• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Jak poprawić przystanek tramwajowy przed dworcem głównym w Gdańsku?

Janina
23 maja 2016 (artykuł sprzed 8 lat) 
Niewielka szerokość peronów to jedna z kilku wad przystanku tramwajowego przed dworcem głównym. Niewielka szerokość peronów to jedna z kilku wad przystanku tramwajowego przed dworcem głównym.

Jeden z najważniejszych i jednocześnie jeden z najmniej wygodnych dla pasażerów - mowa o przystanku tramwajowym przed dworcem głównym zobacz na mapie Gdańska. Zdaniem naszej czytelniczki, pani Janiny, należy poszerzyć jego perony i wyznaczyć przejście naziemne przez Podwale Grodzkie. Poniżej publikujemy treść jej listu.



Czy przystanek tramwajowy przed dworcem głównym wymaga poprawek?

Organizacja ruchu pieszego na przystanku tramwajowym przed dworcem jest jednym z głównych powodów zniechęcających mnie do korzystania z komunikacji publicznej.

Jest to jeden z ważniejszych węzłów przesiadkowych w mieście, ze znaczną ilością linii tramwajowych, uczęszczany przez tłumy ludzi. Do tego tramwaje zatrzymują się tutaj często po dwa jednocześnie, aby umożliwić przesiadkę.

Przystanki są jednak bardzo wąskie, z jedną tylko możliwością wyjścia - do tunelu, do którego prowadzą równie wąskie schody.

W efekcie na przystanku codziennie zaobserwować można bieganie między tramwajami i popychanie się w niesamowitym ścisku. Jako osoba niemłoda, czuję się zagrożona - popchnięciem, potrąceniem przez dosłownie ocierający się o stojących na przystanku tramwaj lub okradzeniem.

Dlatego proponuję dwa rozwiązania:

Pierwszym jest poszerzenie platform kosztem pasów dla samochodów. Podwale Grodzkie na wysokości dworca ma łącznie z pasami dla autobusów cztery pasy ruchu w jedną stronę i pięć w drugą.

Zwężenie każdego o 20-30 cm pozwoli na poszerzenie platform o 1-1,5 m. Dodatkowo, likwidacja po jednym pasie ruchu po otwarciu tunelu pod Martwą Wisłą zobacz na mapie Gdańska, pozwoliłaby pokazać miastu, że realnie myśli o promocji ruchu pieszego.

Drugim - i jeszcze ważniejszym - jest wytyczenie przejścia naziemnego przez Podwale Grodzkie na wysokości południowego krańca przystanków tramwajowych zobacz na mapie Gdańska - na odcinku dworzec - "Krewetka".

Wydaje się, że to rozwiązanie ma same zalety: pozwala na rozładowanie ruchu pieszego (nie wszyscy będą zmuszeni do tłoczenia się przy schodach do podziemi) i wreszcie przystanki staną się realnie dostępne dla osób niepełnosprawnych lub osób z wózkami dziecięcymi.

Skróci to także czas dojścia z dworca do centrum, a miastu da okazję do chwalenia się zrównoważonym transportem, podczas gdy obecnie, wbrew słowom włodarzy, w najlepsze trwa promocja ruchu samochodowego.
Janina

Co Cię gryzie - artykuł czytelnika to rubryka redagowana przez czytelników, zawierająca ich spostrzeżenia na temat otaczającej nas trójmiejskiej rzeczywistości. Wbrew nazwie nie wszystkie refleksje mają charakter narzekania. Jeśli coś cię gryzie opisz to i zobacz co inni myślą o sprawie. A my z radością nagrodzimy najciekawsze teksty biletami do kina lub na inne imprezy odbywające się w Trójmieście.

Opinie (263) 4 zablokowane

  • dziecko z kąpielą...

    Wszyscy przyczepili się do proponowanego "rozwiązania"i zniknął powód .Przystanek funkcjonujący jako 2 tramwajowy jest rzeczywiście w godzinach szczytu ciasny i niebezpieczny! Oby nie było jak z peronami SKM gdzie wszyscy wiedzą o odstępie miedzy wagonem a peronem i co rusz zdarza się wypadek.

    • 5 0

  • kiepskie rozwiązania (1)

    Pierwszym jest poszerzenie platform kosztem pasów dla samochodów.- czyli zwiększenie korków
    Drugim - i jeszcze ważniejszym - jest wytyczenie przejścia naziemnego przez Podwale Grodzkie.- czyli zwiększenie liczby wypadków
    Pomysły moim zdaniem nietrafione.

    • 5 1

    • Korki powstają na skrzyżowaniach. Czy 2 pasy czy 3 nie ma zmaczenia jeśli przed skrzyżowaniem droga sie znów rozszerzy.

      • 0 0

  • Marcin

    I teraz sobie wyobrazcie ze takich pań Janin w urzedzie miejskim jest kilka i te kilka pań Janin realnie wdrazaja swoje logistyczne niby rozwiazania w zycie naszego miasta. A ile takich Janin ze swoimi niby przelomowymi rozwiazaniami rzadzi naszym krajem:) proponuje WTOREK DNIEM JANIN

    • 5 1

  • Dodatkowe perony (1)

    Proponuję powiększyć liczbę torów tramwajowych na tym przystanku do czterech, aby na różnych peronach zatrzymywały się tramwaje jadące w w różnych kierunkach. Np peron na Stogi, Przeróbkę drugi peron Łostowice, Siedlce, Brętowo, Migowo . W przeciwnym kierunku jeden peron na Jelitkowo i Oliwę przez Zaspę oraz N.Port i Brzeźno, drugi na kierunki przez Strzyżę. Poza tym przejście do peronów tramwajowych na poziomie ulicy to oczywistość.

    • 2 1

    • Lub wydłużyć istniejące...

      Można też wydłużyć istniejące przystanki i wytyczyć stałe punkty, w których zatrzymywała by się dana grupa tramwajów, żeby pasażerowie nie ganiali za tramwajami po całym przystanku.

      Na przykład: jedna grupa tramwajów zawsze z przodu przystanku, a druga zawsze z tyłu.

      • 1 1

  • NA DODATEK

    Rzeczywiście, często zauważam pewne powtarzające się sytuacje.
    Ścisk na przystanku, tramwaj zatrzymuje się jako drugi, brak możliwości przejścia do niego, tramwaj odjeżdża.
    Ścisk na przystanku, tramwaj zatrzymuje się na przystanku, nie jest w zasięgu wzroku osoby niskiej stojącej bliżej tunelu, tramwaj odjeżdża.
    Tramwaj stoi przed przystankiem pomimo tego, iż na przystanku stoi tylko jeden, ludzie się przepychają do tyłu wierząc, że zaraz podjedzie, tramwaj rusza po zwolnieniu się pierwszej pozycji, ludzie ponownie przepychają się do przodu. Może dodatkowo powinni motorniczy trzymać się raz przyjętych zasad i nie wprowadzać ludzi w błąd kierując się "dobrem pasażera"?

    • 6 0

  • jestem za rozwiązaniem drugim

    pierwsze rozwiązanie nie przejdzie z uwagi na i tak nadal wielki ruch samochodowy, ale rozwiązanie nr 2 może jeszcze bardziej spowolnić ruch już i tak wolny

    • 0 1

  • Zlikwidować wiaty... (1)

    Dodatkowo można jeszcze zlikwidować wiaty i zrobić jedną dużą nad całym przystankiem. Oczywiście z przezroczystego materiału. Chroniło by to pasażerów przed opadami, wiatrem i hałasem, a może nawet smrodem od samochodów.

    • 9 0

    • Przeciwne kierunki oddzielić ekranami...

      Można też oddzielić przeciwne kierunki ekranami akustycznymi, żeby pasażerowie nie słyszeli hałasu nadjeżdżającego tramwaju jadącego w innym kierunku.

      Wiadomo, że nadmierny hałas generuje dodatkowy stres, więc trzeba obniżać jego poziom.

      • 0 0

  • przystanki

    ja jestem takiego zdania że ludziom od tej unii to już sie w d*pie po przewracało mi obecne przystanki odpowiadają jak nie pasuje proszę prawko i przesiąść się na auto ale wtedy będzie pani Janinie przeszkadzało dlaczego te fotele w autach są takie małe najlepiej kanapę z salonu wstawić 3 osobową a jak bym miała patrzeć że tam nie wejdę bo sie boje że ktoś mnie popchnie gdzie indziej nie wejdę bo coś to tak naprawdę z niczego bym nie korzystała bo wszędzie czeka zagrożenie niestety niema rzeczy idealnych a pieniądze zamiast inwestować w bzdety bo to dla mnie jest takową bzdeta wymysłem pani Janiny to powinni w jakieś ważniejsze rzeczy inwestować tyle lat nikomu nie przeszkadzało a nagle pani Janinie przeszkadza Ogarnijcie sie !!

    • 4 3

  • Do P Janiny

    schudnij to sie wszędzie wciśniesz

    • 3 4

  • Jazda komunikacją miejską w godzinach szczytu jest wyczerpująca...

    Jazda komunikacją miejską w godzinach szczytu jest wyczerpująca. Wszelkie zabiegi prowadzące do usprawnienia komunikacji i obniżenia poziomu stresu są zasadne.

    Sprawna komunikacja miejska to mniejsze korki i mniej zanieczyszczone powietrze.

    Ludzie nie narażani na niepotrzebny, szkodliwy i nadmierny poziom stresu są spokojniejsi, bardziej twórczy i wydajni w pracy, generują lepsze myśli, emocje i zachowania.

    Jak ktoś sobie pomyśli z samego rana, że ma teraz wejść w ten cały zgiełk, tłum i ścisk, to mu się odechciewa wszystkiego. Ale można to poprawić.

    • 3 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane