- 1 Coraz więcej psów na plaży. To problem? (269 opinii)
- 2 50 lat pracuje w jednym zakładzie (156 opinii)
- 3 Twórca Amber Gold pisze list do dziennikarzy (185 opinii)
- 4 700 stoisk i 1 mln gości w Gdańsku (195 opinii)
- 5 Pierwsza maszynistka SKM w XXI wieku (206 opinii)
- 6 Zamkną przystanek SKM na pół roku (125 opinii)
Gdynia: rozbudowa węzła Chwarzno budzi emocje
Węzeł Chwarzno na obwodnicy ma zostać przebudowany. Planiści chcą dobudować pasy wjazdowe, by powstał węzeł typu "harfa". Choć dzięki nowym planom ocaleje wiele drzew, to ta wizja wzbudziła duże emocje podczas środowej dyskusji z mieszkańcami.
- Kiedyś planowana Nowa Chwarznieńska miała być drogą główną, miała tu wpadać Trasa Kaszubska. Trasa Kaszubska nie będzie jednak tędy przebiegała, więc można "uwolnić" sporą część terenów wcześniej zarezerwowanych na drogę - podkreśla Alicja Kowalska, planista z Biura Planowania Przestrzennego gdyńskiego magistratu.
Dzięki zmianom ocaleją też setki drzew Trójmiejskiego Parku Krajobrazowego, które musiałyby być wycięte, gdyby Trasa Kaszubska zaczynała się właśnie tutaj. Zamiast tego powstanie tzw. węzeł zbiorczy, czyli połączenie obecnego skrzyżowania z wjazdem w Trasę Kwiatkowskiego .
Z Chwarzna na Trasę Kwiatkowskiego będzie można wjechać osobną jezdnią, równoległą do obwodnicy. Podobne rozwiązanie funkcjonuje już w Matarni .
Projekt planu przewiduje więc weryfikację zamierzeń, w szczególności w zakresie rozwiązań dotyczących węzła drogowego i jego bezpośredniego sąsiedztwa, ale ustala też zasady zabudowy i zagospodarowania na terenach dotąd nieobjętych planem. Chodzi o tereny zabudowy mieszkaniowej, głównie jednorodzinnej, położonej pomiędzy Obwodnicą Trójmiasta a ul. Apollina.
Hałas i kłopoty z komunikacją
Po rozbudowie węzła, po "starej" ul. Chwarznieńskiej mają już nie kursować autobusy. Nie wszystkim mieszkańcom się to podoba.
- Będzie znacznie dalej, więc autobusy powinny kursować po starej trasie, zwłaszcza że droga zostaje i będzie drogą lokalną - mówiła jedna z mieszkanek Chwarzna podczas środowej dyskusji publicznej nad zmianami w planie.
Planiści przekonują jednak, że w przyszłości może się to zmienić, a rozmowy na ten temat wciąż trwają. W tym temacie kluczowa będzie jednak ocena ZKM w Gdyni, który na razie skłania się do wyznaczenia przystanków przy nowej ul. Chwarznieńskiej.
Spotkanie z mieszkańcami, których podczas dyskusji było kilkudziesięciu, miało burzliwy przebieg. Spore wątpliwości wzbudził m.in. poziom hałasu, jaki będzie generowany przez nową drogę.
- Mamy już oficjalnie stwierdzone 60-krotne przekroczenia norm hałasu. Ciągłe, a nie jednostkowe. Piszemy o tym do miasta od 20 lat, mamy jeszcze nawet pisma od prezydent Cegielskiej! Ale od tego czasu nic nie robi się z tym, by z hałasem walczyć, a w planie mamy po trzy jezdnie w jedną stronę i będzie tylko gorzej. Już teraz hałas jest ogromny - zauważa Leszek Cygan, mieszkaniec ul. Afrodyty.
Gdyńscy urzędnicy zrzucają odpowiedzialność za przekroczenie norm hałasu na Generalną Dyrekcję Dróg i Autostrad, która administruje obwodnicą. Ale mieszkańcy mają pretensje do miejskich urzędników, że chcą budować kolejne drogi, które utrudnią im życie, a pomogą tylko tym, którzy przez dzielnicę przejeżdżają tranzytem.
Do 24 października projekt planu jest wyłożony w Infoboksie . Do 7 listopada do prezydenta Gdyni można zgłaszać ogólne i szczegółowe uwagi do zapisów.
Opinie (122)
-
2017-10-12 08:41
W.Szczur i stare-nowe hasło w kampanii:
"Nie da się!*"
*nie dotyczy deweloperów- 19 3
-
2017-10-12 09:00
Szlag już człowieka trafia ! -zróbcie najpierw pożądnie to co jest , a dopiero dyskutujcie !
zrobić z tego bezkolizyjny {tak było w zamysle budowniczych obwodnicy !} węzeł typu - "koniczynka" i wezcie za dudupe tych miglanców którzy pięć lat temu totalnie sknocili ten węzeł ! wywalona kasa w gnój ! a w miejscach gdzie Idioci w ubiegłym roku postawili ekrany -tam powinny być wjazdy i zjazdy !!!
- 17 0
-
2017-10-12 09:05
(3)
Chwarznienska jest non stop zakorkowana przez światła przy wjeździe na obwodnicę. Czy logiczne jest żeby było to skrzyżowanie bezkolizyjne. Garby na chwarznienskiej to dramat i pomysł z d*py. Stępa zwariował
- 27 3
-
2017-10-12 14:03
"garby" na Chwarznieńskiej są spowodowane częstymi wypadkami w tym miejscu (zwłaszcza dzieciaki są zagrożone) - nie wiem co to niby za dramat zwolnić przy szkole
- 7 3
-
2017-10-12 15:23
Ronda jak na Zachodzie zamiast świateł
j.w.
- 5 2
-
2017-10-12 19:14
Przejeżdżam tamtędy samochodem nawet kilka razy dziennie
I choć początkowo byłem sceptycznie nastawiony, to teraz uważam, ze takie garby powinny być montowane nie tylko tam, ale przed kazdym przejsciem dla pieszych, bo na wzrost kultury jazdy w tym kraju raczej nie ma co liczyc.
- 5 3
-
2017-10-12 09:11
szczur kiedy koniec planów a realne remonty chodników i ulic?
- 15 3
-
2017-10-12 09:13
dzięki nowym planom ocaleje wiele drzew... (1)
Priorytety macie ustalone ale niewłaściwie. Panie i panowie wrócmy do sedna - węzeł ma być bezkolizyjny i droga wiodąca do centrum miasta zorganizowana tak, by nie było wiecznych korków.
Przecież przejazd przez Witomino to rozwiązanie tymczasowe a nie docelowe.
Proste? Proste! Do roboty bo wypłat za gdybanie nie dostajecie.- 21 0
-
2017-10-12 19:55
No wlasnie za to dostają wypłaty, i to niegłupie
- 1 3
-
2017-10-12 09:18
Zamieszkam obok obwodnicy i będę narzekał na hałas. Trzeba mieć coś z głową.
- 17 6
-
2017-10-12 09:21
Zamiast wziąć się poważnie za gardło w witominie Szczurek znowu kombinuje jak tu ułatwić deweloperom
Gdynia to jest patologia. litry farby i syf w środku, zero dobrych komunikacyjnych rozwiązań. Ta ekipa zniszczy wszystko.
- 21 8
-
2017-10-12 09:22
Ronda zamiast świateł przy zjazdach / wjazdach - tak jak w cywilizowanej Europie !!!! (2)
A poza tym całkiem "rozsądnie" skoro nie ma tu być początku Trasy Kaszubskiej. Nie zapomnieć o Park&Ride skoro tyle terenów "uwolniono"
- 13 4
-
2017-10-12 21:13
Na rondo nikt z rządzących się nie zgodzi z prostej przyczyny- jest bezobsługowe. (1)
Na tradycyjnym skrzyżowaniu można wiecej zarobić. Im bardziej skomplikowane tym lepsze. Nastawiać dziesiątki świateł i kamer za miliony, potem te światła serwisować za kolejne miliony i kasa leci do prywatnych kieszeni znajomych znajomego.
- 5 0
-
2017-10-13 09:32
No o tym nie pomyślałem
Ale całkiem prawdopodobne. Ronda za tanie w utrzymaniu ?
Może hasło wyborcze = Tanie Ronda zamiast drogich skrzyżowań !!!
Tylko ktoś musiałby zebrać dane nt. kosztów i przetargów w Gdynii w tym temacie.
PS. W UK są prawie same ronda i płynność ruchu znakomita. Brytyjczycy zwykle mają "rozsądne" podejście do takich spraw. Jedynym rondem które nie spełnia swojej funkcji to to w Żukowie gdyż jest 1-stronna przewaga Gdańska w trakcie powrotów. Ale w UK są też ronda z Sygnalizacją którą włącza się o określonych porach - można, można :)- 2 1
-
2017-10-12 09:26
tam jest sporo miejsca -
zrobić pełny węzeł z bezkolizyjnymi wjazdami i zjazdami oraz zlikwidować światła
- 19 1
-
2017-10-12 09:29
jak zwykle grupa roszczeniowych dziadków (1)
którym nic się nie podoba. Wybudowali swoje domki przy obwodnicy i narzekają, że głośno. Olać ich i budować.
- 16 15
-
2017-10-12 21:06
Ciekawe cwaniaku z Sokółki (zapewne) gdyby koło twojego bloku ktoś zrobił drogę o takim natężeniu ruchu to czy wówczas byłbyś taki cwany...Obwodnica obwodnicą- jest oddalona od domów a co innego jej odgałęzienie, które ma przechodzić centralnie przy domach wolnostojących...pomyśl najpierw baranie i nie pisz bzdur...
- 3 3
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.