- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (456 opinii)
- 2 Szybko odzyskali skradzione auto (43 opinie)
- 3 "Bilet miejski" bez zniżek dla seniorów (192 opinie)
- 4 Tak wybuchł pożar w Nowym Porcie (280 opinii)
- 5 Karne kupony za niewłaściwe parkowanie (166 opinii)
- 6 Wznowili drogi remont po pół roku przerwy (66 opinii)
Gdynia powalczy o pieniądze na największy w historii zakup taboru
Gdyńscy urzędnicy mają nadzieję, że trzeszcząca w posadach Unia Europejska jeszcze trochę wytrzyma. Za pół roku zamierzają bowiem zgłosić wniosek na dofinansowanie zakupu 55 autobusów oraz 35 trolejbusów. Gra idzie o niemal 90 mln zł wartego 143,5 mln zł zamówienia.
Całkowity koszt zakupu sięga 143 mln zł. W całości miejski budżet na pewno go nie udźwignie, ale jest szansa na dofinansowanie z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Może ono wynieść nawet 87,5 mln zł.
Zakup nowych autobusów i trolejbusów to nie tylko wymiana taboru, ale również szansa na zapowiadane od dawna nowe trasy. Będzie można uruchomić w końcu trolejbusową linię do Jelitkowa, bo zakupione pojazdy będą miały nowoczesne i coraz bardziej wydajne akumulatory, które pozwalają na podróż bez zasilania z trakcji. Podobne jeżdżą już po Gdyni i radzą sobie bardzo dobrze. Jeśli uda się pozyskać finansowanie, one także zostaną wyremontowane. Przede wszystkim mogą liczyć na wymianę baterii, by zapewnić możliwość przejazdu dłuższych tras.
W dalszej kolejności rozważane są połączenia do Chwarzna i Wiczlina, a nawet Ergo Areny. Trolejbusy na baterie mogłyby z powodzeniem obsługiwać też trasy w Sopocie. Baterie mogłyby być doładowywane na niektórych przystankach, ale to jeszcze melodia przyszłości.
Najbliższe realizacji jest jednak połączenie z Gdynią Zachód, czyli najszybciej rozwijającym się rejonem miasta. Chwarzno, Wiczlino i okolice mają też największy potencjał, czyli mówiąc wprost: najwięcej terenów, na których deweloperzy mogą wybudować kolejne bloki.
Czytaj także: Trolejbusy na Fikakowo w przyszłym roku.
Opinie (167) 2 zablokowane
-
2016-07-12 21:24
trajtek to archaizm niestety (3)
obecnie rynek zdobywają elektrobusy i hybrydy,trzeba brać przykład od naszych zachodnich sąsiadów
- 7 4
-
2016-07-12 21:56
Nie do końca tak jest (1)
Wyszukaj sobie, gdzie w Europie są trolejbusy (nie liczę krajów posowieckich). Niemcy, Szwajcaria. Naprawdę tego trochę jest i to naprawdę bardzo nowocześnie wygląda.
- 1 2
-
2016-07-13 08:37
Trolejbusy są w odwrocie
Insbruck (Austria) trolejbusy zostały zastąpione TRAMWAJAMI.
- 0 0
-
2016-07-13 03:35
Sam jesteś archaizm
- 0 1
-
2016-07-12 22:01
Jeszcze się taki nie narodził...
co by wszystkim dogodzil. Jak czytam wasze opinie, to odnoszę wrażenie, że niektórzy albo trajtkiem nie jeździli albo robili to w latach 80tych.
Wysłanie trolejbsu do Jelitowa wynika z odległości, żeby baterie na pewno wystarczyły..Sam nieraz próbowałem tam się dostać komunikacją miejską. Z Sopot i Oliwy - masakra. Więc się przyda. Pewnie, że lepiej byłoby do Oliwy, ale tam jeździ już 171 i SKM- 4 2
-
2016-07-12 23:45
ile kosztuje utrzymanie trolejbusów i ich akumolatorów ?
trolejbusy konik zkm gdynia ,koszta przeogromne ,ekologi zero , prąd wbrew pozorom nie bierze się znikąd do tego jest drogi , wymiana na nowe akumulatory kosztuje , utylizacja starych też i raczej mało ekologiczna , jeden trolejbus kosztuje tyle co prawie dwa autobusy , do tego trzeba dodać podstacje , obsługe sieciowców , konserwacja sieci , w zimę trzeba odszraniać sieć to znaczy ,że kilka trolejbusów w nocy objeżdża całą sieć co by ją odszronić czyli koszta następne , pod górkę to te nowoczesne akumulatory siadają trzeba będzie zbudować na pętlach stacje doładowania , częściej doładowujesz szybciej padną akumulatory ,tym się nie chwalą ale po pierwszej regeneracji (oczywiście kasa ) zostaje 70% wydolności akumulatora , jak by mieli wydawać swoje pieniądze to by nigdy nie weszli w taki interes ale za czyjeś czytaj nasze to się bawią
- 5 1
-
2016-07-12 23:54
To moze w końcu powrót do przegubowych trolejbusów które na prawdę by sie bardzo przydaly...
- 3 0
-
2016-07-12 23:56
Tabor kojarzy mi się z cyganami lub taboretem
- 2 0
-
2016-07-13 00:16
PKM na Oksywie (1)
Budować w końcu przystanki Pkm i puścić kolej na Obłuże/ Oksywie, bo tory już są, a potem na Chwarzno i Wiczlino.Tylko transport szynowy rozładuje zakorkowaną Gdynię.A trajtek do Jelitkowa jest Ok. Tam można przesiąść się na tramwaj.Powinni puścić też trajtek do pętli w Oliwie.
- 10 0
-
2016-07-13 09:18
nie da się!
- 1 0
-
2016-07-13 03:34
W Gdyni powinny być tylko trolejbusy (1)
Niepotrzebnie są w Gdyni autobusy i trolejbusy.Powinno rozwijać się sieć trakcyjna dla trolejbusów,tak żeby wszędzie docierały zamiast autobusów.Eksploatacja i koszt trolejbusów jest dużo tańszy niż autobusów
- 1 11
-
2016-07-13 03:59
Oj chyba nie wiesz co mówisz :) Części eksploatacyjne kosztują tyle samo, do tego dochodzi jeszcze utrzymanie sieci, wozów sieciowych i opłacenie pracowników sieci. Do tego sądzę, że prąd wychodzi drożej niż paliwo.
W tym przypadku chodzi o ekologię. Trolejbusy jak i tramwaje nie emitują emisji CO2- 4 0
-
2016-07-13 06:54
Dajcie ta kasę lepiej na 1000+
- 2 2
-
2016-07-13 10:06
A może by tak raz, dal odmiany, ogłaszać się po przyznaniu dofinansowania? Bo na razie to jest kpina i jaja - cieszyć się, bo planują za pół roku złożyć podanie...
- 0 0
-
2016-07-13 18:45
eeeeeeeeeeee
może ja jestem głąb który nic nie kuma - no rozumiem że po zakupie nowych pojazdów może poprawić się komfort podróżowania ale ni jak nie mogę
załapać jak to się ma do zmniejszenia korków jak o tym piszą pod fotką u góry może szanowny redaktor mi to jakoś tak po polskiemu wytłumaczyć albo ktoś z forumowiczów- 1 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.