• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdynia: podwyżki za parkowanie i nowe strefy budzą niezadowolenie

Patryk Szczerba
23 czerwca 2021 (artykuł sprzed 3 lat) 
  • Oprócz nowych stref opłatami zostanie objęty m.in. parking przy Polance Redłowskiej i cmentarzu Witomińskim.
  • Oprócz nowych stref opłatami zostanie objęty m.in. parking przy Polance Redłowskiej i cmentarzu Witomińskim.
  • Oprócz nowych stref opłatami zostanie objęty m.in. parking przy Polance Redłowskiej i cmentarzu Witomińskim.
  • Oprócz nowych stref opłatami zostanie objęty m.in. parking przy Polance Redłowskiej i cmentarzu Witomińskim.
  • Oprócz nowych stref opłatami zostanie objęty m.in. parking przy Polance Redłowskiej i cmentarzu Witomińskim.

Od 1 lipca Gdynia uruchamia nowe strefy płatnego parkowania, m.in. w Orłowie i na Działkach Leśnych. Do tego parkometry pojawią się na dziewięciu miejskich parkingach. Poszerzenie stref i podwyżki budzą sporo kontrowersji wśród mieszkańców.



Jak oceniasz poszerzenie strefy płatnego parkowania i podniesienie stawek?

To już pewne. 1 lipca Gdynia uruchamia nowe strefy płatnego parkowania na Działkach Leśnych, części Grabówka, Wzgórzu św. Maksymiliana oraz w Orłowie i podwyższa ceny za parkowanie w Śródmieściu.

Nowe parkomaty już stoją, a obecnie trwają ostatnie przygotowania, w tym montaż oznakowania.

Do tego płatności zostaną uruchomione na dziewięciu parkingach poza strefami.

Parkowanie w Gdyni: nowy cennik


Cennik na 9 parkingach poza strefą



  • Śródmiejska Strefa Płatnego Parkowania w Gdyni.
  • Strefa A.
  • Strefa B płatne parkowanie w Gdyni.
  • Strefa C - płatne parkowanie w Gdyni.

Abonamenty parkingowe dla mieszkańców: ruszyła sprzedaż



Ruszyła przedsprzedaż abonamentów dla mieszkańców stref.

- Przygotowujemy usprawnienia dla tych osób, które po raz pierwszy będą kupowały abonament parkingowy. Specjalnie dla mieszkańców Działek Leśnych, części Grabówka, Wzgórza św. Maksymiliana i Orłowa od 21 czerwca uruchamiamy przedsprzedaż abonamentów typu "M". Chcemy maksymalnie ułatwić zakup abonamentu i będzie to można zrobić zarówno w Biurze Obsługi Klienta przy ul. Tadeusza Wendy 15, jak i bez wychodzenia z domu, przez internet - wyjaśnia Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni.
Na podstawie abonamentu typu "M" mieszkańcy będą uprawnieni do zaparkowania pojazdu na dowolnym miejscu postojowym, zlokalizowanym w promieniu do 300 metrów od miejsca zamieszkania.

Koszt abonamentu mieszkańca typu "M" dla mieszkańców Strefy Śródmiejskiej:

  • abonament M na okres 1-5 mies. 30 zł/mies.,
  • abonament M na okres 6-12 mies. 25 zł/mies.,
  • drugi abonament w lokalu mieszkalnym na okres 1-5 mies. 90 zł/mies.,
  • drugi abonament w lokalu mieszkalnym na okres 6-12 mies. 75 zł/mies.,
  • trzeci i każdy kolejny abonament w lokalu mieszkalnym na okres 1-5 mies. 100 zł/mies.,
  • trzeci i każdy kolejny abonament w lokalu mieszkalnym na okres 6-12 mies. 120 zł/mies.


Dla mieszkańców stref: A (Wzgórze św. Maksymiliana), B (Działki Leśne i część Grabówka), C (Orłowo)

  • abonament M na okres 1-5 mies. 20 zł/mies.,
  • abonament M na okres 6-12 mies. 15 zł/mies.,
  • drugi abonament w lokalu mieszkalnym na okres 1-5 mies. 60 zł/mies.,
  • drugi abonament w lokalu mieszkalnym na okres 6-12 mies. 45 zł/mies.,
  • trzeci i każdy kolejny abonament w lokalu mieszkalnym na okres 1-5 mies. 80 zł/mies.,
  • trzeci i każdy kolejny abonament w lokalu mieszkalnym na okres 6-12 mies. 60 zł/mies.


W poniedziałek późnym popołudniem mieszkańcy zgłaszali, że strona początkowo działała z problemami.

- Nie można kupić abonamentu, a czasu mało: osiem dni roboczych. Jak pieniądze nie zostaną zaksięgowane do 1 lipca na koncie ZDiZ - będziemy płacić za parkowanie nie jak mieszkańcy, ale jak ludzie spoza strefy; tak wynika z regulaminu ZDiZ. Mało tego, na własnym koncie można zobaczyć abonament innej osoby - pisała pani Paula.
  • Od 1 lipca płacić za postój trzeba będzie m.in. na parkingu przy ul. Kieleckiej.
  • Opłaty trzeba będzie wnosić m.in. na bulwarze Nadmorskim.

Płatne parkowanie na Witomińskiej i przy pl. Górnośląskim



Zmiany budzą spore kontrowersje wśród mieszkańców. Najwięcej krytycznych uwag pochodzi z Działek Leśnych oraz Orłowa.

W pierwszej dzielnicy opłatami zostanie objęta ul. Witomińska, choć wielu mieszkańców, a nawet pracownicy mającego tam swoją siedzibę PEWiK-u, są tym faktem zdziwieni, ponieważ to obrzeża dzielnicy.

- We wrześniu 2020 roku Rada Dzielnicy Działki Leśne wnioskowała o to, aby ulica Witomińska została objęta systemem poboru opłat. Tak więc w tym przypadku przychyliliśmy się do wniosku radnych dzielnicy - tłumaczy Marek Łucyk.
Z kolei w Orłowie strefą zostanie objęta znacząca część dzielnicy i to nie tylko ta atrakcyjna turystycznie, czyli nadmorska, ale także mieszkaniowa oraz handlowa przy targowisku na pl. Górnośląskim.

- Przede wszystkim wprowadzenie opłat na wąskich osiedlowych uliczkach wokół placu Górnośląskiego uderza głównie w mieszkańców. Podobnie jest z opłatami w Orłowie Nadmorskim, gdzie parkowanie płatne jest wyłącznie w tygodniu, kiedy zaboli to mieszkańców, natomiast w weekendy jest bezpłatne, czyli wtedy, kiedy ulice pękają w szwach. Wynika to z przepisów prawa, ale gdy przepisy prawa nie pozwalają na wprowadzenie strefy płatnego parkowania w sposób adekwatny do potrzeb mieszkańców, nie powinno się tego robić. Do tego kontrowersje wzbudzają granice strefy i włączenie do niej chociażby ul. Akacjowej, choć nie ma to żadnego uzasadnienia. Jest to tylko po to, aby zamiast dwóch stref: nad morzem i przy placu Górnośląskim, była jedna, ale ze szkodą dla mieszkańców - mówi Adam Stelmaszewski ze stowarzyszenia Nasze Orłowo, dodając, że nie było żadnych konsultacji z radą dzielnicy ani z mieszkańcami.
Władze Gdyni tłumaczą, że zdecydowano się na takie rozwiązanie, bo tworzenie podstref z dodatkowymi granicami spowodowałoby zaburzenie spójności obszaru.

- Utrudniałoby to m.in. orientację w stawkach. Dlatego też wprowadziliśmy jednolite zasady na całym obszarze. Zaznaczamy jednak, że będziemy obserwować zachowania kierowców. Z pewnością przeprowadzimy ewaluację naszych działań i nie wykluczamy w przyszłości ewentualnych korekt na terenie strefy - zapowiada Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni.
Wiadomo też, że nie będzie wyjątków dla kupujących na targowisku, bo umowa dzierżawy z kupcami obejmuje jedynie obrys budynku hali targowej.

- Miejsca postojowe należące do pasa drogowego ulicy plac Górnośląski będą objęte opłatami. Kupcy będą mieli wytyczone miejsca dostaw od strony ul. Bytomskiej - wskazuje Łucyk.

Płatne parkowanie przy SKM Wzgórze



Od 1 lipca do grona niezadowolonych dołączą zapewne kierowcy zostawiający auta przy ul. Kieleckiej w pobliżu szkoły WSAiB oraz stacji SKM WzgórzeMapka. Popularny parking przesiadkowy, podobnie jak bezpłatny do tej pory parking przy U7, zostanie objęty opłatami.

Marek Łucyk przekonuje, że kto nie chce płacić, może zostawiać auto na parkingu pomiędzy CH Riviera i halą.

- Parking ten należy do pasa drogowego ulicy Kieleckiej. W związku z tym opłaty na nim będą pobierane zgodnie z zasadami przyjętymi w Strefie Płatnego Parkowania. Każdy parking znajdujący się na obrzeżach centrum miasta może być wykorzystywany przez mieszkańców jako parking przesiadkowy. Nie oznacza to, że postój na nim może być zwolniony z opłat. Do dyspozycji mieszkańców pozostaje parking pomiędzy Halą Gdynia Arena a CH Riviera - argumentuje.
Emocje pojawiają się także przy okazji dziewięciu parkingów poza strefami. Zwłaszcza że część z nich będzie płatna nie tylko w dni powszednie, ale także w weekendy.

Płacić trzeba będzie na parkingach przy:


Parkingi pozastrefowe. Parkingi pozastrefowe.

Opłaty postojowe na parkingach przy al. Piłsudskiego oraz ulicach: 3 Maja, Batorego, Waszyngtona, Ejsmonda. Płacić trzeba będzie codziennie:



  • Pierwsza godzina parkowania: 5,50 zł.
  • Druga godzina parkowania: 6,60 zł.
  • Trzecia godzina parkowania: 7,90 zł.
  • Każda kolejna godzina parkowania: 5,50 zł.

Opłaty abonamentowe:
  • Abonament dobowy: 80 zł.
  • Abonament tygodniowy: 200 zł.
  • Abonament 30-dniowy: 800 zł.

Opłaty postojowe na parkingach przy ulicach: Partyzantów, Legionów, Witomińskiej, Orłowskiej. Płatność od poniedziałku do piątku:


  • Pierwsza godzina parkowania: 3,90 zł.
  • Druga godzina parkowania: 4,60 zł.
  • Trzecia godzina parkowania: 5,50 zł.
  • Każda kolejna godzina parkowania: 5,90 zł.

Opłaty abonamentowe:
  • Abonament dobowy: 45 zł.
  • Abonament tygodniowy: 150 zł.
  • Abonament 30-dniowy: 450 zł.


Jedziesz na Polankę Redłowską? Zapłacisz za parking



Władze miasta argumentują, że bez obowiązku zapłaty w tych miejscach parkingi byłyby zatłoczone.

- Parkingi objęte systemem poboru opłat znajdują się w obrębie lub na granicy Strefy Płatnego Parkowania. Pozostawienie na nich możliwości bezpłatnego postoju spowodowałyby ich natychmiastowe i całodzienne zatłoczenie. Wprowadzany system jest optymalnym rozwiązaniem. Zapewni on rotację i dostęp do tychże parkingów wszystkim chętnym kierowcom - przekonuje Łucyk.
Zapłacą także miłośnicy Polanki Redłowskiej, bo tamtejszy parking, mimo że będący na obrzeżach centrum, wejdzie do strefy.

- Ulica Ejsmonda, ze względu na swój unikalny charakter i lokalizację determinujące jej użytkowanie przez kierowców korzystających z plaży lub bulwaru Nadmorskiego, jest naturalną częścią strefy i od 1 lipca znajdzie się w systemie poboru opłat - ucina Łucyk.

Społecznicy: nie ma alternatywy, ale potrzebne były konsultacje



Z tym, że nowe płatne strefy parkowania są potrzebne, zgadzają się społecznicy z Miasta Wspólnego.

- Nie ma alternatywy dla urealniania kosztów parkowania, przerabiały to inne miasta i tylko dobra polityka parkingowa połączona z promowaniem dobrej komunikacji zbiorowej może być odpowiedzią na brak w miastach, szczególnie w ich centrach, przestrzeni na kolejne samochody - mówi Łukasz Piesiewicz z Miasta Wspólnego. - Jeszcze kilka lat temu gdyńskie władze zapowiadały tak kosmiczne projekty, jak budowa parkingu podziemnego pod skwerem Kościuszki, zresztą ślady takich pomysłów mamy w planach miejscowych. Jednak koszt budowy podziemnych miejsc postojowych to coś, co by do końca załatwiło możliwości inwestycyjne i tak mocno zadłużonej Gdyni.
Piesiewicz krytykuje jednak sposób wprowadzania zmian, podkreślając, że przy ustalaniu założeń nowych stref nie wzięto pod uwagę głosu mieszkańców.

- Problemem jest wprowadzanie stref bez głębokich konsultacji społecznych, a czas na nie był. Temat poszerzenia strefy płatnego parkowania Miasto Wspólne podnosiło już kilka lat temu, bez efektów w postaci dyskusji miasta z mieszkańcami. Może dzięki wsłuchaniu się w uwagi mieszkańców Orłowa czy Działek Leśnych i Wzgórza, pokazaniu, jak wygląda efekt ucieczki parkujących do sąsiadujących ze strefami dzielnic, uwzględnieniu uwag w większym stopniu uprzywilejowujących mieszkańców (objęcie abonamentem "parkingów strefowych"), opór wobec nowych rozwiązań byłby mniejszy - dodaje. - Przykład Gdańska pokazuje, że lepsza jest ewolucja - tam kolejne dzielnice zgłaszają chęć wejścia do SPP, bo widzą pozytywne efekty istnienia strefy u sąsiadów. Liczymy też, że UM Gdynia w końcu określi, na co przeznaczy wpływy ze Śródmiejskiej Strefy Płatnego Parkowania. Dziś wiele osób zarzuca miastu, że podnosi ceny parkowania, szukając dodatkowych środków.
Przypomnijmy, że zgodnie z ustawą min. 65 proc. wpływów ze śródmiejskiej strefy parkowania jest kierowane na osobny rachunek z przeznaczeniem na poprawę komunikacji zbiorowej i działania na rzecz pieszych czy na zieleń.

W zeszłym roku tylko przez dwa wakacyjne miesiące dochód z gdyńskich SPP wyniósł prawie 2,3 mln zł.
08:54 29 CZERWCA 21

Gdynia niegotowa na nowe strefy parkowania (25 opinii)

1 lipca ruszają w Gdyni nowe Strefy Płatnego Parkowania. Jestem mieszkańcem jednej z nich. Powiem Państwu jedno - Gdynia zupełnie nie jest na to gotowa. Tydzień temu złożyłem wniosek o możliwość wykupienia abonamentu mieszkańca, nie dostałem żadnej odpowiedzi do dziś. Wszyscy sąsiedzi tak samo. Brakuje oznakowania pionowego i poziomego, a przecież każdy wie, że bez tego nie można wystawiać tzw. wezwań do zapłaty. Brakuje również parkomatów. Nowe strefy wydają się być opóźnioną mrzonką. Nikt nie wie, czy za 2 dni będzie mu groził mandat wg fanaberii urzędników, czy sami zlekceważą kontrolowanie nowych stref jak samo ich przygotowanie. Proszę o Państwa o interwencję w tej sprawie. Zobacz więcej
1 lipca ruszają w Gdyni nowe Strefy Płatnego Parkowania. Jestem mieszkańcem jednej z nich. Powiem Państwu jedno - Gdynia zupełnie nie jest na to gotowa. Tydzień temu złożyłem wniosek o możliwość wykupienia abonamentu mieszkańca, nie dostałem żadnej odpowiedzi do dziś. Wszyscy sąsiedzi tak samo. Brakuje oznakowania pionowego i poziomego, a przecież każdy wie, że bez tego nie można wystawiać tzw. wezwań do zapłaty. Brakuje również parkomatów. Nowe strefy wydają się być opóźnioną mrzonką. Nikt nie wie, czy za 2 dni będzie mu groził mandat wg fanaberii urzędników, czy sami zlekceważą kontrolowanie nowych stref jak samo ich przygotowanie. Proszę o Państwa o interwencję w tej sprawie. Zobacz więcej

Miejsca

Opinie (863) ponad 20 zablokowanych

  • (2)

    Powielam swój pomysł który już tu kilka razy przedstawiałem: zróbmy gdzieś daleko za miastem na kaszukach wielki darmowy parking, taki po horyzont żeby na pewno było miejsce i koniecznie okrągły żeby wszyscy myśleli że parkują na początku parkingu a nie na końcu. I jak muchy do nie powiem czego samochodziarze będą się tam zjedżać, zaparkują sobie, popatrzą kto ma jaki samochód i może się obwąchają czy coś. A centrum będzie od samochodów wolne.

    • 14 51

    • Mekka zmotoryzowanych.

      • 2 2

    • Do lekarza. W miarę szybko. Jeszcze jest szansa.

      • 3 2

  • dobra zmiana, tylko tak ograniczy się liczbę samochodów wśród biednych ludzi (64)

    bo to oni nie myślą racjonalnie i np chcą jechać samochodem 3 km, bo czują się wtedy "ważni". Nie, nie jesteście i trujecie i powodujecie korki.
    Dla dobra wszystkich nieudaczników, zaraniających te 3-4 tys, trzeba wam zabrać samochody

    • 90 396

    • (7)

      gratuluje, to najgłupszy komentarz jaki przeczytałem w tym miesiącu

      • 107 20

      • zabolała naszego robotnika? to dobrze, ma boleć (5)

        lepiej już teraz szukaj, jaka linia autobusowa jedzie do pracy

        • 20 63

        • (2)

          Ha ha ha.Skończ waść,wstydu oszczędź.Od 26.06 zkm zmniejsza częstotliwość jazdy komunikacji miejskiej.01.07 miasto podnosi opłaty oraz wprowadza nowe strefy płatnego parkowania.Miasto szuka pieniędzy u kierowców,jednocześnie oszczędza na komunikacji,a idioci piszą o jakiejś ekologi.

          • 50 7

          • Ekologii? Może też... niemniej zasadniczo to kwestia popytu i podaży, nic nowego.

            • 4 13

          • 100 na 100 sama prawda

            • 3 6

        • Inteligent za 5gr, twoje wypowiedzi świadczą o tobie.

          • 6 3

        • Nie ma Komuny

          Nie ma Robotnika, ale przywary i złośliwe przygadywanie bez zmian.

          • 6 2

      • dokładnie / genau

        • 1 1

    • Zalecam zakupić "maść na ból d_py".

      Odpalił się inteligent zarabiający pewnie 25 tyś, który pisze "zaraniających" zamiast zarabiających.

      P.S. Zalecam zakupić "maść na ból d_py".

      • 27 9

    • Też tak uważam. (3)

      Zarabiam 9 tys. ale codziennie do pracy jeżdżę autobusem, bo nie stać mnie na abonament na parkowanie za 500 zł.

      W skali roku to 6000 zł które wolę wydać na urlop.

      • 37 7

      • To zależy gdzie się pracuje... (2)

        ... jeśli ktoś jeździ z przesiadkami i wtedy dojazd zajmuje mu 1,5 godziny to ja dziękuję za komunikację miejską :(

        • 13 3

        • widziały gały, jakie mieszkanie brały (1)

          • 2 2

          • Dlatego dobre firmy są poza miastami, a i tak większość oferuje pracę zdalną.

            • 1 1

    • Przymuł (1)

      Ależ panie wyższej klasy. Zostawciez nam samochody bądźcie ludzkim panem.

      • 11 6

      • zostawimy: autosany, solarisy i EN57

        wybór jak widać jest duży, każda duża i wygodna bryka

        • 11 10

    • (26)

      To samo powiesz np matce z niepełnosprawnym dzieckiem, z którym nie jest w stanie przejść tych 3 km i może dojechać tylko samochodem? Albo innym osobom, które ze względu na stan zdrowia nie mogą poruszać się środkami komunikacji publicznej? Weź się proszę puknij w głowę i pomyśl zanim coś napiszesz! Wczoraj Gdynia pokazała się z najlepszej strony, wszystko stało! Nawet karetki miały problem, żeby przejechać! I jak widać, ludzie mają w nosie jeżdżenie środkami komunikacji publicznej. Jak słyszę, że mamy się wszyscy przesiąść na trajtki i skmki, w których latem nie można wytrzymać bo zazwyczaj śmierdzi nieumytymi ludźmi i do tego często bez włączonej klimatyzacji to mi się śmiać chce. Jak władze tak bardzo chcą ograniczyć ilość samochodów to może niech zaczną od swoich i niech pierwsi dadzą przykład!!! Turystów niedługo to już też będzie coraz mniej, to jest najlepszy pomysł, zrobić strefy przed samymi wakacjami żeby można było jeszcze z przyjezdnych ściągnąć kasę... Żebyśmy jeszcze chociaż widzieli jakiekolwiek efekty wpływów tych pieniędzy bo jakoś od paru lat nie widzę, żeby w Gdyni coś się zmieniło dla mieszkańców (proszę nie brać pod uwagę projektów BO).

      • 37 12

      • (16)

        Matce z niepełnosprawnym dzieckiem z którym nie jest w stanie przejść 3km powiem: płatne miejsca parkingowe są właśnie po to, żebyś Ty mogła trafić na wolne jak będziesz potrzebować, w przeciwnym razie będą "darmowe" ale wiecznie zajęte. A Tobie powiem tak: nikt nie ściąga kasy z turystów, tylko z ich samochodów i tylko w centrum.

        • 14 29

        • (2)

          Przeczytaj proszę jeszcze raz komentarz na który odpisałam, nie chodziło mi w tym momencie o same opłaty ale o buractwo osoby, która skomentowała artykuł. Poprostu nie rozumiem, jak można tak traktować innych i w tym przypadku pozwoliłam sobie podać przykład matki z niepełnosprawnym dzieckiem. Rozumiem, że ten pan i władca wszechświata zarabia 50 tysięcy miesięczne i żyje mu się dobrze bo jeździ nowa furą i może się popisać, ale tak tylko mu przypominam, że do grobu tego nie zabierze a gdyby nie osoby, które pracują za takie pieniądze np, sprzedawcy nie mógłby nawet zrobić zakupów. Przykro, że w ludziach jest tak mało empatii do drugiego człowieka

          • 18 7

          • Teraz już wiesz, dlaczego nauki Chrystusa zdobyły taką popularność!

            • 2 2

          • Matka z niepełnosprawnym dzieckiem

            Można wyrobić kartę N i parkować bez przeszkód wszędzie

            • 0 0

        • (1)

          Komentarz przeczy sam sobie - jak masz dziecko niepełnosprawne, które ma problemy z poruszaniem, to nie pchasz się na zwykłe miejsca parkingowe, których szerokość jest ledwo większa niż samych samochodów (bodajże 2.3 metra), bo takie dziecko nawet nie wyprowadzisz z samochodu. Po to masz miejsca dla niepełnosprawnych.

          • 4 8

          • Naucz się czytać ze zrozumieniem to może wtedy zrozumiesz oba moje komentarze, nie będę więcej tłumaczyć bo nie ma to sensu...

            • 6 4

        • Gdzie turysta może zaparkować w centrum Gdyni? (6)

          • 11 5

          • w centrum Gdyni (1)

            • 7 4

            • Gdzie?

              • 0 2

          • w Gdańsku (2)

            Polecam darmowy parking przy parku Oliwskim. Można się przejść na spacer po parku, a później smacznie zjeść w Piniacie albo Mandu. Potem chill przy litrowym dzbanku zielonej Herbaty w cafe Delfin za 14zł. Następnie zjechać Piastowską w dół i zostawić samochód na darmowym parkingu wzdłuż Kaczyńskiego i pięknym parkiem Reagana prosto na plażę. I dzień ustawiony.

            • 3 3

            • (1)

              Ostatnio był artykuł ze ten parking przy parku Oliwskim ma być zlikwidowany ;)

              • 4 1

              • zanim zostanie zlikwidowany powinien stać się płatny

                • 3 1

          • Na miejscach parkingowych w centrum Gdyni, turysta może zaparkować

            • 4 1

        • To w takim razie inaczej (3)

          Niepełnosprawni za darmo wszędzie, a mieszkańcy, kupcy także tylko z wystawioną na oknie kartą, uprawniajacą do darmowego postoju w strefie zamieszkania/prowadzenia działalności. Jeśli "miastu" istotnie chodzi jedynie o rozładowanie ruchu, a nie wysysanie mieszkańców i drobnych przedsiębiorców to powinno wprowadzić abonament "0".

          • 5 5

          • jeśli miastu istotnie chodzi o rozładowanie ruchu (1)

            to "miasto" powinno opracować i stopniowo wdrażać program uwalniania kolejnych ulic i placów od jeżdżących i parkujących samochodów. Dzięki temu przy uwolnionych od nich ulicach drobni przedsiębiorcy będą mogli zwiększyć swoje obroty i przychody ze sprzedaży, a ich koszty pozostaną nadal umiarkowane.

            • 1 3

            • Komuch z korei

              • 2 1

          • I jeszcze inaczej

            Jakbyś zobaczył jakimi brykami w Gdyni ze znaczkiem inwalida jeżdżą niektórzy niepełnosprawni to byś się zdziwił. Ale taki znaczek czy plakietkę można kupić jako rzecz kolekcjonerską, tylko kto to będzie sprawdzał?

            • 1 0

      • Nie wymyślaj.

        • 3 1

      • (1)

        Oni nie mogą się przesiąść na autobusy bo oni dzieci wożą do szkoły inne sprawy załatwiają. Taką opinię radnego już słyszałam i jest to fakt autentyczny. Współczuję firmom, które operują w centrum, ich koniec jest bliski. Centrum się nie rozwinie a zwinie z takimi pomysłami naszych włodarzy.

        • 12 4

        • Ludzie nie wpadną do kawiarni aby poplotkować, a w sklepach będą patrzyli na zegarek.

          • 8 1

      • (5)

        Wielka pani boi sie urazić swojego noska jakimkolwiek zapachem innego człowieka
        Tak samo od nieumytego czlowieka moze smierdziec w sklepie na zakupach, tam juz nie przeszkadza?
        Swoja droga, starszne uogolnienie i oderwanie od rzeczywistosci, ze kazdy sie nie myje i smierdzi. Nie wiem w jakim na jakim wy ludzie swiecie zyjecie, ze komunikacja jezdza tylko zule i biedacy.

        A wczoraj, to nie Gdynia pokazala sie z najlepszej strony, tylko gdynianie, ktorzy pomimo zapowiedzi ze beda utrudnienia i tak wybrali ten sam srodek komunikacji co zawsze - samochod. I korek byl tego efektem.

        Turysci i tak przyjada, wlicza sobie te parkingi w koszty, bo jadac spodziewa sie ze bedzie musial normalnie, tak jak powinno byc, zaplacic za miejsce gdzie sie zostawia swoja prywatna rzeczy, w terenie ktory nalezy do wszystkich

        • 8 12

        • To był podany przykład, uwierz że sama dużo jeżdżę komunikacją miejską. Nie mówię, że wszyscy ludzie są brudasami i się nie myją, ale wystarczy że do komunikacji wsiądzie osoba, która higieną nie grzeszy i wszystkim innym pasażerom niezbyt przyjmie się jedzie. Chodzi mi głównie o okres letni, wtedy niestety jest to często spotykane i zgadzam się z Tobą w 100% bo to się zdarza wszędzie. Tu podałam tylko przykład.

          • 3 1

        • A jeszcze tak tylko dodam, nie mieszkańcy tylko włodarze. Większość ulic w centrum i okolicach to ulicę jednokierunkowe, gdyby tak nie było to chociaż częściowo ruch byłby bardziej rozłożony.

          • 3 3

        • (1)

          Powiem tak
          Ja wczoraj właśnie przez awarie na estakadzie pierwszy raz od 2 lat pojechałam autobusem i potem skm do Gdańska zamiast, jak zawsze, samochodem - w dwie strony w sumie 4 środki transportu

          Jestem młoda kobieta, naliczyłam 3 ludzi higieną nie grzeszących i 7 (!) oblechów którzy gapili się na mnie jak na kawał mięsa

          Więcej komunikacją miejską nie pojadę

          • 1 4

          • Ciekawe, ile "paniuś którym o mało co korona z głowy nie spadła" naliczyli inni pasażerowie.

            • 4 0

        • A fuj

          Menel jedzie autobusem, autobus jedzie menelem

          • 1 0

    • Głoszących głupoty izolować (3)

      Może specjalne obozy reedukacji dla chcących podjechać nawet te 3-5km. po ciężkie zakupy, myśl Mao kwitnie, takich zamordystów odizolować, nie podobają się spaliny przenieś się na wieś.

      • 14 8

      • (2)

        Wysmażyłeś cytat roku. Jak się ma 18-19 lat czy nawet 21 przejście 3-5 km to jak Hamiltonowi 100 km na wstecznym do monopolowego na kacu. Poczekaj mądralo jeszcze tyle lat co masz lub trochę więcej to fast foody odbiją ci się czkawką i krótkim oddechem wtedy wspomnisz swój "genialny" komentarz. Wyciśnij pryszcza z nosa a wtedy zobaczysz że wokoło są też inni,mniej sprawni i z takimi samymi prawami jak ty .

        • 17 4

        • W wieku 36 lat mam lepszą kondycję niż gdy miałem 18 (1)

          Jaką masz jeszcze wymówkę?

          • 4 8

          • Na ostatni triatlon ludzie wpadli autami czy autobusem?

            No powiedz

            • 4 0

    • Milioner z 2800 brutto

      • 7 0

    • popieram

      • 1 1

    • Żeby faktycznie było tyle osób, co tak zarabiają. Coraz więcej osób nie pracuje i ma więcej pieniędzy niż pracujący.

      • 3 1

    • wyróżniając i upubliczniając taki pogląd portal dokonuje samoidentyfikacji z nim
      a co to za treść tu widzimy
      klasizm
      kastowość
      hejt
      dyskryminacja
      nawoływanie do przemocy

      • 3 7

    • (3)

      Ty chcesz zabrac mi auto to moze ja ci zabiore telewizor, lodowke i pralke. Komunista sie znalazl, Zabrac wszystkim.

      • 12 7

      • A miej sobie auto. (2)

        Tylko jeździj wolnorynkowo po prywatnych drogach i parkuj na prywatnych parkingach. Komunista się znalazł.

        • 10 6

        • To ty jezdzij rowerkiem po prywatnej drodze

          Nie placisz podatkow w benzynie. Japa komuchu

          • 1 2

        • A gdzie w pełni wolnorynkowe samochody, benzyna... Akcyza, podatki, VAT... Niektórzy to nieźle oderwani są. Tak to jest jak mama za wszystko płaci, a w szkole nie uczą jak działa system, tylko uczą pseudo patriotyzmu i co minister miał na myśli dając ten wiersz na maturze, bo kogo obchodzi autor...

          • 1 0

    • ale jak to?

      nie jestem ważny jadąc samochodem? A tak na serio nie równaj ludzi w myśleniu do swojego poziomu, w ogóle myślenie zostaw innym.

      • 7 0

    • Temat tego komentarza powinien brzmieć

      Okiem zawistnika i zazdrośnika.

      • 3 3

    • Z tego co piszesz pozostaną tylko samochody samorządowców i polityków którzy nie będą wiedzieli co z tym dylematem zrobić.

      • 5 0

    • ufff dobrze, że zarabiam 30 tys to mi nie zabierzesz samochodu (1)

      • 5 3

      • Niby zarabiasz 30 tys

        A płaczesz bo nie masz 3 zł na parking

        • 2 0

    • ...z

      ..ciekawości zapytam ,troll czy p... dał ? bo to wiele by tłumaczyło ;)

      • 1 2

    • Towarzyszu

      Wyluzuj i skończ z tym bolszewickim myśleniem. Jadę 3 km bo mogę, jasne?

      • 6 3

    • (1)

      Taka opinia wynika z bufonady. Zarzucasz, że biedny czuje się lepiej, bo podjedzie samochodem, ale to ty czujesz się lepszy, skoro piszesz takie rzeczy. Więcej pokory, bo jedna chwila i będziesz warzywkiem i to ci biedni będą się składać na twoje zdrowie na pomagam.pl, nie wiedząc jak kiedyś o nich napisałeś i jakim byłeś ch...

      • 7 1

      • Dlatego ja się nie składam, bo pewnie tamci to też takie ch....

        • 0 1

    • Promile:)

      jeszcze nie wytrzeżwiałeś, czy juz zdążyleś obalić co nie co?

      • 0 0

  • Jakie konsultacje? (8)

    Jak Kucyk może tak kłamać w żywe oczy. Przecież żadnych konsultacji z mieszkańcami nie było. Nawet z Radami Dzielnic nie było konsultacji. Tu chodzi tylko o kasę. Ja unikam centrum miasta jak ognia. Wszystko niech zdycha.

    • 130 11

    • (4)

      Kasa z tego żadna... 15-20 na miesiąc od samochodu? To kontrola i obsługa tego będzie kosztowała więcej. Chodzi o to żeby każdy się zastanowił czy musi mieć ten drugi i trzeci samochód a sądząc po tym jakie emocje wywołuje kwota 60zł na miesiąc od trzeciego to zaraz się zaczną rady rodzinne i będą dyskutować czy migrować na wschód czy na północ.

      • 3 9

      • To klamcy. W 20 r pol roku chodzila strefa (covid) (1)

        I mieli ok 9 baniek zysku. A teraz ceny w gore i wieksza strefa

        • 2 4

        • Ktoś, kto nie rozróżnia pojęć przychodu, dochodu, zysku

          powinien generalnie trzymać się z dala od wypowiedzi w kwestiach ekonomicznych

          • 3 0

      • Dokładnie

        3 osobowa rodzina i 5 samochodów

        • 7 3

      • "Chodzi o to żeby każdy się zastanowił czy musi mieć ten drugi i trzeci samochód"

        Ale to przecież sposób wprowadzania tych abonamentów powoduje, że paradoksalnie liczba samochodów może się zwiększyć. Ktoś, kto użytkował samochód służbowy w trybie mieszanym i dojeżdżał nim do domu teraz będzie musiał płacić abonament 500-550 zł miesięcznie, więc bardziej będzie mu się opłacało kupić jakiegoś szrota na dojazdy po samochód służbowy niż użytkować ten jeden samochód służbowy.

        • 0 3

    • Gdzie widzisz informacje o konsultacjach?

      • 1 3

    • Konsultacje to były za komuny. Komuna się skończyła konsultacje też.

      • 3 1

    • Z nami były, ale widocznie macie kiepskich radnych dzielnicy.

      Przy okazji - 1 (słownie: jedna) pełnoletnia osoba na całą wspólnotę była przeciw opłatom.

      • 1 1

  • Miasto z marzeń - marzeń jak z niego wyjechać (4)

    Gdynia łamie postanowienia sądów administracyjnych wprowadzając dzikie ograniczenia w możliwości zakupu abonamentu mieszkańca. To skandal że mieszkając w Gdyni, tu płacąc podatki, nie mogę legalnie (oraz tanio) parkować pod domem. Wiem, że parking pod domem to nie obowiązek, ale jeśli od lat parkuję w legalnym miejscu, a nagle żeby nie płacić 500 zł za miesiąc to będę musiał parkować ponad 1500 metrów od bloku, to jest chyba skandal.

    Na mojej ulicy zajęte miejsca są od 14 do 16 - bo obok jest przedszkole. Później pustki... A miasto próbuje wmówić że dba o nasze dobro. Proszę sobie wyobrazić co za chwilę będzie się działo na Bpa. Dominika - jest bałagan, ale zamiast to ogarnąć to próbuje się zarobić i udawać że jest okej!

    To skandal, pan Łucyk swoimi pomysłami wkurzył północne dzielnice, teraz wchodzi w rejon Centrum. Czekam co odpali na południu. Życzę miłej porażki w wyborach.

    • 85 10

    • Ależ to właśnie chodzi o to żeby tych dojazdów do przedszkola było mniej!

      • 3 1

    • Problem w tym,że

      Łucyk bedzie namaszczony przez Szczurka, a ten z nie zrozumiałych dla mnie powodów jest traktowany przez gdynian jak bożek

      • 8 1

    • 14 do 16? (1)

      Ktoś tu taktycznie przemilczał kwestię szkoły muzycznej ;) Notabene, cały chodnik po lewej stronie Bpa. Dominika przerobiliście na nielegalny parking, weźcie się ogarnijcie w końcu.

      • 3 2

      • Nie mieszkam na Bpa Dominika, tylko na Maczka. Biskupa Dominika będzie jednak faktycznie jednym z największych problemów nowej SPP. Zgadzam się, że trzeba teren uporządkować... ale na Boga, nie w taki sposób.

        • 2 1

  • precz z blachosmrodami (5)

    Rowerem zdrowiej

    • 16 72

    • jak ci nogi obetną to na wózku będziesz trykał

      • 3 6

    • Dorośnij zapuść wąsa

      Dziecko

      • 8 4

    • Precz z obcisłymi getrami na rowerach, nie lubię tłuszczu, a bez tłuszczu wiadomo zdrowiej.

      • 1 1

    • Skoro zdrowiej to zakaz podwózki rowerów transportem zbiorowym

      • 1 0

    • ****

      to se jeździj rowerem w śnieżyce np z Redy do Gdyni bo tu pracujesz .

      • 1 1

  • opłaty parkingowe.

    Szkodnika łucyka to chyba upał wali po głowie. Swoje durne pomysły zasłania tym,że to niby Rada Dzielnicy tak chciała to on i pseudo radni sie na to zgadzają.Władze Gdyni już swą bezczelnąścią i arogancją olewają mieszkańców.Większść dni parking przy cmentarzu świeci pustkami.Checie tylko i wyłącznie doić ludzi.Nawet na zmarłych musicie zarabiać.To co wyprawiacie to jest bandytyzmTeraz usłyszymy o podwyżkach dlaszkodnika łłłłŁucyka i pseudo radnych.

    • 60 4

  • Głosujta na Łucyka i Szczurka niedługo każdy dostanie

    Parkometr na chate

    • 57 4

  • Pajacyka

    Wynosimy dziś na drzwiach magistratu w Gdyni zbiórka o 12:00

    • 28 7

  • Kucyk i Szczurek to największe szkodniki tego miasta. (8)

    Nie jestem trollem oplacanym przez przeciwników tego tandemu. Jestem wqrwioną mieszkanką Gdyni, ktorej coraz gorzej żyje się w tym mieście.

    • 99 8

    • Pajacyk, Gryzoń i Gucio to jest postkomunistyczna ośmiornica Gdyńska

      • 12 2

    • (1)

      Ale gdynianie są zadowoleni i głosują jak głosują. O co kaman?

      • 5 3

      • Nie wszyscy glosują na tych panów, to raz, a dwa puszczanie pary na forum, rozleniwia i odbiera moc sprawczą

        NIkt nie jest w stanie wystawić sensownego kontrkandydata. Nawet partia rządząca, która z uporem maniaka wystawia prawnika. A tu trzeba ekonomisty z prawdziwego zdarzenia, obok inżyniera, a nie człowieka, ktory ma w pamięci tylko kodeks i paragrafy, odbierające wyobraźnię.

        • 5 1

    • Ej tu nie trzeba byc oplacanym.

      Tu wystarczy byc wscieklym. I pozyc kilka lat w miescie zaniedbanym a wydajacym kase na pierdoly. Tu zadnej kasy i polityki nie trzeba

      • 8 1

    • Przesiądź się na rower (2)

      Będziesz zdrowsza i nie będziesz miała cellulitu ;-)

      • 3 10

      • Celulit jest skutkiem schudnięcia w trakcie zażywania tabletek koncepcyjnych. I nie znika.

        • 3 1

      • Przesiądź się na kajak, będziesz zdrowszy i nie będziesz miał odwodnienia.

        • 2 0

    • Weź pożyczkę i się wyprowadź. Wqrwionych bab nam nie trzeba.

      • 0 8

  • Gdynia wyprowadza się do Rumi (2)

    To ostatnie normalne miasto w trójmieście !

    • 51 10

    • No i bardzo dobrze. Tam są węzły integracyjne do zostawiania samochodów. (1)

      • 4 1

      • I tam powinny być, bo to rogatki Trójmiasta

        I paradoksalnie takimi samymi rogatkami jest Orunia Dolna, mimo jej bliskości do historycznego centrum Gdańska. Robienie centrów "przesiadkowych" we Wrzeszczu, Sopocie czy śródmieściu Gdyni to żart na skalę światową.

        • 2 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane