- 1 Trudny wrzesień na drogach w Trójmieście (85 opinii)
- 2 Jest nowy szef ZTM Gdańsk (69 opinii)
- 3 Walka z motocyklami jak z wiatrakami (249 opinii)
- 4 W 15 dni zdecydują, na co wydać 13 mln zł (21 opinii)
- 5 Zabytkowy folwark doczeka się remontu? (28 opinii)
- 6 Bez "dzikiej" drogi Morenę czeka chaos? (343 opinie)
Inżynier kolejnictwa: nie trzeba wycofywać tramwajów z al. Havla
- Zamiast wstrzymywać całkowicie ruch na al. Havla, można wprowadzić ruch jednotorowy, który stosuje się podczas remontów w innych miastach w Polsce - przekonuje Wojciech Trzciński, ekspert i inżynier kolejnictwa, w kontekście zapowiedzi wstrzymania w wakacje ruchu tramwajów na tej ulicy.
Po tej publikacji skontaktował się z nami inżynier kolejnictwa Wojciech Trzciński. Jak twierdzi, miasto nie musi w wakacje całkowicie wstrzymywać ruchu tramwajów na Havla.
Oto, jak tłumaczy proponowane przez siebie rozwiązanie:
1. W pierwszej fazie robót zamykamy istniejący tor prawy (patrząc w kierunku pętli Łostowice). Przed przystankiem Przemyska oraz przed przystankiem Płocka zabudowujemy tymczasową sygnalizację oraz rozjazdy nakładkowe, umożliwiające nam jazdę torem lewym i powrót na tor właściwy po minięciu miejsca robót (jazda jednotorowa na odcinku ok 350-400 m).
Na czym polega i jak funkcjonuje rozjazd nakładkowy? Wideo z 2015 r.
W tym czasie dokonujemy rozbiórki istniejącego toru prawego pomiędzy zabudowanymi rozjazdami nakładkowymi, zabudowę jego w nowym śladzie oraz wpinamy wszystkie możliwe rozjazdy i skrzyżowania.
Do tego możemy w śladzie starego toru prawego zabudować praktycznie cały tor sortujący. Po zakończeniu tych robót możemy przejść do fazy II.
2. W fazie II ruch prowadzimy nowym torem prawym, a zamykamy tor lewy. Rozbieramy ten tor i osadzamy w nowym śladzie wraz z dokończeniem budowy toru sortującego (brakujący odcinek, którego nie da się zabudować bez przesunięcia toru lewego wraz z jego wpięciem).
Takie fazowanie robót wydłuży prace maksymalnie o jeden miesiąc - we wrześniu ruch w komunikacji nie jest jeszcze tak wielki jak w październiku (kiedy na uczelnie wracają też studenci), a utrudnienia zmniejszy niebagatelnie.
Przy założeniu, że za tramwaje linii 7 i 4 kursowałyby dodatkowo autobusy jako wzmocnienie na trasie między dwiema pętlami (te linie należy skrócić na czas robót do pętli Chełm Witosa), a linie 2 i 6 wahadłowo będą poruszały się po remontowanym odcinku - utrudnienia będą praktycznie nieodczuwalne dla pasażerów.
Opinie (156) 5 zablokowanych
-
2022-05-10 15:59
A czy z autobusami ? Też jest ten problem? Nie? Ciekawe dlaczego?
Bo tramwaj to wymysł z XIX w. gdy było mało solidnych dróg i samochodów i nawet w lasach drewno zwożono wąskotorówką. Tramwaje trzeba wycofać na stałe - to nadmierny koszt, hałas i kłopot.
- 3 2
-
2022-05-10 16:00
łooo panie, to się nie da...
Kawa wystygnie, wstać od biurka trzeba, pomyśleć, popracować... na co to komu?
- 5 0
-
2022-05-10 16:01
Wojtek, brawo, gratuluję pomysłu.
- 3 0
-
2022-05-10 16:55
W końcu jeden który myśli!
Stanowisko dla tego pana!
- 3 0
-
2022-05-10 17:14
Radni wiedzą lepiej
Radni w Gdańsku wiedzą jak zwykle lepiej. Dowodem na to są liczne buble i nietrafione inwestycje w ostatnich latach. Południe Gdańska w korkach to norma. Kity wciskali, że będzie nowa Świętokrzyska jeśli będzie kasa z Nowego ładu. Miasto dostało kasę, ale miasto wybrało inną drogę.
- 3 0
-
2022-05-10 17:58
Glupek z urzedu miasta
Po co mamy myslec skoro idzmy najprostszą droga czyli zamknac torowisko
- 4 0
-
2022-05-10 19:44
I znowu to samo, Nowa Warszawska ...
Nie istnieje coś takiego, bo postanowili nie robić ulicy . Torów tramwajowych nie nazywa się naxwami, tak jak ulic. Jak rozumiem, ze to ciągłe nazewnictwo ma zatrzeć dyletanctwo i żenadę miasta, które skasowalo jezdnie. Bo im się nie opłacało...tak jakby to za swoja kasę robili.
- 2 1
-
2022-05-10 22:23
Wszędzie na świecie takie newralgiczne pracę, remonty wykonuje się w nocy . Prace trwają nieprzerwanie dzień i noc aby utrudnienia były znikome. U nas robotnicy zaczynają w godzinach szczytu i kończą w godzinach szczytu i dlatego głupia przeróbka trwa miesiącami. W Paryżu jednego dnia zerwali nawierzchnię asfaltową drugiego dnia był asfalt położony i ruch przywrócony u nas to trwałoby z 3 miesiące. Dziadostwo!!!!
- 1 0
-
2022-05-11 07:48
A po co ruch jednotorowy skoro można zrobić dwa rozjazdy z prawego toru na lewy przed wyciętym odcinkiem i z lewego na prawy za tym odcinkiem.
- 1 0
-
2022-05-11 10:49
Powariowali?!
Czy oni powariowali? Jak mieszkańcy okolicznych osiedli dojadą do pracy?
- 1 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.