- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (451 opinii)
- 2 Szybko odzyskali skradzione auto (39 opinii)
- 3 Karne kupony za niewłaściwe parkowanie (163 opinie)
- 4 "Bilet miejski" bez zniżek dla seniorów (191 opinii)
- 5 Tak wybuchł pożar w Nowym Porcie (279 opinii)
- 6 Wznowili drogi remont po pół roku przerwy (63 opinie)
Gdynia w reklamie sieci handlowej. Za darmo
Spot telewizyjny sieci Lidl
W reklamie pojawia się wiele ujęć z Gdyni.
Bohaterami jednej z ostatnich reklam telewizyjnych sieci Lidl zostało małżeństwo z Gdyni. Sceny były kręcone m.in. w Orłowie. Co ciekawe, miasto za udział w spocie nic nie zapłaciło, a urzędnicy o takiej promocji miasta dowiedzieli się od nas.
Z podpisu można dowiedzieć się, że w reklamie wystąpili Monika i Wojciech Kosiccy. Kobieta opowiada w pierwszych sekundach reklamy, że kocha naturę, a morze jest naprawdę piękne, więc wspólnie z mężem cieszą się, że tu mieszkają. Pokazując przy okazji swoje córki i mieszkanie, opowiadają o swoim życiu i posiłkach. Zachwalają jogurt naturalny oferowany przez dyskont.
Gdynia nic nie zapłaciła i nic nie wiedziała
O reklamę postanowiliśmy zapytać urzędników odpowiedzialnych za promocję i PR w gdyńskim magistracie. Ci nie ukrywali zaskoczenia pytaniem, odpowiadając, że nie znają spotu i zastrzegając, że miasto na pewno nic nie zapłaciło za to, by był kręcony w Gdyni.
Pytania o udział miasta w reklamie ewentualne koszty i powody wyboru Gdyni jako tła dla reklamy zadaliśmy sieci Lidl. Przedstawiciele nie odnieśli się do pytań, czy powiadomili magistrat, jakie były ewentualne koszty z budżetu i dlaczego wybrali bohaterów z Gdyni. Tłumaczą za to, że najważniejsi w spocie są ludzie.
Lidl: prezentujemy klientów z różnych części Polski
- Bohaterami kampanii są nasi klienci, którzy na co dzień robią zakupy w sklepach Lidl. W powstałych spotach reklamowych, dzielą się doświadczeniami z osobami, które nie miały okazji korzystać z usług naszej sieci oraz nie znają produktów marek Lidla. Opowiedzą również o tym, jak pełniej cieszyć się życiem każdego dnia dzięki oszczędności czasu oraz pieniędzy - opowiada Aleksandra Robaszkiewicz z sieci Lidl Polska.
Dodaje, że sieć będzie kontynuować kampanię klientami z różnych części Polski.
Gdańsk i Gdynia chętnie promują się w serialach
Udział w telewizyjnych przedsięwzięciach to dla miast szansa na promocję w całej Polsce i niej jest niczym nowym. Zjawisko nazwane city placement ma już wieloletnią tradycję.
Najwierniejsi fani pamiętają, że przed laty w Gdyni dwukrotnie odbyła się impreza pod nazwą "Zlot fanów M jak miłość". Ekipa spotykała się z widzami na pl. Grunwaldzkim, a w mieście kręcono także niektóre odcinki serialu.
Próbą płatnej promocji miasta w telewizji był serial "Linia życia", którego losy bohaterów producenci postanowili umieścić w Gdyni. W 2011 roku na antenie Polsatu widzowie mogli podglądać krajobrazy plaży w Orłowie, luksusowe apartamenty Sea Towers, fragmenty Skweru Kościuszki i Bulwaru Nadmorskiego. Pojawiło się nawet sopockie molo i słynny "Monciak". W ramach współpracy produkcyjnej stacji przekazano 60 tys. zł, produkcja furory nie zrobiła.
Później Gdynia gościła w serialu "Krew z krwi" stacji Canal+. Fani z pewnością pamiętają o tym, że w 2013 roku piąty sezon serialu TVP "Rodzinki.pl" zainaugurowano specjalnym odcinkiem w Gdyni. Boscy odwiedzili Orłowo, Centrum Nauki Experyment, śródmiejską plażę, a nawet ORP "Błyskawicę". Jeden odcinek popularnej serii kosztował Gdynię 90 tysięcy złotych.
W 2015 roku Gdynia wydała 250 tys. zł za to, by być tłem serialu TVN "Aż po sufit", który przemknął przez ramówki telewizyjne jak meteor.
Na udział w serialach skusił się też Gdańsk
W 2014 roku gościł ekipę TVN, która zdecydowała się tu nakręcić szóstą serię "Prawa Agaty". Odgrywających główne role Agnieszkę Dygant, Leszka Lichotę czy pochodzącą z Trójmiasta Darię Widawską, można było zobaczyć na Głównym Mieście, nad Motławą czy na plaży w Brzeźnie.
Popularność i spora widownia serialu przełożyły się na cenę promocji Gdańska. Miasto zapłaciło za udział w serii 295 tysięcy złotych. Dodatkowe 160 tysięcy z miejskiej kasy pochłonęła druga wizyta twórców serialu, którzy dogrywali w Gdańsku kilka scen z siódmego, ostatniego sezonu "Prawa Agaty".
Czytaj więcej: Te seriale kręcono w Trójmieście
Przy okazji promocji przez telewizję warto wspomnieć dwa koncerty sylwestrowe, organizowane nie tak dawno przez Polsat na skwerze Kościuszki w Gdyni, czy koncerty świąteczne na Długim Targu w Gdańsku transmitowane w TVP. Do obydwu imprez trzeba było dołożyć pieniądze z budżetów miast.
Czytaj więcej: Sylwester w Gdyni z Polsatem: koszty
Opinie (149) 5 zablokowanych
-
2018-05-30 12:46
Szkopy wynocha do danciga!!!!!!!!!!!
- 6 1
-
2018-05-30 12:51
Abstrahując od tego kto zapłacił, (1)
to co złego jest w mleku w proszku w jogurcie ?
- 3 3
-
2018-05-30 17:00
w procesie produkcji mleka w proszku powstają szkodliwe związki, tzw. oksysterole - utlenione pochodne cholesterolu. Udowodniono, iż zwiększają one ryzyko zachorowania na miażdżycę. Część badań wykazała również sprzyjanie nowotworom piersi i skóry.
- 5 2
-
2018-05-30 13:07
Ciekawy
A czy Trójmiasto.pl sieć Lidl też za darmo takim artykułem reklamuje?
- 9 0
-
2018-05-30 13:20
g*wnoburza
Fajna reklama i nie wiem o co sie czepiacie
- 9 3
-
2018-05-30 13:31
Trójmiasto to jednak wiocha. Się podniecają, robią artykuły, że jakiś dyskont kręcił reklamę :D
- 12 0
-
2018-05-30 13:40
Reklama Lidla w artykule trojmiasto.pl. Za darmo.
- 9 0
-
2018-05-30 13:40
Ta niemiecka sieć handlowa powinna zapłacić miastu za wykorzystanie wizerunku miasta (1)
.....i repatriacje wojenne.
- 8 3
-
2018-05-30 15:30
otóż to
- 0 1
-
2018-05-30 13:42
za darmo Gdynia, a uczestnicy? (1)
Może i Gdynia niczego nie zapłaciła, ale "twarz" Pani z reklamy, jakby..hmm..medialna...
- 3 1
-
2018-05-30 14:18
medialna jak pływający klocek w motławie
- 2 0
-
2018-05-30 13:55
(3)
Jakoś mnie to nie dziwi. Prowadzę od dawna firmę w Gdyni. Kilka lat temu mój produkt dostał fajne wyróznienie i niezłą nagrodę, Była gala, oferty itp. Jakis dział PR i promocji UM z Gdyni oferował mi, że chętnie się spotkają i zadzwonią, żeby ustalić termin. Tak prężnie działają, że do dzis się nie odezwali
- 8 0
-
2018-05-30 15:05
jak już ruszy kampania wyborcza to szczur do ciebie zadzwoni:) (1)
- 1 0
-
2018-05-30 21:11
Dzięki za info, ale nie będę mógł odebrać
- 0 1
-
2018-05-31 02:08
No tak ale deski sedesowe ? To już wolę jogurt
- 0 1
-
2018-05-30 13:57
Babie Doły (3)
a scenę z "Czterech pancernych i psa", w której Janek poznaje ojca kręcono na plaży w Babich Dołach. To była promocja.
- 8 1
-
2018-05-30 21:11
I bulwar w Klossie
- 1 0
-
2018-05-30 22:53
(1)
Krynica morska
- 0 1
-
2018-05-30 22:55
A tła torpedowni..
- 0 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.