- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (456 opinii)
- 2 Szybko odzyskali skradzione auto (43 opinie)
- 3 "Bilet miejski" bez zniżek dla seniorów (192 opinie)
- 4 Tak wybuchł pożar w Nowym Porcie (280 opinii)
- 5 Karne kupony za niewłaściwe parkowanie (166 opinii)
- 6 Wznowili drogi remont po pół roku przerwy (66 opinii)
Gdynia powalczy o pieniądze na największy w historii zakup taboru
Gdyńscy urzędnicy mają nadzieję, że trzeszcząca w posadach Unia Europejska jeszcze trochę wytrzyma. Za pół roku zamierzają bowiem zgłosić wniosek na dofinansowanie zakupu 55 autobusów oraz 35 trolejbusów. Gra idzie o niemal 90 mln zł wartego 143,5 mln zł zamówienia.
Całkowity koszt zakupu sięga 143 mln zł. W całości miejski budżet na pewno go nie udźwignie, ale jest szansa na dofinansowanie z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Może ono wynieść nawet 87,5 mln zł.
Zakup nowych autobusów i trolejbusów to nie tylko wymiana taboru, ale również szansa na zapowiadane od dawna nowe trasy. Będzie można uruchomić w końcu trolejbusową linię do Jelitkowa, bo zakupione pojazdy będą miały nowoczesne i coraz bardziej wydajne akumulatory, które pozwalają na podróż bez zasilania z trakcji. Podobne jeżdżą już po Gdyni i radzą sobie bardzo dobrze. Jeśli uda się pozyskać finansowanie, one także zostaną wyremontowane. Przede wszystkim mogą liczyć na wymianę baterii, by zapewnić możliwość przejazdu dłuższych tras.
W dalszej kolejności rozważane są połączenia do Chwarzna i Wiczlina, a nawet Ergo Areny. Trolejbusy na baterie mogłyby z powodzeniem obsługiwać też trasy w Sopocie. Baterie mogłyby być doładowywane na niektórych przystankach, ale to jeszcze melodia przyszłości.
Najbliższe realizacji jest jednak połączenie z Gdynią Zachód, czyli najszybciej rozwijającym się rejonem miasta. Chwarzno, Wiczlino i okolice mają też największy potencjał, czyli mówiąc wprost: najwięcej terenów, na których deweloperzy mogą wybudować kolejne bloki.
Czytaj także: Trolejbusy na Fikakowo w przyszłym roku.
Opinie (167) 2 zablokowane
-
2016-07-12 13:21
Antypolska (2)
Może w końcu ktoś pomyśli o mieszkańcach Sopotu i dadzą przegubowe S-ki i żeby jeździły one tak często jak R na Karwiny !!!!
- 7 7
-
2016-07-12 14:22
zrobcie sobie dziadki w Sopocie wlasny ZKM to bedziecie miec przegubowiec
popros Karnowskiego by o was wreszcie pomyslal
- 11 1
-
2016-07-12 21:46
Sopot się nie dokłada
do przegubowych "S", a poza tym po co przegubowce na trasie pokrywającej się z SKM?
- 4 0
-
2016-07-12 13:22
"U E jeszcze trochę wytrzyma" (4)
Czyli dalej antagonizowanie UE przeciw Gdyni przez gdańskiego redaktora, widać "dobra zmiana" w stosunku Lotniska BD nic gdańszczan nie nauczyła dalej napuszczanie i robienie Gdyni niedźwiedziej przysługi.
Niemniej Gdynia powinna zainteresować się najnowszymi autobusami i trolejbusami, aby zdobyć kolejny raz najwyższe trofeum za miejski transport. Także to, że na świecie jet obecnie trend na nowe infrastruktury balując na ładowaniu i eksploatacje hybrydowych pojazdów. A także nad wydzielonymi trasami Kalifornii, Ameryki Środkowej czy najbliższej nam Szwecji nad jezdniami zamontowane zostały specjalne przewody takie jakie mają gdyńskie trolejbusy, z których samochody mogą czerpać energię. Wyprodukowane i adaptowane zostały pojazdy, które skorzystały już z tej drogi, to m.in.ciężarówki firmy Scania. Warto byłoby przemyśleć co jeszcze można podpiąć pod sieć w Gdyni?
Pojazdy z silnikami spełniającymi europejską normę Euro 6, które zapewne pojawią się w Gdyni, będą wiec na pewno mniej innowacyjne. Należałoby także popracować nad nowym gdyńskim dejazjnem zmienić kształt szyby przedniej i kabiny prowadzącego nadając trolejbusu i autobusom smukłą, nowoczesną sylwetkę stylizowana na kształt ryby.
Byłby to wspaniały marketing i zachęta do przesiadania sie z blachosmrodów. Jednocześnie ciągle należy podnosić bezpieczeństwo i wygodę podróżowania i prowadzenia tych pojazdów - tak aby umożliwić szersze pole widzenia w porównaniu do tradycyjnych konstrukcji.
To wszystko można zastrzec i odpowiednio umotywować.
Ważne, aby Gdynia jako miasto była jedynym i niepowtarzalnym w Polsce, które posiadałaby pojazdy z takimi rozwiązaniami. O ile mnie pamięć nie myli to tylko w Europie takie rozwiązani preferuje Francja i Austria (a wiadomo w Wiedniu żyje się najlepiej w Świecie:)).
Mam nadzieje, ze przy okazji wymiany baterii Z-d w Gdyni zacznie przerabiać także kabiny - o czym rozmawiałem kiedyś z Kierownictwem>
Nowe zamówione pojazdy zwłaszcza te kursujące na dłuższe dystanse powinny być dłuższe, niskopodłogowe, wyposażone w klimatyzację, monitoring, nowoczesny system informacji pasażerskiej (elektroniczne tablice wyświetlające trasę przejazdu, informacje co dzieje sie na trasie, imprezy, informacje obywatelskie,... ew.skróty gdyńskiej panoramy TV, oraz głosowe zapowiadanie przystanków, przesiadek i innych wiadomości komunikacyjnych, przypięcia do internetu i ładowanie akumulatorów kom., wszelkie możliwości zakupu biletu tradycyjnego, elektronicznego, i innych tzw. automaty biletowe, wyposażone dodatkowo w nowoczesny system ContiPressureCheckTM (System CPC) umożliwiający stałe nadzorowanie ciśnienia w oponach oraz ich temperatury, radary z każdej strony i inne udogodnienia.
Należy także zacząć cywilizować przystanki poprzez opracowania wzorców, uniformizacje i wprowadzić zachęty np. dla kiosków, aby właśnie tam prowadzili działalność.- 5 29
-
2016-07-12 13:28
Stary nie wiem co ty bierzesz ale lepiej bierz połowę (1)
- 13 0
-
2016-07-12 13:33
każdy sądzi względem siebie:))
tz. wcale nie zachęcam, ale jak już musisz?
- 0 5
-
2016-07-12 16:15
zauwżyłem po minusach, że istnieje pewne
niezrozumienie -bo aż 9"-"???, jeśli nie wiadomo o co chodzi, to chodzi o pieniądze:)
Otóż "elektronicznego i innych" miałem na myśli bilety komunikacji miejskiej, kupowane w biletomatach mobilnych i stacjonarnych, ale najlepiej gdyby zameldowani Gdynianie płacili mniej o ca 20% w stosunku do pasażerów zewnętrznych i mogli płacić przy pomocy specjalnej aplikacji np. tak jak w Łodzi BLIK zainstalowanej w telefonie komórkowym.- 2 4
-
2016-07-12 19:03
Jesteś chory z nienawiści
Zgryzota cie zjada. Straszny typek z ciebie musi być
- 3 6
-
2016-07-12 14:20
po co to bicie piany?
jak zloza wniosek bedzie news, poki co nic sie nie dzieje - ceny biletow na komunikacje rosna, liczba korzystajacych spada....
- 10 0
-
2016-07-12 14:22
Gdynia (1)
I co wy na to? Hejterzy z Gdańska? Zatkało kakao?
- 8 20
-
2016-07-12 17:37
Ahahahaha :D
- 9 1
-
2016-07-12 14:23
a Obłuże? (3)
Jak widać Obłuże i Oksywie nie ma szans na trajtek, zaś dobrze skomunikowane Jelitkowo w Gdańsku(!) już tak. Nie zrozumiem chyba polityki transportowej Gdyni. Chyba ze założą iż nie powstanie już nowa sieć a co najwyżej pchanie trajtków gdzie się tylko da(ile starczy prądu w bateriach). W obecnej sytuacji to tylko dublowanie tych samych środków transportu(dla laika nie ma znaczenia czy będzie to trolejbus czy autobus)
- 18 4
-
2016-07-12 14:32
niech się zastanowię... na północ Gdyni..?
Nie da się:)!!!!
- 12 1
-
2016-07-12 19:29
(1)
Proponuję wyciąg krzesełkowy z Muzeum Emigracji do portu na Oksywiu ;-) Nad basenem portowym. A tak serio po co tam trolejbusy? Tam powinna jeździć skm'ka.
- 7 1
-
2016-07-13 16:42
to po co Ci trajtek do Sopotu skoro jeździ tam SKM? Od stacji Obłuże lub Oksywie masz kawałek do osiedla. Rozumiem że chciałbyś aby ludzie chodzili na piechotę?
- 0 0
-
2016-07-12 14:28
No i co z tego że jest tyle nowych autobusów (3)
jak klimatyzacja nie jest włączana w czasie jazdy.
- 20 2
-
2016-07-12 14:32
ale tylko u nas w Gdyni nie włączają klimy... może te niemieckie szroty nie mają klimy?
- 8 1
-
2016-07-12 14:40
Piszę o nowych autobusach gdzie włącza się klimatyzacji. (1)
- 3 0
-
2016-07-12 15:25
a gdzie takie jeżdżą? u nas w Gdyni???
- 5 2
-
2016-07-12 14:36
Największy w historii świata!
- 7 0
-
2016-07-12 14:36
Tylko po co? Autobusy bez buspasow nie maja sensu.
- 12 2
-
2016-07-12 15:11
Ten tytuł to skandal. (1)
To jawny brak zaufania do instytucji UE. Unia rośnie w siłę. Żyje się coraz lepiej i dostatniej. To atak.
- 9 3
-
2016-07-12 15:30
kolejny nawiedzony a przepraszam niepoznałem to była ironia z tym wpisem zyje sie lepiej :)
- 2 0
-
2016-07-12 15:29
Gdynia ,bedzie miała najbardziej ekologiczna komunikacje w trójmiesci a nawet w Polsce (1)
Trolejbusy,autobusy na gaz CNG,trolejbusy na akumulator dojadą nawet do Gdańska!!!Gdańsk może się tylko chwalić tramwajami!!! Bo zamiast kupić autobusy na gaz CNG i Elektryczne ,to nakupowali złom tramwajowy od Niemiec i tak lepsze to niz te tureckie diesle !!Ale nowe autobusy które kupili po znajomości znowu to stare diesle które w UE chcą całkowicie wycofać!!!!
- 6 11
-
2016-07-13 12:09
a nawet w Europie
Bez kozery powiem: na Świecie; )
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.