- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (452 opinie)
- 2 Szybko odzyskali skradzione auto (41 opinii)
- 3 Karne kupony za niewłaściwe parkowanie (164 opinie)
- 4 Tak wybuchł pożar w Nowym Porcie (279 opinii)
- 5 "Bilet miejski" bez zniżek dla seniorów (192 opinie)
- 6 Wznowili drogi remont po pół roku przerwy (63 opinie)
Gdynia w reklamie sieci handlowej. Za darmo
Spot telewizyjny sieci Lidl
W reklamie pojawia się wiele ujęć z Gdyni.
Bohaterami jednej z ostatnich reklam telewizyjnych sieci Lidl zostało małżeństwo z Gdyni. Sceny były kręcone m.in. w Orłowie. Co ciekawe, miasto za udział w spocie nic nie zapłaciło, a urzędnicy o takiej promocji miasta dowiedzieli się od nas.
Z podpisu można dowiedzieć się, że w reklamie wystąpili Monika i Wojciech Kosiccy. Kobieta opowiada w pierwszych sekundach reklamy, że kocha naturę, a morze jest naprawdę piękne, więc wspólnie z mężem cieszą się, że tu mieszkają. Pokazując przy okazji swoje córki i mieszkanie, opowiadają o swoim życiu i posiłkach. Zachwalają jogurt naturalny oferowany przez dyskont.
Gdynia nic nie zapłaciła i nic nie wiedziała
O reklamę postanowiliśmy zapytać urzędników odpowiedzialnych za promocję i PR w gdyńskim magistracie. Ci nie ukrywali zaskoczenia pytaniem, odpowiadając, że nie znają spotu i zastrzegając, że miasto na pewno nic nie zapłaciło za to, by był kręcony w Gdyni.
Pytania o udział miasta w reklamie ewentualne koszty i powody wyboru Gdyni jako tła dla reklamy zadaliśmy sieci Lidl. Przedstawiciele nie odnieśli się do pytań, czy powiadomili magistrat, jakie były ewentualne koszty z budżetu i dlaczego wybrali bohaterów z Gdyni. Tłumaczą za to, że najważniejsi w spocie są ludzie.
Lidl: prezentujemy klientów z różnych części Polski
- Bohaterami kampanii są nasi klienci, którzy na co dzień robią zakupy w sklepach Lidl. W powstałych spotach reklamowych, dzielą się doświadczeniami z osobami, które nie miały okazji korzystać z usług naszej sieci oraz nie znają produktów marek Lidla. Opowiedzą również o tym, jak pełniej cieszyć się życiem każdego dnia dzięki oszczędności czasu oraz pieniędzy - opowiada Aleksandra Robaszkiewicz z sieci Lidl Polska.
Dodaje, że sieć będzie kontynuować kampanię klientami z różnych części Polski.
Gdańsk i Gdynia chętnie promują się w serialach
Udział w telewizyjnych przedsięwzięciach to dla miast szansa na promocję w całej Polsce i niej jest niczym nowym. Zjawisko nazwane city placement ma już wieloletnią tradycję.
Najwierniejsi fani pamiętają, że przed laty w Gdyni dwukrotnie odbyła się impreza pod nazwą "Zlot fanów M jak miłość". Ekipa spotykała się z widzami na pl. Grunwaldzkim, a w mieście kręcono także niektóre odcinki serialu.
Próbą płatnej promocji miasta w telewizji był serial "Linia życia", którego losy bohaterów producenci postanowili umieścić w Gdyni. W 2011 roku na antenie Polsatu widzowie mogli podglądać krajobrazy plaży w Orłowie, luksusowe apartamenty Sea Towers, fragmenty Skweru Kościuszki i Bulwaru Nadmorskiego. Pojawiło się nawet sopockie molo i słynny "Monciak". W ramach współpracy produkcyjnej stacji przekazano 60 tys. zł, produkcja furory nie zrobiła.
Później Gdynia gościła w serialu "Krew z krwi" stacji Canal+. Fani z pewnością pamiętają o tym, że w 2013 roku piąty sezon serialu TVP "Rodzinki.pl" zainaugurowano specjalnym odcinkiem w Gdyni. Boscy odwiedzili Orłowo, Centrum Nauki Experyment, śródmiejską plażę, a nawet ORP "Błyskawicę". Jeden odcinek popularnej serii kosztował Gdynię 90 tysięcy złotych.
W 2015 roku Gdynia wydała 250 tys. zł za to, by być tłem serialu TVN "Aż po sufit", który przemknął przez ramówki telewizyjne jak meteor.
Na udział w serialach skusił się też Gdańsk
W 2014 roku gościł ekipę TVN, która zdecydowała się tu nakręcić szóstą serię "Prawa Agaty". Odgrywających główne role Agnieszkę Dygant, Leszka Lichotę czy pochodzącą z Trójmiasta Darię Widawską, można było zobaczyć na Głównym Mieście, nad Motławą czy na plaży w Brzeźnie.
Popularność i spora widownia serialu przełożyły się na cenę promocji Gdańska. Miasto zapłaciło za udział w serii 295 tysięcy złotych. Dodatkowe 160 tysięcy z miejskiej kasy pochłonęła druga wizyta twórców serialu, którzy dogrywali w Gdańsku kilka scen z siódmego, ostatniego sezonu "Prawa Agaty".
Czytaj więcej: Te seriale kręcono w Trójmieście
Przy okazji promocji przez telewizję warto wspomnieć dwa koncerty sylwestrowe, organizowane nie tak dawno przez Polsat na skwerze Kościuszki w Gdyni, czy koncerty świąteczne na Długim Targu w Gdańsku transmitowane w TVP. Do obydwu imprez trzeba było dołożyć pieniądze z budżetów miast.
Czytaj więcej: Sylwester w Gdyni z Polsatem: koszty
Opinie (149) 5 zablokowanych
-
2018-05-30 12:06
nie widać prawdziwego "uroku" zaniedbanego przez szczurka miasta.
Ruiny sanatorium, Maxima, molo które ma zardzewiale filary, ohydny polbruk, deweloperzy którzy wjada z zabudową chyba na plażę, samowola budowlana itd
- 26 3
-
2018-05-30 12:06
A ten artykuł jest napisany za darmo, czy Lidl zapłacił, żeby napisać o tym? (1)
- 33 2
-
2018-05-30 12:18
Gdynia chyba powinna zażądać pieniędzy za wykorzystanie jej wizerunku w reklamie?!
- 3 1
-
2018-05-30 12:07
(2)
O co za promocja, chyba się wybiorę do Gdyni, skoro mają taki ąę sklep...
- 18 1
-
2018-05-30 14:02
akurat jest w Gdyni Lidl ąę w centrum (1)
- 0 0
-
2018-05-30 14:18
Jakie miasto taki Harrods.
- 0 0
-
2018-05-30 12:09
Gdzie opcja w ankiecie Nie ogladam reklam ?
- 19 2
-
2018-05-30 12:09
lidl siec marketów która kolosalne zyski opadatkowuje ale w Niemczech !!I sprzedaje produkty drozej niz w Niemczech
Sprzedają W Polsce wszystko drozej ale pracownikom płacą 5 razy mniej!Podatki z sysków głownie płacą w Niemczech i to na niemieckie drogi szkoły zasiłki ida zyski z podatków ze sklepów w Polsce!!Rzad chciał by te zachodnie markety placiły głownie zyski w Polsce ale naturalnie POlicja POskarzyła sie w Brukseli i nic ztego nie wyszło.
- 25 2
-
2018-05-30 12:10
to chyba Gdynia powinna zapłacić
Lidlowi za promocje.
Dobre chociaż i to, że Lidl chce pokazywać Gdynie - bo ostatnimi laty to Gdynia leży i kwiczy jeżeli chodzi o inwestycje i myślenie o mieszkańcach.- 8 6
-
2018-05-30 12:13
Hahaha
Ale beka. Miasto powinno płacić laskawcom z Lidla. Chyba kompletnie odwrotnie, to Lidl powinien zapłacić Gdyni gdyż wykorzystuje wizerunek miasta na potrzeby promocji i reklamy swojej sieci. A tu sprytnie przedstawiona sprawa, najważniejsi są ludzie....jasne. Dla każdej sieci najważniejsze są pieniądze. A jeżeli można je zbić na głupocie i nieświadomości, zarówno klientów jak i miasta, to tym lepiej.
Jestem Żydem i dla mnie smutne jest jak Polacy dają się oszukiwać ale w mętnej wodzie lepiej ryby łowić jak mówiła מאַמע. Szalom Polacy zmadrzejcie wreszcie.- 21 2
-
2018-05-30 12:16
(3)
Obserwując Instagram, w ostatnich dniach mamy wysyp celebrytów odpoczywających w Gdańsku :)
- 12 0
-
2018-05-30 21:32
(1)
To się nazywa pi ar
- 0 0
-
2018-05-31 12:04
A nie aj pi????
- 0 0
-
2018-05-31 02:05
Zgadza się same geje
- 1 0
-
2018-05-30 12:22
Że
Na
- 3 3
-
2018-05-30 12:45
Na prawdę?!
To miasta wywalają tyle pięniędzy na bycie w jakichś durnowatych serialach?! Za 300tyś to możnaby wyremontować 4 podwórka na starym Brzeźnie. Już widze jak inwestycja sie zwróciła:
"ej, seba zabierz mje do gdańska bo tam ta prawniczka z szerialu była xD" albo "ej, chodźmy na blyskawice bo tam ten karolak z rodzinką był, musimy tak samooo"
Ktoś powinien odpowiedzieć za takie wywalanie pieniędzy w błoto. To producenci serialu powinni płacić miastu.
Ciekawe jakby nakręcili te "prawo agaty" gdyby byli skazani na jakieś wsie, i normalne zurbanizowane miasta nie poszłby na jakiś chory układ żeby jeszcze sponsorować takie szity.- 13 3
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.