• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Jak poprawić przystanek tramwajowy przed dworcem głównym w Gdańsku?

Janina
23 maja 2016 (artykuł sprzed 8 lat) 
Niewielka szerokość peronów to jedna z kilku wad przystanku tramwajowego przed dworcem głównym. Niewielka szerokość peronów to jedna z kilku wad przystanku tramwajowego przed dworcem głównym.

Jeden z najważniejszych i jednocześnie jeden z najmniej wygodnych dla pasażerów - mowa o przystanku tramwajowym przed dworcem głównym zobacz na mapie Gdańska. Zdaniem naszej czytelniczki, pani Janiny, należy poszerzyć jego perony i wyznaczyć przejście naziemne przez Podwale Grodzkie. Poniżej publikujemy treść jej listu.



Czy przystanek tramwajowy przed dworcem głównym wymaga poprawek?

Organizacja ruchu pieszego na przystanku tramwajowym przed dworcem jest jednym z głównych powodów zniechęcających mnie do korzystania z komunikacji publicznej.

Jest to jeden z ważniejszych węzłów przesiadkowych w mieście, ze znaczną ilością linii tramwajowych, uczęszczany przez tłumy ludzi. Do tego tramwaje zatrzymują się tutaj często po dwa jednocześnie, aby umożliwić przesiadkę.

Przystanki są jednak bardzo wąskie, z jedną tylko możliwością wyjścia - do tunelu, do którego prowadzą równie wąskie schody.

W efekcie na przystanku codziennie zaobserwować można bieganie między tramwajami i popychanie się w niesamowitym ścisku. Jako osoba niemłoda, czuję się zagrożona - popchnięciem, potrąceniem przez dosłownie ocierający się o stojących na przystanku tramwaj lub okradzeniem.

Dlatego proponuję dwa rozwiązania:

Pierwszym jest poszerzenie platform kosztem pasów dla samochodów. Podwale Grodzkie na wysokości dworca ma łącznie z pasami dla autobusów cztery pasy ruchu w jedną stronę i pięć w drugą.

Zwężenie każdego o 20-30 cm pozwoli na poszerzenie platform o 1-1,5 m. Dodatkowo, likwidacja po jednym pasie ruchu po otwarciu tunelu pod Martwą Wisłą zobacz na mapie Gdańska, pozwoliłaby pokazać miastu, że realnie myśli o promocji ruchu pieszego.

Drugim - i jeszcze ważniejszym - jest wytyczenie przejścia naziemnego przez Podwale Grodzkie na wysokości południowego krańca przystanków tramwajowych zobacz na mapie Gdańska - na odcinku dworzec - "Krewetka".

Wydaje się, że to rozwiązanie ma same zalety: pozwala na rozładowanie ruchu pieszego (nie wszyscy będą zmuszeni do tłoczenia się przy schodach do podziemi) i wreszcie przystanki staną się realnie dostępne dla osób niepełnosprawnych lub osób z wózkami dziecięcymi.

Skróci to także czas dojścia z dworca do centrum, a miastu da okazję do chwalenia się zrównoważonym transportem, podczas gdy obecnie, wbrew słowom włodarzy, w najlepsze trwa promocja ruchu samochodowego.
Janina

Co Cię gryzie - artykuł czytelnika to rubryka redagowana przez czytelników, zawierająca ich spostrzeżenia na temat otaczającej nas trójmiejskiej rzeczywistości. Wbrew nazwie nie wszystkie refleksje mają charakter narzekania. Jeśli coś cię gryzie opisz to i zobacz co inni myślą o sprawie. A my z radością nagrodzimy najciekawsze teksty biletami do kina lub na inne imprezy odbywające się w Trójmieście.

Opinie (263) 4 zablokowane

  • tylko tunel

    bez ruchu samochodowego przed dworcem!
    Ruch samochodowy w tunelu od Oruni do błędnika,
    wróci wtedy ruch pieszy w centrum gdańska
    A niedawno wszystko bylo przebudowywane- teraz widać ówczesne bezsensowne działania!
    Dla kasy...

    • 3 1

  • Gdyby pani Janina i tego typu osoby nie stały na środku przystanku to byłoby więcej miejsca.

    • 12 1

  • nierealne

    Nie można w ten sposób zmieniać tam organizacji, przejście naziemne jest co najmniej nieporozumienie i wiązało by się to z dużymi utrudnieniami a co do poszerzenia przystanku to jest bardzo duży przystanek

    • 7 2

  • Ile osób zginęłoby pod kołami próbując dogonić swój tramwaj !

    Idiotyczny pomysł. I tak tam orły przebiegają i co chwilę karetka.

    • 8 1

  • (2)

    Przystanek jest masakryczny - dla osoby z małym dzieckiem w wózku i jeszcze jednym "chodziaczkiem" - nie do użytku. Jeszcze nie udało mi się tam wsiąść w pierwszy pasujący tramwaj, bo przejście na drugą stronę przystanku z zestawem "wózek+drugie dziecko" jest niewykonalne. Chociaż do dworca mam bliżej, to zwykle korzystam z przystanków na Hucisku i koło LOTu, bo jest tam łatwiej się dostać z wózkiem i tłok zdecydowanie mniejszy. Nie ma stresu, że ktoś wepchnie mi dziecko pod tramwaj.

    • 7 3

    • (1)

      rozmnazaja sie na piotege zeby zgarnoac 500+ i potem jest problem. narob wiecej dzieci to bedzie ci latwiej !

      • 2 4

      • słaba prowokacja

        • 2 0

  • Wsiadajcie na rower! (1)

    • 2 2

    • z dwójką malych dzieci i zakupami

      • 2 0

  • może jeszcze ktoś pamięta

    jak za komuny jeszcze tysiące do stoczni tamtędy szło a teraz kilu paniusom za ciasno!!! może po prosty te wiaty ustawić na końcach przystanków, bo to one powodują utrudninia ruchu. na szczęście już ktoś wpadł na pomysł by tablice reklamowe umieścić wzdłuż barierek

    • 4 2

  • wiaty+

    wiaty plus wychowanie panienek i chłopczyków co to staną na środku przystanku i telefon palcują

    • 6 0

  • Winda

    Dodatkowo przydalaby sie winda dla inwalidow i osob z dziecmi w wozku. Po tych schodach az strach wchodzic z maluchem!

    • 9 1

  • Rozwiązanie korków na ul. Podwale grodzkie

    Rozwiązaniem problemu jest estakada bądź tunele podziemne dla ruchu pojazdów kołowych. W ten sposób (budując estakade) problemy komunikacyjne rozwiązali włosi w Genui. Miasto Genua podobnie jak Trójmiasto jest długą , ale wąską "kiszką" wybudowanie estakady( z dużą ilością zjazdów) rozładowało ruch kołowo-pieszy. Górą poruszają się auta i autobusy, dołem w większości ruch pieszy oraz w ograniczonym zakresie kołowy. Natomiast miasto Seatle w USA ten problem rozwiązało puszczając miejski ruch kołowy tunelami, ale nietety wszystkie te projekty wymagają ogromnych środków na którę, sądzę w chwili obecnej nas nie stać. Pozdrawiam!

    • 2 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane