• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Inwestycje kolejowe w Baltic Hub. Jest nowa suwnica, będzie nowy terminal

erka
17 lipca 2024, godz. 07:00 
Opinie (70)
Wzrost wolumenu importu i eksportu oraz niedalekie uruchomienie T3 oznaczają, że największy terminal głębokowodny na Bałtyku planuje już możliwość budowy drugiej bocznicy kolejowej. Wzrost wolumenu importu i eksportu oraz niedalekie uruchomienie T3 oznaczają, że największy terminal głębokowodny na Bałtyku planuje już możliwość budowy drugiej bocznicy kolejowej.

Baltic Hub kontynuuje inwestycje w infrastrukturę kolejową. Właśnie została uruchomiona czwarta suwnica RMG, która podniesie przepustowość bocznicy kolejowej do ponad 800 tys. TEU rocznie. W planach jest też budowa drugiego terminala kolejowego. W najbliższych latach potencjalne zapotrzebowanie na przewozy kolejowe może przekroczyć nawet 1,5 mln TEU (kontenerów dwudziestostopowych).



Nowy terminal kolejowy w Gdańsku. Nawet 1,5 mln TEU na torach Nowy terminal kolejowy w Gdańsku. Nawet 1,5 mln TEU na torach

Nowa, zelektryfikowana suwnica RMG 4, dostarczona przez austriackiego producenta suwnic Künz, jest już w pełni operacyjna. Jej główna konstrukcja została wyprodukowana w Polsce, a wyposażona została w nowoczesny system OCR do automatycznej identyfikacji numerów kontenerów, system antykolizji bramy oraz 11 kamer ułatwiających pracę operatora. Dodatkowo zastosowano innowacyjne rozwiązania poprawiające bezpieczeństwo i efektywność pracy, takie jak mikroruchy chwytni dla precyzyjnego pozycjonowania czy awaryjne hamulce wciągarki.



Inwestycje w infrastrukturę kolejową w gdańskim terminalu



Obecnie terminal obsługuje ponad 600 pociągów miesięcznie, zapewniając transport ładunków nie tylko na terenie Polski, ale także w Europie Środkowo-Wschodniej poprzez sieć połączeń z Czechami, Słowacją, Węgrami i Ukrainą.

- Inwestycje w infrastrukturę kolejową to strategiczny element rozwoju Baltic Hub. Czwarta suwnica RMG to odpowiedź na rosnący popyt na przewozy intermodalne. Stawiamy na rozwiązania wydajne, bezpieczne i przyjazne dla środowiska, oferując naszym klientom konkurencyjne usługi na najwyższym poziomie. Biorąc pod uwagę uruchomienie trzeciego terminalu w 2025 r. oraz zwiększenie mocy przeładunkowych dla naszych klientów, musimy być przygotowani do obsługi tego wzrostu - mówi Charles Baker, dyrektor generalny Baltic Hub.


Drugi terminal kolejowy w Baltic Hub



Wzrost wolumenu importu i eksportu oraz niedalekie uruchomienie T3 oznaczają, że największy terminal głębokowodny na Bałtyku planuje już możliwość budowy drugiej bocznicy kolejowej. Obecny poziom wykorzystania kolei pokazuje, że potencjalne zapotrzebowanie na przewozy kolejowe może przekroczyć możliwości przeładunkowe obecnej bocznicy kolejowej. Drugi terminal kolejowy będzie potrzebny w momencie, gdy Baltic Hub osiągnie 1 mln TEU na kolei, a to może nastąpić w 2027 r. W związku z tym zarząd Baltic Hub współpracuje z polskimi władzami w celu zapewnienia odpowiedniej lokalizacji dla budowy drugiego terminalu kolejowego.



Największy terminal kontenerowy na Bałtyku



Do końca 2025 r., wraz z ukończeniem budowy trzeciego terminalu, Baltic Hub będzie dysponować łączną zdolnością przeładunkową 4,5 mln TEU rocznie, ponad 124 hektarami placu, około 2,1 km głębokowodnego nabrzeża z najnowocześniejszym sprzętem - 21 suwnicami nabrzeżowymi STS, 74 suwnicami placowymi (RMG i RTG), siedmioma torami kolejowymi o łącznej długości 5,25 km (750 m każdy) na nowoczesnej bocznicy kolejowej oraz zautomatyzowanym kompleksem bram dla samochodów ciężarowych. I tym samym stanie się jednym z największych kompleksów terminali kontenerowych w Europie.
erka

Miejsca

Opinie (70) 1 zablokowana

  • 'Inwestycja w zniszczenie i śmierć".

    Tak jest w całości, jeśli chcemy być zgodni z prawdą. Nie używajcie skrótów, podkupione pi...smaki.

    • 5 5

  • (1)

    Jak to się ma do spadku przeładunków towarów ze względu na wycofanie się maerska oraz polityce ue dotyczącej przenoszenia produkcji do Europy ze względu na rosnącą pozycję Chin i przyszły konflikt między Chinami a usa? Czy takie inwestycje to nie przerost formy nad treścią?

    • 3 12

    • Chiny z USA się poklepią a potem dogadają i rozdzielą tort między siebie. Jak zawsze potęgi zwykły robić.

      • 3 1

  • Gdańsk nie chce zabezpieczać Morza Bałtyckiego

    i jego ekosystemu przed katastrofami ekologicznymi. Sama rozbudowa portu wiąże się z dalszą degradacją środowiska. Łosie są mordowane za obecność, ptakom niszczone trasy migracji i miejsca gniazdowania. Powietrze jest w tragicznym stanie a dane zakłamywanie. Woda - wiemy.
    Te zniszczenie trzeba zatrzymać i jest to sprawa życia a nie bełkotu finansistów.

    • 4 8

  • Ciąg dalszy ingerencji w przyrodę (1)

    Gdańsk ma mieszkańców gdzieś.
    Gdańsk to miasto turystyczne a nie kołchoz przemysłowy.

    • 5 7

    • Ile jeszcze razy naPiSzesz

      te brednie?

      • 1 5

  • Dlaczego akurat w Gdańsku ma być największy port? (3)

    Kiedy protesty? Dymiące statki które przypływają, setki tirów, pył węglowy. Jeden wielki bałagan. Mieszkańcy Nowego Portu, Letnicy, Brzeźna, Stogów czas na protesty. Jak żyć

    • 16 67

    • (1)

      Lepiej pomyśl ile to niesie korzyści dla mieszkańców. Coraz więcej papieru można z tego wyciągnąć.

      • 5 2

      • Jak sam nie zarobisz to nikt nic Ci nie da.

        Mieszkańcy tylko tracą...

        • 3 2

    • bo Gdynia była mądrzejsza i nie przyjęła miału weglowego

      • 4 1

  • Coraz mniej zieleni i coraz większe wycinki (2)

    • 5 7

    • Bzdury (1)

      W Polsce lasów wciąż przybywa.
      Lesistość kraju została zwiększona z 21 proc. w roku 1945 do 29,6 proc. obecnie (według danych Głównego Urzędu Statystycznego z grudnia 2021 r. Podstawą prac zalesieniowych jest Krajowy program zwiększania lesistości, zakładający wzrost lesistości do 33 proc.

      A jeszcze lepiej to idzie w Chinach i Indiach, gdzie w przeciągu 20 lat posadzili miliony drzew i na podstawie zdjęć satelit widać, że znacząco zazielenili planetę.

      • 3 2

      • Tylko w Amazonii ciągle lasów ubywa,

        a to grozi globalną katastrofą.

        • 1 0

  • (2)

    To już nie jest polski port państwo sprzedało swoje udziały kontrachętom z Azi pomału przekształca się w małe chiny

    • 3 9

    • Gdynia?

      • 1 0

    • Kłamstwo

      Państwo nigdy nie było w pełni właścicielem i nigdy nie był nawet większościowym, tylko jednym z mniejszych udziałowców. Wystarczy poczytać w internecie, a nie siać dezinformacje.

      • 2 0

  • Kontenery na wagony

    Tak powinno się wywozić i dowozić kontenery do wszystkich terminali portowych. Stop dla transportu samochodowego kontenerów. Nie byłoby korków i zmniejszenie ilości spalin

    • 2 1

  • Przecież te 1,5 mln TEU nie dojedzie nawet do Tczewa (1)

    Dalsza przepustowość torów kolejowych tego nie ogarnie.
    Jeden pociąg ma max. 80 TEU, mówimy więc o 18750 pociągach rocznie to nawet przy pełnych 365 dniach w roku daje nam 51 pociągów dziennie, a linie w kierunku Tczewa i tak są już przeciążone.

    • 17 6

    • Cóż, CPK to była też rozbudowana kolejowa sieć do transportu towarów.

      • 5 2

  • Warszawa oglasza projekt czwartej linii metra,Krakow ma nowego prezydenta ,ktory obiecuje szybkie rozpoczecie budowy kolei podziemnej..A my podniecamy sie torem kolejowym do portu? Gdzie jest kasa z portu dla miasta? Gdansk stoi w korkach,a Ola tanczy na festynach.

    • 8 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane