- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (357 opinii)
- 2 Tak wybuchł pożar w Nowym Porcie (91 opinii)
- 3 "Bilet miejski" bez zniżek dla seniorów (57 opinii)
- 4 Dlaczego szpetne kioski nie znikają z ulic? (237 opinii)
- 5 Utrudnienia na al. Niepodległości od wtorku (23 opinie)
- 6 Niepełnosprawny: zostałem na lotnisku (357 opinii)
Jak powinny się zmienić Długie Ogrody? Obawa przed dominacją turystów
W jaki sposób powinny zmienić się Długie Ogrody? To pytanie, nad którym dyskutować będą przez najbliższe tygodnie wspólnie mieszkańcy i gdańscy urzędnicy. Końcowe postulaty i wizje mogą być odmienne, ale wszyscy są zgodni w jednym - obecny stan przedłużenia Drogi Królewskiej jest nie do zaakceptowania. W czwartek, 23 listopada, odbywa się kolejne spotkanie w tej sprawie.
- w bezpośrednim odniesieniu do ul. Długie Ogrody,
- szerzej jako całego obszaru Długich Ogrodów - części (osiedla) Śródmieścia.
W obu przypadkach mamy do czynienia z przestrzenią, która wymaga pilnej zmiany w kwestii estetyki. To przecież naturalne przedłużenie Drogi Królewskiej, którego stan obecnie przynosi wstyd, a nie dumę.
Długie Ogrody dla mieszkańców czy turystów?
Główne problemy, jakie do tej pory pojawiły się w czasie badań i rozmów, to:
- brak zieleni i przestrzeń wypełniona szczelnie asfaltem - wbrew nazwie Długie Ogrody,
- fatalny stan chodników,
- zaśmiecenie przestrzeni tzw. pasa drogowego oraz posesji,
- parkowanie autokarów i samochodów turystów,
- brak przestrzeni dla młodzieży,
- brak miejsc dla obsługi ruchu turystycznego,
- obawy o "turystyfikację" Długich Ogrodów.
![Co dalej z remontem i wyburzeniem estakady na Elbląskiej? Sytuacja się skomplikowała](https://s-trojmiasto.pl/zdj/c/n/2/3584/150x100/3584631__kr.webp)
Czy stali mieszkańcy Długich Ogrodów ustąpią miejsca turystom?
Warto zauważyć, że dwa ostatnie punkty są niejako sprzeczne ze sobą, co pokazuje, że mieszkańcy zdają sobie sprawę z ogromnego potencjału tej przestrzeni, a zarazem obawiają się "wypchnięcia" ich samych z tej części Śródmieścia.
Istnieje ogromne ryzyko, że zlokalizowane na Długich Ogrodach mieszkania, zajmowane obecnie przez stałych mieszkańców, przekształcą się w krótkoterminowe zaplecze noclegowe dla turystów ze wszystkimi negatywnymi skutkami tego zjawiska. Przełoży się to też na zanik lokalnych usług i handlu na rzecz znacznie droższej oferty dla turystów.
Problemy wymagające rozwiązania na Długich Ogrodach
Podczas ubiegłotygodniowych warsztatów, które odbyły się w budynku Szkół Ekonomiczno-Handlowych (ul. Seredyńskiego 1A
- wykorzystania gminnego niezabudowanego terenu
przy Bramie Żuławskiej pod zabudowę z uwzględnieniem funkcji integracji mieszkańców oraz - na wyższych kondygnacjach - budownictwa w formule TBS z myślą o stałych mieszkańcach,
- wyburzenia estakady
na przyległym węźle drogowym lub wykorzystania jej pod ogród i przestrzeń spacerową ponad autami,
- utworzenia przejść naziemnych we wszystkich relacjach na przebudowanym węźle,
- reorganizacji ruchu w ul. Długie Ogrody - wprowadzenie pieszych w aleję z drzewami poprowadzoną środkiem z elementami małej architektury i fontanną,
- myślenia o Długich Ogrodach jako ciągu prowadzącym dalej np. w kierunku mostu Siennickiego
i nabrzeży Martwej Wisły,
- otwarcia wnętrz Bramy Żuławskiej
i wykonania wygodnego dojścia do niej,
- zagospodarowania parku Siennickiego
, a zwłaszcza poprawa oświetlenia tej części dzielnicy,
- utworzenia nowego przejścia przez Podwale Przedmiejskie na wysokości ul. Sadowej
jako powiązania z Opływem Motławy,
- urządzenia atrakcyjnego wejścia od strony ul. Długie Ogrody do parku św. Barbary
,
- otwarcia Dziennego Domu Seniora na otoczenie, rozbudowy Domu Sąsiedzkiego wraz z wykorzystaniem potencjału parku św. Barbary (zajęcia w terenie),
- włączenia w życie dzielnicy Akademii Muzycznej - organizacja wydarzeń plenerowych, zajęć integrujących mieszkańców,
- przeznaczenia budynku dawnego kina Piast
pod miejsce integracji społecznej mieszkańców,
- utworzenia zaplecza sanitarnego dla kierowców autokarów turystycznych oraz wskazania jednego miejsca ich postoju,
- budowy ogólnodostępnych toalet,
- rozbudowy systemu monitoringu miejskiego,
- kapitalnego remontu północnego odcinka ul. Łąkowej
połączonego z kompleksowym urządzeniem zieleńca przy Podwalu Przedmiejskim i reorganizacją przyległej "ślepej" odnogi Łąkowej na przestrzeń współdzieloną.
![Brama Żuławska: zabytek piękny, ale niedostępny](https://s-trojmiasto.pl/zdj/c/n/2/3360/150x100/3360302__c_232_89_1516_1062__kr.webp)
![Długie Ogrody wstydu na przedłużeniu Drogi Królewskiej. Wciąż bez szans na zmiany](https://s-trojmiasto.pl/zdj/c/n/2/3371/150x100/3371761__c_0_36_920_643__kr.webp)
Pierwsze zmiany dzięki zaangażowaniu mieszkańców
Warto zaznaczyć, że pierwsze prace przy przekształceniu ul. Długie Ogrody będą odbywać się nie z inicjatywy władz miasta, lecz mieszkańców.
W ostatnim głosowaniu Zielonego Budżetu Obywatelskiego jednym ze zwycięskich projektów zostały "Rajskie Ogrody na Długich Ogrodach" (225 tys. zł), w ramach którego przewidziano nasadzenia zieleni.
Warsztaty poświęcone Dziedzictwu i Tożsamości
Kolejne ogólnodostępne spotkanie dotyczące Długich Ogrodów odbędzie się w czwartek, 23 listopada, o godz. 17, w Szkołach Ekonomiczno-Handlowych (ul. Seredyńskiego 1A
![111 nowych inwestycji za ponad 19 mln zł. Wyniki gdańskiego Budżetu Obywatelskiego](https://s-trojmiasto.pl/zdj/c/n/2/3553/150x100/3553413__kr.webp)
![Długie Ogrody. Dzielnica z bogatą historią](https://s-trojmiasto.pl/zdj/c/n/2/2794/150x100/2794878__kr.webp)
Historia kościoła Św. Barbary na Długich Ogrodach
![Poznaj historię kościoła na Długich Ogrodach](https://s-trojmiasto.pl/zdj/c/n/2/1222/150x100/1222127__c_59_0_715_516__kr.webp)
Miejsca
Opinie (210) 1 zablokowana
-
2023-11-23 07:03
W żaden (2)
- 14 7
-
2023-11-23 08:11
Estakadę na ogród (1)
parking na delfinarium, park na chlewik dla psów czy dzików - to na pewno rozwiąże problemy mieszkańców, przedsiębiorców czy turystów.
- 11 0
-
2023-11-23 10:32
I bilety sprzedawać
- 6 0
-
2023-11-23 07:03
Dziadek (3)
Dziadek mówi że tam przed wojna byli ogrody
Śliwki pomidory agrest
Dziadek mówi że powinno być więcej ogrodów tam- 19 9
-
2023-11-23 08:54
Albo cmentarz...
- 0 3
-
2023-11-23 08:57
(1)
powiedz dziadkowi ze jest już po wojnie
- 8 4
-
2023-11-23 10:41
i dodaj, że przed wojną nie było już ogrodów bo miasto było ciasno zabudowane. A już między ul. Długie Ogrody i Groblą Angielską to budy stały jedna przy drugiej oprócz jednego małego parku.
- 4 1
-
2023-11-23 07:04
To jest dwubiegunowość władz miasta (2)
Z jednej strony Gdańsk kreuje się jako atrakcja turystyczna, z drugiej nie ma infrastruktury, parkingów dla autokarów itd.
Trzeba podjąć decyzje i być konsekwentnym. Albo turyści albo mieszkańcy. Przynajmniej wokół Głównego Miasta. Nie da się zjeść ciastka i mieć ciastka...- 64 7
-
2023-11-23 09:18
Jak nie ma parkingów dla autokarów xD a pasy zabrane i wymalowane żółta farba miejsca tymczasowe to nie parking xD ? Ekipa festynowa bierze coraz więcej przykładów od ekipy gryzoniowej .
- 4 1
-
2023-11-23 15:40
Da się. Parkingi dla autokarów powinny być na peryferiach miasta. W centrum tylko punkt do odbioru/zrzutu turystów. Tak jest za granicą i się to sprawdza. Sama pamiętam sytuację że będąc na wycieczce w Rzymie czekałam z grupa na autokar, bo musiał zjechać do miasta z parkingu oddalonego godzinę od centrum.
- 2 1
-
2023-11-23 07:05
Wyburzenie estakady to będzie katastrofa! (36)
Jak pomysłodawcy tej bzdury wyobrażają sobie organizację ruchu drogowego w tym miejscu?
- 165 64
-
2023-11-23 07:12
Spokojnie
Nie będzie Cię stać na auto. Zresztą i tak zakażą wjazdu i przejazdu.
- 26 11
-
2023-11-23 07:17
normalne skrzyzowanie jak wszedzie sobie wyobrazam (10)
i pierwsze komentarze to zawsze skomlenie kierowcow. podatki lepiej zaczelibyscie jakies płacic
- 26 64
-
2023-11-23 07:56
(6)
Nikt cię nie pytał o zdanie rowerzysto.
Z ciekawości, ile płacicie za np: DDRy i ich utrzymanie lub darmowe stojaki rowerowe?
Odpowiedź oczywista, nic. Im człowiek bardziej zagłębi się w ten temat tym bardziej zdaje sobie sprawę, że rowerzyści mają praktycznie wszystko za darmo, zaś za udogodnienia dla nic płacą wszyscy. Według danych miejskich rowerzyści stanowią ok. 4% mieszkańców miasta (w okresie jesienno-zimowym oczywiście jest to prawie 0% za wyjątkiem tych dziwnych masochistów). Zaś koszta ponoszone na owe 4% są kompletnie niewspółmierne do wpływów jakie generują.
Także radzę siedzieć cicho socjalisto jeśli chodzi o płacenie. Bo wy nie płacicie kompletnie nic zaś narzekacie i drzecie ryjka jakbyście to wy utrzymywali miasto.
A teraz doucz się o czym mówi art. 33 ust. 6 i skończ łamać prawo. Daj też znać całej reszcie cyklistów o tym przepisie, gdyż wszyscy ale to wszyscy łamiecie ten przepis. Dosłownie 99,9% rowerzystów to codziennie łamiący prawo przestępcy.
Nie pozdrawiam.- 45 25
-
2023-11-23 08:56
(4)
Brytyjski rząd kończy z antysamochodową polityką
Sprawę w obszernym artykule omówił The Guardian. Z zaskakującymi postulatami wystąpił sam premier Wielkiej Brytanii Rishi Sunak. Obiecał on zakończyć antysamochodową politykę i przedstawił szereg pomysłów, mających ułatwić życie kierowcom.
W tym tygodniu rząd Wielkiej Brytanii wyznaczy długoterminowy plan wspierania kierowców, wciskając mocno hamulec dla wszystkich antysamochodowych rozwiązań w całej Anglii. Podejmujemy niezbędne decyzje, aby wesprzeć kierowców i sprawić by nasz kraj pozostał w ciągłym ruchu. (...) Ograniczanie kierowców jest atakiem na codzienne życie ludzi w całej Wielkiej Brytanii, którzy korzystają z samochodów, aby dostać się do pracy lub odwiedzać swoje rodziny.
powiedział Rishi Sunak
Sporym zaskoczeniem jest z pewnością także obietnica powstrzymania samorządów od tworzenia tak zwanych "15-minutowych miast". W teorii mają one sprawiać, że mieszkańcy będą w stanie dotrzeć do pracy i załatwić wszystkie swoje sprawy, poświęcając najwyżej 15 minut marszu lub jazdy na rowerze od miejsca zamieszkania. W praktyce, oznacza to wprowadzanie bardzo restrykcyjnych ograniczeń w ruchu samochodów.- 13 4
-
2023-11-23 09:35
Tam kierowcy sami się ograniczają
Stojąc w gigantycznych korkach w Londynie i okolicach
- 5 7
-
2023-11-23 10:16
Źródło? (1)
Interia motoryzacja xD
Następnym razem od razu zacytuj "newsy" z EL00000 :D- 2 3
-
2023-11-23 10:49
Zabolało, że istnieją inne opinie niż prawdy objawione rodem z elementarza polityki komunikacyjnej?
- 8 1
-
2023-11-23 10:22
Co oznacza "tworzenie 15 minutowych miast"?
Tą definicję spełnia prawie każde osiedle w Europie, a alternatywą jest amerykański zoning, gdzie w promieniu 15 minut na piechotę nie ma nawet żadnego sklepu, a ludzie są na siłę uzależniani od samochodów.
- 5 8
-
2023-11-23 09:10
Ciesz się że nie mamy czarnych
I to czarnych rowerzystów, to dopiero by miasto stawało na głowie aby im zrobić dobrze w poprawności politycznej.
- 10 2
-
2023-11-23 09:51
słabo u ciebie...
...z wyobraźnią.
- 0 5
-
2023-11-24 10:52
To cieniutko!!! Pora do szkoły!!!
- 0 0
-
2024-01-02 11:21
Baran!!!!!!
- 0 0
-
2023-11-23 07:39
(5)
Normalnie, na jednym poziomie, tak jak ma to miejsce na większości skrzyżowań w mieście. Po zjeździe z estakady i tak staje się w korku, więc co to za różnica, czy nastąpi to minutę wcześniej czy później.
- 21 22
-
2023-11-23 08:02
(3)
A później te przejścia będą likwidowane, jak obecnie się dzieje w centrum. Dwa dni temu był artykuł. Estakada spelnia swoje zadanie, jest bezkolizyjna i bezpieczna.
- 18 12
-
2023-11-23 08:14
Proponuję cofnąć się do artykułu o likwidacji przejść w centrum i go doczytać.
- 8 5
-
2023-11-23 08:32
Pszejścia znikną jak pojawia sie szykany i strefa 30, bo o tym była mowa w artykule. (1)
Manipulujesz jak rasowy zwolennik obecnego rzadu.
- 4 5
-
2023-11-23 21:07
Jestem zwolennikiem rządu DT.
- 0 0
-
2023-11-24 10:57
Widać jak jesteś tępy,jeśli tego nie ogarniasz!!!!!
- 0 0
-
2023-11-23 07:45
Jaka katastrofa...... (5)
Zrobią duże rondo i samochody będą zwalniać, chociaż szoferzy i szoferki potrafią przy 10 km/h wyladować na dachu, lub ściąć latarnię. Poza tym jest obwodnica południowa , jest tunel....tego nie było gdy budowali tego koszmarka, baaaa, nikomu o tym sie nie sniło.
- 9 30
-
2023-11-23 08:37
snilo, snilo, a nawet myslalo i planowalo (2)
To raczej ty wierzysz w demiurga, co sie objawil i palcem pokazal...
Moge cie zapewnic, ze wymienione przez ciebie polaczenia planowane byly od lat '70 ubieglego wieku. I zrealizowano jedynie ich czesc, na dodatek, niekompletnie.
Bo na tyle kasy wystarczylo...- 17 0
-
2023-11-23 09:06
Myli ci sie z "czerwona drogą" (1)
na która ciagle zabezpieczona jest rezerwa terenowa.
- 0 4
-
2023-11-23 10:00
nie myli mi się
Planowano oś komunikacyjną wzdłuż wybrzeża, z nadmorską linią SKM, przekraczającą Wisłę i komunikującą Wyspę portową i Olszynkę.
Obwodnice południowe miały być dwie, "mała" przez Olszynkę i Orunię w okolicach Sandomierskiej.
Były tam (Orunia) rezerwy terenowe, zabudowane przez Budynia.
Dodaj do tego tunel pod Motławą i sensowną rozbudowę Wałowej/Popiełuszki i faktycznie można w takiej sytuacji myśleć o przebudowie centrum...
Cały ten plan koncertowo spieprzono pod dyktando deweloperki i turystycznego gastro.- 6 2
-
2023-11-24 10:59
Bież połowę!!!!!
- 0 0
-
2024-01-02 11:28
Widać że nie ogarniasz tematu!! Piszesz dla samego pisania!!Co ma obwodnica południowa i tunel do korków na ogrodach i podwalu??Pewnie jesteś słoik!!!
- 0 0
-
2023-11-23 07:55
Ze 4 naziemne przejścia dla pieszych za parę milionów i problem się rozwiąże sam
- 10 0
-
2023-11-23 08:00
(4)
A może schować estakdę pod ziemię i poprowadzić ten odcinek drogi w płytkim tunelu?
- 12 10
-
2023-11-23 08:14
(3)
W jakim celu?
- 6 7
-
2023-11-23 08:41
w celu zachowania funkcjonalnisci (2)
I dlatego, ze tak sie robi w (lepszym) swiecie.
W naszym swiecie kieszonkowi dyktatorzy usiluja dzialac zamordystycznymi metodami bolszewi. A prowadzi to do efektow widocznych opodal, gdzie miasto zamienilo sie w martwa strefe turystyczna, zerowisko dla taniego biznesu...- 11 7
-
2023-11-23 09:17
Bolszewia jest wtedy, gdy skrzyżowanie jednopoziomowe w mieście. Tak jest, nie zmyślam.
- 4 3
-
2023-11-23 09:30
tak właśnie powinno się robić tunele gdzie się da, wtedy piesi są bezpieczni, kierowcy mogą jechać ile fabryja dała i wszyscy są zadowoleni
- 2 5
-
2023-11-23 09:12
(1)
To utrzymuj ze swojej kasy estakade
- 4 12
-
2023-11-23 09:53
od tego jest...
...miasto.
Po to wybieramy sprawnych i rozumnych zarządców.- 6 2
-
2023-11-23 10:43
Pod estakadą, samochody nie jeżdżą, a potem będą.
- 1 3
-
2023-11-24 10:50
Dobrze zaplanowane skrzyżowanie albo jeszcze lepiej rondo. Tam już od wielu lat nie ma wcale aż tak dużego ruchu, jak bywało jeszcze około lat 2000-2010.
- 0 1
-
2023-11-24 10:51
Właśnie nie wyobrażają!! Wyburzyć i już!!Jakaś obsesja??!!!
- 0 0
-
2024-01-02 11:20
To wyburzenie to jakiś i**otyzm!! Uparł się jakiś baran aby wyburzać,bo gdzieś tam coś wyburzyli!! Ale nikt nie môwi co w zamian!!Jaka masa aut będzie stała i hałasowała czekając na światłach!! Będą jeszcze większe korki!!
- 0 0
-
2023-11-23 07:05
4 na 5 sasiadow jest za tym by wyburzyć szkołę na Osowej (6)
Czy miasto ją wyburzy?
Głupota z tym pomysłem na wyburzenie estakady nie ma granic.
Na spotkaniu widać garstka osob- 96 22
-
2023-11-23 07:29
Tak to jest...
Kiedy garstka pieniaczy chce decydować za resztę.
- 21 4
-
2023-11-23 07:43
Trzeba było się też wybrać, a nie teraz narzekać. Ta estakada w godzinach szczytu i tak prowadzi do korka i nie upłynnia nijak ruchu, a jej utrzymanie będzie tylko coraz więcej kosztowało.
- 13 14
-
2023-11-23 07:47
długie ogrody powinny być urokliwym porannym bazarkiem warzyw i owoców
- 4 4
-
2023-11-23 07:53
A może schować estakadę pod ziemie i poprowadzić ten kawałek drogi tunelem?
- 4 3
-
2023-11-23 09:40
byłoby więcej kierowców
takich jak ty, gdybyście nie gnili w korkach do swojego m4 poza miastem z ogródkiem 2x2m. Miasto to powinno być przede wszystkim dla pieszych, rowerów, komunikacji (tramwaje, metro, kolejka, trolejbusy, autobusy) i jako dodatek to samochody. Bardzo dobrze że ktoś wreszcie pomyślał o likwidacji tego wiaduktu i przerobieniu Długich Ogrodów aby efekt faktycznie nawiązywał do nazwy tego miejsca. Całym sercem za zmianami
- 3 11
-
2023-11-23 13:15
To jest artykuł o Długich Ogrodach. Czytanie ze zrozumieniem
- 0 0
-
2023-11-23 07:12
Długie Ogrody dla ... Szarej strefy turystycznej,? (3)
Jeżeli dalej będzie tak jak się ma to dalej będą wynajmy taniego noclegu w mieszkaniu po babci w wieżowcu za 28 % ceny w hotelu, który stoi w pobliżu. Dorabianie sobie do skromnych pensji ma się dobrze w naszym kraju. A w roku szkolnym mieszkanie dla studentów akademii muzycznej.
- 37 1
-
2023-11-23 07:30
(1)
A może hotele sa za drogie? Byłoby taniej poszliby do hotelu Kiedy kilka lat temu byłem w Stanach to za pokój , fakt nie był to hotel luksusowy, zapłaciłem za pokój 2 osobowy z łazienką 50 dolarów przy stawce przeciętnego Amerykanina 20 dolarów za godzinę .
- 4 2
-
2023-11-23 08:59
To duzo
Motel 5 lub 7 bywały taniej
- 3 0
-
2023-11-23 09:12
No i co w tym złego ?
- 2 2
-
2023-11-23 07:15
Łapy precz od estakady!!! (8)
- 80 25
-
2023-11-23 08:30
Nic z tego, masz tunel i obwodnicę południową. (7)
Gdy stawiano tego koszmarka nikomu się one nie śniły. Poza tym, rondo uspokoi ruch, zmusi szoferów i szoferki do myślenia, a co do korków, to i tak one są teraz przy światłach na Okopowej, co więcej, przy Okopowej one znacznie się zmniejszą. A i koszt remontu i utrzymania tego molocha jest niebagatelny i wolę by te pieniądze wydano na remont chodników i dróg rowerowych. Tego ludzie potrzebują, a nie estakad.
- 7 20
-
2023-11-23 08:43
zaczynam wierzyc w zgubny wplyw przemyslowego tuczu trzody ludzkiej...
Bo zdrowy czlowiek tak nie bredzi...
- 10 5
-
2023-11-23 08:47
(1)
Proszę pod swoimi komentarzami dopisywać: "komentarz sponsorowany przez stowarzyszenie rowerowe FRAG".
- 14 3
-
2023-11-23 09:00
FRAG...proszę, wpisz tu nazwe instrumentu muzycznego,
to Forum Rozwoju Aglomeracji Gdańskiej.
- 2 0
-
2023-11-23 08:55
(1)
Ruch nie ma być "spokojny" tylko płynny.
Proszę wyliczyć kosz utrzymania dróg rowerowych i napisać czy jest współmierny do przychodu miejskiego generowanego przez rowerzystów.
Owszem mamy tunel pod Wisłą. Chcesz nim przejechać kierując się z Śródmieścia? Psikus, na Marynarki Polskiej władujesz się w codzienny korek spowodowany kradzieżą jednego pasa ruchu, na wylotówce z Gdańska, na rzecz DDR, którym nikt nie jeździ. Jak korków nigdy na tej drodze nie było tak teraz są codziennie.
Jak zbudują rondo to proszę nie narzekać później, że paczka z nowym ajfonikiem oraz wegańskie pudełeczko się spóźniają. Bo stoją w korku.
Przy okazji, czy przepoceni ciasnogaci (sam zacząłeś od wyzwisk) włączą kiedykolwiek myślenie i przestaną przejeżdżać przez p.r.z.e.j.ś.c.i.a. dla pieszych?- 13 6
-
2023-11-23 09:03
O płynności to decydują prowadzący pojazdy
a zwłaszcza ich umiejętności, które na ogół sa denne. Nie zgadzam sie by ładowac bezsensownie duze pieniadze po to byś ty i tobie podobni nie stali w korkach. mam to w głębokim poważaniu.
- 5 9
-
2023-11-23 11:41
Rondo? Poważnie? Turbinówka na Kartuskiej to praktycznie maksymalny rozmiar skrzyżowania gdzie rondo ma sens. Przy wielu pasach nikt nie wie jak się na rondzie zachować i koniec końców zawsze montują światła. Chyba, że planujemy tam zrobić coś w stylu "ronda" dokoła Łuku Triumfalnego, gdzie w ogóle zlikwidowali pasy i w każdej chwili musisz uważać na nadjeżdżające samochody z zarówno lewej jak i prawej - co by o tym nie powiedzieć to uspokaja ruch, bo większa prędkość to pewno dzwon :D.
- 4 0
-
2023-11-23 12:29
i w Berlinie są drogi nie zapomnij dodac.
- 1 0
-
2023-11-23 07:24
koscil (1)
- 1 5
-
2023-11-23 07:25
kosciol
po co to było odbudowywać. tylko po too zeby wieprzek rózowy doil kase
- 1 4
-
2023-11-23 07:49
Na spotkaniu kilka osób, sami znajomi. Kompletnie nie ogarniają o co chodzi. (4)
Wyburzyć estakadę ? I co jeszcze ? To pokazuje bezsilność pani Prezydent, brak konkretnych rozwiązań dla Miasta, do tego ciągłe afery.
- 68 19
-
2023-11-23 08:46
Trzeba było iść na spotkanie zabrać znajomych ekspertów od zagospodarowania terenu, architektury i estakad w środku miasta
- 10 8
-
2023-11-23 08:50
to pokazuje perfidie szczucia mieszkancow na siebie... (2)
Wykorzystujac paru nawiedzonych i odrealnionych paranoikow, ktorzy ze szczescia, ze ktos ich slucha, zrobia wszystko...
Oni maja czas, w odroznieniu od zaoranej codziennoscia wiekszosci. I robia z darmo brudna robote.- 12 4
-
2023-11-23 11:09
(1)
Ale kto broni szeforkom uczestniczyć w spotkaniach? Tylko wasze lenistwo, co zresztą widać po tuszy
- 5 6
-
2023-11-23 11:48
życie broni...
bo na chleb nikt nie da...
Co do tuszy, to raczej ją widać w trakcie parad, którymi blokujecie centrum miasta...
No, estetyka mocno egzotyczna i odległa od "common sense"...- 2 3
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.