- 1 Kto obawia się tramwaju przez Klonową? (271 opinii)
- 2 Jarmark: zobacz jego pierwszy dzień (94 opinie)
- 3 Trójmiejskie mola, których już nie ma (99 opinii)
- 4 Długie Ogrody: ogłoszono konkurs na zmianę (281 opinii)
- 5 Pozbieraliśmy śmieci, ale nie dorzucajcie (96 opinii)
- 6 Mieszkam nad morzem i co mi zrobisz? (373 opinie)
Inżynier kolejnictwa: nie trzeba wycofywać tramwajów z al. Havla
- Zamiast wstrzymywać całkowicie ruch na al. Havla, można wprowadzić ruch jednotorowy, który stosuje się podczas remontów w innych miastach w Polsce - przekonuje Wojciech Trzciński, ekspert i inżynier kolejnictwa, w kontekście zapowiedzi wstrzymania w wakacje ruchu tramwajów na tej ulicy.
Po tej publikacji skontaktował się z nami inżynier kolejnictwa Wojciech Trzciński. Jak twierdzi, miasto nie musi w wakacje całkowicie wstrzymywać ruchu tramwajów na Havla.
Oto, jak tłumaczy proponowane przez siebie rozwiązanie:
1. W pierwszej fazie robót zamykamy istniejący tor prawy (patrząc w kierunku pętli Łostowice). Przed przystankiem Przemyska oraz przed przystankiem Płocka zabudowujemy tymczasową sygnalizację oraz rozjazdy nakładkowe, umożliwiające nam jazdę torem lewym i powrót na tor właściwy po minięciu miejsca robót (jazda jednotorowa na odcinku ok 350-400 m).
Na czym polega i jak funkcjonuje rozjazd nakładkowy? Wideo z 2015 r.
W tym czasie dokonujemy rozbiórki istniejącego toru prawego pomiędzy zabudowanymi rozjazdami nakładkowymi, zabudowę jego w nowym śladzie oraz wpinamy wszystkie możliwe rozjazdy i skrzyżowania.
Do tego możemy w śladzie starego toru prawego zabudować praktycznie cały tor sortujący. Po zakończeniu tych robót możemy przejść do fazy II.
2. W fazie II ruch prowadzimy nowym torem prawym, a zamykamy tor lewy. Rozbieramy ten tor i osadzamy w nowym śladzie wraz z dokończeniem budowy toru sortującego (brakujący odcinek, którego nie da się zabudować bez przesunięcia toru lewego wraz z jego wpięciem).
Takie fazowanie robót wydłuży prace maksymalnie o jeden miesiąc - we wrześniu ruch w komunikacji nie jest jeszcze tak wielki jak w październiku (kiedy na uczelnie wracają też studenci), a utrudnienia zmniejszy niebagatelnie.
Przy założeniu, że za tramwaje linii 7 i 4 kursowałyby dodatkowo autobusy jako wzmocnienie na trasie między dwiema pętlami (te linie należy skrócić na czas robót do pętli Chełm Witosa), a linie 2 i 6 wahadłowo będą poruszały się po remontowanym odcinku - utrudnienia będą praktycznie nieodczuwalne dla pasażerów.
Opinie (156) 5 zablokowanych
-
2022-05-10 10:56
w końcu jakiś rozsądny głos
Brawo !!!
- 4 0
-
2022-05-10 11:27
(3)
Zostaną, zostaną....
Nieroby z ZNP znowu na wycieczkach zamiast w pracy.
Muszą w końcu mieć sie czym obwozić grupami po mieście.
Rozwrzeszczane bahory w komunikacji i beztroskie stoważyszenie adoracji wzajemnej ZNP na płotach... a bahory drenują portfel rodziców i wykańczają podróżnych.
Później ci z ZNP co tak strasznie krzyczą że ciężko pracują i mało zarabiają, będą nadrabiać materiał udzielając odpłatnych korepetycji, realizując to do czego zostali powołani w szkole.
Ważne żeby się kręciło.
Można przecież zamiast siedzieć w pracy i wykładać matematykę, pojechać na wycieczkę do kina, teatru, do zoo czy też do oceanarium...
Bilet przecież za darmo, wyjeżdża poza miejsce to ma płaconą delegację, zwrot kosztów podróży - kto by nad tym się zastanawiał?
A rodzice?
Niech płacą za wycieczki a potem za korepetycje....
Przecież panisko z ZNP musi się wozić po mieście... Dobrze że dla nich nie zamkną linii, bo musieliby wynająć autokar, a to by rodziców bardziej zabolało po kieszeni... jednak wspaniałomyślni i jakże łaskawi nauczyciele pomyśleli o portfelach rodziców i wsadzili głośne bahory w tramwaj... tramwajem taniej to i na korepetycje wystarczy....
Jednak czy dzieci nie powinny być lepiej w szkole na zajęciach?- 3 5
-
2022-05-10 15:59
Jeszcze nie ma wysokiej temperatury to co na ciebie tak działa. Pieniacz czy cóś.
- 1 0
-
2022-05-10 17:54
Mógłbyś w kilku prostych słowach napisać, o co Tobie chodzi?
- 2 0
-
2022-05-10 20:01
Idź do pracy na nieroba
- 0 0
-
2022-05-10 11:29
Ten nowatorski pomysł jednotorowy
Może spowodować ze ktoś w urzędzie będzie pracował. Weto
- 5 0
-
2022-05-10 11:31
Przy takim ruchu (tramwaje jeżdżą średnio w szczycie co 2-3 minuty) nie ma opcji wprowadzenie ruchu po jednym torze (2)
Taki oto i inżynier kolei... niech zostanie inż. kolei, która jeździ raz na dwie godziny
- 7 7
-
2022-05-10 12:38
(1)
Przecież mowa jest o zmniejszeniu taktu, tak aby umożliwić ruch tramwajów a za usunięte połączenia wprowadzić komunikację zastępczą (za linie 4 i 7, skrócone do Witosa). To w czym problem?
- 5 1
-
2022-05-10 21:54
To samo informowano ostatnio
Ze nakładka będzie na Wilanowskiej. Wiecie co to by się działo jakby puścili dwie linie do pętli Łostowickiej (z obecnie 4 kursujących)? Dantejskie sceny, ludzie będą się pchali do tramwaju a zastępcze autobusy by podjechać na Chełm Witosa na inny tramwaj puste
- 0 1
-
2022-05-10 11:54
Fecet sie nie zna ,Synalek Donalda jest kierownikiem od komunikacji wiec lepiej to wie fachowiec :)
Sprawdził sie na lotnisku i amber gold :)
- 6 1
-
2022-05-10 12:05
Teraz ludzie nie wchodzą do 4 linii na Łostowicach, a co dopiero jakby jeździły 2 i 6 tylko... (2)
Wymyślił se inżynier ... xd
Wiadomo, że każdy pchałby się do 2 i 6, a nie do za tramwaju by podjechał na Witosa. Dantejskie ceny by się działy ...- 5 4
-
2022-05-10 12:30
(1)
Czytałeś cały artykuł ze zrozumieniem? 2 linie tramwajów będą wzmocnione autobusami do Chełmu Witosa a stamtąd ta 4 i 7 będą jeździć normalnie. Myślisz że w samych zatramwajach to będzie luźniej?
- 2 0
-
2022-05-10 21:55
A kto niby będzie wsiadaj do zatramwaju żeby podjechać na Chełm witosa
Skoro jeździłby by ograniczone 2 i6? Wiadomo ze każdy będzie pchał do tramwaju. Ludzie, zacznijcie myśleć
- 0 1
-
2022-05-10 12:19
Swego czasu, w głębokiej komunie, przeploty torowe były standardem. (1)
Potem w miarę remontów sieci torowej zaczęły zanikać, aż miasto nie wiadomo dlaczego zlikwidowało wszystkie.
- 6 0
-
2022-05-10 13:01
Bo nigdy
Nie dawało sobie rady ze zwrotnicami. Vide Mickiewicza Hallera. Oh ten Dancing
- 2 0
-
2022-05-10 12:35
Zomkowski na emeryturę! (2)
Dopóki w ztm jest koleś który boi się zmian po co zmieniać niech zostanie tak jak jest to nic się w kontekście komunikacji nie zmieni. Koleś z obawy o własny stołek woli się nie wychylać.
- 8 0
-
2022-05-10 16:02
Może i komunikacja w Gdańsku jest jakby się zatrzymała w PRL
ale za to "Seba" robi fajne zdjęcia stopiątek!
- 2 0
-
2022-05-10 16:02
Prawda, wystarczy, że Borawski groźniej na niego spojrzy i już...
- 3 0
-
2022-05-10 13:37
Ale po co
Tak może to szybciej pójdzie, a wstrzymanie ruchu w wakacje nie jest czymś strasznym, gorzej by było z nieregularnie/ byle jak kursującymi tramwajami.
- 2 1
-
2022-05-10 14:37
To rozwiązanie jest zbyt skomplikowane. Dla Miasta 8-)))))
- 3 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.