• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdynia: jezdnia pod wiaduktem przy stadionie będzie obniżona

Patryk Szczerba
1 lutego 2018 (artykuł sprzed 6 lat) 
Starsze autobusy znikają z ulic Gdyni, ale wciąż obsługują np. linię 192. Przebudowa wiaduktu na Stryjskiej pozwoli, by pojechały tam nowsze pojazdy. Starsze autobusy znikają z ulic Gdyni, ale wciąż obsługują np. linię 192. Przebudowa wiaduktu na Stryjskiej pozwoli, by pojechały tam nowsze pojazdy.

250 tys. zł będzie kosztowała dokumentacja projektowa przebudowy jezdni na ul. Stryjskiej zobacz na mapie Gdyni w Gdyni, pod wiaduktem kolejowym. Z powodu wysokości nie mieszczą się tam nowsze autobusy, więc na kursujące tamtędy linie są wysyłane starsze pojazdy. Projekt będzie gotowy do końca roku.



Czy obniżenie jezdni ul. Stryjskiej to dobry pomysł?

Blisko trzy lata temu po raz pierwszy pisaliśmy, że zakupione za 30 mln zł pojazdy MAN i Solaris, podobnie jak samochody ciężarowe powyżej 3 metrów, nie mogą jeździć pod wiaduktem na ul. Stryjskiej zobacz na mapie Gdyni w Gdyni, bo się tam po prostu nie mieszczą.

Nowsze autobusy na innych liniach



W przypadku autobusów gazowych MAN kłopotem są umieszczone na dachu zbiorniki z paliwem CNG, natomiast w Solarisach przeszkadzają zamontowane na dachu elementy klimatyzacji.

Czytaj: Nowe autobusy nie jadą na Witomino, bo wiadukt jest zbyt niski

Przedstawiciele ZKM przekonywali, że rozwiązanie problemu leży po stronie miasta.

- Dysponujemy taborem, który na tej trasie sprawdza się dobrze. W kierunku Witomina nowe autobusy jeżdżą na innych liniach - wyjaśniał w 2015 roku Marcin Gromadzki, rzecznik ZKM Gdynia.
Urzędnicy tłumaczyli z kolei, że przebudowa byłaby zbyt skomplikowana i kosztowna. Jednak w ubiegłym roku zdecydowali się wreszcie na zmiany.

Pomóc ma obniżenie jezdni w ul. Stryjskiej, co początkowo też było odrzucane przez miasto, ale ekspertyzy przekonały urzędników, że jest to możliwe. Dzięki temu autobusy i wyższe samochody przejadą pod wiaduktem obok stadionu bez problemu, a mieszkańcy będą mogli skorzystać z nowszego taboru, którego w mieście ma przybywać.

Projekt w tym roku, realizacja w przyszłym?



W ostatnich dniach rozstrzygnięto przetarg na dokumentację projektową i kosztorysową inwestycji. Najkorzystniejszą ofertę złożyła firma Wanit z Przodkowa, która za wykonaną usługę otrzyma blisko 250 tys. zł. Druga oferta w przetargu złożona przez przedsiębiorstwo Transprojekt Gdański opiewała na 790 tys. zł.

Wykonawca zobowiązał się do realizacji zamówienia w ciągu 40 tygodni. To oznacza, że do końca roku dokumentacja powinna znaleźć się na biurkach urzędników. Jeśli w budżecie nie zabraknie środków, przebudowa powinna rozpocząć się w 2019 roku.

Niewykluczone, że dopiero po jej zakończeniu przybędzie kursów na linii 192 i innych, jadących ul. Małokacką, która w ostatnich tygodniach zyskała buspas, dzięki czemu czas przejazdu w godzinach szczytu w kierunku Witomina skrócił się o połowę.

Czytaj: Buspas na Małokackiej w Gdyni sprawdza się

Coraz poważniej rozważany jest pomysł, by autobusy linii 192 jeździły ul. Olimpijską i Łużycką, zahaczając o przystanek PKM Stadion. Wiele zależy jednak od wiosennych zmian w rozkładzie jazdy Pomorskiej Kolei Metropolitalnej, do którego będzie dostosowywany rozkład.

Opinie (203)

  • hahaha, dobrze że wygrała firma z Przodkowa, bo tak to by kosztowało ponad 3x tyle! (1)

    absurd! skąd te rozbieżności w wycenach???

    • 9 1

    • To MTM ma filię w Przodkowie?

      • 5 0

  • Projekty, plany , wizualizacje...

    Będzie tak: "Swój człowiek" zarobi na wykonaniu projektu. Następnie nie będzie pieniędzy w budżecie na realizację. W dalszej kolejności projekt po dwóch latach straci ważność i nic z przebudowy nie wyjdzie. To stary numer. Najważniejsze, aby zgodnie z prawem wyprowadzić pieniądze z publicznej kasy do prywatnej kieszeni.
    Nawet gdyby doszło do takiej przebudowy to i tak tunel będzie nieprzejezdny, bo w Gdyńskim wykonaniu będzie permanentnie zalany wodą tak jak tunel w Gdańsku na Piastowskiej.

    • 12 1

  • Czy kolej partycypuje w kosztach?

    i kiedy zmiany na skrzyzówaniu Sopockiej z Chwaszczyńską/Wielkopolską. Tam robienie projektu przez 40 tygodni, za 250 tysięcy byłoby bardziej zrozumiałe.

    • 8 1

  • remonty

    A co z przejściem pod torami w śródmieściu? Zamknięte, nie ma nigdzie informacji jak długo, co oni tam robią?

    • 9 1

  • Autobus linii W

    Autobus linii W

    • 3 3

  • Zmienić trasy

    Mamy super przystanek PKM Stadion i żadnego autobusu. A wystarczy puścić 192 i W łużycką wstawić 2 słupki przystankowe i trochę farby i się problem z wiaduktem sam rozwiąże

    • 8 4

  • teraz codziennie wieści co ma być w Gdyni

    • 9 1

  • Mogliby się zająć wiaduktem na Wielkopolskiej

    Przy okazji remontu bez sensu pozostawiono trakcję trolejbusową nad środkowymi pasami, zamiast ją przepiąć na prawe. Trajtki muszą jeździć tam lewym pasem, żeby im "szelki" nie wypadły. Każdorazowo wymaga to: wyjechania z zatoczki przystankowej na prawy pas na początku Wielkopolskiej, wbicia się na lewy pas jeszcze przed skrzyżowaniem z Kościelną, przejechania lewym pasem przez skrzyżowanie z Lotników, wbicia się na prawy między Lotników a pl. Górnośląskim. Zamiast jechać jak po sznurku trajtki robią slalom, a płynność całego ruchu na tym cierpi, w tym miejscu i tak jest koszmarne wąskie gardło.

    • 11 1

  • Kierowca (2)

    To pojwdzie wiece ciezarzowek typu Tir haaa Pozdrawiam Witomino

    • 8 1

    • Kierowca

      Ciezarowek

      • 1 0

    • "pojwdzie wiece ciezarzowek"

      Że co???

      • 1 0

  • A komu obniżą pensję za ten błąd?

    • 11 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane