- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (520 opinii)
- 2 Uschły młode drzewa (61 opinii)
- 3 To samo morze, a toalety to nie problem (50 opinii)
- 4 Zwężenie w centrum i remont we Wrzeszczu (266 opinii)
- 5 Wstrzymany przetarg na obwodnicę Witomina (169 opinii)
- 6 Narkotyki za 6 mln zł przejęte przez policję (26 opinii)
Jak poprawić przystanek tramwajowy przed dworcem głównym w Gdańsku?
Jeden z najważniejszych i jednocześnie jeden z najmniej wygodnych dla pasażerów - mowa o przystanku tramwajowym przed dworcem głównym . Zdaniem naszej czytelniczki, pani Janiny, należy poszerzyć jego perony i wyznaczyć przejście naziemne przez Podwale Grodzkie. Poniżej publikujemy treść jej listu.
Jest to jeden z ważniejszych węzłów przesiadkowych w mieście, ze znaczną ilością linii tramwajowych, uczęszczany przez tłumy ludzi. Do tego tramwaje zatrzymują się tutaj często po dwa jednocześnie, aby umożliwić przesiadkę.
Przystanki są jednak bardzo wąskie, z jedną tylko możliwością wyjścia - do tunelu, do którego prowadzą równie wąskie schody.
W efekcie na przystanku codziennie zaobserwować można bieganie między tramwajami i popychanie się w niesamowitym ścisku. Jako osoba niemłoda, czuję się zagrożona - popchnięciem, potrąceniem przez dosłownie ocierający się o stojących na przystanku tramwaj lub okradzeniem.
Dlatego proponuję dwa rozwiązania:
Pierwszym jest poszerzenie platform kosztem pasów dla samochodów. Podwale Grodzkie na wysokości dworca ma łącznie z pasami dla autobusów cztery pasy ruchu w jedną stronę i pięć w drugą.
Zwężenie każdego o 20-30 cm pozwoli na poszerzenie platform o 1-1,5 m. Dodatkowo, likwidacja po jednym pasie ruchu po otwarciu tunelu pod Martwą Wisłą
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
Drugim - i jeszcze ważniejszym - jest wytyczenie przejścia naziemnego przez Podwale Grodzkie na wysokości południowego krańca przystanków tramwajowych
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
Wydaje się, że to rozwiązanie ma same zalety: pozwala na rozładowanie ruchu pieszego (nie wszyscy będą zmuszeni do tłoczenia się przy schodach do podziemi) i wreszcie przystanki staną się realnie dostępne dla osób niepełnosprawnych lub osób z wózkami dziecięcymi.
Skróci to także czas dojścia z dworca do centrum, a miastu da okazję do chwalenia się zrównoważonym transportem, podczas gdy obecnie, wbrew słowom włodarzy, w najlepsze trwa promocja ruchu samochodowego.
Co Cię gryzie - artykuł czytelnika to rubryka redagowana przez czytelników, zawierająca ich spostrzeżenia na temat otaczającej nas trójmiejskiej rzeczywistości. Wbrew nazwie nie wszystkie refleksje mają charakter narzekania. Jeśli coś cię gryzie opisz to i zobacz co inni myślą o sprawie. A my z radością nagrodzimy najciekawsze teksty biletami do kina lub na inne imprezy odbywające się w Trójmieście.
Opinie (263) 4 zablokowane
-
2016-05-24 07:09
Podwale Grodzkie dla ludzi
Od lat się zastanawiam, dlaczego dojście turystów do dworca w Gdańsku jest tak utrudnione, a przystanki tramwajowe wyglądają jak w biednej dzielnicy Bombaju: tłum niemożebny, ścisk, nieprzyjemny zapach (bo ludzie biegnąc po schodach do tramwaju pocą się). A rozwiązanie jest tak proste, wystarczy poszerzyć przystanki i zrobić zwykłe przejścia przez ulicę, oczywiście z sygnalizatorami, by zachować bezpieczeństwo.
- 2 4
-
2016-05-24 07:10
Ale się uśmiałem z tego "artykułu"....
A rzekoma pani "Janina" to w rzeczywistości redaktor Koprowski - na bank!
- 5 2
-
2016-05-24 07:42
Całe szczęście Janino że to nie ty odpowiadasz za rozwiązania drogowe w Gdńsku (1)
Z jednym mogę się zgodzić na tym przystanku jest ciasno i tyle w tym temacie !!!!!! Natomiast oba pomysły na poszerzenie przystanku to kompletna bzdura i jestem pewny, że te pomysły odpadną w przedbiegach
- 8 1
-
2016-05-24 08:24
jeśli zbuduje się przejście na poziomie jezdni
osoby oczekujące na przystankach rozejdą się na całej ich długości i nie będzie potrzeby ich poszerzania.
O tym nie pomyślałeś Piotrze?- 2 1
-
2016-05-24 07:49
Opłata peronowa 1PLN za minutę rozwiąże problem
podobnie jak genialne opłaty parkingowe dla kierowców
- 4 0
-
2016-05-24 07:57
po prostu
wystarczy usunąć wszelkie przeszkody na tych przystankach, które hamują ruch, czyli szerokie wiaty, słupy ogłoszeniowe. Wtedy zrobi sie całkiem szerokie przejście
- 6 2
-
2016-05-24 08:13
ZADASZENIE
Po pierwsze trzeba wykonać zadaszenia na całej długości peronów i zlikwidować prostopadłe przeszkody na nich - ścianki od wiat oczywiście oraz prostopadłe tablice reklamowe. Wtedy perony staną się przestronniejsze, bo teraz trzeba się przeciskać pomiędzy wiatami a tramwajami, no i nie będzie padać na głowę.
- 13 0
-
2016-05-24 08:15
Przywrócic przejscie tunelem kolo Lotu
Bardziej przydaloby sie ponowne uruchomienie przejscia z tunelu na Bramie Wyzynnej w kier. Bliblioteki Wojewódzkiej!! Przejscie naziemne-przez pasy jest kiepsko pomyslane. COdzienne biegi a poza tym rozmawialam z pania z Cukierni Jędruś w tunelu- maja pyszne wyroby a klientów jak na lekarstwo!!! I tak właśnie miasto "wykańcza" konkurencję!! Postawi moloch pod nazwa ForumGdańsk ....
- 6 2
-
2016-05-24 08:17
lepiej część ruchu tramwajowego przenieść na ul. 3-go Maja.
- 3 1
-
2016-05-24 08:24
(1)
Bzdura...
- 2 1
-
2016-05-24 08:25
a co konkretnie proponujesz?
- 0 0
-
2016-05-24 08:28
bardzo dobrze, że temat został podjęty (1)
Przejście dla pieszych na poziomie jezdni wraz z uspokojeniem ruchu na całym odcinku od Błędnika do Huciska powinno zostać wdrożone w tym samym dniu, w którym oddano tunel pod Martwą Wisłą wykładając na tę inwestycję ponad 800 mln złotych.
Miasto rozwijające się wyłącznie z myślą o ruchu samochodów jest miastem o stopniowo pogarszającej się jakości życia i coraz droższym w utrzymaniu.
Bezpieczne przejścia dla pieszych na poziomie jezdni w pobliżu węzłów przesiadkowych komunikacji publicznej należą się mieszkańcom jak psu zupa.- 4 6
-
2016-05-24 08:38
Tylko, że ludzie nie będą bezpiecznie przechodzić goniąc tramwaje.
- 2 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.