- 1 Coraz więcej psów na plaży. To problem? (268 opinii)
- 2 50 lat pracuje w jednym zakładzie (155 opinii)
- 3 Twórca Amber Gold pisze list do dziennikarzy (184 opinie)
- 4 700 stoisk i 1 mln gości w Gdańsku (192 opinie)
- 5 Pierwsza maszynistka SKM w XXI wieku (206 opinii)
- 6 Zamkną przystanek SKM na pół roku (125 opinii)
Gdynia: rozbudowa węzła Chwarzno budzi emocje
Węzeł Chwarzno na obwodnicy ma zostać przebudowany. Planiści chcą dobudować pasy wjazdowe, by powstał węzeł typu "harfa". Choć dzięki nowym planom ocaleje wiele drzew, to ta wizja wzbudziła duże emocje podczas środowej dyskusji z mieszkańcami.
- Kiedyś planowana Nowa Chwarznieńska miała być drogą główną, miała tu wpadać Trasa Kaszubska. Trasa Kaszubska nie będzie jednak tędy przebiegała, więc można "uwolnić" sporą część terenów wcześniej zarezerwowanych na drogę - podkreśla Alicja Kowalska, planista z Biura Planowania Przestrzennego gdyńskiego magistratu.
Dzięki zmianom ocaleją też setki drzew Trójmiejskiego Parku Krajobrazowego, które musiałyby być wycięte, gdyby Trasa Kaszubska zaczynała się właśnie tutaj. Zamiast tego powstanie tzw. węzeł zbiorczy, czyli połączenie obecnego skrzyżowania z wjazdem w Trasę Kwiatkowskiego .
Z Chwarzna na Trasę Kwiatkowskiego będzie można wjechać osobną jezdnią, równoległą do obwodnicy. Podobne rozwiązanie funkcjonuje już w Matarni .
Projekt planu przewiduje więc weryfikację zamierzeń, w szczególności w zakresie rozwiązań dotyczących węzła drogowego i jego bezpośredniego sąsiedztwa, ale ustala też zasady zabudowy i zagospodarowania na terenach dotąd nieobjętych planem. Chodzi o tereny zabudowy mieszkaniowej, głównie jednorodzinnej, położonej pomiędzy Obwodnicą Trójmiasta a ul. Apollina.
Hałas i kłopoty z komunikacją
Po rozbudowie węzła, po "starej" ul. Chwarznieńskiej mają już nie kursować autobusy. Nie wszystkim mieszkańcom się to podoba.
- Będzie znacznie dalej, więc autobusy powinny kursować po starej trasie, zwłaszcza że droga zostaje i będzie drogą lokalną - mówiła jedna z mieszkanek Chwarzna podczas środowej dyskusji publicznej nad zmianami w planie.
Planiści przekonują jednak, że w przyszłości może się to zmienić, a rozmowy na ten temat wciąż trwają. W tym temacie kluczowa będzie jednak ocena ZKM w Gdyni, który na razie skłania się do wyznaczenia przystanków przy nowej ul. Chwarznieńskiej.
Spotkanie z mieszkańcami, których podczas dyskusji było kilkudziesięciu, miało burzliwy przebieg. Spore wątpliwości wzbudził m.in. poziom hałasu, jaki będzie generowany przez nową drogę.
- Mamy już oficjalnie stwierdzone 60-krotne przekroczenia norm hałasu. Ciągłe, a nie jednostkowe. Piszemy o tym do miasta od 20 lat, mamy jeszcze nawet pisma od prezydent Cegielskiej! Ale od tego czasu nic nie robi się z tym, by z hałasem walczyć, a w planie mamy po trzy jezdnie w jedną stronę i będzie tylko gorzej. Już teraz hałas jest ogromny - zauważa Leszek Cygan, mieszkaniec ul. Afrodyty.
Gdyńscy urzędnicy zrzucają odpowiedzialność za przekroczenie norm hałasu na Generalną Dyrekcję Dróg i Autostrad, która administruje obwodnicą. Ale mieszkańcy mają pretensje do miejskich urzędników, że chcą budować kolejne drogi, które utrudnią im życie, a pomogą tylko tym, którzy przez dzielnicę przejeżdżają tranzytem.
Do 24 października projekt planu jest wyłożony w Infoboksie . Do 7 listopada do prezydenta Gdyni można zgłaszać ogólne i szczegółowe uwagi do zapisów.
Opinie (122)
-
2017-10-12 09:45
zamiast rozbudowywać PKM buduje się takie oto węzły
nie dziwmy się potem nagłemu wzrostowi aut w mieście. Potem trzeba budować bus pasy aby ratować komunikacje miejską.
- 14 3
-
2017-10-12 09:58
Chcieli przebudowany wezel i halasowali. Maja budowac to juz zle.
- 6 3
-
2017-10-12 10:30
Jeszcze się taki nie urodził
-Coby Polakowi dogodził
- 3 11
-
2017-10-12 10:36
Kartografia się kłania (1)
Autorze artykułu!
jeśli obracasz zdjęcia map tak, że północ nie znajduje się na górze obowiazkowo musisz umieścić na mapie róże wiatrów ze wskazaniem północy!!!
gdzie to zdjęcie terenu jest?
obwodnica południowa?!
gdzie nasza obwodnica jest w poziomie względem mapy (od wschodu do zachodu)?!
naucz się tworzyć mapki!!!- 13 1
-
2017-10-12 18:27
też mnie ta maniera zniesmaczyła
a na stronie www miasta Gdyni też to samo! Widocznie dziennikarzowi nie chciało się obrócić.
- 2 1
-
2017-10-12 10:54
Czy będzie przewidziany jakiś kontrapas dla ped**arzy?
Może jeszcze przydało by się 10 wysepek rozdzielających pasy i kilka progów zwalnoiających. Obowiązkowo po dwa buspasy w każdą stronę. Dodatkowo światła co 10m. Jak już spitolić Gdynię to po całości. Gryzoń odejdź!
- 15 3
-
2017-10-12 10:56
O co chodzi z tą harfą? Wg mnie harfa już tam jest. Na koniczynę nie ma miejsca. Poważnie pytam. Proszę o wyjaśnienie. :-)
- 9 5
-
2017-10-12 11:05
Chcą jeździć ale bez hałasu, a tak się nie da
Mieszkańcy muszą się z tym pogodzić, drogi będą rozbudowywane, bo to krwioobieg kraju i każdej aglomeracji, rzeczywiście ta harfa lepsza, bo oszczędzi drzewostan. Chwarzno jest małym osiedlem i z tym dojściem do przystanków przesadzają.
- 8 6
-
2017-10-12 11:36
A którędy powinna prowadzić droga do portów
wg mieszkańców którzy się tam wprowadzali jak Obwodnica Trójmiasta obecna S6 już dawno funkcjonowała?
Powiem tak: widziały gały co brały!- 11 5
-
2017-10-12 11:41
Wolny wybór
Czego się burzą kto im karze mieszkać przy głównej drodze trójmiasta zawsze mogą się wyprowadzić gdzieś na prowincje będą mieli tak oczekiwaną ciszę
Przecież w takiej lokalizacji zawsze i teraz i w przyszłości będzie hałas to jest pewne- 9 8
-
2017-10-12 11:45
Chwarzńienska
To "uwolnienie" polegać bedzie na sprzedaży terenów deweloperowi tak? To ja optuje za kolejnym kościołem bo ten ktory jest.ciasny sie robi. Ale tak serio nie trzeba przeciez pełnej koniczynki a jedynie wjazd na obwodnice w strone Gdańska a to nie takie trudne i kosztowne. W strone przeciwna.mogloby pozostać jak jest bo i ruch tam zdecydowanie mńiejszy.
- 9 6
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.