• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Jak usprawnić lewoskręt na Klinicznej? Pomysł czytelnika

Kornel
21 lipca 2023 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (188)
Propozycja czytelnika w rejonie do skrętu z ul. Klinicznej w kierunku wiaduktu kolejowego nad al. Hallera. Czy jednak nie spowoduje to korka dla jadących Hallera w kierunku Brzeźna?  Propozycja czytelnika w rejonie do skrętu z ul. Klinicznej w kierunku wiaduktu kolejowego nad al. Hallera. Czy jednak nie spowoduje to korka dla jadących Hallera w kierunku Brzeźna?

Codziennie rano ten sam problem: zakorkowana ul. KlinicznaMapka przy lewoskręcie w al. HalleraMapka. Jak usprawnić ruch w tym rejonie Wrzeszcza? Pan Kornel ma propozycję, która nie wymaga dużego nakładu środków finansowych, a efektem - jego zdaniem - będzie poprawa płynności przejazdu samochodów.



Jak oceniasz propozycję zmian na skrzyżowaniu Klinicznej i Hallera?

Nasz czytelnik kilka razy dziennie, o różnych porach dnia, przejeżdża samochodem z Letnicy przez ul. Kliniczną i skrzyżowanie z al. gen. J. Hallera, w kierunku Opery Bałtyckiej.

On i inni kierowcy stoją wtedy w korku do skrętu z ul. Klinicznej w lewo, by przejechać pod wiaduktem kolejowym.

Oto jego propozycja ulepszenia przejazdu w tym miejscu.

Za krótkie pasy lewoskrętu



Codziennie napotykamy ten sam problem korkowania się ul. Klinicznej na pojedynczym lewoskręcie. Dwa pasy do lewoskrętu są tylko na krótkim odcinku, co powoduje powstanie ogromnych korków, szczególnie w godzinach szczytu. Kolejka samochodów robi się najczęściej tak duża, że uniemożliwia to wjechanie z ul. Marynarki PolskiejMapka na pas dla skręcających w lewo z ul. Klinicznej i w rezultacie blokuje całkowicie tę ulicę.

Kierowcy "spieszący się" dojeżdżają do skrzyżowania ul. Klinicznej z al. Hallera i próbują zmienić pas przed samym skrzyżowaniem, co również blokuje 1 z pasów jazdy na wprost i zupełnie nie daje możliwości skręcenia w lewo kierowcom czekającym w korku. Dochodzi tam codziennie do wielu wymuszeń pierwszeństwa przez "spieszących się" kierowców, próbujących ominąć korek na lewoskręcie.

Remont kładki przy Remont kładki przy "stoczniowej" stacji. Trwa poszukiwanie wykonawcy
Sytuacja pogorszyła się po zmianie kierunku ruchu na ul. PiramowiczaMapka i korkowaniu się ul. Hallera, aż do Opery Bałtyckiej, ponieważ wszyscy kierujący się do Wrzeszcza muszą przejechać przez ul. Hallera, która na wysokości przejścia dla pieszych jest jednopasmowa.

Zamiast przebudowy - wymalowanie znaków



Można zaproponować wiele rozwiązań przebudowy skrzyżowania i układu drogowego, ale większość z nich wiązałaby się ze znacznymi inwestycjami drogowymi. Mając nadmiar czasu i czekając cierpliwie w korku na skręcenie w lewo z ul. Klinicznej, obserwowałem ruch i pomyślałem, że pewnym rozwiązaniem kompromisowym byłaby zmiana organizacji ruchu na tym skrzyżowaniu.


Mianowicie chodzi o utworzenie dwóch pasów do skrętu w lewo, z czego jeden również do jazdy na wprost (tak jak jest obecnie) w ul. Wyspiańskiego. Zmniejszy to co prawda liczbę pasów do jazdy w prawo w al. Hallera, ale przez te kilka lat nie zaobserwowałem, by tworzyły się tam korki, czego nie można powiedzieć o skręcie w lewo.

Zaproponowane rozwiązanie wymagałoby jedynie przemalowania oznakowania poziomego i wymiany części oznakowania pionowego więc - krótko mówiąc - jest tanie.


Na ul. Rakoczego to działa



Podobne rozwiązanie zastosowano niedawno na ul. RakoczegoMapka, którą również przejeżdżam codziennie po kilka razy. Tam z kolei bardzo długi i niewykorzystywany lewoskręt skrócono, co rzeczywiście wpłynęło na płynność ruchu, zmniejszyło to również blokowanie bus pasa przez skręcających w prawo w ul. Jaśkowa DolinaMapka.

Zdaję sobie sprawę, że takie rozwiązanie wymaga szerszego spojrzenia na problem tego skrzyżowania, bezpieczeństwa drogowego i innych aspektów, których jako zwykły kierowca mogę być nieświadomy, ale warto rozważyć takie wyjście, ponieważ sytuacja w tym miejscu (jak i wielu innych miejscach Gdańska) robi się coraz trudniejsza.
Kornel

Co Cię gryzie - artykuł czytelnika to rubryka redagowana przez czytelników, zawierająca ich spostrzeżenia na temat otaczającej nas trójmiejskiej rzeczywistości. Wbrew nazwie nie wszystkie refleksje mają charakter narzekania. Jeśli coś cię gryzie opisz to i zobacz co inni myślą o sprawie. A my z radością nagrodzimy najciekawsze teksty biletami do kina lub na inne imprezy odbywające się w Trójmieście.

Miejsca

Opinie (188) ponad 10 zablokowanych

  • po pierwsze nieech kierowczyki zapłacą za projekt i wykonanie. (1)

    100 procent realnych kosztów. Czemu mamy wydawać nasze pieniądze na tych roszczeniowych bandytów?

    • 3 4

    • Kiedy rzucisz coś z tej swojej pensji w UM na jakiś DDR?

      • 2 0

  • (1)

    Tam już są dwa pasy do lewoskrętu. Problem w tym, że większość stoi na jednym pasie ten drugi zostawiając pusty. Z resztą w godzinach szczytu problemem jest jednopasmowy odcinek Hallera - to on blokuje resztę. Można zrobić i 5 pasów w lewo na Hallera z Klinicznej, problem zostanie ten sam.

    • 1 0

    • Są dwa pasy, ale za krótkie.

      • 1 0

  • Nie zapominajmy, że za wiaduktem jest 1 pas ruchu (1)

    po co wpuszczać tam aż tyle pojazdów, skoro nie będą miały gdzie się podziać

    • 4 2

    • Dlatego trzeba odwrócić kierunek ruchu na Piramowicza

      W GD wszystko jest bez sensu!

      • 3 1

  • Problem jest zamknięta bezsensownie Piramowicza. (3)

    Ruch jednokierunkowy na Piramowicza należy odwrócić bezwzględnie natychmiast!

    • 10 5

    • Nie. To jak ze słupkami. (2)

      Kierowcy aktywnie sprawili że zmieniono ruch na tej ulicy. Trzeba było jeździć zgodnie z prawem, to by teraz nie było płaczu.

      • 0 4

      • Nie kierowcy tylko półgłówki z GZDiZ

        • 5 0

      • Akurat w tym miejscu wcale nie było wiele zdarzeń

        Urzędnicy przy biurku zadecydowali bawiąc się mapą.

        • 5 1

  • Konarskiego

    Może zamiast Piramowicza zmienić kierunek na Konarskiego. Mocno ułatwiłoby to dojazd do Zwycięstwa i rozładowało część korków.

    • 6 0

  • Wymuszenia

    To jest bardzo dobra propozycja - skończą się codzienne wymuszenia wbicia się na lewy pas tuż przed skrzyżowaniem. De facto będzie to usankcjonowanie stanu obecnego.

    • 1 1

  • Jadących w prawo tak naprawdę jest jeszcze mniej

    Część jedzie tam tylko po to aby zawrócić na najbliższym skrzyżowaniu i ominąć korek.

    • 0 0

  • Bardzo czesto tam jezdze. Jak usprawnic? Uswiadomic kierowcow, ze moga skrecac z dwoch pasow i w 2 pasy wjechac na torach. Notorycznie lewy pas jest pustawy, stoi jedno auto. Potem na Hallera do Grunwaldzkiej mozna tez jechac dwoma pasami, a wszyscy stoja jak lebiegi na prawym, przez co potem tworzy sie korek

    • 0 0

  • Ooddajcie

    Piramowicza!
    Nie ma innej opcji.

    • 9 2

  • Przywrócić Piramowicza

    W przeciwną stronę to korki trochę się zmniejszą

    • 9 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane