• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Irytujące kolejki na lotnisku. "Brakuje rąk do pracy"

Maciej Korolczuk
21 kwietnia 2023 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (469)
Najnowszy artykuł na ten temat Lotnisko: prawie 3 mln pasażerów w pół roku
Nawet 40 minut trzeba czekać nad ranem w kolejce do kontroli bezpieczeństwa. Władze portu lotniczego apelują, by przyjeżdżać na lotnisko minimum dwie godziny przed odlotem. Nawet 40 minut trzeba czekać nad ranem w kolejce do kontroli bezpieczeństwa. Władze portu lotniczego apelują, by przyjeżdżać na lotnisko minimum dwie godziny przed odlotem.

Tłum pasażerów oczekujących na kontrolę bezpieczeństwa, nerwy i chaos - tak w ostatnich dniach wyglądają poranki na gdańskim lotniskuMapka. Władze Portu Lotniczego przyznają, że zdają sobie sprawę z uciążliwości i tłumaczą, że problem jest systemowy. - Brakuje nam 15-20 pracowników. Rekrutacja wciąż trwa, ale przez zawiłe przepisy brakuje chętnych - mówi prezes Tomasz Kloskowski i apeluje do pasażerów, by przyjeżdżali na lotnisko minimum dwie godziny przed odlotem.



O ile wcześniej jedziesz na lotnisko, wylatując z Gdańska?

Pierwsze sygnały o chaosie przed bramkami do kontroli bezpieczeństwa otrzymaliśmy kilka dni temu. Poinformowali nas o tym czytelnicy w Raporcie z Trójmiasta. Dziękujemy za przesłane informacje i zdjęcie.

Podobny sygnał otrzymaliśmy też w środę.

- Kto rano wstaje, ten... stoi w kolejce na lotnisku w Gdańsku - napisała czytelniczka. - Gdańsk rano o tej porze nigdy nie był "przyjazny", ale to, co zastałam dzisiaj przeszło moje wyobrażenia. Tłumy do pierwszych bramek, gdzie odbija się kartę pokładową, aby w ogóle przejść do dalszej kontroli. Jeszcze nigdy, na żadnym lotnisku, a bardzo dużo latam, nie widziałam takich kolejek. Sama kolejka do security napchana do granic możliwości na całej długości zawiniętych w ślimak pasów wyznaczających tory. Postawiona budka do wykupienia Fast Tracka - z czego musiałam skorzystać - to kolejka też na ok. 60 osób, a potem stanowisko tylko jedno, więc Fast wcale nie był fast. Ale i tak szybciej niż standardowa kolejka do security. Last calls dla pasażerów z różnych lotów - na okrągło lecące z głośników - wylicza nasza czytelniczka.
05:06 15 KWIETNIA 23

Chaos na lotnisku (10 opinii)

Długi czas oczekiwania do kontroli bezpieczeństwa
Długi czas oczekiwania do kontroli bezpieczeństwa


Poprosiliśmy Port Lotniczy, by odniósł się do relacji naszych czytelników. Jak przyznaje Agnieszka Michajłow, władze lotniska zdają sobie sprawę z ostatnich uciążliwości i pracują nad rozwiązaniem problemu.

Śledź tablicę odlotów i przylotów w naszym serwisie



- Ruch pasażerski na szczęście rośnie, co było widać w podawanych przez nas wynikach za ostatnie trzy miesiące tego roku. Powoduje to, że są momenty, tzw. piki, że pasażerów w jednym momencie jest do odprawy bardzo wielu. Staramy się uruchamiać wszystkie stanowiska do odprawy. Czasami to się jednak nie udaje. Zapewniamy, że cały czas pracujemy nad zwiększeniem obsady tych stanowisk, bo zdajemy sobie sprawę, że jesteśmy przed wysokim sezonem letnim. Uwrażliwiamy jednak pasażerów, że są momenty, kiedy odbywa się odprawa do kilku samolotów równocześnie i trzeba się uzbroić w cierpliwość, a przede wszystkim przyjechać odpowiednio wcześniej na lotnisko - mówi Michajłow.
Bramki biometryczne na lotnisku. System ma skrócić kolejki do odprawy Bramki biometryczne na lotnisku. System ma skrócić kolejki do odprawy

W ostatnich dniach zawodzi nawet usługa Fast Track, która w optymalnych warunkach sprawia, że pasażerowie szybciej docierają do hali odlotów i oszczędzają czas. Taka usługa to koszt 50 zł za osobę. W ostatnich dniach zawodzi nawet usługa Fast Track, która w optymalnych warunkach sprawia, że pasażerowie szybciej docierają do hali odlotów i oszczędzają czas. Taka usługa to koszt 50 zł za osobę.

Lotnisko ofiarą swojego sukcesu?



W poniedziałek gdańskie lotnisko opublikowało dane za pierwszy kwartał 2023 roku.

Początek roku okazał się najlepszy w historii portu. W ciągu trzech miesięcy z lotniska w Rębiechowie skorzystało ponad 1 mln pasażerów, co oznacza, że w tym roku prawdopodobnie padnie rekord obsłużonych pasażerów (dotychczas najwięcej pasażerów skorzystało z gdańskiego lotniska w 2019 roku - 5,4 mln).

Czy ostatnie kłopoty oznaczają, że obsługa lotniska nie nadąża za rosnącymi potrzebami i coraz większą liczbą pasażerów?



- Obecnie do obsługi podróżnych szukamy od 15 do 20 nowych pracowników - przyznaje Tomasz Kloskowski, prezes lotniska. - Nabór wciąż trwa, ale mamy problem ze znalezieniem rąk do pracy. Przyczyną skomplikowanej rekrutacji są przepisy, które od Operatorów Kontroli Bezpieczeństwa (OKB) wymagają uprawnień ochroniarskich. Problem jest systemowy. Uważamy, że należałoby zmienić prawo w taki sposób, by pracownicy OKB nie musieli posiadać obowiązku wpisu na listę kwalifikowanych pracowników ochrony fizycznej. Innymi słowy - należy wyłączyć ich z zakresu obowiązywania ustawy o ochronie osób i mienia.
Ustawa pochodzi z 1997 roku i wskazuje, że na listę kwalifikowanych pracowników ochrony fizycznej wpisuje się osobę, która m.in. ukończyła 21 lat oraz posiada przygotowanie teoretyczne i praktyczne w zakresie wyszkolenia strzeleckiego, samoobrony, technik interwencyjnych oraz znajomości przepisów prawa związanych z wykonywaniem ochrony osób i mienia.

Zdaniem władz gdańskiego lotniska, te wymogi w ogóle nie są potrzebne do pracy na stanowisku operatora kontroli bezpieczeństwa, a w praktyce - uniemożliwiają lotnisku znalezienie kandydatów spełniających te wymagania.



Zatory przez poświąteczne powroty i nawyki podróżnych



Drugim powodem ostatnich zatorów na lotnisku są opóźnione powroty po świętach. Wiele osób zostało w Trójmieście czy w kraju nieco dłużej, co sprawiło, że "poświąteczny pik" potrwał dłużej.

Skywayrun na lotnisku w Gdańsku

Trzecią przyczyną są też nawyki części pasażerów z czasów pandemii, gdy na lotniskach były pustki, a przejście przez kontrolę zajmowało kilka minut. Teraz w kolejce do bramek trzeba w porannym szczycie stać nawet 40 minut (tak było w sobotę rano).

- Dlatego apelujemy do naszych pasażerów, by na lotnisko wybrać się minimum dwie godziny przed wylotem - dodaje Kloskowski. - Przed nami sezon letni. Kolejki z pewnością będą się zdarzać, nie tylko na naszym lotnisku, ale w całym kraju, bo z takimi samymi problemami borykają się też inne porty lotnicze. Robimy wszystko co w naszej mocy, by te utrudnienia zminimalizować, ale bez zmiany przepisów będzie o to trudno.

Miejsca

Opinie (469) ponad 10 zablokowanych

  • (16)

    Braki kadrowe...zapłacić średnią krajową 6500zł to i ludzie się znajdą.A tak za minimalną sprawdzać 10000 osób dziennie to ja dziękuję.

    • 136 10

    • Prezes Kloskowski wylicza problemy z rekrutacja

      I wymienia wszystko wlacznie z narzekaniem na prawo. Jakos aspekt wynagrodzen pominal. A potem zdziwiony pikachu ze nie ma kandydatow

      • 63 1

    • czyli z tym też macie problem

      • 12 1

    • (2)

      Tak, nalezy kazdemu podniesc place, jest to sluszny moralnie postulat :) Jest tylko drobny problemik. Powoduje to inflacje ;)

      • 8 19

      • (1)

        A jak spółka przyznaje prezesom nagrody po 200 tys. to nie powoduje to inflacji? Wam to wszystko idzie wmówić !

        • 25 3

        • Nikt nic takiego nie twierdzi. Powoduje to inflacje taka samo jak 40 nagrod po 5 tys.

          • 6 3

    • Dać każdemu w PL po milionie i zobaczymy co będzie. Ok? (1)

      • 11 6

      • 1 mln? Czy jest w tym Kraju ktoś kto ma mniej naszparowane??!!

        • 1 0

    • + kurs na wlasny koszt (6)

      Na stronie lotniska jest oferta pracy na młodszego wartownika SOL.
      Warunkiem zatrudnienia jest zrobienie uprawnień OKB!
      Jeżeli pracownik chce awansować, to musi sam zapłacić za kurs.
      No ludzie... ile taki junior zarabia?
      Jaka motywacja zeby aplikować na takie stanowisko?

      Nie ma opcji żeby te kolejki się rozładowały przy takim podejściu pracodawcy.

      • 31 0

      • Kurs w Warszawie to teraz kwota 8500 zl

        • 9 1

      • Dlatego drogi kurs powinno opalcac lotnisko w zamian za podpisanie deklaracji, ze x czasu przepracuje sie na tym lotnisku. Tak to dziala w innych krajach.

        • 33 1

      • (2)

        Dociekliwy nie pisz kłamstw, bo pracodawca płaci za kurs. Masz 3 próby. Więc teoretycznie płaci, ale jak ktoś nie może zaliczyć go w trzech razach to już inna sprawa.

        • 1 8

        • (1)

          To nie jest kłamstwo z mojej strony, tylko cytat z oferty pracy:

          Warunkiem zatrudnienia będzie ukończenie odpłatnego kursu na kwalifikowanego pracownika ochrony fizycznej oraz uzyskanie ww. wpisu.
          Port Lotniczy Gdańsk Sp. z o.o. daje gwarancję zatrudnienia kandydatowi po uzyskaniu przedmiotowego wpisu i pozytywnym przejściu procesu rekrutacyjnego. Informujemy, że zgodnie z polskim prawem o wpis mogą ubiegać się osoby, które ukończyły 21. rok życia. Koszt kursu spoczywa na osobie ubiegającej się o pracę.

          Może i są jakieś umowy lojalnościowe między spółką a pracownikami - ale z powyższego to nie wynika.

          • 12 0

          • Dociekliwy, na młodszego wartownika port przyjmuje ludzi którzy mają kwalifikowanego pracownika ochrony (i to jest w Twoim zakresie), ale OKB (operator kontroli bezpieczeństwa) zdobywa się w czasie okresu próbnego i za to płaci pracodawca do 3 prób.

            • 1 0

      • Nieprawda.

        Wymagany ukończony kurs kwalifikowanego pracownika ochrony fizycznej to nie to samo co okb- operator kontroli bezpieczeństwa. Koszt tego drugiego pokrywa pracodawca.

        • 3 0

    • Malo jak na taka prace

      • 7 1

    • Tobie kłapouchy nikt niczego poza obrokiem nie zaproponuje. Zaś co do pracy na lotnisku; to praca, a nie jak za komuny bywało -leżenie!

      • 1 0

  • (23)

    Raczej oferuja jakies grosze za trudna prace ze zestresowanymi ludzmi.

    • 133 10

    • (20)

      Ale jak sie zwieksza koszty plac, wiec oplaty lotniskowe, wiec cena biletu, to nie bedziesz marudzic, jak rozumiem i chetnie sie dolozysz?

      • 7 23

      • (3)

        No tak, standardowo jak wyspowej polskiej firmie: pracownik to zło konieczne i "koszta", za to wydatki preziow i dupowlazow menadżerów na hotele i auta to już nie są "koszta" xD

        • 39 5

        • (2)

          Place w kazdej firmie, takze na Zachodzie, to koszt. Co nie znaczy, ze nie wiem, ze w PL rozstrzal w placy pracownik-menedzer jest znacznie wiekszy niz za Odra. Problem w tym, ze przy pomocy obnizenia poboru szefa wyzszych plac calej obsadzie sie nie ufunduje. Jedynie mialoby to wymiar etyczny. A takie zatory przed sezonem wroza katastrofe w sezonie.

          • 13 1

          • Tylko w PiS pracują za darmo dla ideafix prezeska

            • 10 4

          • ufunduje, ufunduje...

            to nie tylko kwoty ale i ukryte bezrobocie w postaci lewych acz niezbędnych stołków.
            To jest uniwersalne...

            • 1 0

      • (14)

        że zapłacę dychę więcej, ale nie będę stał 2h w kolejce?

        nie, nie będę marudzić.

        • 12 1

        • (13)

          Ciekawa matematyka. Chyba ten samolot to do Bydgoszczu? Bez przesady. Praca na bramce lotniska nie wymaga nie wiadomo jakich kwalifikacji i IQ. Sadzac po kontaktach z osobami z security, sa to raczej prosci ludzie. Nie widze powodu, zeby zarabiali duzo. To nigdzie nie sa wspaniale platne stanowiska, a jednak na zachodnich lotniskach security jest po prostu grzeczne i profesjonalne.

          • 12 15

          • (6)

            chyba nie do końca ortrientujesz się jak działają opłaty lotniskowe.

            nie muszą zarabiać dużo, ale jak widać jak zarabiają za mało bo nikt nie chce robić.

            • 12 1

            • (2)

              Raczej ty sie nie orientujesz. Security JEST skladowa oplat lotniskowych. Po co wiec zabierasz glos?

              • 2 2

              • (1)

                i kosztuje tyle samo czy lecisz do bydgoszczy czy do new yorku.

                • 3 1

              • Nie, bo oplata nie jest od lebka.

                • 1 0

            • (2)

              Nie zarabiaja za malo, tylko prawo stawia irracjonalne wymogi i w efekcie kaze lotnisku konkurowac o pracownikow, ktorzy gdzie indziej, majac takie certyfkaty, moga zarobic wiecej.

              • 6 1

              • Schizofrenia (1)

                Niech konkurują. Co to lotnisko jakieś lepsze? Jakby płacili jak gdzie indziej to pracownicy by byli.
                Chcą dobrego funkcjonowania lotniska, ale zapłacić dobrze nie chcą...Czas się pogodzić z tym, że w eksponowanych miejscach pracy koszty są większe

                • 7 2

              • Wlasnie na tym to polega, ze wymagania sa zawyzone w stosunku do wykonywanej pracy. Kompletnie nie rozumiesz problemu.

                • 5 1

          • wolny rynek pracy działa znakomicie ale tylko gdy jest duże bezrobocie i można wyciskać ludzi ;) (1)

            • 9 0

            • ale ten rynek działa i obecnie

              tylko że w drugą stronę.
              Podobne pieniądze można zdobyć znacznie niższym kosztem i z większym komfortem...
              Więc trudno się dziwić...

              Jednak rozumiem wypowiedź, to też Gdańsk i gdańscy "liberałowie", którzy potrafią funkcjonować jedynie w sytuacji swojej całkowitej dominacji.

              • 3 0

          • ,,sa to raczej prosci ludzie'' (1)

            Napisał tytan intelektu. Bez komentarza.

            • 11 6

            • Mam z nimi i ich impertynencja regularnie do czynienia, wiec raczej wiem, co pisze. A porównanie mam z kilkoma krajami UE, Kanada i USA. Proponuje szkolic tych panstwa z obslugi ludzi, a dopiero potem podnosic im place.

              • 12 1

          • (1)

            Z twojej wypowiedzi widzę że nie wiesz nic o pracy tych ludzi a wypowiadasz się tylko jakbyś w tym fachu siedział od lat . Jak poznasz co trzeba zrobić aby zostać okb to Ci kopara opadnie i myślę że gdybyś sam miał podjąć taką pracę to nawet nie dostąpił byś możliwości podejścia do państwowego egzaminu tylko odpadł byś po 2 tygodniach pracy z pasażerem przygotowując ich do kontroli bezpieczeństwa - krótko nie znasz tematu to się nie wypowiadaj bo siejesz tylko ferment

            • 1 7

            • Osoba, ktora stoi przed skanerem, wyklada tace (o ile jej sie chce) i mowi "wyjmij ipada" nie powinna byc ani wysoko oplacana, ani nie powinno sie od niej wymagac nie wiadomo jakich certyfikatow. Po pierwsze racjonalizacja dzialan. Gdyby na to jedno stanowisko zatrudniano nie-ochrone, bezkosztowo daloby sie obsadzic kolejne etaty przy skanerze i dajlej.

              • 12 2

      • "jak sie zwieksza koszty plac"

        no to co?
        Lotnisko będzie funkcjonować lepiej i obsłuży więcej i lepiej pasażerów.
        Że zyski spadną?

        Na premię prezesa wystarczy.
        Za to z tymi z "Ostatniej Wieczerzy" może być różnie...

        • 2 0

    • (1)

      Bez przesady - trudną pracę to ma pielęgniarka na oioimie pediatrycznym. Odrobina stresu i odpowiedzialności i ludzie się sypią jak domki z kart... a wszyscy płaczą że małe wynagrodzenie -

      • 18 7

      • można też łatwiej w drugą stroną

        znaleźć wiele wiele stanowisk w miarę bezstresowych za większe pieniądze

        • 14 1

  • Niech zaczną płacić normalnie (15)

    To i ludzie się znajdą. Aplikowałem o pracę tam. Pierdylion wymagań, procedury bezpieczeństwa, praca o dzikich porach itd. a pensja śmiech na sali.

    • 171 9

    • (2)

      Ja za zaglądanie ludziom do bagażu cały dzień życzę sobie co najmniej 10k na miecha. No żarty

      • 4 26

      • to postoisz te 2 godziny (1)

        i nie płacz

        • 16 2

        • Nigdzie nie sa to wysoko platne stanowiska. I nigdzie nie sa wykonywane tak zle, nieuprzejmie i nieprofesjonalnie.

          • 13 8

    • O dzikich porach pracuje sie wielu zawodach.

      • 19 2

    • (1)

      Bo to nie byle spozywczak czy gastro, gdzie można iść z podstawowym wykształceniem..

      • 5 15

      • A co? Trzeba miec inzyniera czy medyka?

        • 3 1

    • Jaka płaca ? (4)

      Możesz napisać?

      • 8 0

      • 4k na reke (3)

        • 1 1

        • (1)

          Smiem twierdzic, ze adekwatna.

          • 5 2

          • Smiem sie nie zgodzic. Skoro do tej pracy chetnych nie ma. To dosc logiczny i samonasuwajacy sie wniosek. Zreszta artykul o kolejkach a dywagacje na temat zarobkow ludzi tam pracujacych. Wtorny analfabetyzm albo zwykle januszostwo. Ps. Tylko mnie sie powinno godnie oplacac. Mnie i tylko mnie. Calej reszcie uciąc. Stanowczo i mocno. Bo ich robota to nie robota. Niech żrą tynk ;)

            • 4 1

        • Jak za 40h tygodniowo to raczej spoko. Chyba że jest więcej godzin. Nic nie trzeba wiedzieć tylko mieć w miarę angielski i znać przepisy lotniska

          • 1 0

    • Najpierw nauczyć się pracować.

      A potem wymagać pensji.

      • 3 4

    • Cieć na lotnisku chce zarabiac jak lekarz

      No śmiechu warte

      • 4 4

    • ile dostaje prezio????

      • 1 0

    • Za normalnie to nikt tam nie pojdzie bo a nuz znowu sie komus jakas pandemia ubzdura i po robocie

      • 1 0

  • Ofiary wlasnego sukcesu i tyle :) (19)

    Nic nie szkodzi, poprawic organizacje i dalej robic swoje. Tak sie rodzi efektywne zarzadzanie. Zycie to nie gra wideo gdzie wszystko sie poprawi jednym kliknieciem. Mamy najlepsze lotnisko w Polsce :)

    • 71 107

    • jak się ktoś nie sprawdza to powinno się go zmienić (11)

      • 23 4

      • Nie sprawdza sie? (3)

        Rozbudowa lotniska, regularne zwiekszanie ilosci pasazerow, lotnisko na siebie przewaznie zarabia, kierunki lotow moze nie wszystkie, ale i tak liczne w porownaniu do innych portow. A Ty narzekasz bo tymczasowo sa kolejki? Dlatego tacy Janusze biznesu nic nie osiagaja bo by sie poddawali po pierwszej mniejszej porazce

        • 21 37

        • Kolejki nie sa tymczasowo, tylko przed sezonem i jest to niepokojace, osobo z kierownictwa GDN.

          • 32 2

        • to jest publiczna kasa i monopol - mamy prawo wymagać

          • 5 0

        • przestan

          • 1 0

      • Świadomy wyborca (6)

        Trzeba by było wymienić całą naszą oświeconą trójmiejską elitkę.
        https://www.airport.gdansk.pl/lotnisko/wladze-spolki-p29.html

        • 14 12

        • wy macie swoje CPK i wara od Gdanska

          • 11 17

        • Sami swoi:)

          • 10 0

        • Ale to nie spowoduje, że będzie więcej pracowników do odprawy. Rusz głową. (1)

          • 5 4

          • nie od razu...

            Ale zmiana priorytetów bardzo jest wskazana.

            • 2 1

        • oni są dożywotnio przyssani do stołków

          • 7 1

        • Kacperek wyluzuj. Trzeba wymienic na waszych

          • 0 0

    • Ofiary to na pewno ale czy sukcesu?!

      Wystarczy spojrzeć na "zdobiącą" główny hall "Ostatnią Wieczerzę".

      Czego innego po tym gronie można się spodziewać jak jazda na plecach załogi?!

      • 3 2

    • (1)

      Nikt chyba nie napisal jeszcze najwazniejszego: zrodlem problemu jest prywatyzacja uslug security na polskich lotniskach. W cywilizowanych krajach, wykonuje je sluzba panstwowa. Tak, mili panstwo, wlacznie z ultrakapitalistycznymi USA. Transport Security Adm. jest sluzba panstwowa.

      • 10 2

      • Ale nie mozna. Bedzie jak kiedys

        • 0 1

    • Festiwal nazekania... (1)

      Dużo ludzi lata to i dużo ludzi w kolejce, co się dzieje w UK np. Manchesterze 40 min to nic w porównaniu...

      • 2 7

      • Wlasnie nieduzo. To nie jest szczyt sezonu, zeby byly takie zatory.

        • 10 0

    • Sukces frekwencji na lotnisku to mamy przez PiS.

      Coraz więcej osób ucieka z Polski, szuka pracy i godnego życia poza granicami ojczyzny.

      • 3 4

    • O i jest kołcz od treningu pracy

      • 1 0

  • (9)

    2 godziny przed lotem, czyli krajówka np do Wrocka lepiej samochodem

    • 86 10

    • Jak nie masz bagażu to wcale nie trzeba być 2h wcześniej (4)

      • 1 10

      • No tak, ale ruchu na lotnisku nie kreuje bezbagazowa krajowka :)

        • 11 1

      • Jak nie, pogrzało cie? Jak unikniesz tej kolejki do kontroli? (1)

        Bagaż tu nie ma nic "do gadania"

        • 17 2

        • Nie, napisal(a) prawde. Jesli kolejka do security jest 40 min., to ustawienie sie w niej 2 h przed odlotem daje spory zapas. Mamy malutkie lotnisko, co chcesz robic w pozostalych powiedzmy 75 minutach? Na boarding o dojscie pod bramke potrzeba znacznie mniej.

          • 1 0

      • Ty umiesz czytac?

        • 0 0

    • jak pakuja 10 lotow na raz (3)

      to sie dziwia? Kto w tym burdelu uklada grafik lotow?

      • 12 3

      • LOL, "grafik lotów" nie zależy od lotniska. To linie/czarterujący zgłaszają zapotrzebowanie na slot.

        • 6 0

      • linie lotnicze ustalaja kiedy chcą latac a nie lotnisko

        • 5 0

      • Twoja mama

        • 0 1

  • Janusze ontour (24)

    Kolejki tworza sie glownie na poranne loty.
    Wynika to z ruchu na samolot "robotnicze" London, Dortmund etc
    Do tego dochodza np. Rzadko latajacy samolotami I mamy problem.
    Nie przychodza odpowidnio wczesniej I sie wsztsko blokuje.

    Ludzie zaprawszamy na lotnisko 2 h wczesniej!!!

    I mozna kupic fast track za 50 pln - kolejeka o oddzielnej linii security.

    • 40 84

    • Generalnie slusza uwaga z tym 2 h wczesniej (5)

      Ale placenie dodatkowo 50 zl za fast track jest moim zdaniem naciaganiem. Zaraz zrobia dodatkowy punkt fast track 2.0 adcanced za 100 zl za osobe i beda kasowac ludzi "bramka premium"

      • 30 2

      • a co jest słusznego w tym 2h? (3)

        lotnisko powinno gwarantować czas w jakim uda mi się załatwić wszelkie formalności i nie powinien on przekraczać 1h, rozumiem że wszyscy na raz do samolotu nie wejdą i kontroli jednocześnie każdemu się nie zrobi - to nie zależy od lotniska ale już od lotniska zależy ile będzie stanowisk do obsługi pasażera i czy ułożą sobie loty na tyle sensownie żeby nie robić przepełnienia (a teraz jak widać robią), pasażer ma gdzieś problemy lotniska, powinien wiedzieć dokładnie kiedy ma się pojawić i jeśli się nie spóźni nic go już nie powinno obchodzić, a te wszystkie fast track czy inne wynalazki to ewentualnie dla spóźnionych z własnej winy a nie przez kolejkę na lotnisku powinny być

        • 31 2

        • (1)

          Masz rację z układem lotów. Ok. 6 rano jest sześć czy siedem lotów skumulowanych, co pięć minut. Jak zejdzie się kilkaset osób, to przy czynnych 4 stanowiskach kontroli przejście trwa godzinę... Stałam w ogromnej kolejce w drugi dzień Wielkanocy od 5 rano, przede mną tłum, za mną - kilkanaście osób, bo kolejne samoloty były dopiero koło 8.

          • 19 0

          • Czy w tej chwili w pikach niektore linie sa zamkniete? Jesli tak, to bez sensu. Mysle, ze te osoby, ktore na kazdej lini stoja pierwsze i tylko przekladaja tace oraz mowia, co wyjac, nie musza byc koniecznie przeszkolone strzelecko i zarabiac kupe kasy...

            • 7 2

        • Synek, lotnisko nie decyduje o "liczbie stanowisk do obslugi pasazera", jedynie w zakresie security, a przede wszystkim nie "uklada lotow". To klient (linia, czarterujacy) przychodzi i mowi: chcemy miec odlot na CPH o 8 am. Lotnisko moze grzecznie zapytac, czy 8.30 wchodzi w gre, to wszystko, co moze. Moze jeszcze klienta odprawic ;) Takie lotnisko jak GDA, zapewniam, ze nawet o to nie zapyta, nie ten kaliber biznesu. No chyba ze malutkiego czarterujacego, ale ten z kolei tez nie ma pola do manewru, bo jego samolot jest w powietrzu nie jak kiedys 20% doby, tylko 80%.

          • 3 3

      • To samo zrobili parę lat temu w kolejce do kasy na Kasprowy.

        W kasie najtaniej, więc kolejka duża. Przez neta drożej. Ale jest też vis a vis głównych kas, kasa tzw ekspresowa, gdzie jest jeszcze drożej jak w necie, ale wjeżdżasz prawie od razu. Ta kasa konkuruje też z konikami, których gangi rodzinne działają tam "od zawsze". I się biznes kręci, a turysta płaci :D

        • 6 0

    • Ludzie przychodzą nawet za szybko

      I potem takie Ryanairy za 2-3h blokują kolejkę tym co mają odlot za 30 min

      • 7 14

    • 3 lata temu wystarczyło być 1h przed wylotem (3)

      bez stresów, bez paniki. teraz widzę nowe idzie i janusze biznesu nie nadążają za rozwojem świata. Obraz polski... brak inwestycji na czas. fajnie jest jak kasa się zgadza i ciągle jej przybywa. Rok temu juz trzeba było w normalnym okresie być 1,5h bo obsługa nie nadążała... śmiech na sali. z takim podejściem, aby być ponad 2h wcześniej to lotnisko może zamknąć już loty krajowe, nie ma to sensu januszku ;p

      • 22 7

      • (2)

        Co ty pleciesz? Od kilkunastu lat latam bardziej regularnie, kilka razy w roku. Kiedy i kto oczekiwal 1-godz. wyprzedzenia?

        • 5 9

        • Wcześniej nigdy nie stałem (1)

          w kolejce przez godzinę. Teraz mam stać dwie? Może mam na poranny lot stawić się już o północy?

          • 7 3

          • Nie masz stac w kolejce 2 h, tylko masz byc na lotnisku 2 h przed odlotem, czyli wtedy, kiedy otwieraja odprawe. Jak chcesz byc pierwszy do odprawy, to badz wczesniej, jak lubisz adrenaline, to dawaj 5 min przed zamknieciem odprawy. Chyba jest jasne kiedy jest odprawa? Rola lotniska jest zorganizowac prace pozostalych sluzb, zeby czlowiek odprawiony byl w stanie dostac sie na samolot w normalnych okolicznosciach (tzn. wylaczywszy awarie itd.). Taka sytuacja, ze caly 2-h czas przed odlotem spedzasz na nogach raczej powinna miec miejsce tylko i wylacznie w szczycie sezonu.

            • 2 3

    • (2)

      O tym, zeby przybyc na lotnisko 2 h przed od lotem wie kazdy, to standard od 2 dekad, wiec nie piernicz, ze ktos nie wie. Jest to tez info przekazywane przez linie lotnicze. Ja przyjezdzam zawsze 2.5 h przed i obserwuje jak praktycznie punktualnie 2 h przed lotem pojawia sie 90% samolotu. Platny fast track to wlasnie oznaka, ze lotnisko sobie nie radzi. Jezeli zostales odprawiony/ przyjeto twoja walizke przed zamknieciem odprawy, to znaczy ze jest o czasie, tak przy okazji.

      • 10 3

      • No i nie zdążysz, (1)

        bo dwie godziny przed odlotem masz już stać w kolejce do odprawy bezpieczeństwa. Jak mam lot o szóstej rano, to mam przyjechać o trzeciej?

        • 3 2

        • Kto cos takiego twierdzi? 2 h przed odlotem powinienes byc na lotnisku, czyli ustawiac sie w kolejce do odprawy biletowo-bagazowej. Skoro do security stoisz 40 min., to to jest maks. godzina do boardingu.

          • 5 2

    • 2h? ile? może 3h bo czemu nie? dobrze że nie jest mi to wasze lotnisko do niczego potrzebne... (6)

      jakbym chciał polecieć do takiego np. Berlina czy Pragi to mam być 2h przed wylotem? przecież jak dodam czas dojazdu na to wygwizdowie jakim jest lotnisko i czas lotu oraz czas wydostania się z lotniska do miasta po przylocie to mi wyjdzie optymistycznie jakieś 6h całej podróży, nigdy nie rozważałem samolotu na takie trasy i tak już zostanie, tylko pociąg ma sens, jak widać czas zbliżony, komfort znacznie większy no i nikt mi w walizce nie będzie grzebał, jak ktoś musi do uk czy gdzieś dalej się dostać to współczuję konieczności korzystania z czegoś takiego

      • 26 5

      • biorąc pod uwagę czas dojazdu do dworca (nie każdy mieszka na dworcu) + zwyczajowe opóźnienie pkp ca. 60-90min to czasowo przestaje się kalkulować.

        • 6 8

      • (3)

        Widać, że nie wiesz o czym piszesz. W 6 godzin nie masz szans, by dostać się pociągiem z Trójmiasta do Pragi czy Berlina. Choćby w przypadku Pragi to kilkanaście godzin.

        • 7 6

        • Nic podobnego, podroz w zeszlym tygodniu do Berlina (1)

          TLK z Gdanska Glownego do Szczecina 4h 25minut, pol godziny przerwy i ze Szczecina do Berlina Gesundbrunnen 1h 30minut. Razem ok 6,5h. Koszt w jedna strone 200PLN

          • 8 3

          • masz podany przykład

            a porównujesz podróż z przesiadką okrężną trasą po zdezelowanych szynach...

            Do Pragi, faktycznie, trochę dłużej, ale w pozycji horyzontalnej i świeży wychodzę na miasto po nocy przespanej w kojo.

            • 0 0

        • IC Gedania 57000

          5h42m, bezpośrednio, bez żadnych przesiadek. 09:23 Gdańsk Glowny - 15:05 Berlin Hauptbanhof. Start i meta w centrum miasta.

          • 5 0

      • Masz coś do ukrycia w tej walizce?

        • 0 0

    • Jak mam odlot o 6 rano, (1)

      to mam przyjechać o 4? Lotnisko już otwarte o tej godzinie? Może mam się ustawić w kolejce już dzień wcześniej?

      • 3 5

      • Kpisz? Jesli masz odlot o 6 to 4 jest najpozniejsza godzina, o ktorej powinienes wchodzic do hali odlotow.

        • 6 2

    • fajnie wypowiadasz się o ludziach

      z których żyjesz.

      Jeśli myślisz, że nie zostaje to zauważone, to się mylisz.

      • 0 0

  • A czy Prezes lotniska zarabia odpowiednio? (5)

    Ktoś tu nie panuje nad zarządzaniem personelu

    • 85 7

    • W Gdańsku figuranci chyba?

      • 5 1

    • Prezes kieruje spółką (1)

      Dlatego zarabia ile chce. Co to ma do rzeczy ile zarabia pracownik SOL w porównaniu do prezesa? Żarcik?

      • 1 2

      • zarabia tyle, ile mu zaoferuje Rada Nadzorcza

        Jest wynajętym człowiekiem tak jak i operatorzy bezpieczeństwa.
        Czy ktoś musi być prezesem?!

        Ale radę nadzorcza możesz zobaczyć na malowidle "Ostatnia Wieczerza" w głównym hallu lotniska.
        I wszytko jest jasne...

        • 3 0

    • (1)

      Jak zarządzać personelem, który zarabia minimalną krajową i ma wywalone na robotę?

      • 1 0

      • sprawnie

        cała tajemnica...

        • 2 0

  • "Minimum dwie godziny przed odlotem" - hahaha. (7)

    Do tego dojazd i w efekcie 3 godziny stracone przed lotem.

    • 99 13

    • Nie godziny a dni

      Tydzień przed wylotem może wystarczy???

      • 15 0

    • Najśmieszniejsze, że te kolejki są rano. (1)

      Więc na lot o 6:00 trzeba wstać o 2 w nocy, równie dobrze można się nie kłaść w ogóle.

      • 6 3

      • Dokladnie tak robie za kazdym razem, kiedy lece o 6. To moze dziwic tylko osoby bez doswiadczenia z lotniskami.

        • 8 1

    • jak potrzebuję lecieć gdzieś w lotach krajowych to po to żeby zaoszczędzić czas (1)

      lot do takiej np. Warszawy plus dojazdy do lotnisk wychodziły krócej niż podróż samochodem. Ale jak jestem "zapraszany" na lotnisko 2h przed odlotem to już zaczynam sie wahać, bo doliczając dojazdy na lotnisko to już oszczędność czasu jest nieduża

      • 3 0

      • Na trasach do 2tys km tez wole samochod. W czasie od wyjscia z domu do wejscia do samolotu mozna dojechac do Włocławka i to przepisowo. Wole siedziec we wlasnym samochodzie niz stac w kolejkach. Niedawno musialem poleciec nieco ponad 1000km samolotem. Bezposrednio sie nie dalo, wiec wyszlo dookola z przesiadka na nudzenie sie. Srednia predkosc tamtej podrozy wyszla ok 100km/h :-/

        • 0 1

    • Lepiej być wcześniej niż minutę za późno

      • 2 1

    • W dwie godziny

      W dwie godziny to już będę w Warszawie pociągiem.

      • 1 1

  • w latach 90 to tam był dziwny uklad (2)

    prezes z UG , najemcami byli na ogół ci co prywatnie spotykali sie na na własnych imieninach , dziwne umowy na wylącznosc , ogólnie przypominało to taki uklad zamkniety jaki dzis stworzyl pis w polsce . Kloskowski to zna bo był wtedy zastepcą albo kierownikiem nie pamietam .

    • 45 13

    • Akurat mistrzami układu zamkniętego było sPoKo...

      • 15 9

    • No wszystko sie zgadza tylko zapomniales o jednym ze to byl i jest w dalszym ciagu POwski uklad na lotnisku w Gdansku

      • 9 1

  • (7)

    Jak mam być dwie godziny wcześniej i godzine dojeżdzać do lotniska to mi na jedno z pociagiem wyjdzie prawie

    • 92 11

    • A masz pociąg (5)

      Do Londynu? Pomyśl!!

      • 11 13

      • Ja tam nie mam pociagu do Londynu. Zawsze preferowalam kraje romanskie ;)

        • 9 0

      • a kto tam jeszcze lata?

        uk to jakiś biedny kraj gdzieś poza ue, mało atrakcyjne miejsce do podróży

        • 12 4

      • "Nie ma takiego miasta jak Londyn, jest Lądek, Lądek Zdrój..."

        • 17 2

      • Odkąd Londyn wypadł z Unii, nie latam tam.

        Co chciałem, zwiedziłem wcześniej, a teraz niech spadają na drzewo.

        • 8 1

      • Oczywiście że masz, nie jechałeś Eurostarem pod tunelem!?, Londyn Paryż Bruksela tak kursują

        • 8 0

    • Wniosek: lot samolotem na długich dystansach, a poza tym wio na IC!

      • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane