• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Jak usprawnić lewoskręt na Klinicznej? Pomysł czytelnika

Kornel
21 lipca 2023 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (188)
Propozycja czytelnika w rejonie do skrętu z ul. Klinicznej w kierunku wiaduktu kolejowego nad al. Hallera. Czy jednak nie spowoduje to korka dla jadących Hallera w kierunku Brzeźna?  Propozycja czytelnika w rejonie do skrętu z ul. Klinicznej w kierunku wiaduktu kolejowego nad al. Hallera. Czy jednak nie spowoduje to korka dla jadących Hallera w kierunku Brzeźna?

Codziennie rano ten sam problem: zakorkowana ul. KlinicznaMapka przy lewoskręcie w al. HalleraMapka. Jak usprawnić ruch w tym rejonie Wrzeszcza? Pan Kornel ma propozycję, która nie wymaga dużego nakładu środków finansowych, a efektem - jego zdaniem - będzie poprawa płynności przejazdu samochodów.



Jak oceniasz propozycję zmian na skrzyżowaniu Klinicznej i Hallera?

Nasz czytelnik kilka razy dziennie, o różnych porach dnia, przejeżdża samochodem z Letnicy przez ul. Kliniczną i skrzyżowanie z al. gen. J. Hallera, w kierunku Opery Bałtyckiej.

On i inni kierowcy stoją wtedy w korku do skrętu z ul. Klinicznej w lewo, by przejechać pod wiaduktem kolejowym.

Oto jego propozycja ulepszenia przejazdu w tym miejscu.

Za krótkie pasy lewoskrętu



Codziennie napotykamy ten sam problem korkowania się ul. Klinicznej na pojedynczym lewoskręcie. Dwa pasy do lewoskrętu są tylko na krótkim odcinku, co powoduje powstanie ogromnych korków, szczególnie w godzinach szczytu. Kolejka samochodów robi się najczęściej tak duża, że uniemożliwia to wjechanie z ul. Marynarki PolskiejMapka na pas dla skręcających w lewo z ul. Klinicznej i w rezultacie blokuje całkowicie tę ulicę.

Kierowcy "spieszący się" dojeżdżają do skrzyżowania ul. Klinicznej z al. Hallera i próbują zmienić pas przed samym skrzyżowaniem, co również blokuje 1 z pasów jazdy na wprost i zupełnie nie daje możliwości skręcenia w lewo kierowcom czekającym w korku. Dochodzi tam codziennie do wielu wymuszeń pierwszeństwa przez "spieszących się" kierowców, próbujących ominąć korek na lewoskręcie.

Remont kładki przy Remont kładki przy "stoczniowej" stacji. Trwa poszukiwanie wykonawcy
Sytuacja pogorszyła się po zmianie kierunku ruchu na ul. PiramowiczaMapka i korkowaniu się ul. Hallera, aż do Opery Bałtyckiej, ponieważ wszyscy kierujący się do Wrzeszcza muszą przejechać przez ul. Hallera, która na wysokości przejścia dla pieszych jest jednopasmowa.

Zamiast przebudowy - wymalowanie znaków



Można zaproponować wiele rozwiązań przebudowy skrzyżowania i układu drogowego, ale większość z nich wiązałaby się ze znacznymi inwestycjami drogowymi. Mając nadmiar czasu i czekając cierpliwie w korku na skręcenie w lewo z ul. Klinicznej, obserwowałem ruch i pomyślałem, że pewnym rozwiązaniem kompromisowym byłaby zmiana organizacji ruchu na tym skrzyżowaniu.


Mianowicie chodzi o utworzenie dwóch pasów do skrętu w lewo, z czego jeden również do jazdy na wprost (tak jak jest obecnie) w ul. Wyspiańskiego. Zmniejszy to co prawda liczbę pasów do jazdy w prawo w al. Hallera, ale przez te kilka lat nie zaobserwowałem, by tworzyły się tam korki, czego nie można powiedzieć o skręcie w lewo.

Zaproponowane rozwiązanie wymagałoby jedynie przemalowania oznakowania poziomego i wymiany części oznakowania pionowego więc - krótko mówiąc - jest tanie.


Na ul. Rakoczego to działa



Podobne rozwiązanie zastosowano niedawno na ul. RakoczegoMapka, którą również przejeżdżam codziennie po kilka razy. Tam z kolei bardzo długi i niewykorzystywany lewoskręt skrócono, co rzeczywiście wpłynęło na płynność ruchu, zmniejszyło to również blokowanie bus pasa przez skręcających w prawo w ul. Jaśkowa DolinaMapka.

Zdaję sobie sprawę, że takie rozwiązanie wymaga szerszego spojrzenia na problem tego skrzyżowania, bezpieczeństwa drogowego i innych aspektów, których jako zwykły kierowca mogę być nieświadomy, ale warto rozważyć takie wyjście, ponieważ sytuacja w tym miejscu (jak i wielu innych miejscach Gdańska) robi się coraz trudniejsza.
Kornel

Co Cię gryzie - artykuł czytelnika to rubryka redagowana przez czytelników, zawierająca ich spostrzeżenia na temat otaczającej nas trójmiejskiej rzeczywistości. Wbrew nazwie nie wszystkie refleksje mają charakter narzekania. Jeśli coś cię gryzie opisz to i zobacz co inni myślą o sprawie. A my z radością nagrodzimy najciekawsze teksty biletami do kina lub na inne imprezy odbywające się w Trójmieście.

Miejsca

Opinie (188) ponad 10 zablokowanych

  • Tam może być i 5 pasów do skrętu w lewo a i tak nic to nie zmieni bo jest wąskie gardło przy conradinum a potem światła przy operze. Jedynie skręt w Piramowicza może coś zmienić.

    • 23 6

  • ale mam deżawu (1)

    jest źle
    dziarski szeryf znajduje rozwiązanie
    czekamy na odpowiedź jednostki odpowiedzialnej za obszar w którym jest syf, że "znaliśmy ten problem, ale nasi inżynierowie wyliczyli że trzeba tak jak jest, więc się nie da"

    • 6 0

    • Jak Piramowicza była otwarta to wszystko się dało ...

      • 1 2

  • mieszanie herbaty nie spowoduje, że będzie słodsza

    Jest zwyczajnie za dużo samochodów w mieście. Zatory to nieunikniona codzienność.

    • 12 4

  • Piramowicza (5)

    Normalny człowiek wraca z pracy samochodem i stoi w korku w imię swobody i bezpieczeństa przejazdu na Piramowicza rowerowych rydwanów Pani Prezydent. Czy widział ktoś korki na ścieżkach rowerowych? Sam jeżdzę rowerem ale nie jestem nawiedzonym ekologiem i chcę normalnie korzystać z dróg jadąc samochodem. Pani" prezydętka " i cała lewica przygotowuje nas pokojowo do przymusu jazdy rowerem, oni wiedzą najlepiej co dla nas najlepsze.

    • 18 17

    • Śmieszne, że oni też jeżdżą samochodami

      Hipokryzja

      • 4 0

    • Tak, pilnuj samochodzika bo "oni" Ci go zabiorą...

      Głupoty wygłaszane przez wielbicieli big oil robią się coraz śmieszniejsze w zderzeniu z rzeczywistością.

      • 3 8

    • Było trzeba nie rozjeżdżać rowerzystów. Dla kierowczyków to jednak zbyt skomplikowane spojrzeć w lewo i prawo.

      • 3 3

    • Korki (1)

      To niech 'normalny człowiek' wraca z pracy komunikacją miejską. Proste i skuteczne na koreczki...

      • 0 1

      • Jak można wracać czyś co nie istnieje...?

        • 0 1

  • Raczej edukacja ludzi, a nie sama zmiana organizacji

    Po zmianie auta skręcające w prawo będą tak samo się korkować.
    Ludzie nie mają odpowiedniej kultury jazdy. Klasykiem w tym konkretnym miejscu jest to, że ludzie stoją na prawym pasie do skrętu, a ten krótki lewy jest pusty albo tylko jedno auto. Takie samo zjawisko można zaobserwować przy galerii bałtyckiej. Później, jak już auto z tego lewego pasa wjedzie na Hallera, to musi zmienić pas na prawy, co prawda obowiązuje jazda na suwak, ale wielu kierowców ma to gdzieś. To powoduje, że jeszcze więcej kierowców woli ustawić się na prawym pasie, i tym samym zablokować lewy.

    • 6 3

  • Odwrócić ruch na Piramowicza na odcinku do Uphagena (nakaz jazdy w prawo). Zostawić od Zwycięstwa żeby był dojazd do szkoły i rowerzyści mogli pędzić na swych lśniących maszynach i nagle zrobi się luźniej wokół tego skrzyżowania. Będzie można wtedy pasy zmienić bo będzie gdzie zjechać ze skrzyżowania.

    • 15 6

  • Słabo wyszło to myślenie

    Myślenie Pana Kornela skończyło się na skrzyżowaniu z Hallera, a do skrzyżowania przy Operze już nie dojechało. Tam pasów więcej nie będzie, więc wpakowanie jeszcze więcej samochodów na Hallera totalnie zatka Hallera i dodatkowo zablokuje tramwaje pod wiaduktem.

    • 19 0

  • Zlikwidować go i po problemie

    • 0 1

  • Problem lezy w glupocie urzędnika (9)

    Który wydał najgłupszy nakaz zmiany kierunku ulicy piramiwicza. Kiedyś ruch był tam.plynny bo auta płynnie opuszczały Hallera. Tylko przywrócenie dawnego kierunku ul piramiwicza polepszy sytuacje

    • 25 11

    • Co prawda rozjeżdżali pieszych i rowerzystów, ale jest to poświęcenie na które jesteś gotów, nie? (8)

      • 7 13

      • (3)

        Proszę podać dokładnie ilu pieszych i rowerzystów zostało w tym miejscu "rozjechanych". Może być nawet w ciągu dekady. Żadne wymówki, dokładna liczba.
        Proszę od razu podać skąd jest ta liczba, bo od razu wiem, że będzie Pan tu zmyślał.
        No co, nie powinno to być takie trudne prawda Panie ciasnogaci?

        • 7 6

        • 22 w samym 2018. (2)

          Odpal sobie artykuł na tym portalu o zamknięciu Piramowicza, są tam statystyki :)

          Tymczasem:
          Proszę podać dokładnie o ile wydłużył się korek na Hallera i Klinicznej. Żadne wymówki, dokładna liczba.
          Proszę od razu podać skąd jest ta liczba, bo od razu wiem, że będzie Pan tu zmyślał.
          No co, nie powinno to być takie trudne prawda Panie tłustodupy?

          • 5 9

          • No odpal! I co tam wyczytałeś? Tylko potencjalne zagrożenie i tyle.

            • 6 1

          • Przyjmując nawet te dane to szansa zdarzenie jest 0,00075% XD

            Jak tam obcisomajty?

            • 5 3

      • Słuchałem urzędnika który przedstawił ten "problem" i z prostej matematyki mi wyszło że szansa na zdarzenie nawet nie na (2)

        Przecież to się nawet nie broni

        • 4 1

        • Oczywiście te artykuły o potrąceniach co chwilę są jakąś kwantową anomalią z innego wymiaru? (1)

          I fakt że skończyły się po odwróceniu ruchu też?

          • 2 5

          • Podaj źródła i dane

            • 3 0

      • nikt tam nikogo nie rozjechał, a ścieżka powinna być tam jednokierunkowa albo pas na jezdni

        • 2 1

  • Jedyna opcja to w końcu wybudowanie drogi czerwonej i zielonej tak jak zakładano od początku (1)

    • 3 3

    • Zielona w tunelu, a Czerwona na estakadzie nad PKP lub tuż obok.

      • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane