• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdynia dołoży się do roweru elektrycznego. Wsparcie do 50 proc. wartości

Patryk Szczerba
25 kwietnia 2022 (artykuł sprzed 2 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Znów dotowali zakup rowerów elektrycznych
Dotacja na zakup elektryczny w Gdyni wyniesie 50 proc. wartości sprzętu. Dotacja na zakup elektryczny w Gdyni wyniesie 50 proc. wartości sprzętu.

Gdynia dopłaci do zakupu rowerów elektrycznych nabytych przez mieszkańców. Zwrot dotyczy 50 proc. wartości zakupionego roweru. Dotacja nie będzie mogła być wyższa niż 2,5 tys zł.



Co sądzisz o rowerach elektrycznych?

W Polsce nie ma obecnie krajowego systemu dotacji do rowerów.

Jest to praktykowane w wielu innych państwach i regionach UE. A także w konkretnych miastach m.in. w Barcelonie, Lizbonie czy Oslo.

Gdynia jest pierwszym polskim miastem, które zdecydowało się dofinansowywać zakup rowerów elektrycznych dla mieszkańców.

50 proc. zwrotu kosztów



- Dotacja jako forma zachęty do zmiany, choćby częściowo, nawyków transportowych jest jednym z elementów realizacji Europejskiego Zielonego Ładu oraz innych dokumentów strategicznych, mających na celu przeciwdziałanie zmianom klimatu, a także poprawę jakości życia, w tym zdrowia Europejczyków - opowiada Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni.

Wypożyczalnie rowerów



Stosowna uchwała pojawi się na kwietniowej sesji rady miasta. Praktycznie pewne jest, że zostanie przyjęta.

Zgodnie z zapisami ww. uchwały osoby fizyczne zamieszkałe na terenie Gdyni, które złożą wniosek i dokonają zakupu roweru elektrycznego będą mogły otrzymać zwrot części kosztów tej inwestycji - 50 proc. wartości zakupionego roweru.

Będzie mogło być to nie więcej niż 2,5 tys. zł.



Nabór wniosków od połowy maja



Uchwała w tej sprawie wejdzie w życie w połowie maja, wtedy też wystartuje nabór wniosków. Będzie można je składać do 15 października.

Urzędnicy mają trzy tygodnie na rozpatrzenie danego wniosku. Bedzie obowiązywać zasada: "Kto pierwszy ten lepszy".

Sklepy i serwisy rowerowe



Władze Gdyni wyjaśniają, że inicjatywa jest sensowna, bo różnice wysokości różnych dzielnic Gdyni powodują, że nie wszyscy chcą jeździć po mieście zwykłym rowerem.

- Dzięki rowerom elektrycznym podjazd pod wzniesienia, których w Gdyni niemało, np. ul. Wielkopolska, ul. Kielecka czy ul. E. Kwiatkowskiego nie jest już barierą nie do pokonania ze względu na różnicę wysokości - komentują urzędnicy.

Co z rowerem MEVO?



W lutym Obszar Metropolitalny podpisał umowę z City Bike Global 0.0, wykonawcą nowego systemu roweru metropolitalnego Mevo.

Zgodnie z przyjętym harmonogramem dostaw jednoślady na ulicach Trójmiasta mają pojawić się wiosną przyszłego roku.

MEVO: wszystkie informacje o rowerze metropolitalnym


Za korzystanie z roweru metropolitalnego Mevo zapłacimy 30 zł za miesiąc lub 259 zł rocznie. System Operatorem systemu będzie hiszpańska spółka City Bike Global.

Zlot rowerów towarowych. Film z 2019 roku

Miejsca

Opinie (360) ponad 10 zablokowanych

  • Władze nienawidzą właścicieli samochodów (10)

    • 38 10

    • To pewnie z tej nienawiści (4)

      Parking pod Parkiem Centralnym, poszerzenie Kwiatkowskiego i Obwodnica Witomina.

      • 8 12

      • (2)

        Obwodnica witomina? Ty kundlu zaklamany z um, parking pod tym waszym sciemnionym parkiem jest tylko po to zeby przyjaciel deweloper siwego skorumpowanegi palanta mógł wogole postawic swoj biurowiec i wynajac jego powierzchnie kilka razy drozej dzieki inwestycji miejskiej ,rozumiesz zaklamana parowo?

        • 20 5

        • Ale co w związku z tym? (1)

          Nie będzie można parkować za grosze czy jak? A Obwodnicy Witomina nie projektują?

          • 2 4

          • Za grosze to cię ktoś zrobił a obwodnica Witomina za panowania Szczura zbudowana nie będzie.

            • 1 1

      • Obwodnica Witomina?

        Ło panie, za trzydzieści lat będzie na stówę projekt!

        • 1 0

    • no tak bo: (2)

      smrodzą
      hałasują
      niszczą zieleń i chodniki
      terroryzują innych
      powodują wypadki na masowa skale
      paraliżują miasto
      są głównym beneficjentem budżetu miejskiego oraz przestrzeni miejskiej, a żadnych podatków nie płacą... no i mają wieczne roszczenia.... może dlatego?

      • 5 16

      • Oczywiście nie dotyczy samochodów służbowych

        • 3 0

      • Siostro!

        Pacjent majaczy...

        • 1 0

    • Władze nienawidzą wolności a motoryzacja jest symbolem niezależności dlatego się w nia uderza.

      • 4 1

    • Tylko ,,władza" rości sobie prawo do posiadania czegokolwiek.

      • 2 0

  • chętnie skorzystam, ale najpierw pytanie do forumowych ekspertów (4)

    bo tutaj każdy się na wszystkim zna
    jaki rower wybrać?
    chodzi mi coś w stylu cross/treking bo korzystam z sakw

    • 3 10

    • nikt nie doradzi modelu?

      gdzie ci portalowi eksperci???
      budżet 7-8 tysięcy z dofinansowaniem

      • 3 1

    • skoro korzystasz z sakw, znaczy, że masz już rower prawdopodobnie. (2)

      a budżet 5 tys. Za tę kwotę możesz sobie (zlecić) skonwertować rower bardzo dokładnie pod swoje konkretne potrzeby. Na rynku są materiały do stworzenia dowolnego rozwiązania. Np., jeśli ci zależy na prędkości i dystansie, to gotowiec będzie drogi, a zestaw do konwersji zmieści się w budżecie 5 tys, z dobrymi komponentami. Sprawdź na YT kanał Taba Na Rowerze, omawia wszystkie tematy z tym związane.

      • 2 0

      • dzięki, ale wolałbym gotowe rozwiązanie (1)

        sam używam trekingowego unibika, ale ma już tyle lat, że nie ma sensu dokładać
        może dla roweru maksymalnie trzyletniego na dobrym osprzęcie byłoby to rozsądne rozwiązanie, ale chciałbym już coś nowego :)

        • 1 1

        • spoko, długo by jeszcze można ten wątek rozwijać

          niemniej życzę powodzenia i udanego zakupu!

          • 0 0

  • Opinia wyróżniona

    hulajnogi elektryczne też to obejmuje ? (3)

    nie rozumiem po co kupować rower elektryczny, rower jest do uprawiania sportu.

    • 18 17

    • Rower jest dla wielu osób (1)

      zwykłym środkiem komunikacji na dojazdy do pracy.

      • 3 6

      • O, to tak jak samochód dla wielu innych osób

        • 0 0

    • ta akcja to taki pic na wodę

      • 3 1

  • 10 sztuk juz zarezerwowanych dla dzieci deweloperów upasionych na korupcji z wladza lokalna. Taka uboga wersja skateparku w centralparku dla dzieciaczka deweloperka za pieniadze miasta

    • 42 2

  • Samochodziarze powinni oddać (12)

    Po jednym pasie na głównych drogach Trójmiasta. Wszędzie gdzie są dwa pasy, jeden powinien zostać przeznaczony dla ruchu rowerów , hulajnóg i wszelkich UTO. To nie jest infrastruktura tylko dla samochodów. To jest też nasza cześć miasta. Nie będą nas przeganiać na jakieś skrawki ścieżek rowerowych.

    • 23 82

    • Kiedy zdasz na prawko? (1)

      Zobaczysz jak to jest.

      • 19 6

      • on ma prawko i jeździ swoim Passatem, tylko lubi prowokować. Przegania spod maski wszystkich pieszych i rowerzystów.

        • 1 4

    • (3)

      A towary do sklepów śmigłowcem. Skąd tacy ludzie się biorą ???

      • 15 4

      • no właśnie: skąd się biorą przeginacze antyrowerowi na tym forum? (1)

        rower cargo wspomagany elektrycznie może przewieźć ładunek do 800 kg bez większego problemu. Warto poczytać w internecie sensowne teksty na temat tzw. logistyki miejskiej, która polega na minimalizowaniu potrzeby korzystania z samochodów dostawczych w centrum dobrze zarządzanych miast.

        • 4 8

        • Sama prawda!

          Towar do terminali kontenerowych można dowozić z Pruszcza rowerami cargo na zasadzie tzw. ostatniej mili!

          • 0 0

      • Przecież zostaje jeszcze 1 pas dla samochodów dostawczych

        czytać ze zrozumieniem, w myśleniu wychodzić poza schematy

        • 1 3

    • A płacisz podatek drogowy w cenie paliwa? (4)

      • 7 3

      • Z tego podatku miasto nic nie ma. (2)

        Do dróg miejskich nic nie dopłacasz jako kierowca.

        • 0 3

        • Subwencja wyrównawcza

          Ale co ja się będę produkował, tępi cykliści i tak nie ogarną.

          • 2 0

        • płacę PIT

          a miasto z tego dopłaca 3/4 ceny biletów. A kierowcy z tych 300 milionów nic nie mają.

          • 0 0

      • drogi nie są budowane z podatku w paliwie

        od bardzo dawna ta bajka jest nieaktualna. Płacą wszyscy korzysta tylko część.

        • 2 2

    • Hahaha

      Jestes eko wiesniakiem ziomek, jezdzisz za darmo to zycze milej jazdy na skrawkach. Poza tym nie narzekaj polakówu, bo masz jedna z lepszych sieci sciezek rowerowych w PL. A informacyjnie to w cenie paliwa jest ponad 20% taxu ktory idzie na infrastrukture dla pojazdow mechanicznych, czemu wiec chcesz ta czesc jezdni dla siebie skoro nawet oc za rower nie placisz ? Wtf

      • 0 0

  • (3)

    To w końcu czego dotyczy 2500? Jedna konkretna informacja w artykule, a napisane tak że nie wiadomo o co chodzi.

    Jak w pierwszym akapicie - cała wartość roweru, czy tak jak dalej w tekście - wartość dofinansowania?

    • 8 2

    • To sa zagrywki pr owe siwej kliki. Lista chetnych juz zamknieta, to dzieciaki znajomych siwego oszusta. To taki manewr jak z ogólnodostępnym tarasem w seatower

      • 3 2

    • ja to zrozumiałem bez problemu (1)

      50% ceny roweru do maksymalnej sumy 2500zł co tu do rozumienia.

      Przykład1 : rower el za 6000 zł to połowa 3000 zł - ale oddadzą 2500 zł tylko
      Przykład 2 : rower el za 4000 zł to oddadzą połowę czyli 2000 zł

      • 11 1

      • bo poprawili pierwszy akapit i jest już jaśniej

        • 0 0

  • Gdynia to potrafi zadbac o rowerzystow (5)

    nie to co gdansk. całe centrum to bruk i wszedzie nakazy jazdy rowerem po chodniku. tak nigdy lepiej nie bedzie

    • 2 23

    • z tym rowerem elektrycznym to fajnie (4)

      ale cała reszta w Gdyni leży i kwiczy. w Gdańsku bruk jest tylko na starówce i okolicach więc to argument kulą w płot, radzę sprawdzić ilość kilometrów ścieżek rowerowych w obu miastach a potem pisać głupoty

      • 2 2

      • ścieżki to są w lesie (3)

        rower to pojazd i jeździ się nim po jezdni. w gdyni mam taką możliwość żeby przejechać całe centrum, w gdańsku nie.

        • 3 3

        • A kto Ci w Gdańsku zabroni jezdnią jeździć? (2)

          Wsiadasz i jedziesz ale to głupi by to zrobił bo ścieżki są mega wygodne.

          • 2 1

          • którą? podwalem? (1)

            nie da się bo jest znak nakazu jazdy rowerem po chodniku

            • 1 1

            • Bądź mężczyzną!

              Dawaj do tunelu.

              • 1 1

  • Opinia wyróżniona

    woow tego się nie spodziewałem, mam nadzieję, że inne miasta też wezmą przykład (4)

    ja bym chętnie kupił elektryczny rower za pół ceny, wtedy będzie kosztować jak zwykły, no ale nie jestem z Gdyni

    • 12 31

    • (3)

      Ty myslisz zaklamany tepaku od siwego ze ktos uwierzy w szczerosc tego wpisu? Za kogo wy macie mieszkancow gdyni? Skorumpowani, zaklamani, oblechy z kliki deweloprskiej siwego lapowkarza

      • 6 9

      • Potrzebujesz lekarza (2)

        Takiego od głowy

        • 1 3

        • Z rodziny ktorego lapownika jestes?

          • 1 0

        • Lekarz mu już nie pomoże.

          Ja doradzałbym wizytę egzorcysty.

          • 1 1

  • Opinia wyróżniona

    Kolejna beznadziejna decyzja (4)

    Niczym nieuzasadniona. Ścieżek brak. Tam gdzie są, to zwykle źle poprowadzone lub niepotrzebne. Może zrobić za tą kase dodatkowe miejsca do parkowania w centrum?

    • 25 7

    • rozumiem, że chodzi ci o miejsca do parkowania rowerów? (1)

      szczodre oferowanie miejsc do parkowania samochodów w centrum zwiększa korki na dojazdach do niego. Bez sensu.

      • 2 2

      • Bez sensu to było jak cię ktoś spłodził.

        • 0 0

    • a może miejsca do parkowania w centrum... looooolll

      co jeszcze, fabryki przy osiedlach? skąd ty się urwałeś?

      • 1 2

    • kolejny beznadziejny wpis trolla

      cierpiącego na cyklofobię

      • 0 2

  • Skoro rowery to hulajnogi elektryczne takze

    Powinny być dotowane. Są tańsze i równie ekologiczne

    • 24 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane