- 1 Taksówki droższe i trudniej dostępne (194 opinie)
- 2 Plaga rowerowych wraków w Trójmieście (194 opinie)
- 3 Koniec połowów na Oksywiu. Co z kutrami? (240 opinii)
- 4 Trudne życie lokatorów gminnej kamienicy (330 opinii)
- 5 Blokują przejście, stojąc w kolejce do kasy (298 opinii)
- 6 Zejście do zbiornika spłynęło z deszczem (75 opinii)
Jedna oferta na obsługę linii z autobusami piętrowymi
Jedna oferta wpłynęła w przetargu na obsługę autobusowej linii turystycznej nr 606, jaka od 1 maja do końca września ma kursować między centrum Gdańska a Westerplatte. Przewozy mają być realizowane dwoma piętrowymi autobusami.
Chwilę przed otwarciem jedynej koperty z ofertą, spółka GAiT podała, że na sfinansowanie połączenia zamierza przeznaczyć 917 tys. zł.
Spółka z Żukowa wskazała, że tabor jakim dysponuje, ma 18 lat. Przewoźnik zadeklarował też, że dysponuje myjnią dla autobusów oraz holownikiem, w razie gdyby pojazd uległ awarii.
Żółty autobus może być już znany trójmiejskim fanom komunikacji miejskiej. W ubiegłych latach okazjonalnie woził uczestników festiwalu Opener w Gdyni i gości Ogrodu Zoologicznego w Oliwie.
Linia 606 z centrum na Westerplatte
Linia 606 ma kursować między centrum Gdańska a Westerplatte od początku maja do końca września. Połączenie ma być realizowane dwoma autobusami piętrowymi we wszystkie dni tygodnia oraz święta (w sumie autobusy mają przejechać 61 tys. wozokilometrów).
Autobusy mają być wyposażone w urządzenia systemu Fala i Tristar (dzięki temu na tablicach przystankowych i w internetowym rozkładzie jazdy wyświetla się rzeczywisty czas przyjazdu pojazdu) oraz monitoring.
Wśród wymagań są też elektroniczne wyświetlacze, ładowarki USB i kasowniki. Pojazdy muszą być przystosowane do potrzeb osób o ograniczonej sprawności ruchowej i osób z wózkami dziecięcymi. Na pokład autobusu musi wejść co najmniej 110 pasażerów, w tym 70 na miejscach siedzących.
Potrzeba nie tylko linii autobusowej
Przed zbliżającym się sezonem turystycznym warto, aby służby miejskie większą uwagę poświęciły też kwestii parkowania, na co już w ubiegłym roku zwracali uwagę czytelnicy Trojmiasto.pl. Półwysep w okresie letnim jest dosłownie rozjeżdżany przez samochody, a kierowcy parkują gdzie popadnie. Zastawiane są chodniki, zatoki autobusowe i trawniki, często wręcz uniemożliwiając przejazd autobusów.
Mnóstwo aut zaparkowanych na trawniku oraz zakazie na Westerplatte (25 opinii)
Parkowanie na przystanku autobusowym na Westerplatte (30 opinii)
Miejsca
Opinie (115) 2 zablokowane
-
2024-04-17 13:51
(2)
jak to jest z tymi autobusami zarejestrowanymi na żółte rejestracje, skoro to zabytek to czy polskie prawo zezwala świadczyć cykliczne usługi zabytkiem? czy te autobusy przechodzą regularne przeglądy?
- 3 3
-
2024-04-17 14:17
(1)
Poczytaj ustawe jakie auta moga miec zolte tablice, a potem sie wypowiadaj
- 4 1
-
2024-04-17 14:35
ale to jest pytanie!
- 0 3
-
2024-04-17 14:04
Kolejny wał lisickiego
Prokuratura śpi setki.mln zł wypompowywane z spòłki miejskiej na dziwne przetargi - wszystko 50% droższe od cen rynkowych i wszystkim zarzadza lisicki
- 8 3
-
2024-04-17 14:05
Ale że
Brewka nie startował
- 9 0
-
2024-04-17 14:08
Bezczelna ustawka
ani grama wstydu. Podkładają się za takie grosze?
- 7 3
-
2024-04-17 14:17
czyli Grzelak już nie odda promu do Wisłoujścia który ukradł gdańszczanom
Teren opchną deweloperce, zresztą plan zagospodarowania jasno pokazuje, że przeprawa promowa w NP ma być całkowicie zrównana z ziemią
- 7 3
-
2024-04-17 14:20
Ustawka? (1)
Tak to wygląda. W mieście które nie używa autobusów piętrowych nagle taki pomysł. Idea pod konkretnego przewoźnika. A co zmieni dla podróżnego linia z dwoma autobusami piętrowymi wobec linii z czterema autobusami standardowymi?
- 11 3
-
2024-04-17 21:44
Nie będzie 4 autobusów standardowych, bo brakuje kierowców
Miałay być 2 piętrowe, to w ich zamian będą 2 standardowe.
- 0 0
-
2024-04-17 14:33
a. oferta dla gryfa!
- 5 3
-
2024-04-17 15:38
5 miesięcy, milion PLN, wychodzi dzienny koszt funkcjonowania ponad 6 tys.
Ile kursów dziennie i czy oszacowano jakie bedą wpływy z biletów? Jednym słowem ile dopłacimy do tego "interesu".
Myślałem że na turystach się zarabia a nie jeszcze do nich dopłaca- 5 2
-
2024-04-17 17:42
Ku radości hejterów (1)
Autobusów piętrowych w Gdańsku nie będzie.
Dobra robota. Brawo!- 1 1
-
2024-04-17 17:59
A na ch... Miałyby być?
- 0 1
-
2024-04-17 18:28
18 letni autobus to złom!!!
- 4 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.