- 1 Niepełnosprawny: zostałem na lotnisku (216 opinii)
- 2 Coraz więcej psów na plaży. To problem? (632 opinie)
- 3 50 lat pracuje w jednym zakładzie (216 opinii)
- 4 Mieszkam nad morzem i co mi zrobisz? (365 opinii)
- 5 Twórca Amber Gold pisze list do dziennikarzy (204 opinie)
- 6 700 stoisk i 1 mln gości w Gdańsku (217 opinii)
Gdzie ta metropolia?
- Idę o zakład, że za kilka lat region bardziej skorzysta na otwarciu lotniska w Gdyni, niż na budowie Baltic Areny - przekonywał Wojciech Szczurek. - Gdyby nie Euro 2012 w Gdańsku, twoje plany budowy lotniska mógłbyś na kołku zawiesić - replikował Paweł Adamowicz. Spotkanie prezydentów trzech miast z licealistami miało niespodziewanie ciekawy przebieg.
Na poniedziałkowym spotkaniu w gdańskiej "Topolówce" było inaczej. Co prawda najpierw prezydenci dostali kwadrans na okrągłe zdania na temat przyszłości metropolii: "Trójmiasto za 15 lat to wy, a nie my", "Małe jest piękne, ale to duży może więcej", "Podstawą jest dobra współpraca przy najważniejszych projektach", ale później zrobiło się ciekawiej.
Jako pierwszy szpilę wbił prezydent Sopotu, Jacek Karnowski. - Niewiele realizujemy wspólnie, ale jeśli nawet, to i tak wygrywają lokalne ambicje. Przykładem jest choćby Tristar, wspólny system kierowania ruchem w Trójmieście. Zamiast jednego centrum dowodzenia będą dwa: w Gdańsku i w Gdyni. Chciałbym, żeby moi koledzy mi powiedzieli, który z guzików będzie ważniejszy i kto będzie ostatecznie decydował o zmianie świateł na granicy naszych miast? - pytał Jacek Karnowski.
- Jacku, zapewniam cię, że ten system nie wymaga żadnego guzika, bo działa automatycznie. Dwa centra zarządzania są równie dobre jak jedno - tak stwierdzili projektanci Tristara. Ponieważ my ten projekt rozpoczęliśmy, wiadomo było, że centrum powstanie u nas. Rozumiem jednak prezydenta Gdańska, że u siebie też chce mieć podobny ośrodek - tłumaczył Wojciech Szczurek.
Gdy wprost zapytano o animozje między poszczególnymi miastami, jak zwykle w takim wypadku pojawił się temat cywilnego lotniska w Gdyni. - Idę o zakład, że za kilka lat region bardziej skorzysta na otwarciu lotniska w Gdyni, niż na budowie Baltic Areny - przekonywał Wojciech Szczurek.
Wtedy ożywił się Paweł Adamowicz: - Nie porównujmy tych obiektów, bo one są zupełnie rózne!
- No tak, dostrzegam podstawowe różnice miedzy nimi - nieśmiało zauważył Wojciech Szczurek. Niezrażony salwą śmiechu, Paweł Adamowicz przypuścił atak: - Gdyby Gdańsk nie stanął do wyścigu o Euro 2012, twoje plany budowy lotniska w Babich Dołach mógłbyś na kołku zawiesić - ripostował. Jego zdaniem budowa dużego lotniska cywilnego, doprowadzi do "złej konkurencji" i "kanibalizacji" lotniska w Rębiechowie.
Paweł Adamowicz zaatakował też prezydenta Gdyni, że nie bierze wraz z Gdańskiem i Sopotem udziału w targach turystycznych i zagranicznych imprezach promocyjnych.
- Każde z naszych miast jest nieco inne, więc nie dziwmy się, że mamy różne polityki promocyjne - bronił odrębności Gdyni Wojciech Szczurek.
Być może więc rzeczywiście cała nadzieja w tym, że Trójmiasto za 15 lat to będą ci, którzy na spotkaniu słuchali prezydentów, a nie oni sami.
Organizatorem debaty nt. metropolii z prezydentami Gdańska, Gdyni i Sopotu był Klub Myśli Politycznej "Stańczyk" i stowarzyszenie Młodzi Konserwatyści.
Opinie (280) 3 zablokowane
-
2008-04-07 12:35
Przejęzyczenie-oczywiście Trójmiejska Aglomeracja a lepiej po prostu Trójmiasto (1)
A współpracę trzeba zacieśniać i pogłębiać jak sie tylko da.Ja jako Gdańszczanin tak samo uważam za moje miasto Gdańsk Gdynię czy Sopot-bo wszędzie tu jestem u siebie co mam nadzieje czują wszyscy mieszkańcy Trójmiasta gdziekolwiek by nie zawędrowali od Św.Wojciecha do Kosakowa włacznie
trzymajmy się razem a przyszłość będzie piękna!:)- 0 0
-
2008-04-07 16:46
AVE - jestem za takim sposobem myślenia
- 0 0
-
2008-04-07 12:37
Megalomania Gdańska (5)
Witam !
Niech mi ktoś powie jakie spektakularne sukcesy w przeciągu ostatnich 20 lat odniósł Gdańsk ???- 0 0
-
2008-04-07 12:43
(1)
lepiej sie pytac co Gdańsk ,Sopot i Gdynia osiagnely :)
- 0 0
-
2008-04-07 14:56
Powinien wystarczyc ci fakt obalenia komunizmu,ktory to proces zaczal sie w Gdansku,tu byl kontynuowany,w wiekszosci przez ludzi tu zyjacych i pracujacych.To jeden z najwiekszych sukcesow,jakie Polska kiedykolwiek osiagnela,bez tego nie mogl bys w sposob wolny i nieskrepowany wypisywac swoich idiotyzmow o megalomanii zza swego biurka.
- 0 0
-
2008-04-07 18:55
ŻADNYCH !!!
- 0 0
-
2008-04-07 19:08
a co gdynia osiagnela? (1)
jednego centrum handlowego i jednego kina sie dorobiliscie
- 0 0
-
2008-04-08 00:33
buhahah czyli dla ciebie sukcesami są centra handlowe ? gratuluję :DDD
- 0 0
-
2008-04-07 12:56
Każdy sobie rzepkę skrobie...
Nie mogę patrzeć, jak ta trójka marnuje szanse Trójmiasta! Ich personalne ambicje i wybujałe ega (głównie Adamowicza i Szczurka) skutecznie stoją na przeszkodzie temu, aby Trójmiasto stało się jedną z najważniejszych polskich aglomeracji. Szczurek i Adamowicz powinni zejść z tonu, a ten ostatni powinien dostać po łapach od Tuska. Paradoksalnie, na tej "trójmiejskiej współpracy" wyjdzie najlepiej moim zdaniem Sopot. Gdzie dwóch się bije, tam Sopot korzysta.
- 0 0
-
Opinia została zablokowana przez moderatora
-
2008-04-07 13:06
Do roboty panowie prezydentowie
Biznes tu ściągac a nie pie.... o tristar, morzu, czy urokach trójmiasta.
Jak nie będzie dobrej roboty to z nie będzie kasy na podziwianie uroków trójmiasta.
Lotnisko jak najbardziej!- 0 0
-
2008-04-07 13:08
Prawda popieram Szczurka mimo to ze mieszkam na granicy dwoch miast gdansk/sopot.Lysego powinnismy juz dawno wykopac z urzedu
- 0 0
-
2008-04-07 13:08
Świete słowa!
Święte słowa Golem !!!!
- 0 0
-
2008-04-07 13:09
Tristar
Pomysł dobry, ale w praktyce się nie sprawdzi. Nie u nas. Takie jest moje zdanie.
Za dużo jest (za przeproszeniem) chamów i prostaków na ulicach. Co z tego, jak część osób będzie jeździ 50km/h, jak codziennie kazdy z nas widzi gości prujących 100km/h i hamują na światłach. Ty sobie pojedziesz 50km/h i tak będziesz musiał hamować, bo przed Tobą będzie dopiero ruszał z opóźnieniem burak, który Cię wyprzedził wcześniej.- 0 0
-
2008-04-07 13:14
wyraźnie widać,
że Pawełek jeszcze nie wyzdrowiał:))
- 0 0
-
2008-04-07 13:17
Szczurek szkodzi !!! (5)
Szczurek to megaloman szkodzący Gdyni. Zły człowiek, który potrafi jedną marną inwestycję otwierać trzy razy byleby tylko istnieć w mediach. Gdynianie to Wy i miasto jesteście wspaniali, ale musicie przejrzeć na oczy i weryfikować ten medialny szum wokół "genialnego" Szczurka. On niewiele robi konkretnych inwestycji tylko się chwali, chwali, chwali. Istnieć medialnie, być pierwszy i "naj", ale nie konkretną pracą i namacalnymi efektami, tylko socjotechnicznymi chwytami za pomocą mediów - to jego metoda i cel. Jeżeli nie pozbędziecie się tego szkodnika to za 15 lat będziecie zaściankiem i skansenem ze skwerem Kościuszki i budowanymi obecnie "wieżami". Szczur Gdyby mógł to granice w Kolibkach by odtworzył.
P.S.
Jeżeli WaszkaZ chce komentować to konkretnie proszę! Porównując ilość inwestycji Gdańska, Sopotu i Gdyni i medialnych show Prezydentów.- 0 0
-
2008-04-07 13:23
Adamowicz szkodzi jeszcze bardziej
Człowiek, który nie potrafi się opowiedzieć i zadecydować tylko odkłada, zwleka albo milczy. Facet, który, jak przeczytaliśmy, nie potrafi mówić o nas jako o Trójmieście tylko metropolii gdańskiej - żenada.
Zaścianek to dla mnie ul. Długa i zawilgotniałe kamieniczki. Port Gdański i jego drogi dojazdowe to jeden wielki syf i malaria.
A na Szczurka głosowali Gdynianie, więc skoro jesteśmy tacy wspaniali, to mamy wspaniałego prezydenta, bo sami go wybraliśmy.
A na koniec sam może przedstaw, co takiego osiągnął Gdańsk.- 0 0
-
2008-04-07 13:33
Masz racje,
ostatnio widziałem w TV w programie, jak to nawet lodówkę potrafi otworzyć, przegryź przewody, powodują w 20% pożary ,...
Ale przyznasz, że to b.inteligentne zwierze i zawsze sobie poradzi:))- 0 0
-
2008-04-07 16:54
As: ślepyś z zadufany - nie wiem po kiego takie gęgolenie uprawiasz
że pokazuje się w mediach to też i jego rola - Adamowicz jest królem 'publiczkowania' wielokrotnie mu to wypominano w prasie.
Jak pisze Ziom, my głosowaliśmy na Szczurka i jego ostatnie wybory to przykład, że Gdynia zdecydowanie wie kim jest, co jest wart i na co go stać- 0 0
-
2008-04-07 23:42
Moja opinnia (1)
Prawdziwe slowa. Nie wiem skad jestes, ale ja mieszkam w Gdyni i na 100% musze potwierdzic te opinnie. Ten Pan - mowa o Jego "Wspanialosci" Prezydencie Szczurek - to nadety balon ktory do perfekcji opanowal PR wlasnej osoby i "body language". Niestety na wiekszosc Gdynian, to dziala co pokazaly ostatnie wybory. Mam nadzieje, ze ordynacja skutecznie usunie go z urzedu. Dopoki to sie nie stanie - my mieszkancy Trojmiata - nie mozemy liczyc na budowanie wspolnej aglomeracji. Dodam jeszcze, ze Gdynia to miasto gdzie nowe inwestycje drogowe i remontowe realizuje sie bez sciezek dla rowerow, co mnie osobiscie szczegolnie irytuje (np. ul.Wisniewskiego). Reasumujac: glowny hamulcowy budowy Aglomeracji Trojmieskiej to egoista Szczurek, ktory w ogole nie liczy sie z dobrem mieszkancow tylko realizacja swoich chorobliwych ambicji. paper
- 0 0
-
2008-04-08 00:40
a ja głosuję na Szczurka, dlatego że Gdynia jest najlepiej zarządzanym i najnowocześniejszym miastem Trójmiasta, a i na tle Polski wypada świetnie... PR przez tyle lat ? pomyśl dziewczyno, gdyby nie było efektów, to nie byłoby czego tym PR-em prezentować, sorry ale tylko idiota może wpaść na taki pomysł że Gdynianie są tak upośledzeni że można ich kołować przez 10 lat językiem ciała :D żałosne...
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.