- 1 Sopot bez golizny i zakłócania spokoju (137 opinii)
- 2 Będzie pył, nie będzie premii? (206 opinii)
- 3 Okradała drogerie, zmieniając peruki (56 opinii)
- 4 Podwyżka cen wody i ścieków w Gdyni (269 opinii)
- 5 Znamy przyczynę wypadku na Wielkopolskiej (348 opinii)
- 6 7 mln zł na remont ulic "starego" Chwarzna (27 opinii)
Gdynia: jezdnia pod wiaduktem przy stadionie będzie obniżona
250 tys. zł będzie kosztowała dokumentacja projektowa przebudowy jezdni na ul. Stryjskiej w Gdyni, pod wiaduktem kolejowym. Z powodu wysokości nie mieszczą się tam nowsze autobusy, więc na kursujące tamtędy linie są wysyłane starsze pojazdy. Projekt będzie gotowy do końca roku.
Nowsze autobusy na innych liniach
W przypadku autobusów gazowych MAN kłopotem są umieszczone na dachu zbiorniki z paliwem CNG, natomiast w Solarisach przeszkadzają zamontowane na dachu elementy klimatyzacji.
Czytaj: Nowe autobusy nie jadą na Witomino, bo wiadukt jest zbyt niski
Przedstawiciele ZKM przekonywali, że rozwiązanie problemu leży po stronie miasta.
- Dysponujemy taborem, który na tej trasie sprawdza się dobrze. W kierunku Witomina nowe autobusy jeżdżą na innych liniach - wyjaśniał w 2015 roku Marcin Gromadzki, rzecznik ZKM Gdynia.
Urzędnicy tłumaczyli z kolei, że przebudowa byłaby zbyt skomplikowana i kosztowna. Jednak w ubiegłym roku zdecydowali się wreszcie na zmiany.
Pomóc ma obniżenie jezdni w ul. Stryjskiej, co początkowo też było odrzucane przez miasto, ale ekspertyzy przekonały urzędników, że jest to możliwe. Dzięki temu autobusy i wyższe samochody przejadą pod wiaduktem obok stadionu bez problemu, a mieszkańcy będą mogli skorzystać z nowszego taboru, którego w mieście ma przybywać.
Projekt w tym roku, realizacja w przyszłym?
W ostatnich dniach rozstrzygnięto przetarg na dokumentację projektową i kosztorysową inwestycji. Najkorzystniejszą ofertę złożyła firma Wanit z Przodkowa, która za wykonaną usługę otrzyma blisko 250 tys. zł. Druga oferta w przetargu złożona przez przedsiębiorstwo Transprojekt Gdański opiewała na 790 tys. zł.
Wykonawca zobowiązał się do realizacji zamówienia w ciągu 40 tygodni. To oznacza, że do końca roku dokumentacja powinna znaleźć się na biurkach urzędników. Jeśli w budżecie nie zabraknie środków, przebudowa powinna rozpocząć się w 2019 roku.
Niewykluczone, że dopiero po jej zakończeniu przybędzie kursów na linii 192 i innych, jadących ul. Małokacką, która w ostatnich tygodniach zyskała buspas, dzięki czemu czas przejazdu w godzinach szczytu w kierunku Witomina skrócił się o połowę.
Czytaj: Buspas na Małokackiej w Gdyni sprawdza się
Coraz poważniej rozważany jest pomysł, by autobusy linii 192 jeździły ul. Olimpijską i Łużycką, zahaczając o przystanek PKM Stadion. Wiele zależy jednak od wiosennych zmian w rozkładzie jazdy Pomorskiej Kolei Metropolitalnej, do którego będzie dostosowywany rozkład.
Opinie (203)
-
2018-02-01 22:27
a jaka jest wysokość obecnie przebudowywanego wiaduktu Obrońców Pokoju?
może po skończeniu będzie trzeba obniżyć jezdnię?
standard to 4m- 6 0
-
2018-02-01 23:41
My ze szwagrem zobimy to za połowę ceny (1)
- 6 0
-
2018-02-02 01:16
Nam chodzi o to zeby zrobic za podwojna cene, ale przy polowie kosztow.
Nadwyzka - no coz... rozumie sie samo przez sie.
- 0 3
-
2018-02-02 17:06
I nastepny do kolekcji most i przejaz!!!!
No tak juz sie smieje bo ta inwestycja oraz jej realizacja moze pisze może a nie musi spowodowac dołaczenie kolejnego wiaduktu w Gyni do grupy WIADUKTÓW TOPIELCZYCH podczas spływy wody w ulewy z Witomina. Wiadukt Piłsudskiego zalewa, Nowy przy Rivierze zalewa to i teraz przy Ciapkowie bedzie po obnizeniu zalewać ( a moze i nie?) moze dokumantacja uwzgledni separatory wody i system odwodnienia poczas ulewy pozyjemy zobaczymy ahahah a specjalistów prosze o udział w dyskusji...
- 5 1
-
2018-02-02 19:24
Wiadukt kolejowy na linii 201
Wiadukt kolejowy na linii 201 wybudowano w latach 1928/29. To historyczna magistrala kolejowa (węglowa) przed II W.Ś. łącząca Śląsk z Gdynią z pominięciem Wolnego Miasta Gdańsk. Wiadukt na pewno wytrzyma "podkop" przy fundamentach przyczółków w związku z pogłębieniem jezdni. Oby to robiono perfekcyjnie i nie widzę tu jednak "zadania" do wykonania dla MTM-u. Nie ta "liga" Panowie. W 1988r.( jeszcze PRL)-widziałem jak modernizując ul.Małokacką /ul.Stryjską dokonano pod wiaduktem jakiejś "odkrywki" i coś jednak budowlańcy z "pogłębianiem" to odpuścili. I tak zostało 3m....
- 6 0
-
2018-02-03 14:37
To jest tak proste jak drut.Dokumentacja ?? Zeby skuć kawałek asfaltu i zanizyć jezdnie to robią wielkie ceregiele.Zawsze w tym kraju musi ktoś zarobić nie na pracy tylko oszustwach i kantach.
- 0 4
-
2018-02-03 15:17
To samo trzeba zrobic w Sopocie inna sprawa ze ktos powinien odpowiadac za tą głupote
czyli ze odrazu nie został wykonany prawidłowo
- 5 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.