• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Korki na drogach? Łódź i Kraków mają problem większy niż Trójmiasto

Szymon Zięba
10 lutego 2022 (artykuł sprzed 2 lat) 
W raporcie dotyczącym najbardziej zakorkowanych miast ujęto 12 polskich miejscowości. Trójmiasto - jako aglomeracja - zajęło siódme miejsce. W raporcie dotyczącym najbardziej zakorkowanych miast ujęto 12 polskich miejscowości. Trójmiasto - jako aglomeracja - zajęło siódme miejsce.

Najbardziej zakorkowanym miastem w Europie jest Stambuł (Turcja), a w Polsce - Łódź - wynika z najnowszego raportu TomTom Traffic. Spośród 12 polskich miast ujętych w zestawieniu Trójmiasto znalazło się na siódmym miejscu. Oznacza to, że sytuacja na drogach w Gdańsku, Gdyni i Sopocie w 2021 r. była lepsza niż w Krakowie, Wrocławiu, Warszawie, Poznaniu i Szczecinie.



Raport z Trójmiasta. Bieżąca sytuacja na drogach



Czy zauważyłe(a)ś mniejsze korki w godzinach szczytu na trasie, którą pokonujesz?

W raporcie TomTom Traffic Index przeanalizowane zostały statystyki z 404 miast w 58 krajach, położonych na sześciu kontynentach. W rankingu znalazło się 12 miejscowości z Polski.

Z analizy ekspertów wynika, że najbardziej zakorkowanym polskim miastem jest Łódź, przed Krakowem i Wrocławiem.

Ile czasu spędziliśmy w korkach w Trójmieście?



  • Trójmiasto (ujęte jako aglomeracja) uplasowało się na siódmym miejscu w Polsce i 45. na świecie: gdyby podsumować czas, jaki w 2021 r. kierowcy spędzili łącznie w korkach, byłoby to 78 godzin.
  • Dla porównania, w Łodzi w zatorach mieszkańcy stali aż 103 godziny.
  • Stawkę zamyka aglomeracja katowicka, gdzie łączny czas korków wyliczono na 39 godzin (to 294. miejsce na świecie).

Mówiąc inaczej - mieszkańcy Trójmiasta w zatorach stracili (w skali roku) w sumie 5 dni i 22 godziny. Co ciekawe, to 9 godzin mniej niż w 2019 r.

Największe i najmniejsze korki w Trójmieście w 2021 r. W jakie dni wypadały? Największe i najmniejsze korki w Trójmieście w 2021 r. W jakie dni wypadały?

Najbardziej zakorkowany dzień: 22 czerwca 2021 r.



W 2021 r. największy ruch w Trójmieście obserwowano we wtorki i piątki w godzinach między 16 a 17. Z kolei "najbardziej zakorkowany dzień" w roku odnotowano 22 czerwca. Wówczas aut na drogach było aż 66 proc. więcej niż zwykle.

Nie umknęło to także naszym czytelnikom w Raporcie z Trójmiasta.

18:05 22 CZERWCA 21 (aktualizacjaakt. 18:15)

Korek na obwodnicy (12 opinii)

Korek w stronę Gdyni zaczyna się od sklepu Ikea.
Korek w stronę Gdyni zaczyna się od sklepu Ikea.

Koronawirus wpłynął na zmiany na drogach



W ujęciu globalnym, korki w roku 2021 były mniejsze w porównaniu do 2019 r.

Godziny szczytu w Trójmieście. Godziny szczytu w Trójmieście.
- Najnowsza edycja TomTom Traffic Index pokazuje, że trwająca pandemia koronawirusa od dwóch lat kształtuje sytuację drogową w polskich miastach. Wprowadzenie elastycznych godzin pracy przez pracodawców sprawiło, że zmalał ruch w porannym i popołudniowym szczycie. Dzięki temu kierowcy w największych polskich miastach spędzają mniej czasu w korkach, co jest zbieżne z trendami globalnymi - podsumowuje Marcin Graczyk, Engineering Manager Traffic Analytics w TomTom.
Tyle czasu mieszkańcy Trójmiasta spędzili w korkach w 2021 r. Tyle czasu mieszkańcy Trójmiasta spędzili w korkach w 2021 r.

Opinie (290) 10 zablokowanych

Wszystkie opinie

  • Opinia wyróżniona

    Jak widać Trójmiasto nie jest wcale takie złe pod względem korków jak tu wiele osób twierdzi. (52)

    Oczywiście zawsze może być lepiej.

    • 86 139

    • Trójmiasto jest tragiczne (13)

      • 36 45

      • (2)

        To się wyprowadź na wieś, na pewno będziesz zadowolony.

        • 40 26

        • Tak źle w. Gdańsku jeszcze nie było, 25 lat zniemczania...

          • 10 25

        • No przecież mieszkam w Gdańsku, mega wiocha.

          • 17 9

      • To po co tu wszyscy przyjeżdżacie z wiosek jak jest tak źle? (6)

        Zawsze mnie to zastanawiało.

        • 37 14

        • My geje chcemy żyć w Mieście Wolności (2)

          • 10 13

          • (1)

            Mogles zosta w kieleckim. Moglbys mowic, ze "jestes jedynym gejem z kieleckiego"

            • 3 4

            • Ty homofobie

              Gdańsk miastem gejow

              • 1 0

        • Ludzie którzy tu przyjechali wcale nie twierdzą że jest źle. (2)

          Jakby było źle, to bym nie zostawał w Gdańsku, tylko szukał innego miasta do życia, przecież jak tu się osiedlalem, nic mnie z Gdańskiem nie łączyło.

          • 9 2

          • (1)

            ... ci którzy tu przyjechali może nie twierdzą że jest źle, za to ci którzy tu mieszkali zanim przyjechali ci którzy nie twierdzą że jest źle, to twierdzą że jest źle.

            • 4 2

            • Ci, którzy tu mieszkali, zanim przyjechali ci, którzy nie twierdzą, że jest źle, mogą się wyprowadzić na dowolne nowe osiedle budowane na bagnach, jak kiedyś Przymorze i wrócić do poprzedniego stanu.

              • 0 1

      • Dlatego mieszkam w Gdańsku

        i jestem zadowolony

        • 20 12

      • 705 afer pisu i Kukiza.

        • 1 5

      • KOrki PO

        • 3 0

    • Jest tragicznie... (14)

      ...jest gorzej niż przed pandemią , co najmniej od obwodnicy południowej do zjazdu na Kwiatkowskiego powinny być już 3 pasy , drogi które były planowane 40 lat temu nadal nie są zaczęte, a inwestycje zrobione lub te w trakcie przesuwają/przesuną tylko korki w inne miejsca.

      • 20 24

      • (1)

        No to będziesz stał na 3 pasach na końcu obwodnicy, co za różnica? To skrzyżowania są ważne a nie ilość pasów.

        • 20 12

        • W związku z czym zwęszmy obwodnicę do jednego pasa - co za różnica. Czy gdzieś napisałem że trzy pasy rozwiążą wszystko lub skrzyżowania nie są ważne ?

          • 2 2

      • (10)

        Ale obwodnica zarządza GDDKiA i nie miasto. Gdańsk do tego nic nie ma.

        • 11 5

        • Dulkiewicz jeździ rowerem (9)

          • 11 3

          • i bardzo dobrze (4)

            nie traci czasu w korkach

            • 10 6

            • ale to taka gapa, że traci w przychodni (2)

              i nie może wiecować

              • 4 2

              • Spokojnie, Kacper ją godnie zastępuje. (1)

                To o czym następna konferencja?

                • 0 8

              • Kacper ja zastąpi na stanowisku już niedługo

                • 1 0

            • Ale nawet tego nie umie, wywaliła się i nogę złamała...

              Niech jeździ na 3 kółkach

              • 1 0

          • Tylko na pokaz.

            • 2 0

          • ...skoro Dulkiewicz jeździ rowerem...

            to wszyscy wyborcy PO na rowery, PIS-u niech chodzą piechotą, może w końcu będzie można się jakoś poruszać autem.

            • 1 1

          • Ale nie umie (1)

            Bo sobie gire złamała

            • 1 0

            • Nawet tego nie potrafi czarny łeb

              • 0 0

      • Czarny Łeb sobie nie radzi

        • 5 4

    • Spójrzcie jeszcze raz na wykres i zastanówcie się nad wnioskami (9)

      Z tego co widzę w stosunku do roku 2019 mamy wzrost "zakorkowania" o 1%, a w stosunku do roku 2020 aż o 5% i to mimo pandemii i pracy zdalnej. Jest to również jeden z większych wzrostów. Czy nie wydaje się to Państwu niebezpiecznym trendem? Może teraz jest czas aby nasi włodarze zastanowili się jakie jest prawdopodobieństwo oraz czas osiągnięcia stopnia zakorkowania miasta tak jak np. Wrocław czy Poznań (oba są mocno zakorkowane i źle się po nich jeździ) i zmienili politykę planowania przestrzennego oraz politykę transportową - ale tak faktycznie a nie na papierze!

      • 20 2

      • a nowa swietokszyska i lacznik z nowa bulonska nadal w powijakach

        • 7 2

      • zmiana owszem, jest potrzebna, tylko w jakim kierunku? (4)

        albo podtrzymywanie wiary że trzeba dodawać pasy do skrętu, poszerzać drogi i ogólnie wyściełać czerwony dywan przed użytkownikami samochodów, czy też bardziej zdecydowanie postawić na rozwój transportu szynowego (SKM - wymiana taboru, PKM - elektryfikacja i rozbudowa linii do dzielnic Gdańsk Południe, Gdynia Północ i Gdynia Zachód - a także wzrost częstotliwości połączeń), nie mówiąc o poprawie komfortu i bezpieczeństwa pieszych i rowerzystów chcących docierać do centrów dzielnic i stacji PKM/SKM/PKP. Samo mówienie o dążeniu do poprawy jakości transportu zbiorowego w mieście niewiele się zmieni, błędne koło niezrównoważonego transportu będzie się kręcić coraz szybciej.

        • 7 3

        • Pytanie retoryczne (1)

          Wiadomo, ze jeśli chcemy mieć mniej smogu, syfu, hałasu, a więcej siana w kieszeni, trzeba stawiać na pkm, skm, tramwaje i rowery. Korki są na ulicach, nie na torach, czy pasach rowerowych.

          Trzeba nie mieć piątej klepki, albo zatrzymać się w mentalności lat 90. tamtego wieku, żeby oczekiwać, ze za nasze pieniądze budowane kolejne kawałki betonu zmienia coś prócz wysokości rat naszych kredytów.

          • 10 5

          • Pytanie retoryczne = durnyś?

            zobacz jakie mają problemy w stolicy rowerowe:
            1) Korki rowerowe,
            2) wypadki rowerowe
            3) Śmierć rowerzystów z winy rowerzystów.

            Ale to było raczej nie jest niespodzianka, że jeśli udzie przeniosą się z aut na rowery to liczba jednośladów wzrośnie to poziomu potworka z jego problemami.

            • 0 1

        • A Dulkiewicz buduję drogi z planistami czy pod developerów (1)

          Realizując dalej testament Adamowicza?

          • 9 4

          • a co na ten temat sądzisz?

            co sam proponujesz?

            • 3 4

      • 1% ze 100 000 a 1% z 500 000 robi różnicę

        • 3 0

      • Wrocław bardziej? Coś nie kojarzę... (1)

        Zawsze lepsza siatka Wrocławia (z kilkoma newralgicznymi punktami) niż jedna (!!) główna ulica + daleka obwodnica.

        • 1 0

        • Tzw "obwodnica" to ulica wewnętrzna Trójmiasta.

          • 0 0

    • Dane z pandemii

      Bez bombelków na drogach, których rodzice korkują znacznie Trójmiasto.

      • 5 2

    • Wszystkie miasta w których PO rządzi... Na czele (3)

      Znamienne. Dalej na nich chcecie głosować?

      • 6 8

      • Hehe (1)

        PO wygrała w dużych miastach gdzie są korki. PiS bryluje w miasteczkach i na wsiach, gdzie... no właśnie.

        • 9 5

        • Nie zmienia to faktu że napisał prawdę

          • 7 4

      • tak, ponieważ tylko wśród nich są osoby, które wiedzą, że lekarstwem na korki nie jest tylko rozbudowa dróg

        Minister od kontaktów z San Escobar uważa, że jazda rowerem nie jest zgodna z "polskimi wartościami" - to wystarczy do tego, by nie głosować na *** w dużych miastach.

        • 3 4

    • (1)

      warto zobaczyć na aglomerację śląską. rozbudowany układ drogowy, autostrady powodują, że jest najmniej zakorkowanym terenem w Polsce

      • 6 0

      • Nie żadne autostrady, tylko sprawna komunikacja.

        Jak byłem w Katowicach, zostawiłem samochód pod hotelem i nie żałowałem tej decyzji przez jedną sekundę.

        W Gdańsku trzeba tramwajem objechać pół miasta żeby się gdziekolwiek dostać, bo jaśnie kierowcy blokują jego rozbudowę.

        • 2 1

    • Papier przyjmie wszystko rzeczywistosc jest bardziej przykra (1)

      • 5 0

      • POKOrki

        • 0 0

    • Fajne porównania (1)

      Łódź słabo wypadła w porównaniu do gda w zeszłym roku na podstawie prostych liczb i braku kontekstu. Mamy pandemie, jak se założę, że w Łodzi więcej produkcji niż biur na przykład, a co za tym idzie praca zdalna mniej możliwa niż na przykład w Gdańsku, to jak teraz by wyglądały te liczby bez pandemii?. Dodatkowo porównajmy aglomerację Trójmiasto z Warszawą, niby jak, jak mówimy o przepaści w zagęszczeniu i liczbie ludności? Trójmaisto na swoją skalę jest absolutnie tragiczne pod względem komunikacji i zatłoczenia na drogach i głównych arteriach. W elblągu to pewnie w ogóle w porównaniu do Warszawy dobrze wypadają ;)

      • 2 0

      • A to tam rządzi ta co podpis sfałszowała?

        • 0 0

    • Hurra! Jest źle, ale gdzie indziej mają gorzej.

      • 5 0

    • Są ulice w Gdańsku, które są wiecznie zakorkowane, i są takie gdzie ruch jest płynny

      Więc po kiego takie zestawienia?

      • 0 2

  • (17)

    Dziwi miejsce Łodzi. To jest miasto upadłe, które się wyludnia na rzecz Warszawy, Wrocławia i Poznania.

    • 21 26

    • (10)

      piękne miasto, byłem, widziałem

      • 14 6

      • Okropne miasto , bylem widzialem. (9)

        Co w łodzi jest pięknego? Nawet rynku nie mają, starego miasta, manufaktura która jest centrum handlowym. No i zaniedbana Piotrkowska.

        • 5 20

        • z Twoich słów wynika, że jednak w Łodzi nie byłeś

          • 17 2

        • (3)

          a Gdańsk albo Gdynia maj a rynek? czekej czekej a może Sopoty mają?

          • 6 6

          • Sopot ma rynek przy stadionie rugby (2)

            • 5 0

            • (1)

              Gdańszczanie mają rynek przy stadionie żużlowym.

              • 5 1

              • dobrze wiecie, że nie o taki rynek chodzi

                • 0 0

        • (2)

          He, he, widze ze guscik malomiasteczkowy ;) Lodz jest fantastycznie piekna, najlepsza zabytkowa architektura przemyslowa w Polsce. Off Piotrkowska - kocham.

          • 6 4

          • Dokladnie tak. Off piotrkowska wymiata. (1)

            I te kamienice. Cudo.

            • 1 0

            • Te rozpadajace sie kamienice ?

              Czy te stare hale przemysłowe, noclegowna bezdomnych. A może Piotrkowska na której oprócz pseudo barów dał studentów nic nie ma? Są jeszcze zaniedbane parki w centrum z nieogarnieta zielenią i polamanymi ławkami. Mój malomiasteczkowy gust faktycznie tego nie ogarnia.

              • 0 0

        • Chce zwrócić uwagę, że włodarze Gdańska poszli

          Za Łodzią i utworzyli w centrum historycznego miasta, duży sklep, kiepsko zaprojektowany. Tak, żeby przyszłe pokolenia wiedziały, że to pokolenie lubiło kupować rzeczy. Smutne.

          • 0 0

    • mają słaby ITS.

      • 2 1

    • mnie nie dziwi: mimo podpisania przez Łódź "Karty Brukselskiej" decydenci w ogóle nie realizują (1)

      rekomendacji zawartych w dokumentach polityki transportowej miasta już 10 lat temu. Łódź jako miasto dość płaskie ma znakomite warunki rozwoju komunikacji rowerowej, ale decydenci nie potrafią zrozumieć potencjału tkwiącego w tym rodzaju transportu, przez dziesiątki lat uważali, że budowa pseudoautostrad miejskich rozładuje korki tworzone tam także przez ruch tranzytowy. Budowa A1 wyprowadziła znaczną część ruch poza miasto, ale przewymiarowane arterie nadal dzielą miasto na części - mleko zostało rozlane. Być może zakończenie budowy tunelu dla linii kolejowej i docenienie potencjału systemu rower+ kolej aglomeracyjna coś poprawi.

      • 4 1

      • O czym by nie była rozmowa

        Zawsze się jakiś jajościsk z urojeniami wtrąci.

        • 0 0

    • Łódź słynie z tego, że testują tam rozwiązania proponowane przez ruch "szybko ale bezpiecznie".

      Mają nawet swój samochodowy odpowiednik aktywistów rowerowych :D

      Efekt widać jak na dłoni.

      • 2 0

    • Niby upadłe miasto (1)

      A jest trzecim największym miastem w Polsce

      • 1 1

      • Jak pokrętnie liczysz i Katowice wychodzą mniejsze od Białegostoku, to tak.

        • 1 0

  • i tak są dalej za małe. dalej za dużo wypadków jest (2)

    korki są gwarantem bezpieczeństwa.

    • 9 12

    • (1)

      Bo jak widać podniesienie kar dalej nic nie daje. Ułańska fantazja, brak dobrego wyszkolenia a efekty widać codziennie w raporcie.

      • 5 3

      • Najgorsze nie tyle prędkość (choć to też)

        Ale przede wszystkim za mała odległość między autami.

        • 0 0

  • Obwodnica Trójmiasta to porażka. Powinna mieć minimum po 3 pasy w każdą stronę. (9)

    • 34 29

    • (1)

      większość nie radzi sobie z dwoma

      • 20 5

      • powinna mieć jeden. grzecznie wszyscy powoli by jechali jeden za drugim. nasi kierowcy noe dorośli do takich dróg. w ogole do samochodów... w piaskownicy powinni zostać

        • 18 9

    • korki na trzypasmowej drodze są bardziej uciążliwe od korków na ulicy jednokierunkowej (4)

      Poczytaj sobie o "ruchu indukowanym" i przestań optować za ideą rozładowywania korków przez poszerzanie ulic. Efektywność takich, bardzo kosztownych działań jest porównywalna z efektywnością walki z nadwagą i otyłością przez popuszczanie pasa. Bez sensu.

      • 9 10

      • A ty przestań promować pseudonaukowe teorie jak ruch indukowany. (3)

        Poszerzanie dróg jest sensowne o ile idzie za tym rozbudowa skrzyżowań na bezkolizyjne.

        • 5 4

        • Fajnie. Gdzie? (2)

          Twoje osiedle możemy zburzyć pod skrzyżowanie?
          Czy jak w Chinach, puszczać nad budynkami?

          • 2 4

          • Możemy zacząć od skrzyżowania Armii Krajowej z Łostowicką i Havla (1)

            Nawet nasyp już jest od lat usypany. Nikomu nie trzeba burzyć osiedla.

            • 2 1

            • O, nie, zgodnie z logiką krzyczących o przejściu przy Bramie Wyżynnej nie wolno.

              Chcesz zbudować drogę wzdłuż istniejącej drogi? Przecież to wywalanie pieniędzy, a jeszcze korki zwiększy i spalanie wzrośnie!

              • 1 1

    • Taa, po 8 pasów najlepiej, jak w Ameryce, na bogato. Co se będziemy żałować?

      • 5 5

    • Obwodnica Trójmiasta powstała za komuny. Jakby miała teraz powstać to lewaki i po-wcy z tu skiem na czele

      polecieliby do mumii europejskiej donieść na Polskę. Eko-terrroryści też mieliby biznes. Także dobrze, że jest i ma tyle pasów ile ma. MOgłoby być więcej ale teraz to trudno zrobić. WYstarczy zobaczyć ile zamętu zrobił węzeł Trasy Kaszubskiej.

      • 2 1

  • Jest plan (1)

    Wystarczy nauka zdalna ferie i wakacje i po korkach ani śladu

    • 40 2

    • w dłuższym okresie poprawa komfortu i bezpieczeństwa dzieci chcących docierać do szkół

      pieszo lub na rowerach. Dowożenie ich tam samochodami rodziców to forma zabierania im normalnego dzieciństwa.

      • 10 0

  • jak można brać pod uwagę dane z okresu tak zwanej pandemii? (3)

    nie ufam statystykom

    • 27 10

    • nie tylko można, ale i trzeba (2)

      dane z okresu lockdownu pokazują, że można poruszać się po mieście i załatwiać sprawy inaczej niż wożąc się samochodem. Niektórzy mają kłopot z uznaniem prostej prawdy, że samochód nie jest jedynym sposobem poruszania się po mieście.

      • 4 3

      • (1)

        Tak bo nagle się okazało, że można coś załatwić przez internet a nie tylko w okienku. Czyż nie można było tego zrobić wcześniej? Czy nie można tego rozwiązania zostawić i zwolnić połowę urzędników? Oczywiście że nie urzędnicy muszą być potrzebni i przed okienkiem musi być kolejka.

        • 4 0

        • To nie wina urzędników.

          To wina zatwardziałych staruszków, którzy uparcie nie chcą się niczego nauczyć i muszą mieć to okienko i urzędnika do słuchania historii ich życia...

          • 0 2

  • w rankingu swiatowym dzielnic wygrywa Gdańsk Południe (9)

    • 29 10

    • (8)

      nie ma takiej dzielnicy jak Gdańsk Południe
      Gdańsk Południe po prostu ładniej brzmi niż Szadółki

      • 8 14

      • jest gdańsk południe

        i nie ma to nic wspólnego z szadółkami. widac ze słoik jestes

        • 17 4

      • (5)

        Szadółki to tylko mała część Południa, do którego zalicza się także Chełm, Orunię Górną, Łostowice i Ujeścisko

        • 8 3

        • I Borkowo i Kowale (1)

          • 2 5

          • Kowale nie...

            W sumie nie wiem nawet czemu. Mieszkańcy Kowal nie chcą być w Gdańsku?

            • 3 0

        • Litości. Gdańsk Południe to tereny położone na południe od Oruni Górnej i na południe od świętokrzyskiej (2)

          do granic miasta, a nie żadne Chełmy czy Ujeściska..

          a Szadółki to jest zakład utylizacji co najwyżej.

          • 5 0

          • (1)

            "Gdańsk Południe część Gdańska położona na południowym zachodzie miasta. Obszar ten do 2011 stanowił dzielnicę Chełm i Gdańsk Południe. Od 2018 r. jest podzielony na cztery jednostki pomocnicze Chełm, Jasień, Orunię Górną-Gdańsk Południe i Ujeścisko-Łostowice."

            • 4 3

            • co było, a nie jest nie pisze się w....... kiedyś pewnie to były i osobne wsie.

              • 0 3

      • no to nie ma

        gdańszczanie wiedzą o co chodzi. Budyń pewnie wiruje w urnie.

        • 1 2

  • Średnia prędkość w szczycie przez obwodnicę wynosi 28 km/h (11)

    Rano jadąc na trasie z Gdyni do Gdańska przez obwodnicę wychodzi średnio 28 km/h! W grudniu jak zaczął padać śnieg w Gdyni i miasto nie odsniezało na czas dróg to wyszło 18 km /h. To co się dzieje na drogach to istna paranoja!

    • 24 32

    • (1)

      No bo jak zaczął padać śnieg to faktycznie idealny wyznacznik. Znasz miasto, gdzie pojedziesz szybciej jak pada śnieg? Nie ma takiego.
      Głupszego komentarza dawno nie czytałem.

      • 15 6

      • Znam

        Edmonton, Umea, Klagenfurt

        • 4 0

    • Kto normalny jeździ do pracy (7)

      do innego miasta?jedynie ktoś z tak małymi kwalifikacjami kto u siebie pracy nie może znaleźć ,ale patrząc po komentarzu o śniegu to by się zgadzało...
      Ludzie którzy coś potrafią mogą przebierać w ofertach bliżej domu.

      • 9 15

      • (1)

        no a z Pcimia, Płocka czy innej wiochy to co ma robić? nie każdy pracuje u Obajtka

        • 9 3

        • Akurat Płock jest Obajtka,, zły przykład

          • 3 2

      • (1)

        Ja jestem chirurgiem i w swojej dzielnicy czy na swojej ulicy pracy nie znajdę. Mieszkam w Gdyni a pracuje w Gdańsku w Akademii dlatego ludzie dojeżdżają do innych miast, wiesz?

        • 8 0

        • Czemu więc nie przeprowadzisz się do Gdańska i nie zyskasz dwóch godzin życia dziennie?

          • 1 3

      • (1)

        co za bzdury... bo jak ktoś jest wyspecjalizowanej klasy lekarzem to na pewno kolo domu znajdzie szpital, klinikę z jego specjalnością. warto czasem włączyć myślenie przed napisaniem kolejnej głupoty w internecie, serio.

        • 2 1

        • Może pomyśleć o tym zanim kupi mieszkanie. W Polsce zawsze jest "jakoś to będzie", a potem płacz, że siedemnastego pasa nie ma...

          • 1 0

      • Tak. Jestem wysoce wykwalifikowanym pracownikiem

        dlatego pracuje z domu w kapciach. Nie musze nigdzie jechac. Moj sasiad mial pod gorke do szkoly dlatego musi na 3 zmiany dygac z kaszub codziennie do Gdanska. Jest tylko chirurgiem.

        • 0 2

    • problemem jest nadmiar samochodów a nie niedorozwój sieci drogowej

      • 4 5

  • drogowiec (1)

    obwodnica 3miasta wyprzedziła most Grota Roweckiego, ponad 200tys aut na dobę

    • 15 1

    • Skąd te dane, trudno w to uwierzyć

      • 4 3

  • (1)

    tristar jednak działa

    • 13 5

    • Jak działa?

      • 3 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane