- 1 Sopot bez golizny i zakłócania spokoju (184 opinie)
- 2 Będzie pył, nie będzie premii? (221 opinii)
- 3 Okradała drogerie, zmieniając peruki (65 opinii)
- 4 Jest nowy szef Eko Doliny. Będzie lepiej? (26 opinii)
- 5 Znamy przyczynę wypadku na Wielkopolskiej (360 opinii)
- 6 Podwyżka cen wody i ścieków w Gdyni (276 opinii)
Karwiny: plan dla Kolei Metropolitalnej
Dawno nie było w Gdyni tak długo uchwalanego planu zagospodarowania przestrzennego. Dwukrotna dyskusja publiczna, ponowne wyłożenie i prawie 100 uwag, w większości uwzględnionych. Już wiadomo jednak, jak ma wyglądać nowy węzeł Kolei Metropolitalnej w Karwinach.
- Musieliśmy poczekać, aż będzie znana konkretna lokalizacja węzła. Poza tym było trochę problemów z pogodzeniem interesów właścicieli, stanowczo na przebieg planu próbowali także wpływać jego bezpośredni sąsiedzi - wyjaśnia wiceprezydent Gdyni Marek Stępa.
Po pierwszej dyskusji publicznej i wyłożeniu planu było 65 uwag. 58 z nich zostało uwzględnionych w części, jedna w całości. Były to głównie zmiany kosmetyczne, dotyczące nowego wyrysowania obrębów obowiązywania planu czy dodania nowych funkcji dla istniejących już działek, np. zezwolenie na prowadzenie nieuciążliwej dla sąsiadów działalności gospodarczej. Korekty spowodowały konieczność kolejnego wyłożenia planu i dyskusji publicznej. Tym razem wpłynęło 30 uwag, 17 częściowo uwzględniono.
Jak będzie wyglądał węzeł? Obejmie teren na rogu ul. Wielkopolskiej i Strzelców
![zobacz na mapie Gdyni zobacz na mapie Gdyni](/_img/icon_map_16x12.gif)
Zapewnić może to zaprojektowanie zwartej bryły, które w swej pracy proponuje architekt Dorota Nowoświecka. Plan pozwala bowiem na stworzenie w ramach węzła obiektu handlowego o powierzchni do 2 tys. m kw.
- Nad peronami znajduje się kładka oraz dach na całej długości przystanku przekrywający także wielopoziomowy parking. Przy zachodniej granicy obiekt o funkcji usługowo - administracyjnej domykający strukturę oraz miejsce dla parkingu rowerowego B&R. W centrum proponuję zespół usługowy z funkcjami gastronomii, handlu, administracji, sportu i rekreacji, oświaty i kultury, otaczający plac publiczny - wylicza Dorota Nowoświecka.
Przystanek powstanie w ramach budowy Kolei Metropolitalnej. Cały projekt ma kosztować 769 mln zł netto. 653 mln zł pochodziłoby z dotacji z Unii Europejskiej. Oddanie do użytku całej nowej linii planowane jest wiosną 2015 roku. Dopiero po jego oddaniu mogą zacząć się prace nad budową węzła.
Opinie (99) 10 zablokowanych
-
2012-03-30 08:46
Idealne miejsce znajduje się na przedłużeniu ul. Źródło Marii
po lewej stronie obwodnicy (w stosunku do planowanego położenia węzła). Bezkolizyjny przejazd przez obwodnicę już istnieje (wiadukt nad obwodnicą). Ścieżkę biegnącą pod obwodnicą w miejscu gdzie obwodnica krzyżuje się z torami kolejowymi przerobić na chodnik dla pieszych i jest oszczędność na kładce. Dostępność tego miejsca byłaby idealna dla mieszkańców Fikakowa i Wlk.Kacka. Lepsza była by również dla części Karwin, Dąbrowy, Wiczlina, Bojana, itd a przecież to mieszkańcy tych okolic mieliby przede wszystkim skorzystać na budowie Kolei Metropolitalnej. Poza tym, to położenie nie generowałoby korków, które powstaną na skrzyżowaniu Wielkopolskiej z Sopocką i Żniwną.
- 3 0
-
2013-01-03 11:10
durna koncepcja
wszyscy mają nadzieję że kładka powstanie od czynszówki na nałkowskiej bo to rozwiązuje problem ludzi zamkniętych za torami myśleć czasami potrzeba albo przejść się pieszo i sprawdzić jak daleko jest Pzdr LECH
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.