• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Jak usprawnić lewoskręt na Klinicznej? Pomysł czytelnika

Kornel
21 lipca 2023 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (188)
Propozycja czytelnika w rejonie do skrętu z ul. Klinicznej w kierunku wiaduktu kolejowego nad al. Hallera. Czy jednak nie spowoduje to korka dla jadących Hallera w kierunku Brzeźna?  Propozycja czytelnika w rejonie do skrętu z ul. Klinicznej w kierunku wiaduktu kolejowego nad al. Hallera. Czy jednak nie spowoduje to korka dla jadących Hallera w kierunku Brzeźna?

Codziennie rano ten sam problem: zakorkowana ul. KlinicznaMapka przy lewoskręcie w al. HalleraMapka. Jak usprawnić ruch w tym rejonie Wrzeszcza? Pan Kornel ma propozycję, która nie wymaga dużego nakładu środków finansowych, a efektem - jego zdaniem - będzie poprawa płynności przejazdu samochodów.



Jak oceniasz propozycję zmian na skrzyżowaniu Klinicznej i Hallera?

Nasz czytelnik kilka razy dziennie, o różnych porach dnia, przejeżdża samochodem z Letnicy przez ul. Kliniczną i skrzyżowanie z al. gen. J. Hallera, w kierunku Opery Bałtyckiej.

On i inni kierowcy stoją wtedy w korku do skrętu z ul. Klinicznej w lewo, by przejechać pod wiaduktem kolejowym.

Oto jego propozycja ulepszenia przejazdu w tym miejscu.

Za krótkie pasy lewoskrętu



Codziennie napotykamy ten sam problem korkowania się ul. Klinicznej na pojedynczym lewoskręcie. Dwa pasy do lewoskrętu są tylko na krótkim odcinku, co powoduje powstanie ogromnych korków, szczególnie w godzinach szczytu. Kolejka samochodów robi się najczęściej tak duża, że uniemożliwia to wjechanie z ul. Marynarki PolskiejMapka na pas dla skręcających w lewo z ul. Klinicznej i w rezultacie blokuje całkowicie tę ulicę.

Kierowcy "spieszący się" dojeżdżają do skrzyżowania ul. Klinicznej z al. Hallera i próbują zmienić pas przed samym skrzyżowaniem, co również blokuje 1 z pasów jazdy na wprost i zupełnie nie daje możliwości skręcenia w lewo kierowcom czekającym w korku. Dochodzi tam codziennie do wielu wymuszeń pierwszeństwa przez "spieszących się" kierowców, próbujących ominąć korek na lewoskręcie.

Remont kładki przy Remont kładki przy "stoczniowej" stacji. Trwa poszukiwanie wykonawcy
Sytuacja pogorszyła się po zmianie kierunku ruchu na ul. PiramowiczaMapka i korkowaniu się ul. Hallera, aż do Opery Bałtyckiej, ponieważ wszyscy kierujący się do Wrzeszcza muszą przejechać przez ul. Hallera, która na wysokości przejścia dla pieszych jest jednopasmowa.

Zamiast przebudowy - wymalowanie znaków



Można zaproponować wiele rozwiązań przebudowy skrzyżowania i układu drogowego, ale większość z nich wiązałaby się ze znacznymi inwestycjami drogowymi. Mając nadmiar czasu i czekając cierpliwie w korku na skręcenie w lewo z ul. Klinicznej, obserwowałem ruch i pomyślałem, że pewnym rozwiązaniem kompromisowym byłaby zmiana organizacji ruchu na tym skrzyżowaniu.


Mianowicie chodzi o utworzenie dwóch pasów do skrętu w lewo, z czego jeden również do jazdy na wprost (tak jak jest obecnie) w ul. Wyspiańskiego. Zmniejszy to co prawda liczbę pasów do jazdy w prawo w al. Hallera, ale przez te kilka lat nie zaobserwowałem, by tworzyły się tam korki, czego nie można powiedzieć o skręcie w lewo.

Zaproponowane rozwiązanie wymagałoby jedynie przemalowania oznakowania poziomego i wymiany części oznakowania pionowego więc - krótko mówiąc - jest tanie.


Na ul. Rakoczego to działa



Podobne rozwiązanie zastosowano niedawno na ul. RakoczegoMapka, którą również przejeżdżam codziennie po kilka razy. Tam z kolei bardzo długi i niewykorzystywany lewoskręt skrócono, co rzeczywiście wpłynęło na płynność ruchu, zmniejszyło to również blokowanie bus pasa przez skręcających w prawo w ul. Jaśkowa DolinaMapka.

Zdaję sobie sprawę, że takie rozwiązanie wymaga szerszego spojrzenia na problem tego skrzyżowania, bezpieczeństwa drogowego i innych aspektów, których jako zwykły kierowca mogę być nieświadomy, ale warto rozważyć takie wyjście, ponieważ sytuacja w tym miejscu (jak i wielu innych miejscach Gdańska) robi się coraz trudniejsza.
Kornel

Co Cię gryzie - artykuł czytelnika to rubryka redagowana przez czytelników, zawierająca ich spostrzeżenia na temat otaczającej nas trójmiejskiej rzeczywistości. Wbrew nazwie nie wszystkie refleksje mają charakter narzekania. Jeśli coś cię gryzie opisz to i zobacz co inni myślą o sprawie. A my z radością nagrodzimy najciekawsze teksty biletami do kina lub na inne imprezy odbywające się w Trójmieście.

Miejsca

Opinie (188) ponad 10 zablokowanych

  • jakś bzdura trzeci pas zajeżdżający drogę temu z lewej i tak na wyjściu są dwa pasy jak obecnie

    • 1 1

  • Zaproponowane rozwiązanie przesunie korek gdzie indziej (2)

    Tutaj jak sam autor wskazał, na Hallera jezdnia zwęża się do 1 pasa. Upłynnienie tego lewoskrętu sprawi, że korek przeniesie się kawałek dalej i jednocześnie zblokuje ruch na wprost od strony Brzeźna w stronę Opery, gdy bez problemu wszystkie auta wtłoczą się w Hallera. W sytuacji gdy mamy wąskie gardła, to żadne tego typu rozwiązania nie pomogą.

    Przy okazji chciałbym zwrócić uwagę na problem, jaki istnieje na skrzyżowaniu Słowackiego/Potokowej. Na kierunku Morena->Wrzeszcz oraz z powrotem ruch z dwóch pasów ściska się na jednym pasie do skrętu, by następnie za skrzyżowaniem rozłożyć go na 2 pasy. To jest kompletnie bez sensu. Na takich skrzyżowaniach, gdzie zarówno przed jak i za nim są 2 pasy, prawo/lewoskręty powinny być 2 pasmowe. Ten sam problem mieliśmy na skrzyżowaniu Havla/Trasa AK kierunek Obwodnica i go rozwiązano.

    • 8 0

    • Rozwiązano problem na Havla tak, że teraz autobusy nie mogą się włączyć do ruchu...

      • 0 0

    • Tak się dzieje, bo w GZDiZ zatrudnieni są sami sprawni umysłowo inaczej.

      Zakład pracy chronionej...

      • 0 0

  • Należy się ocknąć i przywrócić logiczne rozwiązanie

    Tzn. otworzyć ruch na Piramowicza. Nie będzie korków- proste.

    • 13 8

  • Bardzo dobry pomysł

    To rozwiązanie byłoby korzystne, dodatkowo przywrócenie dawnego ruchu na Piramowicza. Swoją drogą to co tam zrobiono to sabotaż komunikacyjny.

    • 9 4

  • (1)

    Trzeba otworzyć Piramowicza i Konarskiego i ruch sam się odblokuje a i jeszcze te cwaniaczki co wpychają się z pasa do jazdy na wprost skręcają w lewo blokują tych co jadą w kierunku brzezna

    • 8 5

    • Kiedy były otwarte, tak samo był tam korek, więc nie.

      • 2 2

  • Jest rozwiązanie, bardzo tanie. Komunikacja miejska albo rower. (12)

    Każdy jeden, rano przed wyjściem z domu ma się zastanowić, czy naprawdę absolutnie bezwzględnie musi jechać samochodem. U mnie działa, jak nie leje, nie mam dużych zakupów do zrobienia, to nie jadę autem. Wbrew pozorom to jest bardzo proste.

    • 7 14

    • (7)

      Nie będziesz mi mówił czym mam jeździć komunisto.

      • 7 3

      • Dokładnie. (2)

        Chcę jechać rowerem środkiem pasa, to będę jechał rowerem środkiem pasa i nie będziesz mi w tym przeszkadzał komunisto.

        • 0 3

        • Czym innym jest wolność wyboru, a czym innym chamstwo.

          Dziwne, że tego nie odróżniasz..

          • 3 2

        • Przecież rower, podobnie jak każdy inny pojazd ma całą szerokość pasa do dyspozycji

          W czym wiec problem?

          • 0 0

      • Jedź czym chcesz.

        Tylko nie wyciągaj łapy po moje pieniądze żeby zmniejszyć konsekwencje Twoich i**otycznych wyborów, komunisto!

        • 5 0

      • Stój sobie zatem na lewoskręcie, prawaku

        • 0 3

      • To ty tu jesteś komunistą (1)

        Domagasz się darmowej Iinfrastruktury sponsorowanej przez wszystkich podatników, zapewne także darmowych miejsc parkingowych i socjalnej obsługi zdarzeń Drogowych, których kierowcy aut powodują najwiecej. Zacznij płacić za swoją infrastrukturę z własnej kieszeni to pogadamy kto komunistą jest a kto nie

        • 0 2

        • Rozumiem za DDRy płacili wyłącznie rowerzyści?
          Rozumiem za te wszystkie stojaki płacili wyłącznie rowerzysci?
          Rozumiem za roboty związane z wyłączaniem pasów jazdy i przemiany ich na rowerowe płacili wyłądmcznie rowerzyści?
          Rozumiem za tą przechowalnię dla rowerów na dworcu Wrzeszcz płacili wyłącznie rowerzyści?
          Rozumiem,m za te wieszaki na rowery w SKM oraz autobusach płacili wyłącznie rowerzyści?

          Prawda jest taka, że dla was rowerzystów, których jest w porywach może z 3% mieszkańców, są te wszystkie udogodnienia, za które płaci pozostała część mieszkańców.
          Skoro dorzuciłem się wam rowerzystom do tych udogodnień znaczy, że mogę sobie jeździć po drodze rowerowej tak? Wy możecie jeździć po ulicach, dlaczego jest tu hipokryzja?

          • 2 0

    • (2)

      Tak, niestety muszę. Codziennie z Wlk. Kacka do Gdańska nie dam rady rowerem, przede wszystkim z powodu innych zobowiązań bezpośrednio po pracy. Po prostu rowerem czy komunikacją miejską bym nie zdążył...

      • 4 0

      • No tak, ty nie możesz (1)

        Ja np. po prostu znalazłem sobie robotę bliżej domu, za zobowiązania załatwiam inaczej niż autem. Ale w pełni rozumiem że ty absolutnie nie masz innego wyjścia ;)

        • 0 1

        • Nie każdy jest Pomysłowym Dobromirem

          Tylko pogratulować inwencji. Ale życie innych zostaw innym i nie narzucaj się.

          • 0 0

    • Albo lekktyki

      For ju

      • 0 0

  • zlikwidowac te cholerne torowisjko i zamienic na bus pas od razu bedzie wiecej miejsca

    • 1 7

  • (2)

    Wiele razy widziałem samochody wyjeżdżające pod prąd z ulicy Wyspiańskiego.. mimo że ulica jednokierunkowa to Janusze którzy robią zakupy w żabce pizzeri czy sushi mają w du**e to że jadą pod prąd stwarzając zagrożenie.. kilka razy widziałem również jak nie jada w stronę opery czy na wprost w stronę marynarki polskiej a nawracali w kierunku Brzeźna.. tam powinien stanąć znak którego po prostu nie da się nie zauważyć albo jakiś Hans z ckm...
    Co do proponowanego lewoskrętu to jest on zupełnie niepotrzebny.. jeśli to przyklepia to stworzą jeszcze większy korek do skrętu a tam już i tam samochody blokują torowisko tramwaj przejechać nie może i wszystko stoi bo 2 samochody blokują przejazd.. ani to pojechać do przodu ani cofnąć...

    • 3 3

    • (1)

      jednokierunkowa zaczyna się 100m dalej

      • 1 1

      • Nie. Kiedy skręcasz z Hallera w Wyspiańskiego jest znak że jest to droga jednokierunkowa. Wyjeżdżając (nielegalnie) z Wyspiańskiego na Hallera przed przejściem nie ma znaków pionowych ani poziomych nie ma sygnalizacji świetlnej dla samochodów więc cała ona jest jednokierunkowa.. po lewej stronie jest wymalowana ścieżka rowerowa

        • 0 0

  • Mieskaniec (2)

    To i tak nic nieda korkuje się przy operze do skrętu na wrzeszcz ta trzeba coś wynyslec by sret w prawo był cały czas

    • 2 0

    • Lewy pas w lewo a prawy w prawo

      Teraz na prawym stoją w lewo i blokują na strzałce w prawo, a nic nie jedzie, bo tak jest na trzy fazy ustawiony ruch. Ale pajace z GZDiZ wiedzą lepiej.

      • 1 0

    • może 2 pasy na Zwycięstwa a trzeci tylko dla wjeżdżających z Hallera w prawo

      • 0 0

  • Jeżdżę tam codziennie (3)

    I największym problemem są ci*le i cwaniaki (ostatnio często pseudo taxi w priusach), którzy jadą praktycznie do końca lewego pasa do skrętu w prawo, włączają lewy kierunek i próbują wepchnąć się na pas do lewoskrętu. Oczywiście blokując tym jeden z pasów do skrętu w prawo.

    • 12 0

    • tez jezdze codziennie i gorszy problem to 1-2 auta na lewym lewoskrecie. Ludzie nie chca widziec tego pasa po prostu, te linie i wolna przestrzen to jakies widmo

      • 1 1

    • dokładnie

      Nie wpuszczać takich, to się nauczą

      • 2 0

    • Dokładnie to widzę każdego dnia...

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane