• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Jedna oferta na obsługę linii z autobusami piętrowymi

Maciej Korolczuk
17 kwietnia 2024, godz. 11:30 
Opinie (115)
Latem Westerplatte jest oblegane przez turystów. Linia 606 obsługiwana przez piętrowe autobusy ma być jedną z atrakcji ale też alternatywą dla samochodów. Latem Westerplatte jest oblegane przez turystów. Linia 606 obsługiwana przez piętrowe autobusy ma być jedną z atrakcji ale też alternatywą dla samochodów.

Jedna oferta wpłynęła w przetargu na obsługę autobusowej linii turystycznej nr 606, jaka od 1 maja do końca września ma kursować między centrum Gdańska a Westerplatte. Przewozy mają być realizowane dwoma piętrowymi autobusami.



W środę przed południem spółka GAiT otworzyła oferty na ogłoszony przed tygodniem przetarg na obsługę turystycznej linii 606 między centrum Gdańska a Westerplatte. Na postępowanie odpowiedziała jedna firma. Jedyna oferta wpłynęła od spółki Gryf z Żukowa, która za obsługę linii dwoma autobusami piętrowymi oczekuje od miejskiego przewoźnika 1,06 mln zł.

Chwilę przed otwarciem jedynej koperty z ofertą, spółka GAiT podała, że na sfinansowanie połączenia zamierza przeznaczyć 917 tys. zł.

Spółka z Żukowa wskazała, że tabor jakim dysponuje, ma 18 lat. Przewoźnik zadeklarował też, że dysponuje myjnią dla autobusów oraz holownikiem, w razie gdyby pojazd uległ awarii.

Żółty autobus może być już znany trójmiejskim fanom komunikacji miejskiej. W ubiegłych latach okazjonalnie woził uczestników festiwalu Opener w Gdyni i gości Ogrodu Zoologicznego w Oliwie.

Autobus spółki Gryf wcześniej woził m.in. uczestników Openera i gości ZOO w Gdańsku. Autobus spółki Gryf wcześniej woził m.in. uczestników Openera i gości ZOO w Gdańsku.

Linia 606 z centrum na Westerplatte



Linia 606 ma kursować między centrum Gdańska a Westerplatte od początku maja do końca września. Połączenie ma być realizowane dwoma autobusami piętrowymi we wszystkie dni tygodnia oraz święta (w sumie autobusy mają przejechać 61 tys. wozokilometrów).

Autobusy mają być wyposażone w urządzenia systemu Fala i Tristar (dzięki temu na tablicach przystankowych i w internetowym rozkładzie jazdy wyświetla się rzeczywisty czas przyjazdu pojazdu) oraz monitoring.

Linię mają obsługiwać dwa piętrowe autobusy. Linię mają obsługiwać dwa piętrowe autobusy.
Wśród wymagań są też elektroniczne wyświetlacze, ładowarki USB i kasowniki. Pojazdy muszą być przystosowane do potrzeb osób o ograniczonej sprawności ruchowej i osób z wózkami dziecięcymi. Na pokład autobusu musi wejść co najmniej 110 pasażerów, w tym 70 na miejscach siedzących.

Potrzeba nie tylko linii autobusowej



Przed zbliżającym się sezonem turystycznym warto, aby służby miejskie większą uwagę poświęciły też kwestii parkowania, na co już w ubiegłym roku zwracali uwagę czytelnicy Trojmiasto.pl. Półwysep w okresie letnim jest dosłownie rozjeżdżany przez samochody, a kierowcy parkują gdzie popadnie. Zastawiane są chodniki, zatoki autobusowe i trawniki, często wręcz uniemożliwiając przejazd autobusów.


09:50 14 KWIETNIA

Parkowanie na przystanku autobusowym na Westerplatte (30 opinii)

Ciekawe czy autobus bezpiecznie stanie na przystanku i wyjedzie stamtąd?
Ciekawe czy autobus bezpiecznie stanie na przystanku i wyjedzie stamtąd?

Miejsca

Opinie (115) 2 zablokowane

  • bo kto inny ma piętrowe, mało kto, nie dziwie się, że Gryf zgarnął

    • 9 3

  • Wszystko fajnie cieszę się że będzie takie połączenie i zapewne dojdzie do umowy z GAIT ale chcę zwrócić uwagę że teren po (3)

    odebraniu go Miastu jest w opłakanym stanie. Sterty śmieci walają się po Westerplatte. Wszystkie drzewa oraz murki oblane moczem. Smród. Czy naprawdę po to Rząd PiS odebrał ten teren Miastu żeby teraz zostawić go w takim syfie? Tam robili porządki tylko przed apelem na który przyjeżdżał Duda na apel 1-go września a potem wszyscy o nim zapominali.

    • 9 10

    • hahahaha ruski trol znowu cos bredzi i wazelinuje

      • 3 6

    • Ty pajacyku coraz bardziej zabawny jesteś. Przyjedź kiedyś na Westerplatte i zobacz jak to miejsce teraz wygląda a potem zabieraj głos w dyskusji.

      • 1 4

    • Ty ! To jak ty tam widzisz murki oblane moczem to może jedz tam i goń tych co te murki oblewają. Będzie większy pożytek niż te wypociny pisane tutaj.

      • 1 4

  • Ciekawe ile za tę kwotę można np. dorzucić kursów linii tramwajowych jeżdżących w niedzielę co 30 minut, albo przycinanych linii autobusowych? No ale wiadomo festyn dla turystów w tym mieście jest najważniejszy.

    • 15 4

  • Przetarg = Ustawka

    jak pseudokibice - tak się zachowuje spółka miasta - to są nasze pieniądze, które trafiają do prywatnych rąk

    a karuzela się kręci dalej .......

    • 13 2

  • Jedna koperta z oferta a druga pod stolem.

    • 16 2

  • Linia tak, ale

    samofinansujaca!

    Auta nieprawidłowo parkujące zholować na koszt właściciela.

    • 14 2

  • bo tylko jedna firma ma taki tabor, pod ten konkurs akurat

    przypadek? alez oczywiscie

    • 18 1

  • milion w piach bo na tej linii nikt nie kasuje biletów, nie ma też kontrolerów. Ale wszystko dla turystów.

    • 10 3

  • Ale te autobusy w sezonie i tak nie wyjadą z pętli Westerplatte bo kierowcy wszystko zastawią.

    • 12 2

  • haha przetarg ustawiony pod konkretnego dostawce podobnie jak kaprys nikt z auta nie zrezygnuje by sie tłuc autobusem który (1)

    ale cotam wazne ze kasa trafi do prywatnych kieszeni i urzedników co maja taki kaprys

    • 14 2

    • a kto w Gdańsku lub okolicy posiada piętrowe autobusy. A która firma kupi autobusy piętrowe na kilka miesięcy eksploatacji?

      a dlaczego właściwie autobusy piętrowe? ma być po "londynskiemu" XD. Jak to ponad 20 lat temu PKS Wejherowo obsługujący linie J do szpitala, puszczał piętrowy autobus

      • 2 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane