• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Jak poprawić przystanek tramwajowy przed dworcem głównym w Gdańsku?

Janina
23 maja 2016 (artykuł sprzed 8 lat) 
Niewielka szerokość peronów to jedna z kilku wad przystanku tramwajowego przed dworcem głównym. Niewielka szerokość peronów to jedna z kilku wad przystanku tramwajowego przed dworcem głównym.

Jeden z najważniejszych i jednocześnie jeden z najmniej wygodnych dla pasażerów - mowa o przystanku tramwajowym przed dworcem głównym zobacz na mapie Gdańska. Zdaniem naszej czytelniczki, pani Janiny, należy poszerzyć jego perony i wyznaczyć przejście naziemne przez Podwale Grodzkie. Poniżej publikujemy treść jej listu.



Czy przystanek tramwajowy przed dworcem głównym wymaga poprawek?

Organizacja ruchu pieszego na przystanku tramwajowym przed dworcem jest jednym z głównych powodów zniechęcających mnie do korzystania z komunikacji publicznej.

Jest to jeden z ważniejszych węzłów przesiadkowych w mieście, ze znaczną ilością linii tramwajowych, uczęszczany przez tłumy ludzi. Do tego tramwaje zatrzymują się tutaj często po dwa jednocześnie, aby umożliwić przesiadkę.

Przystanki są jednak bardzo wąskie, z jedną tylko możliwością wyjścia - do tunelu, do którego prowadzą równie wąskie schody.

W efekcie na przystanku codziennie zaobserwować można bieganie między tramwajami i popychanie się w niesamowitym ścisku. Jako osoba niemłoda, czuję się zagrożona - popchnięciem, potrąceniem przez dosłownie ocierający się o stojących na przystanku tramwaj lub okradzeniem.

Dlatego proponuję dwa rozwiązania:

Pierwszym jest poszerzenie platform kosztem pasów dla samochodów. Podwale Grodzkie na wysokości dworca ma łącznie z pasami dla autobusów cztery pasy ruchu w jedną stronę i pięć w drugą.

Zwężenie każdego o 20-30 cm pozwoli na poszerzenie platform o 1-1,5 m. Dodatkowo, likwidacja po jednym pasie ruchu po otwarciu tunelu pod Martwą Wisłą zobacz na mapie Gdańska, pozwoliłaby pokazać miastu, że realnie myśli o promocji ruchu pieszego.

Drugim - i jeszcze ważniejszym - jest wytyczenie przejścia naziemnego przez Podwale Grodzkie na wysokości południowego krańca przystanków tramwajowych zobacz na mapie Gdańska - na odcinku dworzec - "Krewetka".

Wydaje się, że to rozwiązanie ma same zalety: pozwala na rozładowanie ruchu pieszego (nie wszyscy będą zmuszeni do tłoczenia się przy schodach do podziemi) i wreszcie przystanki staną się realnie dostępne dla osób niepełnosprawnych lub osób z wózkami dziecięcymi.

Skróci to także czas dojścia z dworca do centrum, a miastu da okazję do chwalenia się zrównoważonym transportem, podczas gdy obecnie, wbrew słowom włodarzy, w najlepsze trwa promocja ruchu samochodowego.
Janina

Co Cię gryzie - artykuł czytelnika to rubryka redagowana przez czytelników, zawierająca ich spostrzeżenia na temat otaczającej nas trójmiejskiej rzeczywistości. Wbrew nazwie nie wszystkie refleksje mają charakter narzekania. Jeśli coś cię gryzie opisz to i zobacz co inni myślą o sprawie. A my z radością nagrodzimy najciekawsze teksty biletami do kina lub na inne imprezy odbywające się w Trójmieście.

Opinie (263) 4 zablokowane

  • (1)

    Fajnie, ze pomimo tylu lat terroru samochodowego, w glowach ludzi powstaja pomysly, ze mozna zabrac przestrzen samochodom!!!
    I swiat sie nie skonczy!

    Oczywiscie, ze mozna a nawet trzeba im zabierac przestrzen, a raczej odzyskac.
    Wyrzucic z chodnikow, trawnikow, przeznaczyc pas dla pieszych i rowerzystow.

    • 4 5

    • "Terror samochodowy" :d

      • 1 1

  • Trzeba na przystanku tramwajowym umieścić tablice z odjazdami autobusów i odwrotnie. Żeby pasażer mógł zobaczyć czy wcześniej podjedzie np.118 czy 2. Albo 8 czy 111. Teraz trzeba 3 razy chodzić tunelem tam i z powrotem. Obłęd.

    • 4 1

  • zbudować drugi tunel wraz z windami

    wywalili miliard na tunel pod rzeką a nie stac ich na tunel pod ulicą
    zróbcie wreszcie coś dla ludzi a nie tylko ku chwale.....

    • 5 2

  • Przystanek.

    Kobieta pisząca te bzdury nie ma najmniejszego pojęcia co by spowodowało zwężenie jezdni w tym miejscu. Ta Pani to jest typowy złośliwiec czepiający się samochodów.

    • 4 2

  • Bo to nie żadna "kobieta" pisząca "artykuł" (1)

    .... tylko kolejne zakamuflowane bzdury któregoś z mądrali FRAGu...
    Szyte tak grubymi nićmi, że aż dziw, że ludzie się nabierają na takie "artykuły"...

    • 8 0

    • Zgadzam się

      Zgadam się, że przystanek tramwajowy to porażka. Jeżeli mam zamiar przesiadać się to koło tzw Lotu. Tylu mądrych i wykształconych niech myślą jak temu zaradzić.

      • 1 0

  • jestem na tak

    jako osoba niepełnosprawna ruchowo, jestem za zmianą przystanku Dworzec główny, po pierwsze może choć windy. Może poszerzenie. Do puki osoby są silne i zdrowe to nie myślą, wiem bo rok temu też byłem zdrowy i sprawny, a potem los pokazuje że schody w tunelu na dworcu nie są już dla mnie, strach że mnie ktoś przewróci. prowadzi do tego że jadę przystanek bliżej lub dalej i się przesiadam na inny tramwaj, ale z PKP to już mam problem. o kulach się za szybko nie idzie, nie mówiąc o zmęczeniu. To miasto nie jest przystosowane dla takich osób jak ja i to widać ewidentnie na dworcu.

    • 4 2

  • Wszystkie tunele zostaną zasypane więc ten koło dworca też. Układ przystanków powinien być taki sam jak przy operze tzn. trzy obok siebie. Rezygnacja z szerokich alei to oczywiście konieczność.

    • 1 4

  • Pani chyba nigdy nie jechała autobusem w tych okolicach. Jeśli by zwężyć drogę - tracą na tym autobusy, bo stoją w korku. Jeśli wytyczyć przejscie naziemne - również tracą autobusy, poza tym wszyscy czekają na zielone światło.
    Zwężenie o te 20-30 cm byłoby względnie ok, usuwanie pasów już nie.

    • 2 1

  • Sorry, ale jak tylko pojawi się przejście dla pieszych przez ulicę to polskie bydło w d* *ie

    będzie miało zasady ruchu drogowego, czerwone światła dla pieszych i będzie lazło na czerwonym bo jego tramwaj przyjechał na przystanek. Nie poczeka 5 minut na następny. A pierwsze to będą babcie i dziadki o kulach. Ci to są pierwsi na takie 'imprezy'.

    • 4 1

  • Już widzę codzienie

    wzywaną tam karetkę do potrąceń w tym kobiet z wózkami dziecięcymi i inwalidzkimi

    • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane