• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdynia: jezdnia pod wiaduktem przy stadionie będzie obniżona

Patryk Szczerba
1 lutego 2018 (artykuł sprzed 6 lat) 
Starsze autobusy znikają z ulic Gdyni, ale wciąż obsługują np. linię 192. Przebudowa wiaduktu na Stryjskiej pozwoli, by pojechały tam nowsze pojazdy. Starsze autobusy znikają z ulic Gdyni, ale wciąż obsługują np. linię 192. Przebudowa wiaduktu na Stryjskiej pozwoli, by pojechały tam nowsze pojazdy.

250 tys. zł będzie kosztowała dokumentacja projektowa przebudowy jezdni na ul. Stryjskiej zobacz na mapie Gdyni w Gdyni, pod wiaduktem kolejowym. Z powodu wysokości nie mieszczą się tam nowsze autobusy, więc na kursujące tamtędy linie są wysyłane starsze pojazdy. Projekt będzie gotowy do końca roku.



Czy obniżenie jezdni ul. Stryjskiej to dobry pomysł?

Blisko trzy lata temu po raz pierwszy pisaliśmy, że zakupione za 30 mln zł pojazdy MAN i Solaris, podobnie jak samochody ciężarowe powyżej 3 metrów, nie mogą jeździć pod wiaduktem na ul. Stryjskiej zobacz na mapie Gdyni w Gdyni, bo się tam po prostu nie mieszczą.

Nowsze autobusy na innych liniach



W przypadku autobusów gazowych MAN kłopotem są umieszczone na dachu zbiorniki z paliwem CNG, natomiast w Solarisach przeszkadzają zamontowane na dachu elementy klimatyzacji.

Czytaj: Nowe autobusy nie jadą na Witomino, bo wiadukt jest zbyt niski

Przedstawiciele ZKM przekonywali, że rozwiązanie problemu leży po stronie miasta.

- Dysponujemy taborem, który na tej trasie sprawdza się dobrze. W kierunku Witomina nowe autobusy jeżdżą na innych liniach - wyjaśniał w 2015 roku Marcin Gromadzki, rzecznik ZKM Gdynia.
Urzędnicy tłumaczyli z kolei, że przebudowa byłaby zbyt skomplikowana i kosztowna. Jednak w ubiegłym roku zdecydowali się wreszcie na zmiany.

Pomóc ma obniżenie jezdni w ul. Stryjskiej, co początkowo też było odrzucane przez miasto, ale ekspertyzy przekonały urzędników, że jest to możliwe. Dzięki temu autobusy i wyższe samochody przejadą pod wiaduktem obok stadionu bez problemu, a mieszkańcy będą mogli skorzystać z nowszego taboru, którego w mieście ma przybywać.

Projekt w tym roku, realizacja w przyszłym?



W ostatnich dniach rozstrzygnięto przetarg na dokumentację projektową i kosztorysową inwestycji. Najkorzystniejszą ofertę złożyła firma Wanit z Przodkowa, która za wykonaną usługę otrzyma blisko 250 tys. zł. Druga oferta w przetargu złożona przez przedsiębiorstwo Transprojekt Gdański opiewała na 790 tys. zł.

Wykonawca zobowiązał się do realizacji zamówienia w ciągu 40 tygodni. To oznacza, że do końca roku dokumentacja powinna znaleźć się na biurkach urzędników. Jeśli w budżecie nie zabraknie środków, przebudowa powinna rozpocząć się w 2019 roku.

Niewykluczone, że dopiero po jej zakończeniu przybędzie kursów na linii 192 i innych, jadących ul. Małokacką, która w ostatnich tygodniach zyskała buspas, dzięki czemu czas przejazdu w godzinach szczytu w kierunku Witomina skrócił się o połowę.

Czytaj: Buspas na Małokackiej w Gdyni sprawdza się

Coraz poważniej rozważany jest pomysł, by autobusy linii 192 jeździły ul. Olimpijską i Łużycką, zahaczając o przystanek PKM Stadion. Wiele zależy jednak od wiosennych zmian w rozkładzie jazdy Pomorskiej Kolei Metropolitalnej, do którego będzie dostosowywany rozkład.

Opinie (203)

  • a jaka jest wysokość obecnie przebudowywanego wiaduktu Obrońców Pokoju?
    może po skończeniu będzie trzeba obniżyć jezdnię?
    standard to 4m

    • 6 0

  • My ze szwagrem zobimy to za połowę ceny (1)

    • 6 0

    • Nam chodzi o to zeby zrobic za podwojna cene, ale przy polowie kosztow.

      Nadwyzka - no coz... rozumie sie samo przez sie.

      • 0 3

  • I nastepny do kolekcji most i przejaz!!!!

    No tak juz sie smieje bo ta inwestycja oraz jej realizacja moze pisze może a nie musi spowodowac dołaczenie kolejnego wiaduktu w Gyni do grupy WIADUKTÓW TOPIELCZYCH podczas spływy wody w ulewy z Witomina. Wiadukt Piłsudskiego zalewa, Nowy przy Rivierze zalewa to i teraz przy Ciapkowie bedzie po obnizeniu zalewać ( a moze i nie?) moze dokumantacja uwzgledni separatory wody i system odwodnienia poczas ulewy pozyjemy zobaczymy ahahah a specjalistów prosze o udział w dyskusji...

    • 5 1

  • Wiadukt kolejowy na linii 201

    Wiadukt kolejowy na linii 201 wybudowano w latach 1928/29. To historyczna magistrala kolejowa (węglowa) przed II W.Ś. łącząca Śląsk z Gdynią z pominięciem Wolnego Miasta Gdańsk. Wiadukt na pewno wytrzyma "podkop" przy fundamentach przyczółków w związku z pogłębieniem jezdni. Oby to robiono perfekcyjnie i nie widzę tu jednak "zadania" do wykonania dla MTM-u. Nie ta "liga" Panowie. W 1988r.( jeszcze PRL)-widziałem jak modernizując ul.Małokacką /ul.Stryjską dokonano pod wiaduktem jakiejś "odkrywki" i coś jednak budowlańcy z "pogłębianiem" to odpuścili. I tak zostało 3m....

    • 6 0

  • To jest tak proste jak drut.Dokumentacja ?? Zeby skuć kawałek asfaltu i zanizyć jezdnie to robią wielkie ceregiele.Zawsze w tym kraju musi ktoś zarobić nie na pracy tylko oszustwach i kantach.

    • 0 4

  • To samo trzeba zrobic w Sopocie inna sprawa ze ktos powinien odpowiadac za tą głupote

    czyli ze odrazu nie został wykonany prawidłowo

    • 5 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane