• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Jak poprawić przystanek tramwajowy przed dworcem głównym w Gdańsku?

Janina
23 maja 2016 (artykuł sprzed 8 lat) 
Niewielka szerokość peronów to jedna z kilku wad przystanku tramwajowego przed dworcem głównym. Niewielka szerokość peronów to jedna z kilku wad przystanku tramwajowego przed dworcem głównym.

Jeden z najważniejszych i jednocześnie jeden z najmniej wygodnych dla pasażerów - mowa o przystanku tramwajowym przed dworcem głównym zobacz na mapie Gdańska. Zdaniem naszej czytelniczki, pani Janiny, należy poszerzyć jego perony i wyznaczyć przejście naziemne przez Podwale Grodzkie. Poniżej publikujemy treść jej listu.



Czy przystanek tramwajowy przed dworcem głównym wymaga poprawek?

Organizacja ruchu pieszego na przystanku tramwajowym przed dworcem jest jednym z głównych powodów zniechęcających mnie do korzystania z komunikacji publicznej.

Jest to jeden z ważniejszych węzłów przesiadkowych w mieście, ze znaczną ilością linii tramwajowych, uczęszczany przez tłumy ludzi. Do tego tramwaje zatrzymują się tutaj często po dwa jednocześnie, aby umożliwić przesiadkę.

Przystanki są jednak bardzo wąskie, z jedną tylko możliwością wyjścia - do tunelu, do którego prowadzą równie wąskie schody.

W efekcie na przystanku codziennie zaobserwować można bieganie między tramwajami i popychanie się w niesamowitym ścisku. Jako osoba niemłoda, czuję się zagrożona - popchnięciem, potrąceniem przez dosłownie ocierający się o stojących na przystanku tramwaj lub okradzeniem.

Dlatego proponuję dwa rozwiązania:

Pierwszym jest poszerzenie platform kosztem pasów dla samochodów. Podwale Grodzkie na wysokości dworca ma łącznie z pasami dla autobusów cztery pasy ruchu w jedną stronę i pięć w drugą.

Zwężenie każdego o 20-30 cm pozwoli na poszerzenie platform o 1-1,5 m. Dodatkowo, likwidacja po jednym pasie ruchu po otwarciu tunelu pod Martwą Wisłą zobacz na mapie Gdańska, pozwoliłaby pokazać miastu, że realnie myśli o promocji ruchu pieszego.

Drugim - i jeszcze ważniejszym - jest wytyczenie przejścia naziemnego przez Podwale Grodzkie na wysokości południowego krańca przystanków tramwajowych zobacz na mapie Gdańska - na odcinku dworzec - "Krewetka".

Wydaje się, że to rozwiązanie ma same zalety: pozwala na rozładowanie ruchu pieszego (nie wszyscy będą zmuszeni do tłoczenia się przy schodach do podziemi) i wreszcie przystanki staną się realnie dostępne dla osób niepełnosprawnych lub osób z wózkami dziecięcymi.

Skróci to także czas dojścia z dworca do centrum, a miastu da okazję do chwalenia się zrównoważonym transportem, podczas gdy obecnie, wbrew słowom włodarzy, w najlepsze trwa promocja ruchu samochodowego.
Janina

Co Cię gryzie - artykuł czytelnika to rubryka redagowana przez czytelników, zawierająca ich spostrzeżenia na temat otaczającej nas trójmiejskiej rzeczywistości. Wbrew nazwie nie wszystkie refleksje mają charakter narzekania. Jeśli coś cię gryzie opisz to i zobacz co inni myślą o sprawie. A my z radością nagrodzimy najciekawsze teksty biletami do kina lub na inne imprezy odbywające się w Trójmieście.

Opinie (263) 4 zablokowane

  • Podwale Grodzkie dla ludzi

    Od lat się zastanawiam, dlaczego dojście turystów do dworca w Gdańsku jest tak utrudnione, a przystanki tramwajowe wyglądają jak w biednej dzielnicy Bombaju: tłum niemożebny, ścisk, nieprzyjemny zapach (bo ludzie biegnąc po schodach do tramwaju pocą się). A rozwiązanie jest tak proste, wystarczy poszerzyć przystanki i zrobić zwykłe przejścia przez ulicę, oczywiście z sygnalizatorami, by zachować bezpieczeństwo.

    • 2 4

  • Ale się uśmiałem z tego "artykułu"....

    A rzekoma pani "Janina" to w rzeczywistości redaktor Koprowski - na bank!

    • 5 2

  • Całe szczęście Janino że to nie ty odpowiadasz za rozwiązania drogowe w Gdńsku (1)

    Z jednym mogę się zgodzić na tym przystanku jest ciasno i tyle w tym temacie !!!!!! Natomiast oba pomysły na poszerzenie przystanku to kompletna bzdura i jestem pewny, że te pomysły odpadną w przedbiegach

    • 8 1

    • jeśli zbuduje się przejście na poziomie jezdni

      osoby oczekujące na przystankach rozejdą się na całej ich długości i nie będzie potrzeby ich poszerzania.

      O tym nie pomyślałeś Piotrze?

      • 2 1

  • Opłata peronowa 1PLN za minutę rozwiąże problem

    podobnie jak genialne opłaty parkingowe dla kierowców

    • 4 0

  • po prostu

    wystarczy usunąć wszelkie przeszkody na tych przystankach, które hamują ruch, czyli szerokie wiaty, słupy ogłoszeniowe. Wtedy zrobi sie całkiem szerokie przejście

    • 6 2

  • ZADASZENIE

    Po pierwsze trzeba wykonać zadaszenia na całej długości peronów i zlikwidować prostopadłe przeszkody na nich - ścianki od wiat oczywiście oraz prostopadłe tablice reklamowe. Wtedy perony staną się przestronniejsze, bo teraz trzeba się przeciskać pomiędzy wiatami a tramwajami, no i nie będzie padać na głowę.

    • 13 0

  • Przywrócic przejscie tunelem kolo Lotu

    Bardziej przydaloby sie ponowne uruchomienie przejscia z tunelu na Bramie Wyzynnej w kier. Bliblioteki Wojewódzkiej!! Przejscie naziemne-przez pasy jest kiepsko pomyslane. COdzienne biegi a poza tym rozmawialam z pania z Cukierni Jędruś w tunelu- maja pyszne wyroby a klientów jak na lekarstwo!!! I tak właśnie miasto "wykańcza" konkurencję!! Postawi moloch pod nazwa ForumGdańsk ....

    • 6 2

  • lepiej część ruchu tramwajowego przenieść na ul. 3-go Maja.

    • 3 1

  • (1)

    Bzdura...

    • 2 1

    • a co konkretnie proponujesz?

      • 0 0

  • bardzo dobrze, że temat został podjęty (1)

    Przejście dla pieszych na poziomie jezdni wraz z uspokojeniem ruchu na całym odcinku od Błędnika do Huciska powinno zostać wdrożone w tym samym dniu, w którym oddano tunel pod Martwą Wisłą wykładając na tę inwestycję ponad 800 mln złotych.

    Miasto rozwijające się wyłącznie z myślą o ruchu samochodów jest miastem o stopniowo pogarszającej się jakości życia i coraz droższym w utrzymaniu.

    Bezpieczne przejścia dla pieszych na poziomie jezdni w pobliżu węzłów przesiadkowych komunikacji publicznej należą się mieszkańcom jak psu zupa.

    • 4 6

    • Tylko, że ludzie nie będą bezpiecznie przechodzić goniąc tramwaje.

      • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane