- 1 Solorz otworzył stację wodoru w Gdańsku (139 opinii)
- 2 Ponad 20 tys. zł za kurs taksówką (256 opinii)
- 3 Bursztynowy Ołtarz z nowymi elementami (87 opinii)
- 4 Będą trzy pasy na Obwodnicy Trójmiasta? (446 opinii)
- 5 Pili, zażywali narkotyki i wsiadali za kółko (89 opinii)
- 6 Rajska znowu deptakiem, ale tylko na chwilę (70 opinii)
Jakie zmiany dla pieszych i rowerzystów na Podwalu Przedmiejskim?
Nowe przejścia naziemne, pasy rowerowe oraz miejsca parkingowe - to wszystko pojawi się na Podwalu Przedmiejskim w przyszłym roku. Ruszyły prace projektowe nad nową organizacją ruchu na tej ulicy .
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
Urzędnicy nie chcą dopuścić, by kierowcy wrócili do starych przyzwyczajeń jazdy przez Śródmieście i rozpoczynają procedurę reorganizacji ruchu na Podwalu Przedmiejskim.
Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska wyłoniła niedawno wykonawcę pełnej dokumentacji, która pozwoli w przyszłym roku rozpocząć prace budowlane. Została nim firma Highway Piotr Urbański z Banina z ceną ok. 371,5 tys. zł.
- Pierwotnie zakładaliśmy, że projekt będzie zrealizowany jeszcze w tym roku. Przedłużająca się procedura przetargowa sprawiła jednak, że inwestycja będzie gotowa nieco później - do końca przyszłego roku. Śródki finansowe na ten cel zostały już zabezpieczone - zapewnia Emilia Salach, kierownik Referatu Prasowego Urzędu Miejskiego.
Dokumentacja będzie bazowała na koncepcji przygotowanej przez Referat Mobilności Aktywnej oraz wytycznych Zarządu Dróg i Zieleni, zgodnie z którymi Podwale Przedmiejskie zyska nowe oblicze, choć nie tak rewolucyjne, jak w wizji stowarzyszenia Forum Rozwoju Aglomeracji Gdańskiej.
Najważniejszą zmianą będzie zwężenie jezdni z trzech do dwóch pasów w kierunku ul. Elbląskiej oraz korekta pasów w kierunku przeciwnym. Odzyskane miejsce będzie przeznaczone na obustronne pasy rowerowe, lewo- i prawoskręty, którymi będziemy mogli wjechać poprzez skrzyżowania z pełnymi relacjami w ulice: Chmielną
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
Na północnej nitce Podwala zamiast miejsc parkingowych, podtrzymane zostanie funkcjonowanie buspasu.
Największą korzyść z przebudowy Podwala Przedmiejskiego będą jednak mieli piesi. Zamiast zaniedbanych tuneli (na razie nie będą likwidowane), uzyskają przejścia naziemne - także w miejscach, gdzie dzisiaj nie można pokonać arterii.
Zaczynając od Węzła Unii Europejskiej, przejście naziemne wraz z przejazdem rowerowym powstanie zaraz przy skrzyżowaniu z ul. Okopową
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
Pozwoli ono dotrzeć na przystanki tramwajowe bez potrzeby korzystania z tunelu, jednocześnie zapewniając wolne od jakichkolwiek barier architektonicznych powiązanie przystanku SKM Gdańsk Śródmieście
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
Czytaj też: Piesi w potrzasku przez budowę nowego układu drogowego wokół Forum Gdańsk
Kolejna "zebra" wytyczona zostanie na wysokości ul. Żabi Kruk-Słodowników
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
Podobnie sytuacja będzie wyglądała na skrzyżowaniu z ul. Chmielną
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
Na tej samej zasadzie, co Chmielna, połączona zostanie ul. Łąkowa
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
Ostatnie skrzyżowanie, czyli rejon Węzła Brama Żuławska
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
Wreszcie powstaną tutaj brakujące przejścia (wraz z przejazdami rowerowymi) od strony ul. Elbląskiej
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
Czytaj też: Artykuł z 2014 r.: Jak przywrócić pieszym rejon Bramy Żuławskiej?
Z którego przejścia piesi korzystają chętniej? We Wrocławiu dokonano pomiaru liczby pieszych używających niedawno otwartego przejścia naziemnego obok wyremontowanego tunelu pod ulicą w centrum miasta.
Miejsca
Opinie (285) 6 zablokowanych
-
2016-05-16 14:06
Jak zmusić kierowców aby korzystali z tunelu za miliony !!!
To nie pierwszy pomysł aby przyjąć to miejsce .
- 3 3
-
2016-05-16 14:25
Uklon dla Deweloperów - niech wybuduja tulen dla samochodów i bedzie ok
Czego się nie robi dla deweloperow - powstaję apartamenty i jakoś trzeba dojść do długiej. Teraz wygląda to jak dwie osobne dzielnice.
- 4 1
-
2016-05-16 15:11
brud i syf w tunelach podziemnych to gdańska specjalność
tunele podziemne w Gdańsku są brudne i śmierdzące, dlaczego miasto nie dba o te miejsca.Każdy tunel tak samo wygląda a ten na Żabim Kruku to szczyt syfu.Czyżby brakowało wody i węża.Budyń pochodż ty ze swoją świtą po mieście to zobaczysz jaki syf mieszkańcy i turyści muszą codziennie oglądać.
- 3 1
-
2016-05-16 15:34
Czyli wracamy do korków na Podwalu. Brawo urzędnicy. Po otwarciu tunelu wreszcie dało się dojechać do pracy bez komplikacji to teraz będziemy stali co kawałek na światłach bo zielonej fali w Gdańsku nie ma się co spodziewać.
- 8 2
-
2016-05-16 15:56
Dość głupi pomysł. (1)
Czyżby w Gdańsku nie było pilniejszych potrzeb. Wygląda na to, że na Podwale znowu wrócą korki.
- 9 4
-
2016-05-16 18:54
bredzisz
- 1 2
-
2016-05-16 16:46
Mumin musi na siłę coś zmieniać żeby tylko nie oderwali go od koryta!
Efekt będzie ciekawy: dwie osoby przechodzą, a 10 samochodów stoi!
Więcej potrąceń. No i powrót kitu na Podwalu.- 5 3
-
2016-05-16 17:25
Zupełnie nietrafioy pomysł szkodliwy dla miasta Ludzie opanujcie się
Po co miasto robi takie rzeczy samochodów w śródmieściu Gdańska nigdy nie ubędzie trzeba pozostawić trzy Pasy i przejścia podziemne jest to bezpieczniejsze dla pieszych i dla kierowców. władze Gdańska nadawały by się np. do Żukowa o tam wszystkie jednie są z przejściami dla pieszych za chwile powstanie ogromne centrum handlowe i dalej będą korki Pilnie należy wymienić ludzi od zarządaznia miastem i drogami
- 6 1
-
2016-05-16 17:53
Mieszkaniec
- 1 0
-
2016-05-16 17:55
To jest horrendum, idiotyzm!!! Tworzenie przejść naziemnych w miejscach gdzie są tunele jest kretyństwem. Jeśli do tego dodamy likwidacje trzeciego pasa ruchu i oddanie go rowerzystom, to mamy w centrum miasta korek totalny, a wraz z nim poczwórnie więcej spalin!!! Panowie Włodarze czy wam PO przegranych wyborach rozum odebrało!!!!!!!!
- 9 3
-
2016-05-16 18:25
Hmmm
Super pomysł jeszcze tylko zakaz dla samochodów powyżej 3,5 t bo od kąd jest tunel to ruch wzrósł dramatycznie z przymoża jedzie się do centrum 10 min połowę krócej . Fakt ta arteria w centrum miasta mogła by być ulicą jak np toruńska na której kiedyś korki były od okopowej do łąkowej i czasami na szopy sięgał . Tyle że w tym przypadku po zrobieniu miejsc parkingowych i przejść dla pieszych w szczycie sezonu tzn podczas jarmarku
dominikańskiego korki będą znowu do rafinerii . Bo większość turystów z mazur i Warszawy przyjedzie wyremontowaną i darmową trasą s7 niżeli jak próbują wmówić nam włodarze autostradą . Tak że moim zdaniem ten pomysł ma poważne wady , przez co śmię twierdzić że to może być tylko poto by ktoś mógł zarobić . Nie miej jednak nasz prezydent zdązył nas już przyzwyczaić że robi co tylko chce i trzeba się pogodzić z jego pomysłami nawet tymi nie trafionymi .- 1 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.