• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Jedna oferta na obsługę linii z autobusami piętrowymi

Maciej Korolczuk
17 kwietnia 2024, godz. 11:30 
Opinie (115)
Latem Westerplatte jest oblegane przez turystów. Linia 606 obsługiwana przez piętrowe autobusy ma być jedną z atrakcji ale też alternatywą dla samochodów. Latem Westerplatte jest oblegane przez turystów. Linia 606 obsługiwana przez piętrowe autobusy ma być jedną z atrakcji ale też alternatywą dla samochodów.

Jedna oferta wpłynęła w przetargu na obsługę autobusowej linii turystycznej nr 606, jaka od 1 maja do końca września ma kursować między centrum Gdańska a Westerplatte. Przewozy mają być realizowane dwoma piętrowymi autobusami.



W środę przed południem spółka GAiT otworzyła oferty na ogłoszony przed tygodniem przetarg na obsługę turystycznej linii 606 między centrum Gdańska a Westerplatte. Na postępowanie odpowiedziała jedna firma. Jedyna oferta wpłynęła od spółki Gryf z Żukowa, która za obsługę linii dwoma autobusami piętrowymi oczekuje od miejskiego przewoźnika 1,06 mln zł.

Chwilę przed otwarciem jedynej koperty z ofertą, spółka GAiT podała, że na sfinansowanie połączenia zamierza przeznaczyć 917 tys. zł.

Spółka z Żukowa wskazała, że tabor jakim dysponuje, ma 18 lat. Przewoźnik zadeklarował też, że dysponuje myjnią dla autobusów oraz holownikiem, w razie gdyby pojazd uległ awarii.

Żółty autobus może być już znany trójmiejskim fanom komunikacji miejskiej. W ubiegłych latach okazjonalnie woził uczestników festiwalu Opener w Gdyni i gości Ogrodu Zoologicznego w Oliwie.

Autobus spółki Gryf wcześniej woził m.in. uczestników Openera i gości ZOO w Gdańsku. Autobus spółki Gryf wcześniej woził m.in. uczestników Openera i gości ZOO w Gdańsku.

Linia 606 z centrum na Westerplatte



Linia 606 ma kursować między centrum Gdańska a Westerplatte od początku maja do końca września. Połączenie ma być realizowane dwoma autobusami piętrowymi we wszystkie dni tygodnia oraz święta (w sumie autobusy mają przejechać 61 tys. wozokilometrów).

Autobusy mają być wyposażone w urządzenia systemu Fala i Tristar (dzięki temu na tablicach przystankowych i w internetowym rozkładzie jazdy wyświetla się rzeczywisty czas przyjazdu pojazdu) oraz monitoring.

Linię mają obsługiwać dwa piętrowe autobusy. Linię mają obsługiwać dwa piętrowe autobusy.
Wśród wymagań są też elektroniczne wyświetlacze, ładowarki USB i kasowniki. Pojazdy muszą być przystosowane do potrzeb osób o ograniczonej sprawności ruchowej i osób z wózkami dziecięcymi. Na pokład autobusu musi wejść co najmniej 110 pasażerów, w tym 70 na miejscach siedzących.

Potrzeba nie tylko linii autobusowej



Przed zbliżającym się sezonem turystycznym warto, aby służby miejskie większą uwagę poświęciły też kwestii parkowania, na co już w ubiegłym roku zwracali uwagę czytelnicy Trojmiasto.pl. Półwysep w okresie letnim jest dosłownie rozjeżdżany przez samochody, a kierowcy parkują gdzie popadnie. Zastawiane są chodniki, zatoki autobusowe i trawniki, często wręcz uniemożliwiając przejazd autobusów.


09:50 14 KWIETNIA

Parkowanie na przystanku autobusowym na Westerplatte (30 opinii)

Ciekawe czy autobus bezpiecznie stanie na przystanku i wyjedzie stamtąd?
Ciekawe czy autobus bezpiecznie stanie na przystanku i wyjedzie stamtąd?

Miejsca

Opinie (115) 2 zablokowane

  • (2)

    jak to jest z tymi autobusami zarejestrowanymi na żółte rejestracje, skoro to zabytek to czy polskie prawo zezwala świadczyć cykliczne usługi zabytkiem? czy te autobusy przechodzą regularne przeglądy?

    • 3 3

    • (1)

      Poczytaj ustawe jakie auta moga miec zolte tablice, a potem sie wypowiadaj

      • 4 1

      • ale to jest pytanie!

        • 0 3

  • Kolejny wał lisickiego

    Prokuratura śpi setki.mln zł wypompowywane z spòłki miejskiej na dziwne przetargi - wszystko 50% droższe od cen rynkowych i wszystkim zarzadza lisicki

    • 8 3

  • Ale że

    Brewka nie startował

    • 9 0

  • Bezczelna ustawka

    ani grama wstydu. Podkładają się za takie grosze?

    • 7 3

  • czyli Grzelak już nie odda promu do Wisłoujścia który ukradł gdańszczanom

    Teren opchną deweloperce, zresztą plan zagospodarowania jasno pokazuje, że przeprawa promowa w NP ma być całkowicie zrównana z ziemią

    • 7 3

  • Ustawka? (1)

    Tak to wygląda. W mieście które nie używa autobusów piętrowych nagle taki pomysł. Idea pod konkretnego przewoźnika. A co zmieni dla podróżnego linia z dwoma autobusami piętrowymi wobec linii z czterema autobusami standardowymi?

    • 11 3

    • Nie będzie 4 autobusów standardowych, bo brakuje kierowców

      Miałay być 2 piętrowe, to w ich zamian będą 2 standardowe.

      • 0 0

  • a. oferta dla gryfa!

    • 5 3

  • 5 miesięcy, milion PLN, wychodzi dzienny koszt funkcjonowania ponad 6 tys.

    Ile kursów dziennie i czy oszacowano jakie bedą wpływy z biletów? Jednym słowem ile dopłacimy do tego "interesu".
    Myślałem że na turystach się zarabia a nie jeszcze do nich dopłaca

    • 5 2

  • Ku radości hejterów (1)

    Autobusów piętrowych w Gdańsku nie będzie.
    Dobra robota. Brawo!

    • 1 1

    • A na ch... Miałyby być?

      • 0 1

  • 18 letni autobus to złom!!!

    • 4 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane