• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Inwestycje kolejowe w Baltic Hub. Jest nowa suwnica, będzie nowy terminal

erka
17 lipca 2024, godz. 07:00 
Opinie (70)
Wzrost wolumenu importu i eksportu oraz niedalekie uruchomienie T3 oznaczają, że największy terminal głębokowodny na Bałtyku planuje już możliwość budowy drugiej bocznicy kolejowej. Wzrost wolumenu importu i eksportu oraz niedalekie uruchomienie T3 oznaczają, że największy terminal głębokowodny na Bałtyku planuje już możliwość budowy drugiej bocznicy kolejowej.

Baltic Hub kontynuuje inwestycje w infrastrukturę kolejową. Właśnie została uruchomiona czwarta suwnica RMG, która podniesie przepustowość bocznicy kolejowej do ponad 800 tys. TEU rocznie. W planach jest też budowa drugiego terminala kolejowego. W najbliższych latach potencjalne zapotrzebowanie na przewozy kolejowe może przekroczyć nawet 1,5 mln TEU (kontenerów dwudziestostopowych).



Nowy terminal kolejowy w Gdańsku. Nawet 1,5 mln TEU na torach Nowy terminal kolejowy w Gdańsku. Nawet 1,5 mln TEU na torach

Nowa, zelektryfikowana suwnica RMG 4, dostarczona przez austriackiego producenta suwnic Künz, jest już w pełni operacyjna. Jej główna konstrukcja została wyprodukowana w Polsce, a wyposażona została w nowoczesny system OCR do automatycznej identyfikacji numerów kontenerów, system antykolizji bramy oraz 11 kamer ułatwiających pracę operatora. Dodatkowo zastosowano innowacyjne rozwiązania poprawiające bezpieczeństwo i efektywność pracy, takie jak mikroruchy chwytni dla precyzyjnego pozycjonowania czy awaryjne hamulce wciągarki.



Inwestycje w infrastrukturę kolejową w gdańskim terminalu



Obecnie terminal obsługuje ponad 600 pociągów miesięcznie, zapewniając transport ładunków nie tylko na terenie Polski, ale także w Europie Środkowo-Wschodniej poprzez sieć połączeń z Czechami, Słowacją, Węgrami i Ukrainą.

- Inwestycje w infrastrukturę kolejową to strategiczny element rozwoju Baltic Hub. Czwarta suwnica RMG to odpowiedź na rosnący popyt na przewozy intermodalne. Stawiamy na rozwiązania wydajne, bezpieczne i przyjazne dla środowiska, oferując naszym klientom konkurencyjne usługi na najwyższym poziomie. Biorąc pod uwagę uruchomienie trzeciego terminalu w 2025 r. oraz zwiększenie mocy przeładunkowych dla naszych klientów, musimy być przygotowani do obsługi tego wzrostu - mówi Charles Baker, dyrektor generalny Baltic Hub.


Drugi terminal kolejowy w Baltic Hub



Wzrost wolumenu importu i eksportu oraz niedalekie uruchomienie T3 oznaczają, że największy terminal głębokowodny na Bałtyku planuje już możliwość budowy drugiej bocznicy kolejowej. Obecny poziom wykorzystania kolei pokazuje, że potencjalne zapotrzebowanie na przewozy kolejowe może przekroczyć możliwości przeładunkowe obecnej bocznicy kolejowej. Drugi terminal kolejowy będzie potrzebny w momencie, gdy Baltic Hub osiągnie 1 mln TEU na kolei, a to może nastąpić w 2027 r. W związku z tym zarząd Baltic Hub współpracuje z polskimi władzami w celu zapewnienia odpowiedniej lokalizacji dla budowy drugiego terminalu kolejowego.



Największy terminal kontenerowy na Bałtyku



Do końca 2025 r., wraz z ukończeniem budowy trzeciego terminalu, Baltic Hub będzie dysponować łączną zdolnością przeładunkową 4,5 mln TEU rocznie, ponad 124 hektarami placu, około 2,1 km głębokowodnego nabrzeża z najnowocześniejszym sprzętem - 21 suwnicami nabrzeżowymi STS, 74 suwnicami placowymi (RMG i RTG), siedmioma torami kolejowymi o łącznej długości 5,25 km (750 m każdy) na nowoczesnej bocznicy kolejowej oraz zautomatyzowanym kompleksem bram dla samochodów ciężarowych. I tym samym stanie się jednym z największych kompleksów terminali kontenerowych w Europie.
erka

Miejsca

Opinie (70) 1 zablokowana

  • Ależ niszczą stogi (4)

    • 10 23

    • Swój

      Już są zniszczone

      • 9 0

    • M (1)

      Już są zniszczone

      • 7 1

      • to znaczy?

        Ze trzeba bardziej??!

        • 0 4

    • Sory ale bardziej zależy nam na pracy dla ludzi niż na plaży która za 30 lat i tak zniknie pod wodą

      Zarzad

      • 5 3

  • I powietrze.

    • 5 9

  • Co na to zielony ład, unia (13)

    Niszczą przyrodę i zatruwają życie mieszkańcom. Ludzie chcą plaży, lasu a nie portu. Tutaj nikt nie mówi o śladzie węglowym i o CO2.

    • 24 139

    • (5)

      Jacy ludzie??? ... Ty? a kim Ty jesteś?....

      • 13 3

      • Jacy? Podtrucia, zaczadzeni mieszkańcy. (4)

        Niektórzy są tak ogłupiali, że klaszczą rabunkowymi przemysłowi i mordom na przyrodzie nawet wtedy, gdy urodzi im się dziecko-potworek z letalnymi wadami z powodu degradacji środowiska.
        Kupione trolle nie istnieją tylko w internecie, wam i najbliższym, przygłupy, też może się przytrafić przerażająca śmierć z powodu zatrucia wody i powietrza.

        • 4 14

        • Sorry z literówki, ale gdy widzę taka rzeź (1)

          a mam wraz z dziećmi tym powietrzem oddychać, to ponoszą mnie nerwy.
          Dokonuje się mord na nas i środowisku.
          Kto ma wątpliwość, niech się teraz po pożarze hali w porcie, przejdzie nad morzem. Stało się ściekiem dla chemikaliów. W powietrzu unoszą się trujące substancje. Ptaki uciekły na teren miasta, gdzie nie mają warunków do życia i rozmnażania. Wybijamy życie, swoje też.
          Trollom życzę miłej agonii i oczywiście bezpłodności, bo nie ma co męczyć kolejnych pokoleń (zwłaszcza gdy dziecko ma być tępe jak te po trollu przemysłowców).

          • 5 14

          • Przeprowadź się na Szadółki, tam jest czym oddychać

            • 4 1

        • Po co miasto wpycha się na tereny portowe z deweloperką? (1)

          Niech będzie to jak w cywilizowanych krajach oddzielone z jakimś buforem.

          • 6 2

          • Dzielnica Nowy Port ma ponad 250 lat.

            • 1 1

    • wracaj przed tvn

      • 13 12

    • wez wracaj do niemiec

      • 18 3

    • Niemcy (1)

      Lepiej żeby był w Niemczech

      • 16 3

      • A jak myślisz czemu blokują rozbudowę portu w Świnoujściu i Szczecinie?

        • 10 2

    • Pojedź na Mazury

      Tam masz las i jeziora. Gdyby nie port Gdańsk był by miasteczkiem podobną do Władysławowa albo Pucka. Dziwne że wielu tego nie rozumie. 95% społeczeństwa jakby to ująć ma wywalone na ślad węglowy i CO2.

      • 12 2

    • Idź do eurokołchozu zapytaj ich

      • 3 0

    • Zlewaczały wyborca rudego

      • 3 2

  • Powoli kończa się inwestycje polskiego rządu Prawa i Sprawiedliwości (6)

    Nowych nie widać nawet na papierze. Tak wybraliście.

    • 19 18

    • (1)

      To jest prywatny port państwo dawno sprzedało swoje udziały kontrachetom z Azi

      • 0 10

      • tak bredzili na tvn?

        • 4 0

    • (1)

      Inwestorem nie jest rząd polski ale prywatny Baltic Hub , znany tj.od 2007 r. jako DCTGdanskk. Wasz jest Rów z Wodą oraz Polski Lad

      • 1 7

      • poczytaj trochę do kogo nalezy port i BH

        • 2 1

    • (1)

      Ty czytałeś artykuł z zrozumieniem? Mowa jest o rozbudowie,nie o zamykaniu.

      • 0 4

      • potrafisz przeczytać post ze zrozumieniem

        • 3 0

  • Taki port to tylko hałas, niszczenie przyrody, bałagan, uciążliwości (6)

    PO co nam taki port skoro jest elegancki port u naszych zachodnich przyjaciół?

    • 20 40

    • uwaga (1)

      ten wpis to dzieło pisowskiego trolla!

      • 8 6

      • chyba od giertycha z po ko, silni razem

        • 5 3

    • Zdarta płyta. (1)

      Twoi mocodawcy już nic nowego nie wymyślą. Może już nie PiSz bo przelewów już nie będzie.

      • 2 6

      • Ale to słowa twojego mocodawcy rafalali.

        • 4 0

    • To już się nudne robi (1)

      • 0 6

      • Jakto, trzaskowski od sorosa cię znudzil? Może jeszcze wyjdziesz na ludzi.

        • 4 0

  • Co z portem zewnętrznym? Co z pieniędzmi z pożyczki z kpo? (2)

    Port zewnętrzny powstanie tak jak cpk, atom, Świnoujście, Małaszewicze, Odra i inne.

    • 14 4

    • (1)

      Widocznie nie ma zapotrzebowania na port zewnętrzny, jego koszt jest zbyt wysoki.

      Ładna wizualizacja to za mało, żeby wydać kilka mld zł

      • 1 7

      • zapotrzebowanie jest tylko w Niemczech

        • 3 0

  • co z dywersyfikacja i budowa analogicznej infrastruktury w innych miejscach? (4)

    Teren nie jest z gumy a koncentracja dzialalnosci na niewielkiej powierzchni powoduje szybka degradacje okolicy.

    To tak jakby w organizmie nie bylo ukladu krwionosnego. Sa takie zywe istoty ale ich bariery wzrostu sa oczywiste.

    Te same efekty przynosi polityka "psa ogrodnika" uprawiana przez Gdansk.

    • 11 47

    • "najwiekszy terminal glebokowodny na Baltyku"

      Co z tego, ze jest najwiekszy, jesli w innych krajach takich terminali jest, po prostu, wiecej?



      A to skutkuje krotszym czasem obslugi, dywersyfikacja, elestycznoscia odpowiedzi, nizszymi kosztami, nizsza intruzywnoscia rozwiazan...



      Ze cos jest duze, to nie powod do chwaly...

      Nawet Rosjanie wyciagneli z tego wnioski...

      • 3 6

    • (1)

      Pisowski młotek sie odezwał

      • 3 5

      • Masz ewidentnie problem z czytaniem ze zrozumieniem

        • 2 0

    • Ten teren zawsze był zdegradowany

      Przez lata wylewali tam ścieki wprost do ziemi potem orali go bursztyniarze. Dywersyfikacja ma polegać na budowie portu zewnętrznego w Gdańsku przy nafto porcie, portu zewnętrznego w Gdyni i nowych portów w Świnoujściu i Szczecinie.

      • 4 0

  • Inwestycje? Po co wy onanizujecie sie tego typu zdarzeniami? (3)

    Wiadomo ,ze kolej musi podciagnac nitke do rozwijajacego sie portu.Pytanie jednak zasadnicze-co my mamy jako mieszkancy Gdanska z tego drastycznego wzrostu przeladunku w porcie Gdansk???? Jedyne co widze to :wieczne korki i spaliny z tysiecy TIRow na drogach w miescie. Wdychamy milion syfow od mialu weglowego,pylu siarkowego,spalin plastiku.Zniszczylismy i utracilismy czesc plazy na Stogach,a nawet teraz kaza zamykac inne.Gdzie jest dla mieszkancow Gdanska zadoscuczynienie za te niewatpliwe negatywne czynniki wywolane dzialalnoscia portu? Ile z podatkow od dzialalnosci portu wplywa do kasy miasta? Bo ja nie widze zadnych istotnych inwestycji w infrastrukture miejska od wielu lat.Gdzie jest kasa z portu? W Warszawie?

    • 9 13

    • cit, vat

      dające około 2,8% PKB w ciagu roku

      • 7 1

    • Kasa z działalności portu idzie do stolicy,Gdańsk jest tylko od sprzątania,a mieszkańcy podtruwani pyłem weglowym z portu i wyziewami z Port Service itp.

      • 1 2

    • Mało co miejsca na plaży

      I tak dwa razy do roku jesteś na tej plaży.Przesyan biadolić ty jak cała reszta ekologów kolej odciąża transport drogowy.Ciezarowe pojazdy omijają centrum jak i obrzeża tak że czepianie się nie wiem czego.

      • 1 0

  • Jeszcze w zeszłym roku ta inwestycja była pewna.

    Teraz potrzebne są jeszcze niemieckie pozwolenia. Ursula von de Lajen póki co się wszystkim podlizuje żeby na nią zagłosowali w europarlamencie, później może wydać rozkazy wstrzymania inwestycji z powodów ekologicznych oczywiście....

    • 8 10

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane