• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Jakie zmiany dla pieszych i rowerzystów na Podwalu Przedmiejskim?

Krzysztof Koprowski
16 maja 2016 (artykuł sprzed 8 lat) 
W przyszłym roku będziemy mogli pokonać Podwale Przedmiejskie bez potrzeby korzystania z przejść podziemnych. Nz. Podwale Przedmiejskie na wysokości ul. Łąkowej. W przyszłym roku będziemy mogli pokonać Podwale Przedmiejskie bez potrzeby korzystania z przejść podziemnych. Nz. Podwale Przedmiejskie na wysokości ul. Łąkowej.

Nowe przejścia naziemne, pasy rowerowe oraz miejsca parkingowe - to wszystko pojawi się na Podwalu Przedmiejskim w przyszłym roku. Ruszyły prace projektowe nad nową organizacją ruchu na tej ulicy zobacz na mapie Gdańska.



Mając do wyboru przejście naziemne i podziemne, które wybierzesz?

Budowa tunelu pod Martwą Wisłą zobacz na mapie Gdańska, a wcześniej Obwodnicy Południowej zobacz na mapie Gdańska, przyczyniły się do spadku liczby samochodów w centrum miasta - szczególnie w podróżach tranzytowych.

Urzędnicy nie chcą dopuścić, by kierowcy wrócili do starych przyzwyczajeń jazdy przez Śródmieście i rozpoczynają procedurę reorganizacji ruchu na Podwalu Przedmiejskim.

Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska wyłoniła niedawno wykonawcę pełnej dokumentacji, która pozwoli w przyszłym roku rozpocząć prace budowlane. Została nim firma Highway Piotr Urbański z Banina z ceną ok. 371,5 tys. zł.

- Pierwotnie zakładaliśmy, że projekt będzie zrealizowany jeszcze w tym roku. Przedłużająca się procedura przetargowa sprawiła jednak, że inwestycja będzie gotowa nieco później - do końca przyszłego roku. Śródki finansowe na ten cel zostały już zabezpieczone - zapewnia Emilia Salach, kierownik Referatu Prasowego Urzędu Miejskiego.
Nowa organizacja ruchu przewiduje m.in. utworzenie czterech skrzyżowań. Nowa organizacja ruchu przewiduje m.in. utworzenie czterech skrzyżowań.
Dokumentacja będzie bazowała na koncepcji przygotowanej przez Referat Mobilności Aktywnej oraz wytycznych Zarządu Dróg i Zieleni, zgodnie z którymi Podwale Przedmiejskie zyska nowe oblicze, choć nie tak rewolucyjne, jak w wizji stowarzyszenia Forum Rozwoju Aglomeracji Gdańskiej.

Najważniejszą zmianą będzie zwężenie jezdni z trzech do dwóch pasów w kierunku ul. Elbląskiej oraz korekta pasów w kierunku przeciwnym. Odzyskane miejsce będzie przeznaczone na obustronne pasy rowerowe, lewo- i prawoskręty, którymi będziemy mogli wjechać poprzez skrzyżowania z pełnymi relacjami w ulice: Chmielną zobacz na mapie GdańskaŁąkową zobacz na mapie Gdańska oraz miejsca parkingowe - na południowej nitce Podwala Przedmiejskiego na wysokości: Targu Maślanego zobacz na mapie Gdańska, Wyspy Spichrzów zobacz na mapie GdańskaDolnego Miasta zobacz na mapie Gdańska.

Na północnej nitce Podwala zamiast miejsc parkingowych, podtrzymane zostanie funkcjonowanie buspasu.

Ślady w śniegu pokazują, że już teraz część pieszych woli omijać przejścia podziemne. Nz. rejon przystanku Żabi Kruk. Ślady w śniegu pokazują, że już teraz część pieszych woli omijać przejścia podziemne. Nz. rejon przystanku Żabi Kruk.
Największą korzyść z przebudowy Podwala Przedmiejskiego będą jednak mieli piesi. Zamiast zaniedbanych tuneli (na razie nie będą likwidowane), uzyskają przejścia naziemne - także w miejscach, gdzie dzisiaj nie można pokonać arterii.

Zaczynając od Węzła Unii Europejskiej, przejście naziemne wraz z przejazdem rowerowym powstanie zaraz przy skrzyżowaniu z ul. Okopową zobacz na mapie Gdańska.

Pozwoli ono dotrzeć na przystanki tramwajowe bez potrzeby korzystania z tunelu, jednocześnie zapewniając wolne od jakichkolwiek barier architektonicznych powiązanie przystanku SKM Gdańsk Śródmieście zobacz na mapie Gdańskaul. Długą zobacz na mapie GdańskaDługim Targiem zobacz na mapie Gdańska.

Czytaj też: Piesi w potrzasku przez budowę nowego układu drogowego wokół Forum Gdańsk

Kolejna "zebra" wytyczona zostanie na wysokości ul. Żabi Kruk-Słodowników zobacz na mapie Gdańska. Oprócz przejścia, które połączy obie strony ulicy z przystankiem tramwajowym, powstanie także dodatkowa możliwość pokonania ulicy po zachodniej stronie nowego skrzyżowania zobacz na mapie Gdańska.

Koncepcja przebudowy skrzyżowania z ul. Chmielną. Koncepcja przebudowy skrzyżowania z ul. Chmielną.
Podobnie sytuacja będzie wyglądała na skrzyżowaniu z ul. Chmielną zobacz na mapie Gdańska, przy czym tutaj przejście po wschodniej stronie zostanie maksymalnie dosunięte do skrzyżowania przy zachowaniu możliwości dotarcia nim na przystanki tramwajowe.

Na tej samej zasadzie, co Chmielna, połączona zostanie ul. Łąkowa zobacz na mapie Gdańska. Piesi z Dolnego Miasta nie będą więc musieli cofać się do tunelu, by dotrzeć na Długie Ogrody - "zebry" zostaną dosunięte do ul. Łąkowej.

Koncepcja przebudowany skrzyżowania (poziom O) na Węźle Brama Żuławska. Koncepcja przebudowany skrzyżowania (poziom O) na Węźle Brama Żuławska.
Ostatnie skrzyżowanie, czyli rejon Węzła Brama Żuławska zobacz na mapie Gdańska to zdecydowanie największy ukłon urzędników w stronę pieszych i rowerzystów.

Wreszcie powstaną tutaj brakujące przejścia (wraz z przejazdami rowerowymi) od strony ul. Elbląskiej zobacz na mapie Gdańskaprzy Bramie Żuławskiej zobacz na mapie Gdańska. Będzie także równoległa do tunelu alternatywna forma przejścia przez ulicę i dotarcia na przystanki tramwajowe.

Czytaj też: Artykuł z 2014 r.: Jak przywrócić pieszym rejon Bramy Żuławskiej?

Z którego przejścia piesi korzystają chętniej? We Wrocławiu dokonano pomiaru liczby pieszych używających niedawno otwartego przejścia naziemnego obok wyremontowanego tunelu pod ulicą w centrum miasta.

Miejsca

Opinie (285) 6 zablokowanych

  • czyli zamiast przejść szybko przejściem podziemnym (1)

    będę teraz musiał czekać kilka minut na zielone światło? To się nazywa zmiana na lepsze...

    • 25 6

    • podziemne zostają, jak chcesz to sobie przebiegaj podziemnym

      czy to szybsze nie sądzę.

      • 5 2

  • :)

    A może tak nowa nawierzchnia drogi tam są takie koleiny że aż błaga się o to..zresztą jak większość dróg w Gdańsku

    • 11 2

  • Panie Koprowski

    Zacznij Pan komentować - nie wiem - może wydarzenia kulinarne? Może się Pan w tym odnajdzie?

    • 15 7

  • FRAGlesi w natarciu

    • 13 4

  • Kto to wszystko wymyśla? Monthy Pyton???

    Aby ślady na śniegu sa powodem zupełnego demolowania miasta...hmm a czy ktoś sprawdził na monitoring miejskim dlaczego ludzie przechodzą w tym miejscu prze ulicę? Bo równolegle jest przystanek autobusowy, normalne jeśli jedzie tramwaj a nie autobus to ludzie sobie przechodzą ale tylko do tramwaju!!! Co za de..bil umieścił to zdjęcie? Żeby tylko się ośmieszyć? Niech pokaże że ludzie przechodzą przez całą szerokość ulicy.
    Tak na marginesie to 2 tydzień od otwarcia tunelu I na Podwalu sytuacja wraca do normy czyli są korki. Wielu ludzi wróciło na stara trasę aby ominąć korki w innych miejscach. Tunel zaczyna wydaać się podobnym do PKM. Po pierwszym zachwycie wraca proza życia korki które dalej się omija I w tym wypadku powrót na stara trasę. Pozdrawiam

    • 23 4

  • Czemu tak póżno

    wygląd tej wiejskiej pseudoautostrady to azjatycka masakra.

    Janusze w tdikach bedą marudzić, ale to 3 literowe rejestracje czyli płacą podatki gdzieś indziej

    • 4 14

  • A inne ulice??? (1)

    Witam,
    a ja się zapytam o inne ulice które w ogóle są nie wybudowane a maja dumne nazwy czy też patronów w całym Gdańsku. Co remontami naprawdę obciążonych arterii.
    Kilka przykładów:
    po otwarciu tunelu korki na Zaspie/Przymorzu może tak przebudować skrzyżowanie JPII z Czarnym Dworem...
    Ciąg ulic Sienna-Falk Polonusa-Tamka
    Cała ulica której po prostu nie ma: Krzysztofa Mrongowiusza
    Grobla Angielska
    Miałki Szlak
    itd itp
    Obudźcie się urzędasy bo zje Was w następnych wyborach ta "dobra zmiana".

    • 11 5

    • "Ulice, które nie są wybudowane" - o co chodzi?

      • 1 0

  • tłumaczenie podobne do PKM, oby się nie skończyło gorzej ;)

    czyli, skoro macie tunel pod Wisłą i obwodnicę południową, to wara od podwala,
    skoro macie PKM to przesiadać się bez gadania,

    i nie ważne czy podróżnym to po drodze i czy rzeczywiście się opłaca ...
    pozabierać, pozwężać ech.... myślenie wsteczne

    • 12 4

  • a ja lubię depnąć moim pasacikiem w dieslu (1)

    i co mnia zrobicie lewaki?

    • 2 5

    • zamknij ryj lewacki buraku

      • 0 2

  • debile budynia chcą koperty brać

    co komu przeszkadzją super przejścia podziemne?? szkoda słów

    • 14 7

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane