• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdynia powalczy o pieniądze na największy w historii zakup taboru

Michał Sielski
12 lipca 2016 (artykuł sprzed 8 lat) 
Zakup nowych pojazdów ma podnieść standard podróżowania komunikacją publiczną i ograniczyć korki. Zakup nowych pojazdów ma podnieść standard podróżowania komunikacją publiczną i ograniczyć korki.

Gdyńscy urzędnicy mają nadzieję, że trzeszcząca w posadach Unia Europejska jeszcze trochę wytrzyma. Za pół roku zamierzają bowiem zgłosić wniosek na dofinansowanie zakupu 55 autobusów oraz 35 trolejbusów. Gra idzie o niemal 90 mln zł wartego 143,5 mln zł zamówienia.



Czy komfort podróży autobusem lub trolejbusem ma dla ciebie znaczenie?

- Wniosek o dofinansowanie chcemy złożyć pod koniec tego roku. Zakładając podpisanie umowy z dostawcą taboru w czwartym kwartale 2017 roku, pojazdy powinny pojawić się na ulicach Gdyni jeszcze w 2018 roku - mówi Małgorzata Omachel-Kwidzińska z referatu prasowego Urzędu Miasta Gdyni.
Całkowity koszt zakupu sięga 143 mln zł. W całości miejski budżet na pewno go nie udźwignie, ale jest szansa na dofinansowanie z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Może ono wynieść nawet 87,5 mln zł.

Zakup nowych autobusów i trolejbusów to nie tylko wymiana taboru, ale również szansa na zapowiadane od dawna nowe trasy. Będzie można uruchomić w końcu trolejbusową linię do Jelitkowa, bo zakupione pojazdy będą miały nowoczesne i coraz bardziej wydajne akumulatory, które pozwalają na podróż bez zasilania z trakcji. Podobne jeżdżą już po Gdyni i radzą sobie bardzo dobrze. Jeśli uda się pozyskać finansowanie, one także zostaną wyremontowane. Przede wszystkim mogą liczyć na wymianę baterii, by zapewnić możliwość przejazdu dłuższych tras.

W dalszej kolejności rozważane są połączenia do Chwarzna i Wiczlina, a nawet Ergo Areny. Trolejbusy na baterie mogłyby z powodzeniem obsługiwać też trasy w Sopocie. Baterie mogłyby być doładowywane na niektórych przystankach, ale to jeszcze melodia przyszłości.

Najbliższe realizacji jest jednak połączenie z Gdynią Zachód, czyli najszybciej rozwijającym się rejonem miasta. Chwarzno, Wiczlino i okolice mają też największy potencjał, czyli mówiąc wprost: najwięcej terenów, na których deweloperzy mogą wybudować kolejne bloki.

Czytaj także: Trolejbusy na Fikakowo w przyszłym roku.

Opinie (167) 2 zablokowane

  • no i spoko!

    • 1 4

  • refleksja

    Polska mentalność: żebractwo.

    • 4 0

  • Najpierw do Jelitkowa, a dopiero potem "ewentualnie" do Ergo Areny? (3)

    A nie lepiej Zieloną do Ergo Areny i dalej Orłowską i Pomorską do Jelitkowa???
    A potem drugą linię Al. Grunwaldzką po prostu w okolice pętli tramwajowej w Oliwie (bo autobus do ZOO jedzie inną trasą)?

    • 7 2

    • a ja bym proponował do Brzeźna (2)

      w końcu trolejbusy to ekologiczny transport !

      • 2 2

      • a ja bym proponował wcale (1)

        po co taki bzdurny złom na ulicach?

        • 2 1

        • Napisał durny beton z falowca...

          • 0 1

  • Linia do Ikei i więcej autobusów na lotnisko (2)

    Uruchomcie linię do Ikei i dajcie więcej autobusów na gdańskie lotnisko. Z Gdyni bez samochodu tu ani tu nie można się normalnie dostać, komunikacja miejska jest w te dwa kierunki w zasadzie żadna.

    • 5 6

    • Gdy odblokuje KE lotnisko

      to nie tylko częstotliwość w kierunku (północnym) wzrośnie, ale i trajtki tam pojadą.

      • 3 4

    • Oj, niezorientowany

      Do IKEI nie ma, fakt, ale uważam, że taki autobus powinna IKEA fundnąć, a nie miasto. A co lotniska to jeździ PKM i autobus 4A tyle, że obłożenie zerowe. A powietrza wozić nikt nie będzie. Z autobusu korzystają głównie ludzie pracujący w okolicach lotniska a nie latający...

      • 0 1

  • A kiedy artykuł o podwyżkach biletów? Bo urzędasy już przegłosowały od września.

    • 9 1

  • Juz dawno powinni zmienic tabor!

    bo, póki co to raczej bieda, a UE długo nie wytrzyma. Niech się pośpieszą!

    • 4 1

  • Polska to teraz jedna Wielka Dotacja.

    • 6 0

  • Ja też mam wiele planów

    ale mój budżet ich nie udźwignie. Ale planuje.

    • 11 0

  • Jak to Gdynia....

    Ciagle cos planuje i nic z tego nie wychodzi.

    • 6 1

  • Ciekawe czy Unia dofinansuje (1)

    Po co trolejbusy na fikakowo? Lepiej zrobiliby połączenie na Oksywie tak jak do 1972 roku jeździły tam trajtki przecież mają baterie to mogły by jechać zamiast autobusów, może by zrobić tez linię na Babie doły zamiast linii 109? ciekawy pomysł trolejbusem do Ergo Areny w Gdańsku to dobra inicjatywa brawo dla pomysłodawców

    • 4 2

    • nie mogą staną w korku i tak zostaną aż ktoś je z holuje

      • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane