- 1 Solorz otworzył stację wodoru w Gdańsku (139 opinii)
- 2 Ponad 20 tys. zł za kurs taksówką (256 opinii)
- 3 Bursztynowy Ołtarz z nowymi elementami (87 opinii)
- 4 Będą trzy pasy na Obwodnicy Trójmiasta? (446 opinii)
- 5 Pili, zażywali narkotyki i wsiadali za kółko (89 opinii)
- 6 Rajska znowu deptakiem, ale tylko na chwilę (70 opinii)
Jakie zmiany dla pieszych i rowerzystów na Podwalu Przedmiejskim?
Nowe przejścia naziemne, pasy rowerowe oraz miejsca parkingowe - to wszystko pojawi się na Podwalu Przedmiejskim w przyszłym roku. Ruszyły prace projektowe nad nową organizacją ruchu na tej ulicy .
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
Urzędnicy nie chcą dopuścić, by kierowcy wrócili do starych przyzwyczajeń jazdy przez Śródmieście i rozpoczynają procedurę reorganizacji ruchu na Podwalu Przedmiejskim.
Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska wyłoniła niedawno wykonawcę pełnej dokumentacji, która pozwoli w przyszłym roku rozpocząć prace budowlane. Została nim firma Highway Piotr Urbański z Banina z ceną ok. 371,5 tys. zł.
- Pierwotnie zakładaliśmy, że projekt będzie zrealizowany jeszcze w tym roku. Przedłużająca się procedura przetargowa sprawiła jednak, że inwestycja będzie gotowa nieco później - do końca przyszłego roku. Śródki finansowe na ten cel zostały już zabezpieczone - zapewnia Emilia Salach, kierownik Referatu Prasowego Urzędu Miejskiego.
Dokumentacja będzie bazowała na koncepcji przygotowanej przez Referat Mobilności Aktywnej oraz wytycznych Zarządu Dróg i Zieleni, zgodnie z którymi Podwale Przedmiejskie zyska nowe oblicze, choć nie tak rewolucyjne, jak w wizji stowarzyszenia Forum Rozwoju Aglomeracji Gdańskiej.
Najważniejszą zmianą będzie zwężenie jezdni z trzech do dwóch pasów w kierunku ul. Elbląskiej oraz korekta pasów w kierunku przeciwnym. Odzyskane miejsce będzie przeznaczone na obustronne pasy rowerowe, lewo- i prawoskręty, którymi będziemy mogli wjechać poprzez skrzyżowania z pełnymi relacjami w ulice: Chmielną
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
Na północnej nitce Podwala zamiast miejsc parkingowych, podtrzymane zostanie funkcjonowanie buspasu.
Największą korzyść z przebudowy Podwala Przedmiejskiego będą jednak mieli piesi. Zamiast zaniedbanych tuneli (na razie nie będą likwidowane), uzyskają przejścia naziemne - także w miejscach, gdzie dzisiaj nie można pokonać arterii.
Zaczynając od Węzła Unii Europejskiej, przejście naziemne wraz z przejazdem rowerowym powstanie zaraz przy skrzyżowaniu z ul. Okopową
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
Pozwoli ono dotrzeć na przystanki tramwajowe bez potrzeby korzystania z tunelu, jednocześnie zapewniając wolne od jakichkolwiek barier architektonicznych powiązanie przystanku SKM Gdańsk Śródmieście
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
Czytaj też: Piesi w potrzasku przez budowę nowego układu drogowego wokół Forum Gdańsk
Kolejna "zebra" wytyczona zostanie na wysokości ul. Żabi Kruk-Słodowników
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
Podobnie sytuacja będzie wyglądała na skrzyżowaniu z ul. Chmielną
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
Na tej samej zasadzie, co Chmielna, połączona zostanie ul. Łąkowa
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
Ostatnie skrzyżowanie, czyli rejon Węzła Brama Żuławska
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
Wreszcie powstaną tutaj brakujące przejścia (wraz z przejazdami rowerowymi) od strony ul. Elbląskiej
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
Czytaj też: Artykuł z 2014 r.: Jak przywrócić pieszym rejon Bramy Żuławskiej?
Z którego przejścia piesi korzystają chętniej? We Wrocławiu dokonano pomiaru liczby pieszych używających niedawno otwartego przejścia naziemnego obok wyremontowanego tunelu pod ulicą w centrum miasta.
Miejsca
Opinie (285) 6 zablokowanych
-
2016-05-16 10:07
Podwale Przedmiejskie z powrotem winna stać się ulicą (2)
To unikalna szansa na scalenie Głównego i Dolnego Miasta.
Zwężenie Podwala do zwykłej ulicy jednojezdniowej i odzyskanie hektarów wokół pozwoli na dogęszczenie zabudowy w niezwykle atrakcyjnym rejonie miasta i realne sklejenie całego obszaru starej zabudowy miasta.- 6 14
-
2016-05-16 10:13
To szansa (1)
na odbudowanie Gdańska chociaż w części w starym przedwojennym stylu architektonicznym plus rewitalizować rozpadającą się starą zabudowę Dolnego Miasta
- 3 1
-
2016-05-16 12:38
Nie odbudowuje się w starym stylu...
To szansa na nowoczesną architekturę wkomponowaną w tkankę dawnej zabudowy. Nie robi się podrabianej na starą architektury, bo to droga donikąd.
Olbrzymie połacie trawników i łąk w centrum dawnego miasta to komunistyczna zbrodnia, którą jak najszybciej trzeba naprawić.- 1 1
-
2016-05-16 10:11
Przywrócić
kursowanie tramwaju na Łąkową
- 8 1
-
2016-05-16 10:20
bezpieczniej z przejściami w tunelach (2)
dla bezpieczeństwa powinny zostać przejścia w tunelach ( za dużo przechodzi tam dzieci i ludzi starszych i czerwone światło to za mało) a ruch samochodowy jest tam dalej bardzo duży. życie ludzkie jest najważniejsze . Jest wiele ważniejszych spraw do zrobienia w gdańsku..kilkanaście ulic do remontu...a pieniędzy brak..bo ktoś ma wizję
pozdrawiam- 10 7
-
2016-05-16 11:09
tunel -udogodnienie dla starszych?
"...dla bezpieczeństwa powinny zostać przejścia w tunelach ( za dużo przechodzi tam dzieci i ludzi starszych i czerwone światło to za mało)."
Starsi zapewne uwielbiają ganianie po schodach, bo to dla osób o kulach, laskach i na wózkach łatwizna. Matki z dziećmi w wózkach też pewnie zachwycone.
Najnowsze tendencje urbanistyczne starają się pozostawić ludzi na poziomie ziemi, a pojazdy prowadzić tunelami. Może do tego dojrzewamy. Oby.- 5 2
-
2016-05-16 11:14
pieszy to nie szczur żeby po tunelach się przemieszczał
argument bezpieczeństwa jest śmieszny. Po coś są światła. Ta trasa i tak jest kolizyjna.
- 3 2
-
2016-05-16 10:27
Warto zdawać sobie sprawę z 1 faktu (9)
Każde zatrzymanie samochodu i ruszenie równoważne jest przejechaniu 1 km.
W skali roku są to gigantyczne pieniądze. Są to zbędne koszty i zanieczyszczenia powietrza.
Bez problemu mogę wskazać sygnalizatory w Gdańsku, które są zbędne i często stoją w bardzo bliskiej odległości od siebie.
Miasto sili się na inteligentne systemy sterowania ale więcej dobrego zrobiłby jeden inteligentny specjalista od ruchu, któremu pozwolono by przeorganizować przejścia i skrzyżowania.- 21 6
-
2016-05-16 10:30
(7)
przestań jeździć samochodem to przestaniesz ponosić te gigantyczne koszta
- 5 7
-
2016-05-16 11:08
(5)
Informacja o kosztach była ostatnio podana w TV stąd mam wiedzę.
Nie jeżdżę samochodem, jeżdżę rowerem ale tak samo jak kierowcy samochodów dostrzegam absurdy drogowe.
Czy w takim przypadku masz dla mnie kolejną cenną radę ?
Mam przestać jeździć rowerem ?- 6 3
-
2016-05-16 13:35
(4)
pisałeś o gigantycznych kosztach przy zatrzymywaniu i ruszaniu samochodem więc nie pal teraz głupa z rowerem. a absurdem jest drogowym jest całkowite uprzywilejowanie jednego rodzaju transportu kosztem innych. praktycznie wszyscy to już dawno zrozumieli tylko nie polscy janusze znawcy wszystkiego
- 2 1
-
2016-05-16 14:13
(3)
Pisałem o kosztach bo tą informację podali ostatnio w Sondzie (taki program na TVP1) i jest bardzo ciekawa, a nikt o tym nie mówi.
Trudno przyznać się do błędu ale łatwo obrażać innych :-)
Nie wszyscy mają samochody :-)
Rowerzyści też nie są zwolennikami zatrzymywania na światłach nawet bardziej niż kierowcy samochodów co łatwo stwierdzić naocznie.
Mało tego przy hamowaniu do atmosfery trafiają starte cząstki opon a dzięki temu jakaś ilość ludzi zyska alergie. Prawda że miło- 1 1
-
2016-05-16 14:29
Czy (2)
Mniej samochodów nie rozwiąże problemu korków i zanieczyszczeń?
- 2 0
-
2016-05-16 15:12
Z pewnością (1)
Napisz do producentów i sprzedawców żeby mniej produkowali i sprzedawali.
- 1 1
-
2016-05-16 16:12
produkują i sprzedają tyle ile ludzie chcą kupować. a ludzie chcą kupować bo to jest uprzywilejowany środek transportu. czego tu nie rozumiesz?
- 1 1
-
2016-05-16 14:37
Kolejny debil bez samochodu
- 2 2
-
2016-05-16 11:06
Ja ostatnio słyszałem że piesi i rowerzyści są winni za smog itd itp..
argumentowane było to tak, że przez pieszych i rowerzystów kierowca musi zwalniać i przyśpieszać co generuje więcej spalin.
Pokrętna logika...- 5 2
-
2016-05-16 10:53
Budowa podwala przedmiejskiego w obecnym kształcie to jedna z większych pomyłek PRLowskiego myślenia w Gdańsku
Na szczęście na długiej nie zrobili przelotówki po 3 pasy w każdą stronę i tunele. W końcu dobre zmiany
- 8 9
-
2016-05-16 11:01
jak słyszałem właśnie dwie ulice stamtąd mieszka nasz Prezydent stąd ta rewitalizacja Łąkowej i okolic.
Brawo !! - a co tam reszta byle ja bym mieszkał przyzwoicie .- 6 3
-
2016-05-16 11:05
Oby razem z uspokojeniem ruchu
Przyszła naprawa całej nawierzchni bo koleinowy "line asist" w centrum miasta trochę nie przystoi
- 3 0
-
2016-05-16 11:19
(2)
Chory pomysł, gdy pojawią się pierwsi potrąceni piesi,zbudują co 50 metrów progi zwalniające, gdy i to nie pomoże, zrobią strefę 30, na końcu postawią znak zakaz ruchu.
- 12 3
-
2016-05-16 11:32
swietny pomysł
- 2 1
-
2016-05-16 14:42
I równorzędne
- 2 0
-
2016-05-16 11:27
dziennikarz publikuje własne poglądy
Pan Koprowski wszystkie artykuły dla trójmiasto.pl napisał w sposób tendencyjny.
Te ślady na śniegu i komentarz do niego to żenada.
Publikowanie jego artykułów źle świadczy o całej redakcji.- 8 5
-
2016-05-16 11:31
preferuje przejscie podziemne (2)
Jest poprostu bezpieczne. Nie ma możliwości potrącenia pieszego.
- 9 4
-
2016-05-16 12:15
kierowcy zawsze preferują podziemne (1)
piesi mają inne zdanie
- 1 5
-
2016-05-16 14:48
Jestem pieszym, chodzę tam, wolę tunele i nie wypowiadaj się na temat mojego zdania.
- 3 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.