- 1 Będzie pył, nie będzie premii? (165 opinii)
- 2 Znamy przyczynę wypadku na Wielkopolskiej (316 opinii)
- 3 Podwyżka cen wody i ścieków w Gdyni (196 opinii)
- 4 Chciał być uczciwy, ale z naturą nie wygrasz (76 opinii)
- 5 Okradała drogerie, zmieniając peruki (28 opinii)
- 6 Podwodne progi w Orłowie uchronią klif? (58 opinii)
Gdyński port liczy zyski
Pierwsze przetargi zostaną ogłoszone już w tym miesiącu. Na pierwszy ogień pójdzie realizacja pogłębienia kanału portowego do 13,5 metra, co będzie kosztowało ponad 26 mln euro.
Na dniach rozpocznie się też budowa systemu monitoringu. Zostanie zainstalowanych 60 kamer, które znacznie poprawią bezpieczeństwo w porcie.
Na realizację czeka budowa terminalu pasażerskiego do obsługi promów morskich (68 mln euro), centrum logistyczne (18 mln euro), rozbudowa terminalu ro ro (21 mln euro) oraz zagospodarowanie ostatniego kawałka plaży gdyńskiego portu, czyli Nabrzeża Bułgarskiego. Ta ostatnia inwestycja została, niestety, skreślona z listy projektów ubiegających się o unijne dofinansowanie. - Będziemy się starali zrobić wszystko, żeby projekt wrócił na listę - zapowiada Przemysław Marchlewicz, prezes gdyńskiego portu.
Europejskie fundusze są natomiast zapewnione na budowę terminalu pasażerskiego i rozbudowę terminalu ro ro, który przyjmuje statki przystosowane do przewozu wagonów kolejowych, ciężarówek i samochodów.
Port ograniczy też emisję par benzyn i wzmocni przejście graniczne. Z roku na rok rośnie liczba przeładunków. Ostatnie tak dobre wyniki były w 1979 roku. Podobnie jak w innych portach najbardziej dynamicznie rozwija się branża przeładunku kontenerów, w tym roku przekroczy
500 tysięcy. Ze względu na dobre wejście do portu do Gdyni zawija też około 90 statków wycieczkowych rocznie.
Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem, w tym roku port powinien osiągnąć
18 mln zysku. Za kilka miesięcy dzięki zakończeniu budowy Trasy Kwiatkowskiego będzie to najlepiej skomunikowany port w kraju.
Opinie (21) 4 zablokowane
-
2007-09-11 23:40
A Gdansk wkrotce bedzie liczyl straty.
Z powodu planowanej zemsty PiS'u za slabe notowania w rejonie Pomorza. Fuzja PKN Orlen z Lotosem to okolo 80 mln zl mniej w budzecie Gdanska.
- 0 0
-
2007-09-11 23:42
masz złe wiadomości
sprzed dwóch dni, albo styki Ci zaśniedziały
- 0 0
-
2007-09-11 23:44
do Polo
Fuzja Orlenu z Lotosem i przeniesienie siedziby spółki do Gdańska (jak chce Kurski) to 100 mln więcej w budżecie.
- 0 0
-
2007-09-11 23:50
:)
brawo brawo:D:D:D
- 0 0
-
2007-09-11 23:51
żadnej fuzji nie bedzie jak znam zycie... a na pewno gdansk do tego nie powinien pozwolic chyba ze siedziba bedzie w gdansku a nie w warszawie ... podatki maja byc dla gdanska a nie warszawy ... bo nie wazne gdzie biuro ale gdzie jest zarejestrowany ... jak warszawa to do wawy do zlodzieji...
- 0 0
-
2007-09-11 23:52
rekiny
wszystko panie mafia,grube ryby rzadza ...
- 0 0
-
2007-09-12 01:45
to jakas propaganda? kolejny artykul o wspaniale prosperujacym porcie w Gdynii?
sa inwestycje, spoko ale nie przesadzajmy
a moze tak teraz o porcie w gdansku? o tym jak sie rozwija? o inwestycjach? o wzroscie przeladunkow, chociazby samochodow?
nie wiem czy rzeczywiscie jest czym sie podniecac jesli chodzi o gdynski port...- 0 0
-
2007-09-12 09:09
"Ostatnie tak dobre wyniki były w 1979 roku"
Łezko w oku mi się kręci,gdy wspomne'79 i moje okno w pracy skierowane na gdyński awanport. Morzy mi się, aby w ciągu paru lat Gdynia stała się największym portem przeładunkowym na Bałtyku, detronizując Sankt Petersburg.
- 0 0
-
2007-09-12 09:42
Polo
Jeśli będzie fuzja to siedzibą narodowego koncernu będzie Gdańsk,nie Płock,gdzie już nawet kolej żelazna nie dojeżdża,dla budżetu Gdańska oznacza to więcej o jakieś 200 mln pln rocznie.
- 0 0
-
2007-09-12 09:52
Polo ja mam lepszego newsa
Prokom łączy się z Asseco,co oznacza faktycznie koniec marki Prokom,centrala będzie gdzieś na południu.
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.