- 1 Zgubiłeś ponton na morzu? Szukają cię (57 opinii)
- 2 Nowożeńcy w kłopotach, bo zabrali to z plaży (15 opinii)
- 3 Kolbe i rodzina Ulmów wrócą do muzeum (307 opinii)
- 4 Dźwig wpadł do kanału. Moment upadku (305 opinii)
- 5 Zatopiony dźwig wyciągnęli w częściach (216 opinii)
- 6 Okręt podwodny przypłynie do zwiedzania (74 opinie)
Jeden czy dwa dodatkowe pasy na Spacerowej?
Gdańsk ma już gotowe dwie koncepcje buspasa na Spacerowej. Pierwsza zakłada powstanie jednego pasa dla komunikacji miejskiej o zmiennym kierunku ruchu. Drugi wariant uwzględnia budowę dwóch buspasów między CH Auchan a Opacką. Obie koncepcje mają sporo zalet, ale i kilka ryzyk, m.in. wąskie gardła w Osowej i Oliwie. W tym drugim przypadku rozwiązaniem miałaby być budowa tunelu pod Pachołkiem. Miasto chce na ten cel pozyskać środki rządowe.
Pytanie brzmi: czy ma powstać jeden, czy dwa buspasy?
W czwartek wieczorem obie koncepcje zaprezentowano na spotkaniu z mieszkańcami Osowej.
Wariant I z jednym buspasem
Wariant pierwszy zakłada budowę jednego buspasa o zmiennym kierunku ruchu. Rano pojazdy komunikacji miejskiej jechałyby nim do Oliwy, a po południu - w kierunku Osowej. Ruch byłby sterowany znakami o zmiennej treści, a tuż obok powstałaby dodatkowo wydzielona droga rowerowa. Analizy wykazały, że w szczycie porannym autobusy byłyby w Oliwie o 16 minut szybciej, a w popołudniowym - o 11 minut.
Szacunkowy koszt budowy buspasa to 70-80 mln zł. Jego budowa wiązałaby się z wycinką ok. 1,2 tys. drzew (tu potrzebna jest jeszcze zgoda Lasów Państwowych).
Wśród zalet tego wariantu miasto wymienia mniejsze utrudnienia w ruchu w miejscach, gdzie pasy pozostaną zawężone, niższy koszt realizacji w stosunku do wariantu II oraz mniejszą wycinkę drzew. Wariant ten ma też kilka ryzyk, to m.in.: zwiększone ryzyko wypadków drogowych, dłuższy czas przejazdu autobusów (w stosunku do II wariantu) oraz wąskie gardła w Osowej i Oliwie.
Wariant II z dwoma buspasami
Drugi wariant jest nieco droższy (80-100 mln zł), bo zakłada budowę dwóch buspasów: w kierunku Osowej oraz w kierunku Oliwy oraz drogi rowerowej. W tym przypadku miasto wskazuje na większe oszczędności na czasie przejazdu autobusów i większe bezpieczeństwo kierowców.
Gdyby autobusy linii 169, 171 i 179 na Spacerowej jeździły po wydzielonych buspasach w obu kierunkach, to w porannym szczycie w Oliwie byłyby o 17 minut szybciej niż obecnie, a po południu w Osowej o 12 minut. Autobusy jeździłyby wówczas po ul. Spacerowej z częstotliwością co 7-8 minut, stając się realną alternatywą dla samochodu.
Potrzebny tunel pod Pachołkiem
Ale żeby nie było tak różowo, to II wariant ma też kilka wad. Poza większymi kosztami i większą wycinką drzew, budowa dwóch buspasów nie rozwiąże problemu wąskich gardeł. Tu ratunkiem może być budowa tunelu pod Pachołkiem. Koszt jego powstania szacowany jest dziś nawet na 2 mld zł.
Z racji tego, że miasto nie posiada takich środków, a Unia Europejska nie dofinansowuje już projektów stricte drogowych, magistrat planuje ubiegać się o takie środki z budżetu państwa. Po październikowych wyborach i zmianie władzy ma być o to zdecydowanie łatwiej.
Piotr Grzelak, wiceprezydent Gdańska, nie ukrywał w czwartek, że miastu bliżej jest do drugiego wariantu z dwoma buspasami. Dodał jednak, że dużo w tej kwestii będzie zależeć od Lasów Państwowych, od których zależy zgoda na wycinkę drzew.
Za drugą koncepcją opowiedzieli się też mieszkańcy Osowej.
W lipcu spotkanie w Oliwie
10 lipca w Oliwskim Ratuszu Kultury
Opinie (354) 5 zablokowanych
-
2024-06-28 11:03
i co to zmieni? (17)
Tylko że pas dla autobusów nie jest rozwiązaniem problemu. Problemem jest cały układ drogowy dla jednej z najbardziej ruchliwych tras Gdańska.
- 56 11
-
2024-06-28 11:06
(5)
Problemem są kіerofczyki
- 16 18
-
2024-06-28 11:24
(3)
A może raktywiści miejscy lobbujący za szkodliwymi rozwiązaniami?
- 11 5
-
2024-06-28 11:29
Mówisz o tych, co chcą poszerzyć Spacerową, żeby królowie szos mogli siedzieć na lewym na zderzaku i powodować wypadki? (2)
- 10 11
-
2024-06-28 12:19
Nie (1)
O tych co wszędzie jeżdżą rowerem bez siodełka
- 8 5
-
2024-06-28 14:43
Eee.... ok? Nie przesadzasz z jadem przypadkiem?
Tak pytam bo nam tu już wyskakujesz ze swoimi marami sennymi. Widziałeś kiedyś rowerzystę który by zwyczajnie po mieście się poruszał bez siodełka? Ja o takich cudakach nawet nie słyszałem (a przynajmniej nie poza tekstami internetowych pieniaczy).
- 1 3
-
wczoraj 00:53
który raz nie zdałeś egzaminu na prawo jazdy ?
- 0 1
-
2024-06-28 11:11
(2)
Zmieni to, ze autobus nie bedzie mial opoznienia 40 minut na 10 minutowej trasie
- 18 6
-
2024-06-28 12:17
(1)
Może fragment trasy przejdzie szybciej, aby potem znowu trafić w korek. Niestety, tu potrzeba większych zmian.
- 6 3
-
2024-06-28 13:31
Rano autobus osowa-oliwa jedzie nawet godzinę to samo po południu - czas przejazdu 25min tego odcinka to wyliczona średnia z całego dnia łącznie z nocnymi
- 6 0
-
2024-06-28 11:38
A kto tam jeździ? (1)
Wieśniaki z Osowy?
- 4 3
-
2024-06-28 13:33
typowa mowa nienawiści dzieląca naród zamiast rozwiązywać problemy - uważać na ludzi którzy mówią w ten sposób proszę - czemu admin pozwala na takie komentarze ?
- 7 1
-
2024-06-28 11:51
Tam problemem są rozjazdy i to co się na nich dzieje nie sama droga
Tam wszystko w jednym kierunku stoi od Opackiej, a w drugim na zjeździe do Obwodnicy i rondzie przy zjeździe na Castorame. CO z tego, że będzie np 5 pasów jak wąskie gardła pozostaną. Tym bardziej ta inwestycja ma taki sens jak zakup powozu w Gdańsku albo kozy przy Motławie do koszenia trawy. Niech zrobią projekt osobnej drogi o charakterze szybkiego ruchu która płynnie wpina się w układ drogowy S6 i Drogi Zielonej. Sama Droga zielona też bez żadnych rond po drodze itp ale jako ekspresowa przez miasto np w tunelu metodą odkrywkową lub na wiadukcie aż do Płażyńskiego. To będzie kosztowało ułamek tego co ten tunel który kilka lat temu był wyceniany na ponad 1 mld zł a obecnie pewnie na 2-3, za 15 lat pewnie z 5-7 mld...
- 8 5
-
2024-06-28 13:47
(3)
może zacząć od wywalenia świateł przy carrefour? czemu mieszkańcy mają tracić czas bo sklep zażyczył sobie mieć światła na wjeździe na swoją posesję ?
- 7 1
-
2024-06-28 15:46
Dokladnie
Ktoś wie dlaczego nie mogą ich chociaż przestawić czasowo.???
Przecież większość w górę tam się blokuje/korkuje..;[- 2 0
-
2024-06-28 15:47
Na Spacerowej chyba nie ma carrefour...
- 2 0
-
2024-06-28 15:47
Auchan..;]P
- 1 0
-
wczoraj 18:26
Odklejone rządy Dulkiewicz
Oczywiście, że to nic nie zmieni. Zamiast buspasow dwupasmowa spacerowa, stara oliwa przy parku jednokierunkowa do grunwaldzkiej (nowe duże rondo) I powrót jednokierunkowa czyzewskiego. Przecież to jest najprostsze i najbardziej logiczne rozwiązanie, skoro poszerzają kielnienska
- 0 1
-
2024-06-28 11:06
(6)
jest jakieś zagrożenie w przypadku jednego buspasa ze zmiennym kierunkiem? To jakieś kwestie bezpieczeństwa? Chodzi mi o to, że to rozwiązanie wydaje się być tak oczywiste, że nie rozumiem skąd w ogóle rozważanie pomysłu na dwa buspasy.
- 24 25
-
2024-06-28 11:10
(5)
w gdyni masz nawet kontrbuspas i jakoś nie ma wielu kolizji
- 15 2
-
2024-06-28 11:51
jesli jest choc jedna z tego powodu to jest to zle rozwiazanie (4)
- 3 6
-
2024-06-28 12:02
Czyli trzeba zakazać samochodów
Skoro powodują tyle kolizji (i zabitych!!!)
- 9 4
-
2024-06-28 12:19
W Gdyni chyba jedyną kolizję spowodował komendant policji jeżeli dobrze pamiętam. Innym się nie zdaża...
- 2 0
-
2024-06-28 12:30
Jest ryzyko że Janusz w skodziaczu nie spojrzy na oznakowanie (1)
Ale takie ryzyko jest zawsze, nawet na byle wyjeździe z podporządkowanej.
- 5 2
-
2024-06-28 15:13
Nie Janusz
Tylko młodzi kierowcy to największa zmora trójmiejskich ulic.
- 1 0
-
2024-06-28 11:06
(2)
Niech projektują. I tak żadne buspasy w tym mieście nie powstaną. Nowa Świętokrzyska i Nowa Jabłoniowa już 10 lat temu miała zostać zbudowana z buspasami.
Kasa na festyny jest, na komunikację miejską nie ma- 44 3
-
2024-06-28 13:51
O Nowaej Świętokrzyskiej to juz nawet 20 lat temu mieszkańcy Orunii slyszeli :D
- 3 0
-
2024-06-28 16:25
Kasa która jest wydawana na komunikację jest olbrzymia
Kasa na festyny w porównaniu do komunikacji jest ułamkowa.
Już od czasów starożytnego Rzymu lud zawsze chciał igrzysk i chleba. Vox populi vox Dei- 3 1
-
2024-06-28 11:08
Dlaczego nie szybki tramwaj? (19)
- 46 13
-
2024-06-28 11:09
(7)
Bo jest droższy?
- 7 12
-
2024-06-28 11:11
Tramwaj ma szansę na dofinsowanie do 85% (6)
Droga nie ma dofinansowania. Tramwaj wtedy wychodzi taniej.
- 26 3
-
2024-06-28 11:27
W budowie może i tak (4)
Ale koszty utrzymania znacznie wyższe
- 2 15
-
2024-06-28 11:56
Koszty utrzymania tramwaju są znacznie niższe niż pasa ruchu i autobusów. (1)
- 18 3
-
2024-06-28 14:51
To prawda...
Ale wtedy zbiorkom z Osowy mógł by jechać tylko w stronę Gdańska bo przecież dalej na północ tramwaje nie jadą.
- 0 0
-
2024-06-28 12:38
Czyżby? (1)
Ekologiczny e-autobus może w mroźną zimę wykona ze dwa kursy i stoi .Koszt zakupu tego badziewia jest ogromny .Z tramwajem takich problemów nie ma , bo nie ma potrzeby wymiany baterii co trzy lata . Jedyne rozwiązanie , to błagać o produkcję diesli przez kolejne 20 lat .
- 7 4
-
2024-06-28 13:32
Diesla zimą trzeba prosić żeby łaskawie odpalił...
- 2 5
-
2024-06-28 12:16
buspas ma dofinansowanie tak samo jak tramwaj
- 7 4
-
2024-06-28 11:15
Bo jest za stromo na tramwaj?
- 9 15
-
2024-06-28 11:17
(1)
bo jest PKM Wrzeszcz - Osowa
- 6 11
-
2024-06-28 12:21
Do niczego nieprzydatna
Młodzież zgłaszała, że nie ma jak do szkół dojechać ale marszałek i władze miasta miały to w d...
- 6 2
-
2024-06-28 11:34
Bo gigantyczne różnice w poziomie terenu, super kosztowna, trudna i długa budowa oraz utrzymanie. Tramwaj puszcza się tam, gdzie autobusy nie wyrabiają - to nie ta sytuacja.
- 3 9
-
2024-06-28 12:13
Jaki przebieg trasy tramwaju proponujesz przez starą Oliwę ? (3)
Ile domów chciałbyś wyburzyć ?
- 4 5
-
2024-06-28 12:22
(2)
A co lepsze, wąskie torowisko z płynnym ruchem komunikacji zbiorowej ( a może nawet ukryte pod ziemią )czy wiecznie zakorkowane wąskie drogi, lub ich poszerzanie do wielu pasów? To zajmuje mniej przestrzeni i nie psuje miasta? Tramwajo - metro jak np w Kolonii to naprawdę genialne rozwiązanie. Polecam każdemu pojeździć tym środkiem transportu po mieście. "game changer"
- 11 2
-
2024-06-28 13:58
Jo,jo, kopac tunel tramwajowy pod rybinskiego, jo
- 3 4
-
wczoraj 13:19
Niestety
To raczej kosmiczne koszty, dlatego raczej w ogóle nie jest rozważane. Poza tym nie wiemy czy warunki na to pozwalają, ale jest to przynajmniej ciekawa propozycja.
- 0 0
-
2024-06-28 12:16
za mało ludzi za mało przystanków.... tramwaj bez sensu
- 2 4
-
wczoraj 13:14
Gdzie i jak
Chcesz wcisnąć tramwaj w tym rejonie?
- 0 0
-
wczoraj 14:43
szybki tramwaj
To już sprzeczność sama w sobie;)
- 1 0
-
2024-06-28 11:08
To wielka inwestycja a przecież samorząd nie ma pieniędzy (3)
rząd okrada samorządy
- 18 10
-
2024-06-28 11:11
(1)
PO okrada miasta?
- 9 4
-
2024-06-28 11:20
tak. Nie tylko miasta, wszystkie samorządy
tak mówiła prezydentka
- 6 2
-
2024-06-28 11:23
Rząd może i okrada, ale się uśmiecha. To wystarczy wyborców KO
- 7 2
-
2024-06-28 11:10
Gdzie są pieniądze z KPO? Miały pracować na samorządy. Gdzie ustawa metropolitalna? (2)
przecież tak gardłowaliście, tyle obietnic w kampanii wyborczej. Co zrobiliście dla Trójmiasta???
- 60 7
-
2024-06-28 11:13
Z budżetu centralnego kartonowe czeki były. (1)
Dostaliście tak jak głosowaliście przez ostatnie 8 lat.
- 10 12
-
2024-06-28 11:21
teraz nie ma nic. Obecny rząd cofnął wszystkie centralne dofinansowania do inwestycji
- 13 2
-
2024-06-28 11:10
(3)
Nasi urzednicy dzielnie walcza z problemami, ktore powinny byc rozwiazane 15 lat temu
- 36 3
-
2024-06-28 13:36
dzięki temu mają pracę, czas na hobby i rodzinę, mało stresu i szczęśliwe życie
- 6 0
-
2024-06-28 15:43
..z tego
żyją przecież. Czy to miasto, czy gmina, czy stolica, czy Bruksela - przewijanie od dziesięcioleci tych samych tematów. Ku uciesze gawiedzi.
- 3 0
-
7 godz.
czyli co, mają nic nie robić bo to już miało być? Ciekawe rozwiązanie
- 0 0
-
2024-06-28 11:11
Po 10 pasów w każdą stronę, a pod spodem od razu metro (34)
Historyczne kameralne dzielnice - Oliwa i Wrzeszcz rozjeżdżane przez ruch niczym na autostradach. W tle Trójmiejski Park Krajobrazowy na którego chrapkę mają deweloperzy i co raz mniej miejsc gdzie da się mieszkać we względnej ciszy.
- 84 92
-
2024-06-28 11:22
Co za hejter
- 5 8
-
2024-06-28 11:24
To jest miasto (12)
Miasto musi się rozwijać, a główne połączenia z obwodnicą są kręgosłupem komunikacyjnym. Jak chcesz ciszy to wyprowadź się na Kaszuby. Tam będziesz miał ciszę i spokój...
- 18 23
-
2024-06-28 11:35
Miasto powinno polegać na budowaniu zrównoważonych dzielnic (1)
Policentryczne miejsca gdzie możesz mieszkać blisko wszystkiego ale mieć jednocześnie swój azyl. Przykład - poniemieckie domki w starym wrzeszczu z tyłów ulicy Hallera, przykład - osiedle Hovnanian w Gdyni, przykład - niektóre części tzw Małego Przymorza, przykład - kamienice górnego Sopotu. Tłumaczenie że wszędzie trzeba wciskać auta ze źle przemyślanych peryferii to jest dopiero wieś i myślenie małomiasteczkowe!
- 16 4
-
2024-06-28 12:26
Brawo! W punkt. Tymczasem słuchając że miastu "to się nie opłaca" i kontynuuje dewastację tegoż i dziwiąc się powstałym dzięki temu problemom, flaki człowiekowi wywraca.
- 6 1
-
2024-06-28 11:44
Dobrze,
Wytnijmy zatem cały TPK bo to tylko siedlisko robali i dzików. Lepiej w tym miejscu postawić osiedla oraz pobudować drogi dojazdowe do centrum, bo przecież tylko są 3. W pasie nadmorskim proponuje natomiast postawić 20 piętrowe hotelowce zamiast Parku Regana, najlepiej od Brzeźna. Dodatkowo koniecznie należy dogęścić zabudowę Zaspy, Żabianki, Przymorza dominantami 50 m minimum. A w pasie ul Grunwaldzkiej zezwolić na 200 m biurowce i apartamentowce (te drugie to we Wrzeszczu). Taki rozwój miasta o! z rozmachem.
- 14 6
-
2024-06-28 11:44
Chętnie się wyprowadzę, ale mnie nie stać :(
- 4 2
-
2024-06-28 11:52
(2)
Inaczej definiujemy rozwój najwyraźniej...
- 8 1
-
2024-06-28 12:16
Zdecydowanie
Raktywiszcza preferują niedorozwój.
- 0 7
-
2024-06-28 13:01
Bo on chce najwyraźniej
Budować fabryki w mieście
- 2 0
-
2024-06-28 12:01
Jak się wyprowadziłeś na Kaszuby to tam sobie żyj a nie żądaj szybkiego połączenia do miasta
- 10 9
-
2024-06-28 12:59
Miasto jest przedewysztkim (3)
Dla ludzi. Samochody są dodatkiem i w większości miast zach europy zamyka się drogi w miastach a nie otwiera nowe
- 9 2
-
2024-06-28 13:10
Wiadomix (2)
Samochodami jeżdżą kosmici a nie ludzie
- 0 8
-
2024-06-28 13:33
Szczególnie w tych zaparkowanych ludzie siedzą...
- 6 0
-
2024-06-28 13:40
50% terenu miasta zajmuja ulice a i tak wszedzie masz korki. Tylko kwestia czasu jest zanim w Polsce dorosniemy do tego aby w koncu zamykac drogi i oddawac te tereny ludziom a nie byc caly czas dostarczycielem dla przemyslu samochodowego
- 7 2
-
2024-06-28 11:25
Przez takie myślenie kraj by się nie rozwijał. (7)
- 7 13
-
2024-06-28 11:36
Na tunel pod Pachołkiem były środki (2)
Ale na marsze lghwbtb poszły
- 8 10
-
2024-06-28 12:06
Na marsze poszło 5 miliardów?
- 3 2
-
2024-06-28 12:28
Chyba jednak nie były tak drogie ;)
- 0 0
-
2024-06-28 11:49
hahahaha (3)
no tak, nie ma to, jak kojarzyć rozwój z budowaniem kolejnych przeskalowanych ulic ;] No nie, to tak nie działa ;]
- 9 1
-
2024-06-28 12:21
One nie są przeskalowane (2)
One są cały czas niedoskalowane
- 1 5
-
2024-06-28 13:19
niedoskalowane to ty coś masz, ale w czaszce
takie bzdury wypisujesz :)
- 4 0
-
2024-06-28 13:47
50 pasow zrobic
bedzie dobrze?
- 1 1
-
2024-06-28 11:51
(6)
Dokadnie. Miliony na wycięcie lasu i zniszczenie historycznej dzielnicy, żeby samochodziki wygodnie stały sobie na 10 pasowej zakorkowanej autostradzie. Gdyby dobudowywanie pasów działało to Los Angeles byłoby pozabione korków, a jest dokładnie odwrotnie, to jedne z najbardziej zakorkowanych miast świata. Transportem rządzi prosta zasada - im bardziej rozbudowujesz daną infrastrukturę, tym więcej pojazdów to generuje, ale januszowi dizajnerzy miejscy mają tak zaślepione oczka samochodoza, że zawsze będą ignorować ten fakt. Za 5 lat 'nowa' Spacerowa będzie już totalnie zakorkowana i wielkie inżynierskie głowy będą zastanawiać się ile jeszcze pasów dobudować. Nie wspominając że osobowy ruch samochodowy to jeden z największych trucicieli środowiska, ale przecież to nieważne. Nieważne że dzieci trujemy i niszczymy środowisko, ważne żeby d o o o p s k o swoim SUVem poprzewozić. Zaraz posypią się komentarze, żę 99% trójmiasta ma schorowane babcie, które trzeba wozić 24h na ostry dyżur i cała ich rodzina jest niepełnosprawna, w tym ma niedowład lub paraliż nóg, dlatego oni MUSZĄ jeździć po bułki do osiedlaka i wszędzie indziej.
- 20 13
-
2024-06-28 12:16
Bzdura na bzdurze (4)
Samochody nie rodzą się od tego, że jest więcej ulic, a transport indywidualny to kropelka w skali zanieczyszczeń transportowych. Najwięcej emisji pochodzi z transportu morskiego
- 6 8
-
2024-06-28 13:03
Bzdury gadasz
Największym kosztem miast jest utrzymywanie infrastruktury dla samochodów. Już sama ilość terenu zajęta przez ulice jest gigantyczna
- 9 3
-
2024-06-28 13:35
(1)
Podział emisji CO2 według rodzaju transportu na rok 2019:
ponad 70% zanieczyszczeń powietrza CO2 generuje transport lądowy (auta osobowe, pojazdy ciężarowe, lekkie samochody dostawcze i motocykle),
transport wodny powoduje 14% emisji CO2,
około 14% zanieczyszczeń powietrza pochodzi z lotnictwa cywilnego i kolei.- 5 2
-
wczoraj 13:31
Chcesz powrotu do Biskupina?
- 0 0
-
2024-06-28 17:31
Ale nie tych zanieczyszczeń, które wdychasz na co dzień
Te pochodzą ze spalin i opon samochodów w mieście. Podobnie z hałasem i ograniczeniem dostępu do terenów zielonych.
- 1 0
-
wczoraj 13:29
Uspokój się
Nikt nie mówi o 10 pasach. Wyluzuj może. Nie dostrzegasz problemu?Cała Oliwa jest zakorkowana nawet poza godzinami szczytu. Co dziwnego w tym, że ludzie starają się znaleźć jakieś racjonalne rozwiązanie? Nie wszystkich przesadzisz na hulajnogi - nawet jakbyś bardzo chciał
- 0 0
-
2024-06-28 12:23
W sumie to już rzeczywistość, minus metro i pasy.
- 0 0
-
2024-06-28 12:26
Masz rację
Te osiedle obok Pachołka pasuje tam jak wrzód na d.... .
- 1 0
-
2024-06-28 13:02
Pełna zgoda. (2)
W imię tłustych i leniwych tyłków wycinać kolejne drzewa? A co z koleją metropolitalną? Miała odciążyć ruch samochodowy i zmusić pasibrzuchów do przesiadki na kolej. Zamiast tego okroili połączenia.
Zaorajcie więc TPK cały od razu, by oszczędzić nam podobnej dyskusji za 20 lat o 4 pasach w każdą stronę, bo miasto się musi rozwijać.- 4 2
-
2024-06-28 13:17
choróbska samochodozy nie uleczysz...
No bo przecież nie można szkalować biednych kierowczyków, żeby korzystali z transportu. Najlepiej zaorać cały świat i zrobić płaską powierzchnią aswaltu ku chwale samochodozy. Kierowcy to najbardziej rozpychająca się i rozczeniowa grupa w Polsce. Wszystko ma być dla nich, darmowe parkingi, miliony na inftrastrukturę, ale to im jeszcze mało, trzeba rozjeżdżać zieleń i chodniki, bo oni muszę sobie zaparkować gdzie im się podoba. Wszelka przestrzeń jest zawładnięta przez samochodziki. Ostatnio pojechałam odwiedzić mamę, poszłam przejść się po pobliskim bulwarze. Kiedyś tam był budynek mleczarni, teraz zburzony i oczywiście co tam teraz jest? Dziki parking. Dzień po zburzeniu już stały tam samochody.
- 7 2
-
wczoraj 13:33
Tam gdzie jest twoje mieszkanie
Też zapewne były kiedyś drzewa. A w domu śpisz na betonie i po nim chodzisz? czy jednak masz produkty drewniane?
- 0 0
-
2024-06-28 11:11
Wystarczyłaby ścieżka rowerowa. (12)
Wystarczy zmusić 50 procent kierowców do przeskoku na rowerki a wtedy nie byłoby korków.
- 23 72
-
2024-06-28 11:17
Znowu ten troll?
Stój w korku i nie marudź.
- 13 6
-
2024-06-28 12:30
(1)
Nie w tym klimacie, nie przy tym ukształtowaniu terenu. Gdyby klimat pozwalał to wszyscy śmigaliby skuterami omijając korki, jak np we Włoszech czy na południu Francji. Dlatego też rowery nie staną się przyszłością w naszych realiach. Rozwoju wymaga komunikacja zbiorowa, torowa.
- 13 2
-
wczoraj 13:43
Komunikacją jeżdżę tylko
Dlatego, że nie stać mnie na auto. O konieczności przesiadki na zbiorkom mówią raczej ludzie, którzy z niej po prostu nie korzystają. Zbiorkom nie jest wesoły.Musisz dojść do przystanku, odstać swoje(niezależnie od pogody), przesiadać się, potem dojść do celu na pieszo, jeszcze tłok, osoby, które wszczynają awantury, spożywają trunki, głośne przekleństwa, często albo brak klimy albo ogrzewania w zimie, o czystości i zapachu nie wspominam
- 0 0
-
2024-06-28 12:44
(1)
A tych starszych i niepełnosprawnych chcesz zagazować?
- 9 2
-
2024-06-28 13:36
Jak widać trzeba, skoro jedyną opcją poruszania się po mieście ma być samochód.
- 3 6
-
2024-06-28 12:59
Oho, zmusić jednak (2)
Podobno to takie fajne że ludzie się sami przesiadają. Tak skutecznie, że w badaniach ruchu przed covidem i niedawno udział rowerów spadł o ponad 1,5 pp
- 6 3
-
2024-06-28 14:31
Z badaniami ruchu jest taki problem że nikt ich nie zrobi rzetelnie. (1)
To trochę tak jak sondaże przed wyborami, wynik zależy od tego kto zleca badanie. Zrobisz badanie na 3 maja to wyjdzie że ruch rowerowy jest duży, zrobisz badanie na Spacerowej to wyjdzie mały bo wszyscy przecież jadą Kościerską. Będziesz pytał ludzi w domach to wątpliwe czy spotkasz rowerzystów bo to często ludzie aktywni co mało w domu siedzą.
- 0 4
-
2024-06-28 15:01
Metodologia badań na zlecenie ZTM jest publicznie dostępna.
- 2 0
-
2024-06-28 14:45
Masz ścieżkę rowerową przez las
jak widać nie rozwiązała problemu korków
- 6 1
-
2024-06-28 14:48
a wg mnie 90% - kto da więcej?
- 1 0
-
wczoraj 07:59
Wystarczy puknąć się w głowę, a wtedy nie będziesz pisał głupawych komentów.
- 1 1
-
wczoraj 16:21
sam się zmuś...do myslenia
- 0 0
-
2024-06-28 11:11
Władza nie pozwoli na budowę więcej niż jednego pasa (3)
chyba, że to droga dla rowerów
- 27 3
-
2024-06-28 11:16
całe szczęscie
- 9 8
-
2024-06-28 11:28
Po jednym pasie dla samochodów wystarczy. (1)
Przecież drugi byłby jak przejście obok tunelu.
- 6 4
-
wczoraj 13:47
Nie wystarczy
Nie jeździsz tą drogą? Przecież tam jest permanentny korek. Cała Oliwa to sznur samochodów i to nie jest normalne i trzeba jakieś rozwiązanie wypracować, a nie udawać, że nie ma problemu i gadać jakieś bajki w stylu: a nich Kowalski i Nowak na rower idą , wrotki czy hulajnogę.
- 1 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.