- 1 Coraz więcej psów na plaży. To problem? (268 opinii)
- 2 50 lat pracuje w jednym zakładzie (155 opinii)
- 3 Twórca Amber Gold pisze list do dziennikarzy (183 opinie)
- 4 700 stoisk i 1 mln gości w Gdańsku (190 opinii)
- 5 Pierwsza maszynistka SKM w XXI wieku (206 opinii)
- 6 Zamkną przystanek SKM na pół roku (125 opinii)
Gdynia: rozbudowa węzła Chwarzno budzi emocje
Węzeł Chwarzno na obwodnicy ma zostać przebudowany. Planiści chcą dobudować pasy wjazdowe, by powstał węzeł typu "harfa". Choć dzięki nowym planom ocaleje wiele drzew, to ta wizja wzbudziła duże emocje podczas środowej dyskusji z mieszkańcami.
- Kiedyś planowana Nowa Chwarznieńska miała być drogą główną, miała tu wpadać Trasa Kaszubska. Trasa Kaszubska nie będzie jednak tędy przebiegała, więc można "uwolnić" sporą część terenów wcześniej zarezerwowanych na drogę - podkreśla Alicja Kowalska, planista z Biura Planowania Przestrzennego gdyńskiego magistratu.
Dzięki zmianom ocaleją też setki drzew Trójmiejskiego Parku Krajobrazowego, które musiałyby być wycięte, gdyby Trasa Kaszubska zaczynała się właśnie tutaj. Zamiast tego powstanie tzw. węzeł zbiorczy, czyli połączenie obecnego skrzyżowania z wjazdem w Trasę Kwiatkowskiego .
Z Chwarzna na Trasę Kwiatkowskiego będzie można wjechać osobną jezdnią, równoległą do obwodnicy. Podobne rozwiązanie funkcjonuje już w Matarni .
Projekt planu przewiduje więc weryfikację zamierzeń, w szczególności w zakresie rozwiązań dotyczących węzła drogowego i jego bezpośredniego sąsiedztwa, ale ustala też zasady zabudowy i zagospodarowania na terenach dotąd nieobjętych planem. Chodzi o tereny zabudowy mieszkaniowej, głównie jednorodzinnej, położonej pomiędzy Obwodnicą Trójmiasta a ul. Apollina.
Hałas i kłopoty z komunikacją
Po rozbudowie węzła, po "starej" ul. Chwarznieńskiej mają już nie kursować autobusy. Nie wszystkim mieszkańcom się to podoba.
- Będzie znacznie dalej, więc autobusy powinny kursować po starej trasie, zwłaszcza że droga zostaje i będzie drogą lokalną - mówiła jedna z mieszkanek Chwarzna podczas środowej dyskusji publicznej nad zmianami w planie.
Planiści przekonują jednak, że w przyszłości może się to zmienić, a rozmowy na ten temat wciąż trwają. W tym temacie kluczowa będzie jednak ocena ZKM w Gdyni, który na razie skłania się do wyznaczenia przystanków przy nowej ul. Chwarznieńskiej.
Spotkanie z mieszkańcami, których podczas dyskusji było kilkudziesięciu, miało burzliwy przebieg. Spore wątpliwości wzbudził m.in. poziom hałasu, jaki będzie generowany przez nową drogę.
- Mamy już oficjalnie stwierdzone 60-krotne przekroczenia norm hałasu. Ciągłe, a nie jednostkowe. Piszemy o tym do miasta od 20 lat, mamy jeszcze nawet pisma od prezydent Cegielskiej! Ale od tego czasu nic nie robi się z tym, by z hałasem walczyć, a w planie mamy po trzy jezdnie w jedną stronę i będzie tylko gorzej. Już teraz hałas jest ogromny - zauważa Leszek Cygan, mieszkaniec ul. Afrodyty.
Gdyńscy urzędnicy zrzucają odpowiedzialność za przekroczenie norm hałasu na Generalną Dyrekcję Dróg i Autostrad, która administruje obwodnicą. Ale mieszkańcy mają pretensje do miejskich urzędników, że chcą budować kolejne drogi, które utrudnią im życie, a pomogą tylko tym, którzy przez dzielnicę przejeżdżają tranzytem.
Do 24 października projekt planu jest wyłożony w Infoboksie . Do 7 listopada do prezydenta Gdyni można zgłaszać ogólne i szczegółowe uwagi do zapisów.
Opinie (122)
-
2017-10-12 11:48
Mam nadzieję, że mieszkańcy Chwarzna konkretnie ulicy Apolina głośno zaprotestują! Korków na Chwarznieńskiej i tak to nie zmieni a utrudni nam mieszkańcom. Gdzie na Apolina główna droga? !!! Zabiorą nam wejście do lasu na rzecz czego? Trzeba było biedronki nie budować tylko tam drogę powiększyć do 4 pasów i nie było by problemu!
- 16 3
-
2017-10-12 12:10
Kaszbskiej nie bedzie bo nie ma kasy,scislej piszac zabrali i juz nie dadza!
- 10 1
-
2017-10-12 12:21
(1)
Po co te dyskusje? Rozbudowa jest koniecznością! Wywłaszczyć komu się nie podoba i tyle w temacie. Źeby nie było jak z Obwodnicą Metropolitalną, że przez pięciu kretynów nie wiadomo kiedy powstanie tak bardzo potrzebna Obwodnica.
- 13 7
-
2017-10-12 14:57
A dlaczego stygmatyzujemy jakichś kretynów ? Są procedury i tyle.
- 0 6
-
2017-10-12 12:30
chwno
Chwno zawsze sztywna ekipa. pozdro nuke, mieciu i cudnik.TAG
- 3 3
-
2017-10-12 14:12
A gdzie było ogłoszenie o tym zebraniu? Dziwne nie jest, że tylko kilka osób przyszło...A tak byłby tłum i zapytania o sens i koszty. Potrzebne jest poszerzenie dojazdu na Witomino - to i korków nie będzie, a nie wjazdy...
- 9 5
-
2017-10-12 14:54
Jacy jesteśmy ?
Typowe dla Gdyni.Temat konfliktowy to "do boju" gdyńscy urzędnicy.A gdzie zwycięska gdyńska "Samorządność"? A później psioczenie ,że brak "kapitału społecznego".
- 5 3
-
2017-10-12 15:00
Mniej wiecej co miesiac na tych zjazdach jest wypadek
Te wjazdy/zjazdy sa robione chyba w latach 80 zakladajac predkosc samochodu 20km/h. Aby wjechac plynnie na obwodnice trzeba miec odpowiednia predkosc 80-100kmh a te zakrety obecnie utrudniaja rozwiniecie takiej predkosci. Najlepiej aby byly osobne pasy z Chwarznienskiej odpowednio wczesniej na obwodnice aby zmniejszyc korki poranne.
- 10 2
-
2017-10-12 15:23
To powinno byc juz dawno zbudowane!!
Tak samo jak Karwiny !!
- 11 0
-
2017-10-12 15:26
Ku..a ! - jak sami jestemy Debilami i nie potrafimy to poprośmy np. Niemców !!! oni zrobią z tym porzadek w dwa miesiące !
- 11 0
-
2017-10-12 15:28
pogonić tych śmierdzieli nierobów z UM potrafi0ą tylko siędzięc i w stołki pierdzieć !
- 11 3
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.