• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Jak usprawnić lewoskręt na Klinicznej? Pomysł czytelnika

Kornel
21 lipca 2023 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (188)
Propozycja czytelnika w rejonie do skrętu z ul. Klinicznej w kierunku wiaduktu kolejowego nad al. Hallera. Czy jednak nie spowoduje to korka dla jadących Hallera w kierunku Brzeźna?  Propozycja czytelnika w rejonie do skrętu z ul. Klinicznej w kierunku wiaduktu kolejowego nad al. Hallera. Czy jednak nie spowoduje to korka dla jadących Hallera w kierunku Brzeźna?

Codziennie rano ten sam problem: zakorkowana ul. KlinicznaMapka przy lewoskręcie w al. HalleraMapka. Jak usprawnić ruch w tym rejonie Wrzeszcza? Pan Kornel ma propozycję, która nie wymaga dużego nakładu środków finansowych, a efektem - jego zdaniem - będzie poprawa płynności przejazdu samochodów.



Jak oceniasz propozycję zmian na skrzyżowaniu Klinicznej i Hallera?

Nasz czytelnik kilka razy dziennie, o różnych porach dnia, przejeżdża samochodem z Letnicy przez ul. Kliniczną i skrzyżowanie z al. gen. J. Hallera, w kierunku Opery Bałtyckiej.

On i inni kierowcy stoją wtedy w korku do skrętu z ul. Klinicznej w lewo, by przejechać pod wiaduktem kolejowym.

Oto jego propozycja ulepszenia przejazdu w tym miejscu.

Za krótkie pasy lewoskrętu



Codziennie napotykamy ten sam problem korkowania się ul. Klinicznej na pojedynczym lewoskręcie. Dwa pasy do lewoskrętu są tylko na krótkim odcinku, co powoduje powstanie ogromnych korków, szczególnie w godzinach szczytu. Kolejka samochodów robi się najczęściej tak duża, że uniemożliwia to wjechanie z ul. Marynarki PolskiejMapka na pas dla skręcających w lewo z ul. Klinicznej i w rezultacie blokuje całkowicie tę ulicę.

Kierowcy "spieszący się" dojeżdżają do skrzyżowania ul. Klinicznej z al. Hallera i próbują zmienić pas przed samym skrzyżowaniem, co również blokuje 1 z pasów jazdy na wprost i zupełnie nie daje możliwości skręcenia w lewo kierowcom czekającym w korku. Dochodzi tam codziennie do wielu wymuszeń pierwszeństwa przez "spieszących się" kierowców, próbujących ominąć korek na lewoskręcie.

Remont kładki przy Remont kładki przy "stoczniowej" stacji. Trwa poszukiwanie wykonawcy
Sytuacja pogorszyła się po zmianie kierunku ruchu na ul. PiramowiczaMapka i korkowaniu się ul. Hallera, aż do Opery Bałtyckiej, ponieważ wszyscy kierujący się do Wrzeszcza muszą przejechać przez ul. Hallera, która na wysokości przejścia dla pieszych jest jednopasmowa.

Zamiast przebudowy - wymalowanie znaków



Można zaproponować wiele rozwiązań przebudowy skrzyżowania i układu drogowego, ale większość z nich wiązałaby się ze znacznymi inwestycjami drogowymi. Mając nadmiar czasu i czekając cierpliwie w korku na skręcenie w lewo z ul. Klinicznej, obserwowałem ruch i pomyślałem, że pewnym rozwiązaniem kompromisowym byłaby zmiana organizacji ruchu na tym skrzyżowaniu.


Mianowicie chodzi o utworzenie dwóch pasów do skrętu w lewo, z czego jeden również do jazdy na wprost (tak jak jest obecnie) w ul. Wyspiańskiego. Zmniejszy to co prawda liczbę pasów do jazdy w prawo w al. Hallera, ale przez te kilka lat nie zaobserwowałem, by tworzyły się tam korki, czego nie można powiedzieć o skręcie w lewo.

Zaproponowane rozwiązanie wymagałoby jedynie przemalowania oznakowania poziomego i wymiany części oznakowania pionowego więc - krótko mówiąc - jest tanie.


Na ul. Rakoczego to działa



Podobne rozwiązanie zastosowano niedawno na ul. RakoczegoMapka, którą również przejeżdżam codziennie po kilka razy. Tam z kolei bardzo długi i niewykorzystywany lewoskręt skrócono, co rzeczywiście wpłynęło na płynność ruchu, zmniejszyło to również blokowanie bus pasa przez skręcających w prawo w ul. Jaśkowa DolinaMapka.

Zdaję sobie sprawę, że takie rozwiązanie wymaga szerszego spojrzenia na problem tego skrzyżowania, bezpieczeństwa drogowego i innych aspektów, których jako zwykły kierowca mogę być nieświadomy, ale warto rozważyć takie wyjście, ponieważ sytuacja w tym miejscu (jak i wielu innych miejscach Gdańska) robi się coraz trudniejsza.
Kornel

Co Cię gryzie - artykuł czytelnika to rubryka redagowana przez czytelników, zawierająca ich spostrzeżenia na temat otaczającej nas trójmiejskiej rzeczywistości. Wbrew nazwie nie wszystkie refleksje mają charakter narzekania. Jeśli coś cię gryzie opisz to i zobacz co inni myślą o sprawie. A my z radością nagrodzimy najciekawsze teksty biletami do kina lub na inne imprezy odbywające się w Trójmieście.

Miejsca

Opinie (188) ponad 10 zablokowanych

  • Sprawa jest prosta jak konstrukcja cepa , należy przywrócić pierwotny ruch na Piramowicza czyli w kierunku Grunwaldzkiej. Oczywiście urzędnik Gdański który to wymyślił nadal się będzie upierał że tak jest lepiej, bo on wie lepiej, a nie mieszkańcy którzy codziennie pokonują tą trasę. Pomysł z dwoma pasami zakorkuje całkowicie ruch w kierunku Brzeźna przez cwaniaczków i chyba na taki pomysł mógł wpaść tylko ten co odwrócił ruch na Piramowicza.

    • 5 4

  • I tak często tylko jeden pas jest wykorzystywany. (1)

    Nie widzę sensu wydłużania obu pasów, skoro nawet aktualnie lewy pas do skrętu jest często niewykorzystywany przez kierowców (Boją się go ?). Taka sytuacja jest bardzo częsta: na prawym pasie do skrętu stoi sznurek samochodów, podczas gdy lewy pas do skrętu jest pusty (lub prawie pusty). Jednocześnie na lewy pas nie można się dostać, bo sznurek samochodów na prawym jest tak długi, że blokuje wjazd.

    • 0 1

    • dwa pasy na całej długości pozwolą uniknąć takiej sytuacji - kto będzie chciał wjedzie sobie od razu na lewy

      • 0 2

  • propozycja (1)

    Proponuję, aby urzędnicy, którzy wydali taką decyzję, przez tylko tydzień jeździli po godz.16. z Marynarki Polskiej do Wrzeszcza...
    Zamknięta ul. Piramowicza to zemsta dla kierowców wracających z pracy do domu !

    • 3 0

    • Urzędnicy w naszym mieście jeżdżą tramwajami i rowerami, także nie pyknieniestety.

      • 0 0

  • Planistyki brak - Hallera

    Układ drogowy w okolicach GUMedu jest zupełnie nie z tego wieku. Z kierunku Zaspy/Letnicy 4 główne drogi łączą się ze sobą i tworzą dwie równoległe, podczas gdy w stronę Moreny nie ma tam ani jednej. Gratis są jeszcze dwie linie kolejowe w na jednym starym wiadukcie.
    A dalej rozwiązanie Jaśkowa-Bulońska tworzy kolejne kolizyjne lewoskręty.

    • 0 0

  • Lewy pas do lewoskrętu stoi czesto pusty (1)

    Bardzo wielu kierowców nie chce stawiać na lewym lewoskręcie, przez co nie dość, że nie da się na niego wjechać, to korek na prawym lewoskręcie jest dłuższy i mniej aut w rezultacie przejeżdża na zielonym świetle. Ale to i tak nie ma znaczenia, gdy Hallera i tak jest zakorkowana tak, że wjechać się nie da wcale. Geniusze zrobili z Piramowicza jednokierunkową:D

    • 1 1

    • Zawsze była jednokierunkowa

      • 0 0

  • Gdańszczanin (1)

    Bardzo proste rozwiązanie to odwrócić ruch na Piramowicza, jak było kiedyś. Ktoś kto zmienił kierunek chyba tego nie przemyślał. Zastanawim się po co tyle się mówi o ekologi skoro przez jedną głupią decyzję tworzą się takie korki.

    • 4 1

    • Ale za to grunwaldzka z miszewskiego jest mniej zakorkowana

      Bo wszyscy stoją przed operą ot co

      • 1 1

  • A ja mam propozycję żeby pomyslodawca tego usprawnienia

    Nabrał rozpędu i przywalił barana w tenże wiadukt kolejowy. On skręca w lewo to trzeba namalować więcej pasów. Haha

    • 2 1

  • Wąskim gardlem jest Hallera, a nie lewoskręt. Rozwiązaniem jest zmiana kierunku na Piramowicza lub na następnej uliczce.

    • 2 1

  • Zmiana przy Operze

    Pas lewy przy Operze tylko w lewo i prawy pas tylko w prawo. Dużo samochodów skręcających w lewo ustawia się na prawym pasie i blokuje przejazd w prawo i zieloną strzałkę w prawo.

    • 1 0

  • Nieudolna polityka (1)

    Problemem są nieudolni i niekompetentni urzędnicy oraz patodeweloperka.

    • 2 1

    • Co do tej konkretnej sytuacji ma tzw. patodeweloperka?

      Oświeć nas wszystkich proszę, autorze tej wypociny.

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane