• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Jedna ulica, różne ograniczenia prędkości

Michał Sielski
11 kwietnia 2024, godz. 11:00 
Opinie (129)
aktualizacja: godz. 12:42 (11 kwietnia 2024)

Kiedy skręcimy na al. PiłsudskiegoMapka w Gdyni od "góry", czyli jadąc z kierunku Sopotu, możemy jechać maksymalnie 30 km/h. Gdy jednak wjedziemy w nią, skręcając w lewo, z dołu ul. Świętojańskiej, możemy już jechać 50 km/h. - To nie tylko błąd, ale też może być niebezpieczne, bo są tam nieoznakowane progi zwalniające - zauważa pan Grzegorz Kaczmarek, instruktor nauki jazdy.



Czy centrum Gdyni jest dobrze oznakowane?

Aktualizacja, godz. 12:40. Otrzymaliśmy informację, że oznakowanie zostało uzupełnione. Teraz już niezależnie od kierunku jazdy kierowcy są informowani o tym, że są w strefie Tempo 30.



O kuriozalnym skrzyżowaniu przy Urzędzie Miasta pisaliśmy już nieraz. Ze względu na nietypowe wyznaczenie pasa rowerowego gubią się tam zarówno rowerzyści, jak i kierowcy. Ostatecznie droga musiała być osłupkowana, bo kierowcy uważali, że pas rowerowy jest prawoskrętem. Tymczasem rowerzystów częściej można tam spotkać na chodniku, gdy lawirowali między ludźmi na przystanku autobusowym. Ostatnie zmiany mają to trochę zmienić.

Słupki na środku drogi, bo znaki nie pomogły Słupki na środku drogi, bo znaki nie pomogły

Okazuje się jednak, że to niejedyny bubel tego projektu. Kolejny zauważył czytelnik Trojmiasto.pl, pan Grzegorz Kaczmarek, który jest instruktorem nauki jazdy, jeżdżącym po Gdyni.

- Kiedy jedziemy od strony Gdańska i skręcamy w prawo w al. Piłsudskiego, mijamy znak B43, czyli "strefa ograniczonej prędkości". Niestety nikt do tej pory nie zauważył, że jadąc ul. Świętojańska w górę, kiedy skręcamy w al. Piłsudskiego w lewo, mijamy znak "koniec strefy ograniczonej prędkości". Efekt jest taki, że jadąc od strony Gdańska, samochody wjeżdżające w al. Piłsudskiego powinny poruszać się z max prędkością 30 km/h. A jadąc z przeciwnego kierunku al. Piłsudskiego, możemy się poruszać z prędkością 50 km/h. Na tej ulicy znajdują się nieoznakowane progi zwalniające i jadąc z prędkością 50 km/h, łatwo uszkodzić na nich samochód - zauważa pan Grzegorz.


Jego zdaniem można wtedy domagać się odszkodowania od zarządcy drogi ze względu na brak odpowiedniego oznakowania. Poza tym poruszanie się tam z prędkością 50 km/h może być niebezpieczne nie tylko dla samochodu, ale także, a może przede wszystkim, dla pieszych i rowerzystów, zwłaszcza w okresie wzmożonego ruchu w okresie wakacyjnym.

Urzędnicy: natychmiast to poprawiamy



Przekazaliśmy uwagi naszego czytelnika gdyńskim urzędnikom z Zarządu Dróg i Zieleni, który odpowiada za oznakowanie dróg.

- Jest to pomyłka wykonawcza, która natychmiast zostanie usunięta - zapewnia Magdalena Wojtkiewicz, rzecznik ZDiZ w Gdyni.

Miejsca

Opinie (129) 8 zablokowanych

  • Kolejne misie szczura

    Wiele lat teraz trzeba będzie poprawiać

    • 13 0

  • Rowerowe lobby popsuło Gdynię (2)

    • 22 1

    • Samochodoza i Rivera ją zniszczyly (1)

      Teraz tylko deptaki i centrum wolne od blachosmrodów uratuje miasto!
      Nie od razu ale w ciągu 2-3 lat będzie jak w Poznaniu czy Zielonej Górze

      • 0 7

      • Idź spać dalej, masz urojone sny i w nich pozostań :)

        • 4 0

  • Poustawiali 50 km ograniczenia na obwodnicy (1)

    i stosując się do nich można sobie problemów napytać, bo tirowcy z reguły olewają je wjeżdżając praktycznie w tyłek.

    • 8 0

    • A ile zabawy dla niebieskich miśków

      • 0 0

  • a po co tam jeździć? (1)

    Kiedyś ul. Świętojańska to było miejsce warte odwiedzenia. Dziś? Nie mam pojęcia po co miałbym tam jechać. Gdynia robi wszystko, żeby zniechęcić do siebie i to jej się skutecznie udaje.

    • 26 0

    • Masz rację i jedt to Mocny argument za stworzeniem tam Deptaku!

      • 0 8

  • Łucyk i reszta (3)

    Co oni zrobili z gdynia to dekadę będziemy wychodzić z tego bagna

    • 17 0

    • To Rivera zabiła centrum, jest Zbyt blisko!

      Teraz tylko Deptaki i strefy wolne od blachosmrodów ożywią miasto!

      • 0 8

    • a daj spokoj

      masz niestety racje

      • 0 0

    • co zrobisz jak nic nie zrobisz

      • 0 0

  • Co za Kacap to skrzyzowanie projektował ???

    Skrzyżowanie jest do pilnej przebudowy ! a puki co przeregulować tam kierowanie światłami !!! jeżdżący wiedzą jak wygląda skręt jadąc z dołu Świętojańskiej w lewo w Piłsudskiego !

    • 7 1

  • Przywrócić dwukierunkową Świętojańską !

    Szczurek niech sobie zrobi jednokierunkowy objazd swojej posesji na Wiczlinie , a ruchem tam niech kieruje Łucyk !

    • 14 1

  • Sieć dróg w miastach powinien mieć jednego zarządce a nie karzde miasto swoje

    Co miasto, to inne zwyczaje i babole w oznakowaniu poziomym i pionowym.. Powinni władze w końcu zrobić z tym porządek.

    • 1 0

  • Ścieżki, miejsca parkowania, oznakowanie ulic to dno. (1)

    Jako mieszkańca centrum Gdyni i kierowcę jednocześnie od dłuższego czasu męczy mnie to co zrobiono z ruchem samochodowym w centrum miasta. Pomijam już fakt, poronionych propozycji zrobienia ze Świętojańskiej deptaka z ewentualną możliwością poruszania się po niej trolejbusów, ale walniętych rozwiązań w centrum jest więcej. Przykłady proszę bardzo: 1. Od strony Piłsudskiego w kierunku Jana z Kolna pozostawiono tylko jedną zapchaną ulicę Władysława IV z buspasem wprowadzając ruch jednokierunkowy na Świętojańskiej z trolejbusami jadącymi teraz pod prąd nieoznakowanym prawidłowo buspasem. 2. Na Jednokierunkowej Świętojańskiej pozostawiono na środku wysepki likwidując jednocześnie podwójną linię ciągłą więc można wyprzedzać "turystów" i maruderów, a tu nagle wyrasta niebezpieczna wysepka. 3. Całe mniejsze ulice w centrum to teraz skrzyżowania równorzędne, a od zawsze wszystkie ulice łączące Władysława IV ze Świętojańską miały pierwszeństwo przejazdu w stosunku do wąskiej i jednokierunkowej ulicy Abrahama. 4. Ulica Derdowskiego w stosunku do Żeromskiego i Waszyngtona miała pierwszeństwo. Kiedyś gdy to zmieniono codziennie były tam wypadki więc wprowadzono światła. Teraz znowu światła zlikwidowano i nie wiadomo po co przeniesiono je na ulicę Waszyngtona gdzie pomarańczowe migają bez sensu bo ta ulica od 2 lat jest zamknięta ze względu na budowę osiedla obok Sea Towers. 5. Ścieżki rowerowe biegnące środkiem między pasami na Świętojańskiej i Armii Krajowej są niebezpieczne. 6. Likwidacja dawnych i potrzebnych miejsc parkingowych powoduje śmierć centrum. 7. Skopana Starowiejska, Jana z Kolna, Abrahama i ta durna kostka z dziurami na 10 Lutego mało?

    • 21 0

    • to jest niestety bardzo smutna prawda a wlaciwie rozpacz. ja mieszkam w szafie kolo hotelu Mercure. kiedys samochody turystow staly sobie spokojnie na parkingu na koncu Skweru a teraz caly sezon stoja mi pod oknami w trzypasmowym korku i kopca bo parking na koncu Skweru zagrodzili d**ilskimi donicami po to zeby tam byly polacie golego betonu

      • 1 0

  • Zakręt

    Zakręt przy UM to jest szczyt zdolności projektantów i osób aprobujących projekt !! Człowiek z podstawowym wykształceniem nie byłby zdolny takie coś opracować !

    • 13 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane