- 1 Rowerzyści: nie dzwońcie na pieszych (126 opinii)
- 2 Dostał 5 mandatów naraz (65 opinii)
- 3 Były senator PiS trafił do więzienia (307 opinii)
- 4 Winda, która wygląda jak kapliczka (35 opinii)
- 5 Dworzec PKS w Gdańsku: co dalej? (200 opinii)
- 6 Nowa godzina wodowania z historycznej pochylni (117 opinii)
![](https://s-trojmiasto.pl/zdj/c/n/2/21/300x0/21797__kr.webp)
W wyniku intensywnej pracy drogowców trasa pod Bramą Nizinną jest od wczoraj przejezdna, ale tylko połowicznie.
- Szczęśliwie, w wyniku awarii Brama Nizinna nie ucierpiała - twierdzą pracownicy Wydziału Komunikacji w Gdańsku. - Mieliśmy pewne problemy z wypompowaniem szlamu, ale teraz sprawa została unormowana.
Ulica Dolna Brama, prowadząca pod Bramą Nizinną na Olszynkę, w wyniku prac drogowych jest teraz jednostronnie przejezdna, po drugiej stronie ulicy trwają jeszcze prace. Nie ma żadnego niebezpieczeństwa powstawania korków z tego powodu, gdyż ruch na tej trasie był zawsze znikomy. Droga ta stanowi skrót znany w zasadzie tylko mieszkańcom Gdańska. Poza nimi nikt tamtędy nie jeździ.Brama Nizinna jest zabytkiem gdańskiej architektury obronnej z 1626 roku. Od kilku lat trwają dyskusje, czy ten bezcenny relikt nie powinien zostać całkowicie wyłączony z ruchu kołowego. Do tej pory poruszać się mogą tamtędy tylko samochody osobowe oraz autobus linii 123 wiozący pasażerów z Gdańska Głównego na Olszynkę.
Jeszcze przed kilkoma laty pod bramą wiodła droga kamienna, co wywoływało wzmożone drgania i stanowiło olbrzymie zagrożenie dla gdańskiego zabytku.
- Dojazd na Olszynkę jest paskudny - powiedział dyrektor Zarządu Dróg i Zieleni Mieczysław Kotłowski. - Istnieją w zasadzie trzy drogi dojazdowe do tej dzielnicy i każda z nich jest daleka od doskonałości.
Najkrótsza wiedzie właśnie przez zabytkową Bramę Nizinną, druga przez ulicę Sandomierską, gdzie po drodze znajduje się przejazd kolejowy. Trzecia, najdłuższa, przebiega koło stadionu GKS. W tej sytuacji logicznym posunięciem byłoby wybudowanie czwartej drogi ulicą Kamienna Grodza, trasą, gdzie przebiegają nieuczęszczane tory oraz most kolejowy. Droga ta, nie dość że byłaby bardzo dogodna, to przede wszystkim omijałaby zabytkową Bramę Nizinną.
- Ta sprawa wraca do nas jak bumerang - stwierdził w rozmowie z dyrektor Mieczysław Kotłowski - Z informacji, które uzyskałem, tory kolejowe wiodące do stacji Gdańsk Południe są cały czas eksploatowane. W naszym planie zagospodarowania jest docelowe połączenie wiądące przez most kolejowy omijając Bramę Nizinną, ale sprawa ta wymaga podjęcia rozmów między koleją a miastem.W sytuacji, kiedy zabytkowa brama została zagrożona przez przypadkową awarię, do rozwiązania tego problemu należałoby jak najszybciej wrócić.
Opinie (22)
-
2004-10-06 23:14
???
co mnie obchodzi ze jacys rolnicy musieli nadlozyc 2 km?
- 1 0
-
2004-10-06 23:17
nie ma co
temat na pierwszą stronę okładki
- 0 0
-
2004-10-06 23:28
jaka kop-lad?
to jest komatsu?
- 0 0
-
2004-10-07 00:11
ale artykul najpierw codziennie Jankowski
teraz ta brama czy te dziennikarzyny nie maja ciekawszych tematow
nie dziwie sie ze coraz mnmiej osob tu zaglada- 0 0
-
2004-10-07 00:30
Co sie tak dziwisz? Spojrz lepiej na podpis piszacego
ten artykulik. Najwyrazniej robi sobie zarty z
czytelnikow.- 0 0
-
2004-10-07 06:49
mały ruch uliczny?
jesli ktos uwaza ze tam jest maly ruch uliczny, to niech sie przejdzie tamtedy ok godz 15. korek jest az od urzedu wojewodzkiego, bo jest tylko jeden pas!!!
- 0 0
-
2004-10-07 07:23
Tory kolejowe
Proszę sprawdzić tory kolejowe. Nie są używane bo już nigdzie nie prowadzą. Tory prowadzące do dawnej blaszanki zostały zlikwidowane na moście nad Motławą w ramach remontu mostu na Kamiennej Śluzie. A na placu dawnego Dworca Gdańsk Południe jest parking a na torach rosna drzewa i krzaki.
- 0 0
-
2004-10-07 09:09
baja
ty tłuczku od górnej części przyrządu zwanego też w slangu tłukiem do rozdrabniania miecha:)- 0 0
-
2004-10-07 09:19
Nici z nowej drogi
Tak jak w poprzednich opracowaniach, mówi się o przedłużeniu linii Szybkiej Kolei Miejskiej do przystanku Gdańsk Śródmieście, który ma się znaleźć w pobliżu węzła Okopowa. Następnie SKM-ka ma być wydłużona do węzła integracyjnego Czerwony Most (stacja Gdańsk Południe powstanie między ul. Sandomierską a Traktem św. Wojciecha), tutaj będzie też duży parking. - To jedno z miejsc, gdzie ludzie będą mogli zostawić samochody i przesiąść się do pojazdów komunikacji miejskiej - opowiadał Piskorski.
Ciekawostką są również plany pokrycia południowych i zachodnich dzielnic siecią tramwajową. Tramwaje miały się pojawić na Oruni, Chełmie, Morenie, w Sobieszewie, a nawet mają dojeżdżać do lotniska w Rębiechowie.
Nie ulega jednak wątpliwości, że te plany to nie jest perspektywa najbliższych kilkunastu lat. Chyba że dochody miasta niebotycznie wzrosną, na co się nie zanosi... "
zrodlo: pl.misc.transport
http://www.wyborcza.pl/Iso/Regiony/Gdansk/Aktualnosci/050gdg40116.html
HE HE HE- 0 0
-
2004-10-07 09:23
mruk
Zapomnij. Te buce z Gdańska opracowały przy pomocy bodajże francuskiej firmy consultingowej program rozwoju transportu miejskiego do 2013 r. i przepadły w ubieganiu się o dofinansowanie z unii. Gdynia zrobiła to samo przy pomocy własnych pracowników komunikacji (10 razy taniej) i wszystko wskazuje, że dostanie kasę na rozwój trolejbusów.
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.