• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Inwestycje kolejowe w Baltic Hub. Jest nowa suwnica, będzie nowy terminal

erka
17 lipca 2024, godz. 07:00 
Opinie (70)
Wzrost wolumenu importu i eksportu oraz niedalekie uruchomienie T3 oznaczają, że największy terminal głębokowodny na Bałtyku planuje już możliwość budowy drugiej bocznicy kolejowej. Wzrost wolumenu importu i eksportu oraz niedalekie uruchomienie T3 oznaczają, że największy terminal głębokowodny na Bałtyku planuje już możliwość budowy drugiej bocznicy kolejowej.

Baltic Hub kontynuuje inwestycje w infrastrukturę kolejową. Właśnie została uruchomiona czwarta suwnica RMG, która podniesie przepustowość bocznicy kolejowej do ponad 800 tys. TEU rocznie. W planach jest też budowa drugiego terminala kolejowego. W najbliższych latach potencjalne zapotrzebowanie na przewozy kolejowe może przekroczyć nawet 1,5 mln TEU (kontenerów dwudziestostopowych).



Nowy terminal kolejowy w Gdańsku. Nawet 1,5 mln TEU na torach Nowy terminal kolejowy w Gdańsku. Nawet 1,5 mln TEU na torach

Nowa, zelektryfikowana suwnica RMG 4, dostarczona przez austriackiego producenta suwnic Künz, jest już w pełni operacyjna. Jej główna konstrukcja została wyprodukowana w Polsce, a wyposażona została w nowoczesny system OCR do automatycznej identyfikacji numerów kontenerów, system antykolizji bramy oraz 11 kamer ułatwiających pracę operatora. Dodatkowo zastosowano innowacyjne rozwiązania poprawiające bezpieczeństwo i efektywność pracy, takie jak mikroruchy chwytni dla precyzyjnego pozycjonowania czy awaryjne hamulce wciągarki.



Inwestycje w infrastrukturę kolejową w gdańskim terminalu



Obecnie terminal obsługuje ponad 600 pociągów miesięcznie, zapewniając transport ładunków nie tylko na terenie Polski, ale także w Europie Środkowo-Wschodniej poprzez sieć połączeń z Czechami, Słowacją, Węgrami i Ukrainą.

- Inwestycje w infrastrukturę kolejową to strategiczny element rozwoju Baltic Hub. Czwarta suwnica RMG to odpowiedź na rosnący popyt na przewozy intermodalne. Stawiamy na rozwiązania wydajne, bezpieczne i przyjazne dla środowiska, oferując naszym klientom konkurencyjne usługi na najwyższym poziomie. Biorąc pod uwagę uruchomienie trzeciego terminalu w 2025 r. oraz zwiększenie mocy przeładunkowych dla naszych klientów, musimy być przygotowani do obsługi tego wzrostu - mówi Charles Baker, dyrektor generalny Baltic Hub.


Drugi terminal kolejowy w Baltic Hub



Wzrost wolumenu importu i eksportu oraz niedalekie uruchomienie T3 oznaczają, że największy terminal głębokowodny na Bałtyku planuje już możliwość budowy drugiej bocznicy kolejowej. Obecny poziom wykorzystania kolei pokazuje, że potencjalne zapotrzebowanie na przewozy kolejowe może przekroczyć możliwości przeładunkowe obecnej bocznicy kolejowej. Drugi terminal kolejowy będzie potrzebny w momencie, gdy Baltic Hub osiągnie 1 mln TEU na kolei, a to może nastąpić w 2027 r. W związku z tym zarząd Baltic Hub współpracuje z polskimi władzami w celu zapewnienia odpowiedniej lokalizacji dla budowy drugiego terminalu kolejowego.



Największy terminal kontenerowy na Bałtyku



Do końca 2025 r., wraz z ukończeniem budowy trzeciego terminalu, Baltic Hub będzie dysponować łączną zdolnością przeładunkową 4,5 mln TEU rocznie, ponad 124 hektarami placu, około 2,1 km głębokowodnego nabrzeża z najnowocześniejszym sprzętem - 21 suwnicami nabrzeżowymi STS, 74 suwnicami placowymi (RMG i RTG), siedmioma torami kolejowymi o łącznej długości 5,25 km (750 m każdy) na nowoczesnej bocznicy kolejowej oraz zautomatyzowanym kompleksem bram dla samochodów ciężarowych. I tym samym stanie się jednym z największych kompleksów terminali kontenerowych w Europie.
erka

Miejsca

Opinie (70) 1 zablokowana

  • No to teraz i Pendolino w pełnym biegu rozładują.

    • 1 0

  • Plaże nienaruszone

    Najlepiej zachowajmy plaże, lasy. Biznes niech kręci się u sąsiadów. My oczywiście będziemy nosić im drinki na plażę i zbierać grzyby.

    • 1 1

  • Czy nowy terminal kolejowy powstanie kosztem wycinki kolejnej partii lasu i dewastacja wydm nadmorskich to byłby niebywały skandal co na to UE

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane