- 1 Solorz otworzył stację wodoru w Gdańsku (138 opinii)
- 2 Ponad 20 tys. zł za kurs taksówką (256 opinii)
- 3 Bursztynowy Ołtarz z nowymi elementami (87 opinii)
- 4 Będą trzy pasy na Obwodnicy Trójmiasta? (446 opinii)
- 5 Pili, zażywali narkotyki i wsiadali za kółko (89 opinii)
- 6 Rajska znowu deptakiem, ale tylko na chwilę (70 opinii)
Jakie zmiany dla pieszych i rowerzystów na Podwalu Przedmiejskim?
Nowe przejścia naziemne, pasy rowerowe oraz miejsca parkingowe - to wszystko pojawi się na Podwalu Przedmiejskim w przyszłym roku. Ruszyły prace projektowe nad nową organizacją ruchu na tej ulicy .
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
Urzędnicy nie chcą dopuścić, by kierowcy wrócili do starych przyzwyczajeń jazdy przez Śródmieście i rozpoczynają procedurę reorganizacji ruchu na Podwalu Przedmiejskim.
Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska wyłoniła niedawno wykonawcę pełnej dokumentacji, która pozwoli w przyszłym roku rozpocząć prace budowlane. Została nim firma Highway Piotr Urbański z Banina z ceną ok. 371,5 tys. zł.
- Pierwotnie zakładaliśmy, że projekt będzie zrealizowany jeszcze w tym roku. Przedłużająca się procedura przetargowa sprawiła jednak, że inwestycja będzie gotowa nieco później - do końca przyszłego roku. Śródki finansowe na ten cel zostały już zabezpieczone - zapewnia Emilia Salach, kierownik Referatu Prasowego Urzędu Miejskiego.
Dokumentacja będzie bazowała na koncepcji przygotowanej przez Referat Mobilności Aktywnej oraz wytycznych Zarządu Dróg i Zieleni, zgodnie z którymi Podwale Przedmiejskie zyska nowe oblicze, choć nie tak rewolucyjne, jak w wizji stowarzyszenia Forum Rozwoju Aglomeracji Gdańskiej.
Najważniejszą zmianą będzie zwężenie jezdni z trzech do dwóch pasów w kierunku ul. Elbląskiej oraz korekta pasów w kierunku przeciwnym. Odzyskane miejsce będzie przeznaczone na obustronne pasy rowerowe, lewo- i prawoskręty, którymi będziemy mogli wjechać poprzez skrzyżowania z pełnymi relacjami w ulice: Chmielną
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
Na północnej nitce Podwala zamiast miejsc parkingowych, podtrzymane zostanie funkcjonowanie buspasu.
Największą korzyść z przebudowy Podwala Przedmiejskiego będą jednak mieli piesi. Zamiast zaniedbanych tuneli (na razie nie będą likwidowane), uzyskają przejścia naziemne - także w miejscach, gdzie dzisiaj nie można pokonać arterii.
Zaczynając od Węzła Unii Europejskiej, przejście naziemne wraz z przejazdem rowerowym powstanie zaraz przy skrzyżowaniu z ul. Okopową
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
Pozwoli ono dotrzeć na przystanki tramwajowe bez potrzeby korzystania z tunelu, jednocześnie zapewniając wolne od jakichkolwiek barier architektonicznych powiązanie przystanku SKM Gdańsk Śródmieście
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
Czytaj też: Piesi w potrzasku przez budowę nowego układu drogowego wokół Forum Gdańsk
Kolejna "zebra" wytyczona zostanie na wysokości ul. Żabi Kruk-Słodowników
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
Podobnie sytuacja będzie wyglądała na skrzyżowaniu z ul. Chmielną
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
Na tej samej zasadzie, co Chmielna, połączona zostanie ul. Łąkowa
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
Ostatnie skrzyżowanie, czyli rejon Węzła Brama Żuławska
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
Wreszcie powstaną tutaj brakujące przejścia (wraz z przejazdami rowerowymi) od strony ul. Elbląskiej
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
Czytaj też: Artykuł z 2014 r.: Jak przywrócić pieszym rejon Bramy Żuławskiej?
Z którego przejścia piesi korzystają chętniej? We Wrocławiu dokonano pomiaru liczby pieszych używających niedawno otwartego przejścia naziemnego obok wyremontowanego tunelu pod ulicą w centrum miasta.
Miejsca
Opinie (285) 6 zablokowanych
-
2016-05-16 11:34
(2)
W końcu ktoś pomyślał o skrzyżowaniu na Elbląskiej! Żeby dojść z rejonu Głębokiej do Lidla albo na przystanek trzeba było iść strasznie naokoło
- 8 6
-
2016-05-16 14:49
(1)
lidl to sama chemia nie chodź tam i trochę wysiłku ci się przyda..
- 0 1
-
2016-05-16 16:10
Uważaj bo na rynku dostaniesz żarcie bez chemii
Hahaha. Typowy Janusz
- 0 0
-
2016-05-16 11:47
widać, że miasto ma pieniądze, tylko po co spowalniać taki długi - przelotowy odcinek (1)
swoją drogą ciekawe czyją rodziną jest firma Highway Piotr Urbański z Banina, jedno jest pewne - na pewno lubią budyń !!!
- 10 3
-
2016-05-16 12:13
to już nie ma być przelotowy odcinek
- 1 3
-
2016-05-16 12:16
Idiotyczny argument (1)
Ślady w śniegu pokazują, że już teraz część pieszych woli omijać przejścia podziemne. Nz. rejon przystanku Żabi Kruk.
To korzystajac ze sladow opon proponuje wybetonowac wszystkie trawniki na ktorych parkuja samochody.- 15 6
-
2016-05-16 13:17
Po pijaku
to piesi wszystko omijają, nawet sygnalizację świetlną - zlikwidujmy! ;)
- 3 1
-
2016-05-16 13:15
Przejścia naziemne na takiej gł. arterii to nieporozumienie! (1)
Spowodują ogromne korki i paraliż miasta - ale tzw. specjaliści (od utrudniania życia) przecież widzą lepiej...
- 8 8
-
2016-05-16 13:49
Jakie korki. Nie światła tylko nadmiar aut tworzą korki
- 2 4
-
2016-05-16 13:16
Nie wiedziałam że na świecie jest tylu idiotów (1)
dopóki nie przeczytałam komentarzy do tego artykułu.
- 6 6
-
2016-05-16 14:03
I postanowiłaś do nich dołączyć
Lem nie wypisywał komentarzy w sieci
- 1 3
-
2016-05-16 13:19
pasy rowerowe na takiej ulicy to delikatne nieporozumienie
to jest rozwiązanie na Rajską czy inne Podwale Staromiejskie, a nie arterię w centrum. Potem będą narzekać, że rowerzysci po chodnikach jeżdżą
- 8 1
-
2016-05-16 13:34
vbrama żuławska
Najlepszym rozwiązaniem moim zdaniem jest zrobieniedodatkowego przjścia podziemnego w okolicy bramy żuławsiej na Elbląskiej . (w tunelu , który isnieje zrobić dodakowe przejście na stronę elbląskie () W okolicy małego parku jest część sypiałnia ) Bardzo ułatwiło by to życie mieszkańców. Chyba o to chodzi a nie przebieganie między samochodami .Teraz trzeba chodzić dookoła żeby dostać się na rynek lub do LIDL-a..
Na zachodzie robi się przejcia tam gdzie są ścieszki robione prze pieszych a u nas jest odrotnie.- 1 1
-
2016-05-16 13:40
Chcą z miasta zrobić mega wiochę?
w stylu Elbląga lub Malborka... Normalnie to jest nie do uwierzenia! Lobby kalesonowo - piesze rządzi, jak widać.
- 6 5
-
2016-05-16 13:42
PO zmianach ta ulica POwinna
się nazywać wypadkowa.
- 0 3
-
2016-05-16 13:56
litości!! (1)
Wymysł chorego umysłu. Zamiast ułatwień, to utrudnienia dla wszystkich. Gdzie tu bezpieczeństwo? Wszędzie buduje się przejścia podziemne lub kładki, ale u nas nie - pieszych na ulicę - rowerzyści na przejścia - dla samochodów proponuję jeszcze progi zwalniające. Jak w potrzebnych miejscach ma być przejście albo światła, to nie - bo za blisko jedne od dugiego, a tutaj można? Jak już się zrobi luźniej na ulicy, to trzeba zagęścić? Kiedy ci nasi drogowcy rozumu nabiorą? Nie ma w co Gdańsku pieniędzy pakować? Mogę podać numer konta, niech mi "moją" część kasy dadzą. Na pewno zrobię z tego lepszy użytek.
- 10 4
-
2016-05-16 17:00
dlaczego piszesz "utrudnienia dla wszystkich"?
dla pieszych będą ułatwienia.
Dla rowerzystów także.
Samochód naprawdę nie jest jedynym sposobem poruszania się po mieście.- 0 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.