- 1 Kto obawia się tramwaju przez Klonową? (272 opinie)
- 2 Jarmark: zobacz jego pierwszy dzień (94 opinie)
- 3 Trójmiejskie mola, których już nie ma (99 opinii)
- 4 Długie Ogrody: ogłoszono konkurs na zmianę (283 opinie)
- 5 Pozbieraliśmy śmieci, ale nie dorzucajcie (96 opinii)
- 6 Mieszkam nad morzem i co mi zrobisz? (373 opinie)
Inżynier kolejnictwa: nie trzeba wycofywać tramwajów z al. Havla
- Zamiast wstrzymywać całkowicie ruch na al. Havla, można wprowadzić ruch jednotorowy, który stosuje się podczas remontów w innych miastach w Polsce - przekonuje Wojciech Trzciński, ekspert i inżynier kolejnictwa, w kontekście zapowiedzi wstrzymania w wakacje ruchu tramwajów na tej ulicy.
Po tej publikacji skontaktował się z nami inżynier kolejnictwa Wojciech Trzciński. Jak twierdzi, miasto nie musi w wakacje całkowicie wstrzymywać ruchu tramwajów na Havla.
Oto, jak tłumaczy proponowane przez siebie rozwiązanie:
1. W pierwszej fazie robót zamykamy istniejący tor prawy (patrząc w kierunku pętli Łostowice). Przed przystankiem Przemyska oraz przed przystankiem Płocka zabudowujemy tymczasową sygnalizację oraz rozjazdy nakładkowe, umożliwiające nam jazdę torem lewym i powrót na tor właściwy po minięciu miejsca robót (jazda jednotorowa na odcinku ok 350-400 m).
Na czym polega i jak funkcjonuje rozjazd nakładkowy? Wideo z 2015 r.
W tym czasie dokonujemy rozbiórki istniejącego toru prawego pomiędzy zabudowanymi rozjazdami nakładkowymi, zabudowę jego w nowym śladzie oraz wpinamy wszystkie możliwe rozjazdy i skrzyżowania.
Do tego możemy w śladzie starego toru prawego zabudować praktycznie cały tor sortujący. Po zakończeniu tych robót możemy przejść do fazy II.
2. W fazie II ruch prowadzimy nowym torem prawym, a zamykamy tor lewy. Rozbieramy ten tor i osadzamy w nowym śladzie wraz z dokończeniem budowy toru sortującego (brakujący odcinek, którego nie da się zabudować bez przesunięcia toru lewego wraz z jego wpięciem).
Takie fazowanie robót wydłuży prace maksymalnie o jeden miesiąc - we wrześniu ruch w komunikacji nie jest jeszcze tak wielki jak w październiku (kiedy na uczelnie wracają też studenci), a utrudnienia zmniejszy niebagatelnie.
Przy założeniu, że za tramwaje linii 7 i 4 kursowałyby dodatkowo autobusy jako wzmocnienie na trasie między dwiema pętlami (te linie należy skrócić na czas robót do pętli Chełm Witosa), a linie 2 i 6 wahadłowo będą poruszały się po remontowanym odcinku - utrudnienia będą praktycznie nieodczuwalne dla pasażerów.
Opinie (156) 5 zablokowanych
-
2022-05-10 08:43
Inżynier kolejnictwa =/= ekspert (2)
Z całym szacunkiem, ale nazywanie Pana Wojciecha "ekspertem" to brak szacunku dla innych osób, które na kolei zjadły zęby (nie chodzi mi tutaj o nikogo konkretnego). Czy ten młody inżynier jest ekspertem? Najpierw polecam zapoznać się z jego dorobkiem naukowym.
Czy boli mnie to, że ktoś młody może być specjalistą? Absolutnie nie, ale warto odróżnić osobę, która "interesuje się tematem" od "eksperta/specjalisty".- 12 13
-
2022-05-10 08:54
(1)
a od kiedy na tytuł zawodowy wpływ ma dorobek naukowy? Zdaje się, że takie osoby ocenia się przez dorobek zawodowy. A nie jeden młody wchodzi i wiedzę ma większą (wiedzę, nie mylić z doświadczeniem) od tego starego.
- 6 1
-
2022-05-10 10:35
W sumie....
Dorobek zawodowy chyba też nie jest zbyt imponujący.
- 1 3
-
2022-05-10 08:45
A co na to główny specjalista od transporty w Wolnym Mieście Gdansk Józef Bąk?!
Za co mu płacą te wszystkie Dulskie i Oleksandry?
- 10 2
-
2022-05-10 08:51
Czy naprawdę upadliśmy tam nisko, że każdy kto skończył studia kierunkowe staje się ekspertem?! (2)
- 8 5
-
2022-05-10 10:16
oczywiście, lepszy jest dyrektor seba po ekonometrii, który nawet nie potrafi ułożyć przesiadek (statystyka)...
- 1 0
-
2022-05-10 10:20
Cóż w tym dziwnego
Skoro np. każda aktorzyna, która zagrała w jakimś durnym serialu dla umysłowo opornych i w reklamie maści na hemoroidy automatycznie staje się "gwiazdą"...
- 3 0
-
2022-05-10 08:52
na cale zycie mogą je wyłączyć
mogą je zamknąć całkiem - całą tę nitkę, łącznie z Havla i skrzyżowaniami przy K, Lidlu i niżej do Świętokrzyskiej projektował jakiś geniusz - tramwaje hałasują, narobili jakiś d*perelkowatych drużek i dojazdów - to co tam się dzieje to pomyłka
- 8 1
-
2022-05-10 08:55
A czy inżynier (2)
Wziął pod uwagę ukształtowanie terenu? Tam tory w miejscach montażu zwrotnic nie leżą poziomo A zwrotnica raczej nie może być przechylona.
- 3 12
-
2022-05-10 09:03
a to filozofia zrobić rozjazd przed/za przechyłką?
- 6 1
-
2022-05-10 18:01
hmmm...
...na kolei zdecydowanie może :-)
- 0 0
-
2022-05-10 09:18
(1)
Najlepsze ze zmienili organizaxje ruchu a na budowie nic sie nie dzieje. Ten MTM to firma krzak
- 11 1
-
2022-05-10 12:50
Znane od zawsze postępowanie fachowców
Trzyma się w garści 3 zlecenia na raz a załogą rotuje.
W ten sposób na jednej budowie są 1/3 czasu- 2 0
-
2022-05-10 09:35
opcja jednotorowa (5)
rozwiązanie znane od lat, nie tylko inżynierom kolejowym ale podnosi koszty , których nie przewidziano w kalkulacji oferty wykonania, bo miało być najtaniej (kilka podejść przetargowych) może pan inżynier zamiast starym pomysłem sypnie kaskęą
- 13 27
-
2022-05-10 10:11
Nakładki zdiz ma (2)
...wiec nie (.....) mi tu o kosztach.Montaż też we wlasnym zakresie,sieć też gait sam wykona,no może trzeba bedzie kogoś do postawienia slupów...
tylko trzeba postawić dozór ztm a oni to (.....)- 3 2
-
2022-05-10 10:31
... (1)
tak tak, wszystko mają i zenek ze szwagrem wszystko za darmo zamontują.
- 2 2
-
2022-05-10 18:02
wystarczy jak to zrobia
w ramach swoich obowiazków służbowych na polecenie szefa
- 0 0
-
2022-05-10 10:58
komunikacja zastępcza była wkalkulowana w przetarg (1)
proszę poczytać a później siać ferment
- 1 2
-
2022-05-10 12:52
W formie paru autobusów
Ten przetarg trzy razy się odbywał bo było za drogo
- 0 0
-
2022-05-10 09:50
(2)
Bo w przetargu powinien być zapis o utrzymaniu przejezdności na czas wszystkich prac
- 5 4
-
2022-05-10 12:26
Niestety o tym drobnym detalu zapomniano...
- 0 0
-
2022-05-10 12:54
Koszty koszty
Każde dodatkowe wymaganie jest płatne.
Dobrze, że w ogóle to budują teraz przy inflacji 12 i kosztach materiałów i robocizny- 0 0
-
2022-05-10 10:01
Jejku jakie to miasto brzydkie,brudne,nieprzyjazne mieszkańca dulkiewicz won
- 3 0
-
2022-05-10 10:03
Kiedy się chce, szuka się sposobu. Kiedy się nie chce, szuka się powodu.
Ot, i caly problem.
- 2 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.