 za metr. Przeszacowane grunty w Gdyni już dzisiaj doprowadziły do ucieczki wielu potencjalnych gdynian do Rumi i Redy.- 15 8
-
2018-08-23 09:46
co tu gadać
czy to reklama HOSSY! ludzie ostrzegam kupując mieszkanie w gdynii zachód kupujecie sobie korki drogowe
- 12 3
-
2018-05-05 07:01
wpisz sobie w Google onet wojciech szczurek wywiad. (1)
Już kilka lat temu szczur chwalił się nową dzielnicą więc miał czas żeby przebudować drogi.o czym szczur myśli???
- 19 4
-
2018-05-05 07:19
O wlasnej kieszeni i przekretach i trwonieniu kasy miejskiej na idiotyzmy
- 19 3
-
2018-05-05 16:49
Gosciu, miasto ma obowiazki z ktorych musi sie wywiazywac czyli zbroic tereny i budowac drogi.
Skoro wydaje zazwolenie na budowe to ma to robic a nie palic glupkow jak to robia.
- 20 0
-
2018-08-23 09:41
co tu gadać
Tak naprawdę to Szczurkiem i Firmą HOSSA powinno zainteresować się CBA
- 13 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.