• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdynia dołoży się do roweru elektrycznego. Wsparcie do 50 proc. wartości

Patryk Szczerba
25 kwietnia 2022 (artykuł sprzed 2 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Znów dotowali zakup rowerów elektrycznych
Dotacja na zakup elektryczny w Gdyni wyniesie 50 proc. wartości sprzętu. Dotacja na zakup elektryczny w Gdyni wyniesie 50 proc. wartości sprzętu.

Gdynia dopłaci do zakupu rowerów elektrycznych nabytych przez mieszkańców. Zwrot dotyczy 50 proc. wartości zakupionego roweru. Dotacja nie będzie mogła być wyższa niż 2,5 tys zł.



Co sądzisz o rowerach elektrycznych?

W Polsce nie ma obecnie krajowego systemu dotacji do rowerów.

Jest to praktykowane w wielu innych państwach i regionach UE. A także w konkretnych miastach m.in. w Barcelonie, Lizbonie czy Oslo.

Gdynia jest pierwszym polskim miastem, które zdecydowało się dofinansowywać zakup rowerów elektrycznych dla mieszkańców.

50 proc. zwrotu kosztów



- Dotacja jako forma zachęty do zmiany, choćby częściowo, nawyków transportowych jest jednym z elementów realizacji Europejskiego Zielonego Ładu oraz innych dokumentów strategicznych, mających na celu przeciwdziałanie zmianom klimatu, a także poprawę jakości życia, w tym zdrowia Europejczyków - opowiada Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni.

Wypożyczalnie rowerów



Stosowna uchwała pojawi się na kwietniowej sesji rady miasta. Praktycznie pewne jest, że zostanie przyjęta.

Zgodnie z zapisami ww. uchwały osoby fizyczne zamieszkałe na terenie Gdyni, które złożą wniosek i dokonają zakupu roweru elektrycznego będą mogły otrzymać zwrot części kosztów tej inwestycji - 50 proc. wartości zakupionego roweru.

Będzie mogło być to nie więcej niż 2,5 tys. zł.



Nabór wniosków od połowy maja



Uchwała w tej sprawie wejdzie w życie w połowie maja, wtedy też wystartuje nabór wniosków. Będzie można je składać do 15 października.

Urzędnicy mają trzy tygodnie na rozpatrzenie danego wniosku. Bedzie obowiązywać zasada: "Kto pierwszy ten lepszy".

Sklepy i serwisy rowerowe



Władze Gdyni wyjaśniają, że inicjatywa jest sensowna, bo różnice wysokości różnych dzielnic Gdyni powodują, że nie wszyscy chcą jeździć po mieście zwykłym rowerem.

- Dzięki rowerom elektrycznym podjazd pod wzniesienia, których w Gdyni niemało, np. ul. Wielkopolska, ul. Kielecka czy ul. E. Kwiatkowskiego nie jest już barierą nie do pokonania ze względu na różnicę wysokości - komentują urzędnicy.

Co z rowerem MEVO?



W lutym Obszar Metropolitalny podpisał umowę z City Bike Global 0.0, wykonawcą nowego systemu roweru metropolitalnego Mevo.

Zgodnie z przyjętym harmonogramem dostaw jednoślady na ulicach Trójmiasta mają pojawić się wiosną przyszłego roku.

MEVO: wszystkie informacje o rowerze metropolitalnym


Za korzystanie z roweru metropolitalnego Mevo zapłacimy 30 zł za miesiąc lub 259 zł rocznie. System Operatorem systemu będzie hiszpańska spółka City Bike Global.

Zlot rowerów towarowych. Film z 2019 roku

Miejsca

Opinie (360) ponad 10 zablokowanych

  • Kompletnie rozloza ZKM (7)

    • 8 2

    • Bardzo wątpię...

      Jeśli ktoś nie jeździ samochodem, to ZKM nie ma konkurencji. Rower nie jest dla wszystkich, Gdynia jest miastem coraz starszych ludzi, rower elektryczny, nawet za połowę ceny, jest nadal bardzo drogi.

      • 8 1

    • ZKM jest już dawno rołożone (5)

      Ta firma bankrutuje co roku i co roku miasto ją ratuje przed bankructwem dopłacając miliony do jej działalności.

      • 2 1

      • Tak wygląda to na całym świecie. (4)

        Komunikacja miejska jest z założenia deficytowa. Funkcjonuje w innych celach niż zarobkowe.

        • 1 2

        • (3)

          I zawsze wychodzi na to że nigdy zbiorkom nie jest rozwiązaniem tylko tani indywidualny transport.

          • 2 3

          • Indywidualny (2)

            transport nie jest tani - ani dla właściciela/użytkownika, ani dla miasta, ani nawet dla tych, którzy korzystają z ZKM. Jest z założenia kosztowny i kłopotliwy.

            • 0 2

            • kosztowna i kłopotliwa to była twoja edukacja (1)

              w dodatku nie skończyła się sukcesem, ale co zrobić...

              • 0 0

              • Brawurowe, błyskotliwe i

                rzeczowe, podszyte sporą dawką intelektu i przenikliwości. Bez takich komentarzy to forum nie byłoby tym, czym jest w tej chwili. Dziękuję...

                • 0 0

  • Panie Łucyk, zamiast PRowe rowerki dla nielicznych

    Dotujcie proszę znów połączenia autobusowe. Jest dramat w temacie

    • 23 1

  • "Bedzie obowiązywać zasada: "Kto pierwszy ten lepszy"." (1)

    Czytaj: dofinansujemy 3 rowery, ale PRowo to będzie bomba.

    • 23 1

    • Kto ma i zdobędzie dofinansowanie , wszyscy wiemy .

      • 0 0

  • Rower (3)

    Kupujesz rower, dostajesz zwrot 2,5tys., sprzedajesz rower nowy na gwarancji za 80% ceny i jesteś zarobiony.
    Socjaliści z Gdyni w natarciu.

    • 22 7

    • Nie socjaliści, tylko cwane Janusze

      i przedsiębiorcze Mirki.

      • 11 1

    • O tym samym pomyślałem.

      • 0 1

    • A pomyślałeś że dotacja jest obwarowana umową

      Nie, tego już twój mózg nie ogarnie

      • 3 2

  • Bogate miasto. Stać nas!

    Po co mieć miliard zadłużenia. Lepiej mieć dwa.

    • 24 2

  • Akumulator stał się synonimem nowoczesności. Ale o kosztach ich produkcji i utylizacji cisza...

    • 32 1

  • panie Łucyk, chodzi o osoby zamieszkałe w Gdyni czy zameldowane ?

    a co z tymi, którzy otrzymaja dotacje a na drugi dzień się słusznie przeniosą do Gdańska ?

    • 19 2

  • Kluczowa inwestycja...

    Gdynia jak zwykle - nie zawodzi. Dzień, w którym Szczurek i jego ekipa opuszczą UM, będzie jednym ze świątecznych dni w Gdyni, jak 10 lutego lub 28 marca.

    • 29 1

  • Rower elektryczny (2)

    Dzień dobry czy musi być faktura za zakup roweru,czy oświadczenie od sprzedajacego,bo chce kupic uzywany?

    • 12 2

    • Pewnie nie wystarczy

      Kupisz używany za 2500 i dogadasz sie na oswiadczenie ze kosztowal 5000. I masz uzywke za free.

      • 1 0

    • na pewno faktura za nowy rower

      • 3 0

  • Moja Gdynia, taka bogata...

    To na pewno jest najważniejsza sprawa teraz. Miasto-bankrut, utrzymuje tkankę miejską na bida-płacach, ale w błoto zawsze chętnie wyrzuci.

    • 22 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane