• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdynia dołoży się do roweru elektrycznego. Wsparcie do 50 proc. wartości

Patryk Szczerba
25 kwietnia 2022 (artykuł sprzed 2 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Znów dotowali zakup rowerów elektrycznych
Dotacja na zakup elektryczny w Gdyni wyniesie 50 proc. wartości sprzętu. Dotacja na zakup elektryczny w Gdyni wyniesie 50 proc. wartości sprzętu.

Gdynia dopłaci do zakupu rowerów elektrycznych nabytych przez mieszkańców. Zwrot dotyczy 50 proc. wartości zakupionego roweru. Dotacja nie będzie mogła być wyższa niż 2,5 tys zł.



Co sądzisz o rowerach elektrycznych?

W Polsce nie ma obecnie krajowego systemu dotacji do rowerów.

Jest to praktykowane w wielu innych państwach i regionach UE. A także w konkretnych miastach m.in. w Barcelonie, Lizbonie czy Oslo.

Gdynia jest pierwszym polskim miastem, które zdecydowało się dofinansowywać zakup rowerów elektrycznych dla mieszkańców.

50 proc. zwrotu kosztów



- Dotacja jako forma zachęty do zmiany, choćby częściowo, nawyków transportowych jest jednym z elementów realizacji Europejskiego Zielonego Ładu oraz innych dokumentów strategicznych, mających na celu przeciwdziałanie zmianom klimatu, a także poprawę jakości życia, w tym zdrowia Europejczyków - opowiada Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni.

Wypożyczalnie rowerów



Stosowna uchwała pojawi się na kwietniowej sesji rady miasta. Praktycznie pewne jest, że zostanie przyjęta.

Zgodnie z zapisami ww. uchwały osoby fizyczne zamieszkałe na terenie Gdyni, które złożą wniosek i dokonają zakupu roweru elektrycznego będą mogły otrzymać zwrot części kosztów tej inwestycji - 50 proc. wartości zakupionego roweru.

Będzie mogło być to nie więcej niż 2,5 tys. zł.



Nabór wniosków od połowy maja



Uchwała w tej sprawie wejdzie w życie w połowie maja, wtedy też wystartuje nabór wniosków. Będzie można je składać do 15 października.

Urzędnicy mają trzy tygodnie na rozpatrzenie danego wniosku. Bedzie obowiązywać zasada: "Kto pierwszy ten lepszy".

Sklepy i serwisy rowerowe



Władze Gdyni wyjaśniają, że inicjatywa jest sensowna, bo różnice wysokości różnych dzielnic Gdyni powodują, że nie wszyscy chcą jeździć po mieście zwykłym rowerem.

- Dzięki rowerom elektrycznym podjazd pod wzniesienia, których w Gdyni niemało, np. ul. Wielkopolska, ul. Kielecka czy ul. E. Kwiatkowskiego nie jest już barierą nie do pokonania ze względu na różnicę wysokości - komentują urzędnicy.

Co z rowerem MEVO?



W lutym Obszar Metropolitalny podpisał umowę z City Bike Global 0.0, wykonawcą nowego systemu roweru metropolitalnego Mevo.

Zgodnie z przyjętym harmonogramem dostaw jednoślady na ulicach Trójmiasta mają pojawić się wiosną przyszłego roku.

MEVO: wszystkie informacje o rowerze metropolitalnym


Za korzystanie z roweru metropolitalnego Mevo zapłacimy 30 zł za miesiąc lub 259 zł rocznie. System Operatorem systemu będzie hiszpańska spółka City Bike Global.

Zlot rowerów towarowych. Film z 2019 roku

Miejsca

Opinie (360) ponad 10 zablokowanych

  • Gdańsk, czy władze Gdańska planują podobną uchwałę? (1)

    Gdańsk, czy władze Gdańska planują podobną uchwałę?

    • 4 9

    • Chyba nie są tak głupi...

      • 8 1

  • Warto było głosować na Szczurka. Nie żałuję.

    Ciekawe, jak się mają kubki miejskie z systemem odbiorów i aplikacjami.

    • 8 5

  • to nie rower (4)

    Elektryk to nie rower. Ani eko, ani rower

    • 17 6

    • w stosunku do samochodu i tradycyjnej komunikacji publicznej jest eko (3)

      • 2 2

      • brudny prąd (2)

        a prąd masz z czego ?
        z czystego węgla ?

        • 2 2

        • ty masz jakiś problem z myśleniem?
          brudny nie brudny wyprodukowanie go dla roweru i tak jest bardziej ekologiczne niż paliwa dla samochodów. czy to tak ciężko pojąć?
          zwykły rower też nie jest eko bo gume, rame i rezte trzeba wyprodukować?
          z bambusa tego nie zrobisz.

          • 2 1

        • Zdumiewające.

          Wszystkowiedzący Seba przyswoi sobie tę samą "ripostę" o brudnym węglu. Powtarza ją przy każdym artykule o trolejbusach, autobusach i rowerach elektrycznych, a potem pęka z dumy, że jest taki przenikliwy i zauważa coś o czym "nikt nie pisze". Pojazdy elektryczne SĄ ekologiczne z punktu widzenia mieszkańców Gdyni. Nie emitują spalin, a wykorzystują prąd, z którego produkcji i tak nie można zrezygnować. Czy będą trolejbusy, czy ich nie będzie, czy będą elektryczne autobusy, rowery, czy ich nie będzie, elektrownia i tak będzie spalała węgiel / gaz, a wiatraki będą się obracały. Jeśli natomiast kolejny zwykły autobus czy samochód nie wyjadą na ulice - nie spalą paliwa. Oto cała różnica.

          • 2 3

  • Budżetu starczy na ~50 rowerów (2)

    Słyszałem w radio, że budżet to 100 tyś - starczy na ~50 rowerów na 250 tysięczne miasto ;) śmiać się nie chce nawet

    • 11 1

    • To się nie śmiej.

      • 1 0

    • 100000/2500=40

      • 5 0

  • Rekompensata za zakup roweru elektrycznego. (2)

    A co z tymi osobami ,które już kupiły rowery , czy też mogą składać wnioski?

    • 9 1

    • Kup drugi z dopłata

      Obecny wystaw na sprzedaz wtedy skorzystasz z doplaty

      • 9 0

    • Nie

      • 1 1

  • Nie podoba mi się to

    Z chęcią bym skorzystał, ale dlaczego nie ma podanej puli wniosków? Powinna być jakaś rezerwacja wniosków przez zakupem. Chodzi mi o to, że kupię rower elektryczny za 5000 zł, a później się okaże, że pula wniosków została wyczerpana i dofinansowania nie dostanę.

    • 11 2

  • Sensowny rower elektryczny koszruje 10tys i wiecej a tu niby 50% doplaty ale nie wiecej niz 2500 hahah

    • 7 11

  • Gdynia to niech lepiej jakies drogi rowerowe zbuduje

    • 6 1

  • Miliard długu. Gdynię stać

    • 20 1

  • zauważam ciekawą prawidłowość. krzyczycie w komentarzach, ze dopłacanie 2500zł to patologia dla ekoterrorystów (9)

    ale płacenie po 200.000zł za jedno miejsce parkingowe pod "parkiem centralnym" na stawianie waszych cieknących olejem szrotów nie wzbudza w was żadnej refleksji.

    • 12 15

    • ależ są refleksje...

      .. miejsca parkingowe za 200 tysi to prezent dla kolegi-dewelopera, dla najemców w jego budynku, a nie dla mieszkańców. Mieszkańcom zabrano drzewa i 63 mln zł z budżetu miasta, nie ma mowy o żadnych prezentach...

      • 10 1

    • Tylko, że miejsce jest płatne i zacznie z biegiem czasu przynosić dochód. Rower rozpadnie się po upływie gwarancji. (2)

      • 3 6

      • policz proszę ile musi kosztować godzina parkowania, żeby to się zwróciło

        w tej erze geologicznej. Nawet bez wliczania kosztów utrzymania i przyszłych remontów, zakładając zajętość przez 12h dziennie na co drugim miejscu, to będzie ze 100 lat. Do tego czasu to twoje wnuki będą tam swoją maczugę odkładały, a nie samochody parkowały.

        • 6 5

      • hehehe dochód. beka na całego

        • 1 3

    • To już lepiej kupić garaż za 30.000zł (1)

      Miejsce parkingowe które kosztuje więcej niż 6 garaży i to takich porządnych, murowanych, z prądem, ogrzewaniem i jeszcze podjazdem przed każdym z tych 6 garaży który może posłużyć za dodatkowe miejsce parkingowe w czasie gdy się z garażu nie wyjeżdża.

      • 1 4

      • To mi sprzedaj za 30 jak masz. Wezmę z 10 sztuk.

        • 3 1

    • To są miejsca dla pracowników UM i biurowca kolegi, (1)

      • 1 1

      • I budowane za niczyją kasę

        Więc to tak musi kosztować

        • 0 0

    • Miejsce parkingowe na hali u dewelopera to obecnie jakieś 45 tys a nie sądzę żeby sprzedawali ze stratą.

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane