• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdynia: jezdnia pod wiaduktem przy stadionie będzie obniżona

Patryk Szczerba
1 lutego 2018 (artykuł sprzed 6 lat) 
Starsze autobusy znikają z ulic Gdyni, ale wciąż obsługują np. linię 192. Przebudowa wiaduktu na Stryjskiej pozwoli, by pojechały tam nowsze pojazdy. Starsze autobusy znikają z ulic Gdyni, ale wciąż obsługują np. linię 192. Przebudowa wiaduktu na Stryjskiej pozwoli, by pojechały tam nowsze pojazdy.

250 tys. zł będzie kosztowała dokumentacja projektowa przebudowy jezdni na ul. Stryjskiej zobacz na mapie Gdyni w Gdyni, pod wiaduktem kolejowym. Z powodu wysokości nie mieszczą się tam nowsze autobusy, więc na kursujące tamtędy linie są wysyłane starsze pojazdy. Projekt będzie gotowy do końca roku.



Czy obniżenie jezdni ul. Stryjskiej to dobry pomysł?

Blisko trzy lata temu po raz pierwszy pisaliśmy, że zakupione za 30 mln zł pojazdy MAN i Solaris, podobnie jak samochody ciężarowe powyżej 3 metrów, nie mogą jeździć pod wiaduktem na ul. Stryjskiej zobacz na mapie Gdyni w Gdyni, bo się tam po prostu nie mieszczą.

Nowsze autobusy na innych liniach



W przypadku autobusów gazowych MAN kłopotem są umieszczone na dachu zbiorniki z paliwem CNG, natomiast w Solarisach przeszkadzają zamontowane na dachu elementy klimatyzacji.

Czytaj: Nowe autobusy nie jadą na Witomino, bo wiadukt jest zbyt niski

Przedstawiciele ZKM przekonywali, że rozwiązanie problemu leży po stronie miasta.

- Dysponujemy taborem, który na tej trasie sprawdza się dobrze. W kierunku Witomina nowe autobusy jeżdżą na innych liniach - wyjaśniał w 2015 roku Marcin Gromadzki, rzecznik ZKM Gdynia.
Urzędnicy tłumaczyli z kolei, że przebudowa byłaby zbyt skomplikowana i kosztowna. Jednak w ubiegłym roku zdecydowali się wreszcie na zmiany.

Pomóc ma obniżenie jezdni w ul. Stryjskiej, co początkowo też było odrzucane przez miasto, ale ekspertyzy przekonały urzędników, że jest to możliwe. Dzięki temu autobusy i wyższe samochody przejadą pod wiaduktem obok stadionu bez problemu, a mieszkańcy będą mogli skorzystać z nowszego taboru, którego w mieście ma przybywać.

Projekt w tym roku, realizacja w przyszłym?



W ostatnich dniach rozstrzygnięto przetarg na dokumentację projektową i kosztorysową inwestycji. Najkorzystniejszą ofertę złożyła firma Wanit z Przodkowa, która za wykonaną usługę otrzyma blisko 250 tys. zł. Druga oferta w przetargu złożona przez przedsiębiorstwo Transprojekt Gdański opiewała na 790 tys. zł.

Wykonawca zobowiązał się do realizacji zamówienia w ciągu 40 tygodni. To oznacza, że do końca roku dokumentacja powinna znaleźć się na biurkach urzędników. Jeśli w budżecie nie zabraknie środków, przebudowa powinna rozpocząć się w 2019 roku.

Niewykluczone, że dopiero po jej zakończeniu przybędzie kursów na linii 192 i innych, jadących ul. Małokacką, która w ostatnich tygodniach zyskała buspas, dzięki czemu czas przejazdu w godzinach szczytu w kierunku Witomina skrócił się o połowę.

Czytaj: Buspas na Małokackiej w Gdyni sprawdza się

Coraz poważniej rozważany jest pomysł, by autobusy linii 192 jeździły ul. Olimpijską i Łużycką, zahaczając o przystanek PKM Stadion. Wiele zależy jednak od wiosennych zmian w rozkładzie jazdy Pomorskiej Kolei Metropolitalnej, do którego będzie dostosowywany rozkład.

Opinie (203)

  • Od trzech lat mówi się o tej "inwestycji" i nadal wszystko w planach. Macie ludzi za ameby umysłowe?!

    • 11 3

  • Niegdyś 192 z Witomina na Płytę jechał 12 minut. Teraz, w związku z kolejnym planem zmiany trasy, będzie jeździć 23 minuty :/

    A jednocześnie planuje się obniżenie jezdni pod wiaduktem. Gdzie tu sens, gdzie logika?

    • 13 2

  • a nie trzeba było tego od razyu zaprojektować z głową?

    Tyl;ko teraz znowu zenki z kaszub zarobią? Projektanci poprzedni ukarani? Oddali kasę?

    • 9 3

  • Mogliby tam chodnik poszerzyć! (3)

    Oczywiście można było to zasugerować PKP podczas przebudowy trasy Gdynia - Warszawa ale po co?
    Przecież Gdynia na kolej reaguje alergicznie

    • 15 1

    • Ale to trasa Gdynia Koscierzyna (2)

      • 2 0

      • a ze Kłescerziny do warszawy nie dojedziesz? Dojedziesz. To jest trasa Gdynia-Warszawa bez Kłescerzine.

        • 2 0

      • chodziło mi o Kościerzynę

        sorry z rozpędu napisałem Warszawa

        trasę na Kościerzynę przebudowywano w 2015 r

        • 2 0

  • Szkoda że nie można było zrobić tego razem z budową kolejki pkm. Ale Gdynia jest ambitna i wszystko chce sama, jak małe dzieci.

    • 10 0

  • Zawrotne tempo.

    • 7 1

  • To ile one mają wysokości 5 metrów??? (1)

    Przecież ciężarówka spokojnie tam przejeżdża. Do 4,1 metra wchodzi. Może lepiej jest zmierzyć wysokość i zmienić znak...wyjdzie taniej!!!

    • 8 1

    • Pomyliłeś wiadukty

      Pod tym na Stryjskiej 3,5 m i szorujesz dachem. Gazowce mają 3,42 i ok. 10 cm luzu jest...

      • 3 0

  • Czyli to co 192 zyskał na buspasie (1)

    Teraz straci na objeździe przez Gdynia Stadion. Gratuluję urzednikom uatrakcyjniania komunikacji zbiorowej.

    • 12 3

    • Można było też w miejscu wiaduktu na Stryjskiej zrobić przystanek PKM

      i przesiadać się na z ZKM na PKM, blisko do SKM Redłowo..

      • 3 0

  • 250 tys za same papierki to przebudowa grube miliony???

    nie łaska 2 buldożery zatrudnić i jeden dzien by wykopały potem w 2 dni ekipa z asfaltem i gotowe. By to taniej kosztowało niz te papiery, ale widać od każdego przetargu koperta musi być a wiadomo czym MIŚ jest droższy tym więcej .....

    • 10 1

  • Cuda w Gdyni, szczury wychodzą z kanałów o ludzi, codziennie nowe info w mediach. Barwy Ty szczerbaty

    • 8 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane