- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (452 opinie)
- 2 Szybko odzyskali skradzione auto (41 opinii)
- 3 Karne kupony za niewłaściwe parkowanie (164 opinie)
- 4 "Bilet miejski" bez zniżek dla seniorów (192 opinie)
- 5 Tak wybuchł pożar w Nowym Porcie (279 opinii)
- 6 Wznowili drogi remont po pół roku przerwy (63 opinie)
Gdynia w reklamie sieci handlowej. Za darmo
Spot telewizyjny sieci Lidl
W reklamie pojawia się wiele ujęć z Gdyni.
Bohaterami jednej z ostatnich reklam telewizyjnych sieci Lidl zostało małżeństwo z Gdyni. Sceny były kręcone m.in. w Orłowie. Co ciekawe, miasto za udział w spocie nic nie zapłaciło, a urzędnicy o takiej promocji miasta dowiedzieli się od nas.
Z podpisu można dowiedzieć się, że w reklamie wystąpili Monika i Wojciech Kosiccy. Kobieta opowiada w pierwszych sekundach reklamy, że kocha naturę, a morze jest naprawdę piękne, więc wspólnie z mężem cieszą się, że tu mieszkają. Pokazując przy okazji swoje córki i mieszkanie, opowiadają o swoim życiu i posiłkach. Zachwalają jogurt naturalny oferowany przez dyskont.
Gdynia nic nie zapłaciła i nic nie wiedziała
O reklamę postanowiliśmy zapytać urzędników odpowiedzialnych za promocję i PR w gdyńskim magistracie. Ci nie ukrywali zaskoczenia pytaniem, odpowiadając, że nie znają spotu i zastrzegając, że miasto na pewno nic nie zapłaciło za to, by był kręcony w Gdyni.
Pytania o udział miasta w reklamie ewentualne koszty i powody wyboru Gdyni jako tła dla reklamy zadaliśmy sieci Lidl. Przedstawiciele nie odnieśli się do pytań, czy powiadomili magistrat, jakie były ewentualne koszty z budżetu i dlaczego wybrali bohaterów z Gdyni. Tłumaczą za to, że najważniejsi w spocie są ludzie.
Lidl: prezentujemy klientów z różnych części Polski
- Bohaterami kampanii są nasi klienci, którzy na co dzień robią zakupy w sklepach Lidl. W powstałych spotach reklamowych, dzielą się doświadczeniami z osobami, które nie miały okazji korzystać z usług naszej sieci oraz nie znają produktów marek Lidla. Opowiedzą również o tym, jak pełniej cieszyć się życiem każdego dnia dzięki oszczędności czasu oraz pieniędzy - opowiada Aleksandra Robaszkiewicz z sieci Lidl Polska.
Dodaje, że sieć będzie kontynuować kampanię klientami z różnych części Polski.
Gdańsk i Gdynia chętnie promują się w serialach
Udział w telewizyjnych przedsięwzięciach to dla miast szansa na promocję w całej Polsce i niej jest niczym nowym. Zjawisko nazwane city placement ma już wieloletnią tradycję.
Najwierniejsi fani pamiętają, że przed laty w Gdyni dwukrotnie odbyła się impreza pod nazwą "Zlot fanów M jak miłość". Ekipa spotykała się z widzami na pl. Grunwaldzkim, a w mieście kręcono także niektóre odcinki serialu.
Próbą płatnej promocji miasta w telewizji był serial "Linia życia", którego losy bohaterów producenci postanowili umieścić w Gdyni. W 2011 roku na antenie Polsatu widzowie mogli podglądać krajobrazy plaży w Orłowie, luksusowe apartamenty Sea Towers, fragmenty Skweru Kościuszki i Bulwaru Nadmorskiego. Pojawiło się nawet sopockie molo i słynny "Monciak". W ramach współpracy produkcyjnej stacji przekazano 60 tys. zł, produkcja furory nie zrobiła.
Później Gdynia gościła w serialu "Krew z krwi" stacji Canal+. Fani z pewnością pamiętają o tym, że w 2013 roku piąty sezon serialu TVP "Rodzinki.pl" zainaugurowano specjalnym odcinkiem w Gdyni. Boscy odwiedzili Orłowo, Centrum Nauki Experyment, śródmiejską plażę, a nawet ORP "Błyskawicę". Jeden odcinek popularnej serii kosztował Gdynię 90 tysięcy złotych.
W 2015 roku Gdynia wydała 250 tys. zł za to, by być tłem serialu TVN "Aż po sufit", który przemknął przez ramówki telewizyjne jak meteor.
Na udział w serialach skusił się też Gdańsk
W 2014 roku gościł ekipę TVN, która zdecydowała się tu nakręcić szóstą serię "Prawa Agaty". Odgrywających główne role Agnieszkę Dygant, Leszka Lichotę czy pochodzącą z Trójmiasta Darię Widawską, można było zobaczyć na Głównym Mieście, nad Motławą czy na plaży w Brzeźnie.
Popularność i spora widownia serialu przełożyły się na cenę promocji Gdańska. Miasto zapłaciło za udział w serii 295 tysięcy złotych. Dodatkowe 160 tysięcy z miejskiej kasy pochłonęła druga wizyta twórców serialu, którzy dogrywali w Gdańsku kilka scen z siódmego, ostatniego sezonu "Prawa Agaty".
Czytaj więcej: Te seriale kręcono w Trójmieście
Przy okazji promocji przez telewizję warto wspomnieć dwa koncerty sylwestrowe, organizowane nie tak dawno przez Polsat na skwerze Kościuszki w Gdyni, czy koncerty świąteczne na Długim Targu w Gdańsku transmitowane w TVP. Do obydwu imprez trzeba było dołożyć pieniądze z budżetów miast.
Czytaj więcej: Sylwester w Gdyni z Polsatem: koszty
Opinie (149) 5 zablokowanych
-
2018-05-30 14:29
Za co GA mialo płacic tej sieci marketów ?
To GA należy sie szmal, ze ktos zarabia kaske na wizerunku miasta. Gdzie tu logika?
- 6 0
-
2018-05-30 14:46
A z czego tu się cieszyć
Całe życie będą spłacać złodziejski kredyt na ciasne mieszkanie z karton-gipsu w śmierdzącym i wiecznie zakorkowanym trójmieście.
Taka smutna, szara rzeczywistość.- 3 2
-
2018-05-30 14:56
To lidl powinien placic Gdyni!23 lis 2017 - Polacy płacą w Lidlu nawet o 85 proc. więcej niż sąsiedzi zza Odry.
Większość produktów jest droższa w Polsce niż w Niemczech .
Zarobki odwrotnie !!!
Biedacy niech przepłacają a bogate Niemcy znają swoją wartość to muszą mieć taniej.
Podatki tez płacą w Niemczech jak Biedronka w Portugalii.Przecież nie będą dotować Polaków tylko swoich .A ze nikt ich nie zmusza do płacenia podatków od całości zysków to płaca tylko ułamek od nich w Polsce reszta w Niemczech!!A moze pracownicy lidla powinni pojechac do Sejmu i go okupować przez pól roku zeby rząd podniósł najniższą krajową do 1000 euro!- 8 1
-
2018-05-30 14:59
Slicznie
- 1 3
-
2018-05-30 15:35
Dziwne ze do reklam i seriali wybierają zawsze Gdynię
A nie ten cudowny Gdańsk.... krainę mlekiem i miodem płynącym wg opinii trolli
- 7 3
-
2018-05-30 15:43
07 zgłoś się ...to był serial promujący 3miasto... (1)
- 1 1
-
2018-05-31 08:57
jeszcze z lat 90tych Radio Romans :)
Z wejściówka na panoramę Starego Miasta
- 2 1
-
2018-05-30 15:54
za darmo? czy jest coś dziś za darmo?
- 3 0
-
2018-05-30 15:57
Gdańsk też się promuje
Urząd Miejski w Gdańsku dopłacił do produkcji "Miłość jest wszystkim" 500 tys. zł. Film był kręcony w listopadzie i grudniu w Gdańsku. Premiera w listopadzie.
- 2 1
-
2018-05-30 16:03
To co
Jak nakrece sobie filmik w jakims miescie i zaczne go promować to mam płacić gminie na terenie której był kręcony? Nie popadajmy w paranoje.
- 5 1
-
2018-05-30 17:37
zwisa mnie to
- 6 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.