• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Japończycy już budują

Michał Tusk
11 kwietnia 2006 (artykuł sprzed 18 lat) 
Zaledwie pół roku po podpisaniu listów intencyjnych ruszyła budowa japońskiej fabryki mechaniki precyzyjnej w Rębiechowie. Zakład będzie gotowy na początku przyszłego roku.

Na razie prace przygotowawcze prowadzi Pomorska Specjalna Strefa Ekonomiczna. - Musimy uzbroić teren w media i przygotować plac budowy - mówi Włodzimierz Ziółkowski, prezes PSSE. Budowana jest też tymczasowa droga od ul. Słowackiego do przyszłej fabryki.

Japończycy budowę zapowiedzieli w czerwcu zeszłego roku. Wystarczyło nieco ponad pół roku, by prace ruszyły z miejsca.

- W zakładzie pracować będzie ponad 100 osób - mówi Ziółkowski.

Inwestorem jest firma Suruga Seiki, która w czterech zakładach na świecie (poza Japonią - w Chinach, Wietnamie i USA) produkuje nowoczesne narzędzia dla przemysłu elektronicznego i motoryzacyjnego.

Lokalizacja inwestycji nie jest przypadkowa. - Japończycy zaznaczyli, że interesuje ich tylko sąsiedztwo lotniska - przyznaje Ziółkowski.

Wszystko dlatego, że większość produkcji ma być wysyłana w świat drogą lotniczą. Na razie nie wiadomo, czy to oznacza, że w Gdańsku regularnie będą się pojawiały wielkie samoloty transportowe. - Wiemy, że fabryka się buduje, ale nie mamy na razie informacji o konkretnych potrzebach, jeśli chodzi o transport lotniczy - mówi Adam Skonieczny z Portu Lotniczego im. Lecha Wałęsy w Rębiechowie.

Gdańsk ostatnio ma szczęście do producentów nowoczesnych obrabiarek. W byłych zakładach Atext, stojących na terenach należących do Pomorskiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej, w ciągu najbliższych miesięcy produkcję robotów i linii montażowych dla fabryk silników rozpocznie niemiecki koncern ThyssenKrupp. Do końca roku firma zatrudni 125 osób i zainwestuje ponad 10 mln złotych.
Gdańska dolina krzemowa

W okolicach lotniska w Rębiechowie powstaje tzw. strefa wysokich technologii. Po północnej stronie ul. Słowackiego znajdują się m.in. laboratoria produkującej procesory firmy Intel oraz biura wydawcy słowników komputerowych - firmy Young Digital Poland. Po przeciwległej stronie pasa startowego stoi fabryka firmy Delphi, produkująca elektrykę i elektronikę samochodową. Zaletą tych terenów inwestycyjnych są wciąż relatywnie tanie grunty i mała odległość zarówno do lotniska, obwodnicy, jak i centrum Gdańska.
Gazeta WyborczaMichał Tusk

Opinie (92) 2 zablokowane

  • "przetarg na bud estakady juz roztrzygnięty (w 20 dni od otwarcia ofert) - wartość 225 mln zł."

    Typowa gdyńska propaganda, przetarg zostanie roztrzygniety w momencie podpisania umowy, jak można mówić o roztrzygnieciu skoro tańssi oferenci juz zapowiadaja odwołania!!!

    • 0 0

  • Inwestycje

    Inwestycje gospodarcze,kreujące nowe miejsca pracy w Gdańsku z ostatnich tygodni:fabryki Thyssen Kruppa,Seruga Seiki,rozbudowa Intela,centrum Reutersa,Compuware,budowa terminala kontenerowego w Porcie Północnym w 1 etapie za 300 mln euro,wymień gdyńskie inwestycje w gospodarkę tego miasta,jakie firmy zainwestowały w Gdyni

    • 0 0

  • jakie odwołania? zeby złozyć odwołanie najpierw trzeba oprotestować czynnośc wykonawcy. i ile mi widomo termin na protest to 7 dni od wyboru ofert, termin ten minąl w zeszłym tyg.
    pewnie że gdynia cieszy się z inwestyji w gdańku, to chyba normalne. ale wieści o schyłku świetności gdyni są absurdalne

    • 0 0

  • Terminal Hutchison Port Holdings w Gdyni otwarty
    inwestycje firm tylko z branży IT w latach 2003-2005:
    Cama-Soft Sp. z o.o.
    ELAB efektywna komunikacja
    EXTREMUM - Technologie Informatyczne
    Grupa Telenet 1 sp. z o.o.
    IVO Software sp. z o.o.
    LOGICA
    PayLane Sp. z o.o.
    ProgMan Software
    Trasko Network

    szkoda się licytować bo nie ma to nic wspólnego z merytoryczną dyskusją.

    • 0 0

  • demestotenes

    a czym sie zachwycac we Flexie? wiesz jaka tam jest rotacja? i to, że prawie cała załoga produckyjna (i nie tylko) pracuje w Adecco a nie we Flexie? na 5/8 etatu....
    porządna firma to duża firma, która zatrudnia pracowników na umowę o prace, na cały etat, na czas nieokreslony (po próbnym oczywiście) i dlatego w takiej pracuje (ale nie produkcyjnej akurat, centrum rozwojowe)
    I jeszcze jedno - mój szef poszukuje od kilku miesięcy w sumie kilkunastu osób na stanowiska inżynierów - i co? i nie ma.... o jakim bezrobociu mówicie - pijanych żulach pod sklepem? głąbach, ktorym nie chciało się nawet zawodówki kończyć? ludziach, dla których doajzd do pracy 20km to wielka wyprawa i w żadnym wypadku? najlepiej w kapciach do pracy... którzy mieszkają w Polsce i tylko po polsku będą rozmawiać, broń Boże po angielsku? o czym tu dyskutować, pracy w Polsce jest pełno, popatrzcie na joblipota - do mnie też stale dzwonią różne firmy a nie jestem jakimś wielkim nie wiadomo kim... ale trzeba chcieć i przestać myśleć, że mi się należy i państwo musi mi dać... NIE MA W POLSCE BEZROBOCIA. Tylko sie nie chce....

    • 0 0

  • Inwestycje cd

    Nie rozśmieszaj mnie,wymienione gdańskie inwestycje idę w miliony euro,Intel,Thyssen Krupp,Comuware czy Reuters to światowi potentaci,Ty wymieniłeś głównie firmy z Parku Naukowo-Technologicznego,często zatrudniające po kilka,góra kilkanaście osób,nie ośmieszaj się anonimie,terminal Hutchisona,ok,inwestycja za kilkadziesiąt mln złotych,zdolność przeładunkowa do 150.000 TEU,porównaj gdańską inwestycję DCT w Porcie Północnym,zdolność przeładunkowa 1.000.000 TEU,wartość 300 mln euro,jedna z wiekszych inwestycji w Polsce,na Pomorzu na pewno,konkurować z nią może skalą chyba tylko rozbudowa gdańskiego Lotosu

    • 0 0

  • anonimku gdynski nieźle

    2 osobowe firemki o których nikt nie słyszał.
    Sam sobie gola strzeliłeś po prostu ilość i jakość inwestycji gdańskich i gdyńskich jest nieporównywalna.
    Nie brnij dalej bo już jak zobaczyłem te nazwy to dostałem niezłej kolki ze śmiechu.
    Gdyńska branża high-tech kaziu soft składający komputerki.

    • 0 0

  • mówisz o jednej inwestycji w gdańskim porcie , natabelne gdyński teminal istnieje o większej zdolności przeładunkowej juz od 30 lat. skumuluj inwestycje na najblizszy okres w gdyńskim porcie a kwota ta przekroczy 300 mln.
    co do gdańskiego terminalu - to doskonały przykład niezrównowazonego rozwoju - brak infrastruktury (obdownicy połodniowej, tunel nad m.wisłą) - kilka tys tirów dziennie (70% kolej) z kontenerami przetnien starówkę, potem zalokuje traase w-Z. brawo dla włodarzy za synchronizaje inwestycji publ. i prywatnych.
    wymienione firmy z branzy IT zatrudniają najwyższej klasy specjalistów, ludzi przedsiębiorczych
    a nie 100 roboli w tym 10 inż , reszta fizyczni.


    osmiesza sie ten kto wymienił iz w gdyni przez 17 lat wybudowano 3 km autostrad, także ten kto twierdzi że ceny mieszkań w gdyni sa na poziomie lęborskim.

    • 0 0

  • Jak na razie to przez gdynie mkną tiry od 30 lat i jest ok.
    Choć jak widac mieszkańcom niektórym to strasznie szkodzi.
    Co do cen mieszkań pracuje w biurze nier. i wiem co się dzieje na rynku.
    Rynek wtorny to w Gdyni pd enklawy wcześniej wymienione.
    Cała pn. Gdyni to czarna dziura nikt nie chce tam mieszkać i mało kto kupuje mieszkania i tam ceny dołują.
    W Gdańsku w tej chwili wszystkie dzielnice są popularne (oprócz oczywiście or. dolnej, dolnego miasta i Stogów.)
    i ceny rosną rynek gdanski kwitnie nawet Brzeźno jest modne.

    I jeszcze o 2 blokach zwanych sea towers i cenie 20 tys. ciekawe kto widzial chociaz 1 nabywce czy to powtarzanie plotek o niby wielkich popycie i cenach.
    Tak naprawdę to może być wielka wtopa i fajny deweloper zbankrutuje, sprzeda krauzemu i podobnym kilka mieszkań na wyższych piętrach reszta zostanie a potem komornik na szkielecie

    W Gdańsku w budowanym Neptun Parku przy cenach 10 tys. za m2
    w ciągu 1 dnia sprzedano 70% oferty i to nie legendy tylko fakty.

    • 0 0

  • ByZyDuuuura,

    Delphi i technologie, nowoczesne???
    Robią plastikowe gałki do samochodów i na tym się kończy technologia. Pracownik szeregowy dostaje najniższą krajową, inżynierowie są tam tylko do zarządzania pracownikami, koniec.

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane